Olet täällä

Päiväkirjani

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päiväkirjani

ViestiKirjoittaja Nahkapiiska77 » 14.2.2020 14:05:58

venkku kirjoitti:Kiitos tsempistä kettu. :)

Seuraava juomapäivä ois la 22.2. Mulle sopii tällänen että asetan tietyn päivän jolloin saan juoda. Ja kaks viikkoa ei hirveen pitkä aika oo odottaa. Ja kun mielitekoja tulee, niin pitää varata herkkuja ja muuta ruokaa kotiin, jos oikeen huono päivä sattuu. Se voi vähän helpottaa että saa es jotain, jos ei juomista. Tässä on kyllä vielä tekemistä, että sais nuo mieliteot kokonaan pois päästä. Vaikka ne onkin vähän vaimentuneet, niin kyllä niitä vielä on. Ja ne voi iskeä ihan milloin vaan ja missä tilanteessa hyvänsä. :roll:

Ai on juomapäivät,mulla oli ennen niin et otin 3kk välein viikonlopun ja taas se 3kk tauko. Se olisi oma tavoite taas eli 4vkl vuodessa kännissä :D
Nahkapiiska77
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 15.2.2020 20:02:14

Nahkapiiska: Joo tää juomapäiväsysteemi toimii ainakin tällä hetkellä mulla, on suunnitelma niin ei repsahda ennen aikojaan ja on jotain mitä oottaa. :lol: 3kk on jo tosi pitkä aika, siinäpä tavoitetta. Jos oot joskus ennen pystyny siihen, niin pystyt varmasti uudestaanki. Tsemppiä!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 24.2.2020 16:33:18

Lauantai oli juomapäivä ja ostin taas ihan liikaa olutta varmuuden vuoksi. Aattelin että pystyn säilyttää ne seuraavaan kertaan joskus ehkä maaliskuuhun, mutta hupsista tulikin juotua ne sitten eilen. Eli meni tavallaan kaks päivää juodessa. Näköjään en voi ostaa liikaa, jos en vielä pysty vastustamaan kiusausta. Tavallaan oisin kyllä voinu vastustaa, jos olisin miettinyt asiaa mutta se lauantain juominen ja väsymys tai uupumus mikä siitä tuli niin en jaksanu miettiä kunnolla ja annoin heti periksi. Harmittaa, koska jos oisin es neuvotellu itteni kanssa niin oisin ehkä voinut jättää ne juomatta. No harjoitus tekee mestarin, ens kerralla vahvempi tässäkin asiassa toivottavasti. Nää putkihommathan on yleensä ollu vaikeita mulle, että lähtee niin helposti putki päälle jos juo monta päivää. Onneks tänään meni kuitenkin jo paremmin eikä oo tehny mieli. Väsynyt olo vaan.. Mietin että la14.3. ois seuraava juomapäivä, eli noin 3 viikon päästä. Toivottavasti selviän sinne asti. Jotenkin iski epävarma fiilis yhtäkkiä. Kai se juominen sekoittaa aivokemiat niin pahasti ettei sitä heti oo ihan selvillä vesillä. Päivä kerrallaan eteenpäin.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 24.2.2020 18:32:10

Moi Venkku. Oon tullu aivan samaan tulokseen että ei voi ostaa tulevaisuuden varalle olusia ym kotiin. Juotua tulee ennätysajassa. Minäkin olen alkanut suunnitella tissuttelupäiväni etukäteen. Esim. tällä viikolla su, ma ja ti en ota. Ke on lupa 2 ja samoin pe + la. Viime viikon annosmäärä oli 8 ja nyt ois tavoite 6. Su sit nähdään pitääkö.
Tänään menny 0 päivä suht ok. Pari sitruunalimeviccyä ja paljo kahvia...uudelleenlämmitin vanhan harrastukseni ja maalasin akryliväreillä. Aika hupasia tuli..osa jo deletoitu roskiin. Mut kivaa.
Tsempit sun tavoitteisiisi :D
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja AinaKo » 24.2.2020 19:11:14

Jotenkin minulle on helpompi olla ihan kokonaan ilman kuin ottaa vaikka 2 olutta. Kahden jälkeen kiusauksen vastustaminen on halkalampaa, siis ainekin itselleni, eli lähtee helpommin lapasesta.
AinaKo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 24.2.2020 21:28:05

Kiitos tsempistä Tiikeri! Mä oon pari kertaa ostanu valmiiks oluet viikonlopulle niin että en oo niitä juonu, mutta vissiin ei toimi noin toisin päin että juomisen jälkeen niitä osais sielä kaapissa pitää juomatta heti pois. Pitää ens kerralla varoa ettei osta liikaa. Se on hyvä suunnitella vähän juomista mutta suunnitelmassa pysyminen onkin jo toinen juttu. :D Musta sun määrät kuulostaa ihan kohtuulliselta, en osais mäkään juoda vaan kahta, vaan sillon kun juon niin juon sitte oikeen kunnolla.. :roll: Tuossa on kyllä tavoitetta tälle vuodelle mullekin opetella kohtuu määriä.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 24.2.2020 21:29:54

Niin ja tsempit sinnekin! :D
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 25.2.2020 11:45:12

Moi Venkku. Lueppa tuolta Lopettajien puolelta Nallen kirjoitus 21.2. Siinä oli juttua miten alkoholi vaikuttaa aivokemiaan tms. Mä ainakin sain ajattelemisen aihetta.
Pohdin sitäkin että onkohan siinä syy että olo helpompi, mitä useampi päivä edellisestä alkoholiannoksesta on kulunut?

Mun viikkoannokset on ollu vasta pari viikkoa näin. Kuukausi sitten sai panna puolet lisää.
Vähentäminen on pakon sanelemaa. Maksa-arvot korkealla. Viimein uskalsin käydä verikokeissa...
Tsempit sun tavoitteesi saavuttamiseen :D
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 25.2.2020 19:47:29

Joo, hyvää pohdintaa siinä oli. Mulla menee aina semmonen kaks päivää juomisesta että alkaa oleen taas normaali olo. Silloin kun join joka viikko ja monta päivää viikossa, aivot ei kerenny tavallaan ollenkaan palautua pitemmän päälle.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja AinaKo » 25.2.2020 21:42:33

Kolmas 0 päivä. Ja neljä viikkoa tupakoimatta. Kun lopetin tupakoinnin niin pyrin myös välttelemään alkoholia, tuppaavat nämä kaksi kulkemaan käsikkäin. Itsetunto kun tupakoimattomuuden myötä koheni niin päätin yrittää myös saada alkoholin käyttöä kuriin. Pikkuhiljaa, vuosien saatossa käyttö lisääntynyt ja nykyisin ollut käytännössä päivittäistä. Arvaahan tuon että paskaa fiilistähän se aiheuttaa.
AinaKo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 27.2.2020 19:38:38

Onnittelut tupakoimattomuudesta AinaKo. Itekkin joskus poltin passiivisesti ja vaikken ollukkaan nikotiiniriippuvainen niin siitä tavasta oli yllättävän vaikea päästä irti. Varsinkin kun siihen liittyi usein juominen. Nyt vaan sama tsemppi päälle vähentelynkin suhteen. Yksikin 0-päivä on kotiin päin. Tsemppiä!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja AinaKo » 27.2.2020 21:49:47

Kiitos Venkku, nyt nolla päiviä on jo 5. Sissus sitä ei ole tapahtunut vuosiin!
Viikonloppu mietityttää. Lauantaina olen lähdössä vanhalle ystävälle yö kylään. Tiedossa saunomista, juttelemista aamu yöhön ja viiniä. Ja tämä asia on ihan ok, odotan innolla tapaamistamme pitkästä aikaa. Uskon että viiniä juodaan ihan sivistyneesti. Sunnuntaistakin uskon selviytyvän, mutta huominen mietityttää. Pystynkö olemaan niin etten ota lainkaan? Haluanko edes olla huomenna nolla linjalla? Ehkä joo, mutta koska epäilyttää etten pysty niin olisiko parempi antaa lupa pariin olueesen ja jättää siihen. Entäs jos ei jää siihen? Paskamoista lähteä krapulassa reissuun. Aika monta ehkä jossia.
AinaKo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 29.2.2020 19:36:27

Tuttuja ajatuksia AinaKo, niin tuttuja. Helppo ois tästä sanoa että päätä vain olla juomatta. Vaikka se onkin hyvä neuvo niin aina ei toimi. Nimittäin tuli sorruttua eilen. Vanha kunnon perjantai-fiilis. Aika pitkään tässä menikin jo hyvin. Paitsi se viime sunnuntain juominen, siitä se ehkä saatto lähteä, kun joi kaks päivää putkeen. Joku alitajuntainen juttu tai just tuo aivokemia homma, kun olut rupes pyöriin mielessä jo aiemmin mutta eilen annoin sitte lopulta periksi. Tänään ei oo kyllä onneks tehny mieli koska olo ei oo oikeen hyvä. Jos ois hyvä olo niin pelottais vähän että sorrun, mutta nyt aika varmoilla fiiliksillä. Kellokin jo noin paljon. Huomisesta taas ei voi tietää. Jostain vanhasta muistista nuo sunnuntai-juomisetkin palautuu mieleen. Ennen mun vähentely taivaltani mulla ei montaa selvää sunnuntaita näkyny kyllä. Vähä noita vanhoja tapoja on tullu muisteltua, aika tapaahan tää mun koko juominen on ollu. Toki tunnejuomista, mutta siihen liitty aina tapoja. määrät, tv:n hömppäohjelmien kattomiset ymym. niitähän riittää. Aika monet oon saanu kitkettyä pois, mutta vielä jostain noita tulee mieleen. Sen ainakin tajusin etten todellakaan halua palata takas noihin vanhoihin tapoihin. En halua elvyyttää niitä uudestaan. Nyt on pysyttävä tiukkana. Seuraava juomapäivä siis edelleen la14.3. niinkuin suunnitelmassa sallin itelleni.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 1.3.2020 15:53:36

Moi Venkku. Miten sun 0 sunnuntai menny? Mulla ei ole kaljaa tehnyt mieli, mutta mieli ollut kyllä muuten matala. Olen tehnyt pari kävelylenkkiä piristyäkseni. Tupakkaakin tullu tupruteltua kahvikuppi kourassa kuistilla muutamia kertoja.
Ihaillen luin AinaKon tupakkalakosta ja vähentelystä.
Jotenkin ärsyttää kun on masis olo vaikka niin moni asia elämässäni on hyvin.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 1.3.2020 20:43:02

Mullakin vähän masis olo, muuten ihan ok kiitos kysymästä. Selvänä menny tämä päivä, turhaan pelkäsin sortumista. :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät