Olet täällä

Naltreksoni kokemuksia?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Naltreksoni kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Lotta » 29.4.2019 22:16:35

Pohdin onko kuinka moni saanut apua naltreksonista? Millainen tarina sen saamiseen sinulla on? Kuinka keräsit viimein rohkeuden pyytää sitä tai tarjottiinko sitä sinulle avuksi? Ongelmani on jatkuva tissuttelu, jota en osaa lopettaa. Vaikka tahtoa on se häviää ja hiipuu jonnekkin alkoholin himon ja sen TAVAN taakse. Väsyttäähän tämä välillä, kun itsehillintä pettää alituiseen.
Lotta
Miedosti panostava jäsen

Re: Naltreksoni kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 30.4.2019 13:06:01

Hei Lotta, kokeilin tuota lääkettä, koska vierottauduin tupakasta lääkkeen avulla ja toivoin tästä samankaltaista apua. Valitettavasti kuitenkin minulle tuo ei sopinut. Ekalla kerralla kun otin sitä niin ihan tietoisesti halusin sitten kokeilla miten toimii eli viekö mielihyvän juomisesta ja sitä kautta jättäisi sitten enemmät määrät juomatta. En huomannut mitään sellaista vaikutusta valitettavasti. Sen sijaan minulle se aiheutti aivan järkkyttävän väsymystilan seuraavaksi päiväksi. Olin aivan poissa pelistä ja sekaisin, siis aivan kuin olisin juonut itseni sammuksiin. Tämä siis yöunien jälkeen.
Tokalla kerralla testasin sitten niin, että fiilistelin tulisiko siitä sellainen olo, että ei edes halua juoda sitä ensimmäistäkään. No ei tullut. Tällä kertaa join kuitenkin vähemmän ihan vaan siksi, että pelkäsin sitä edellistä olotilaa. Harmikseni se tuli taas vaikka en ollut juonut paljoa mitään. Enempää en sitten niitä nappeja enää ottanut.

Mutta jos sinulla on mahdollisuus niin kokeile ihmeessä. Kyllä ne joillain ihmisillä toimii niin kuin kuuluukin. Jos oikein muistan niin prosentuaalinen osuus ei ole mikään ihan valtava, mutta hyvässä lykyssä sinä voit heihin kuulua. Silloin ainakin siitä oli saatavissa aika pieni pakkaus (kallis lääke) joten ei ihan hirveän montaa tabua tarvi hukata jos ei sitten sovikaan.

Joka tapauksessa se ei toimi kuten tupakan vieroituslääkkeet jotka vähentävät tarvetta edes sytyttää. Tuon kuuluukin toimia niin, että kun aloitat juomisen niin sitten siitä ei tulekaan mitään fiilareita.

Täältä Plinkistä olen saanut enemmän apua. Kun olen täällä kirjoitellut ongelmastani ja tavoitteistani niin pikku hiljaa olen saanut joitain onnistumisiakin. Jos lääke ei toimi tai vaikka toimisikin niin kokeile myös tätä ja liity joukkoomme.

Iloista vappua Lotta!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 2.5.2019 13:38:58

Moi Lotta. Mä sain tohon lääkkeeseen helposti reseptin psygologin ja lääkärin avustuksella. Kokonainen tabletti vaikutti minuun myös väsyttävästi koko päivän. otin aamulla. Illasta kokeilin 1 kaljan juoda. Join...ei mitään kivaa nousuhumalaa ja toista ei tehnyt mieli. Kuin alkoholittoman olisi juonut. Kokeilin myös puolikkaalla ja toimi mulle n 50 kg painavalle myöskin mutta ei väsyttänyt niin paljon. Loput lääkkeet on syömättä osin siksi kun pelkään sivuvaikutuksia. Yritän tästä tissuttelustani eroon muilla konsteilla rimpuilla.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja marshmello » 3.5.2019 16:34:17

Eka kerta kun hain juomiseeni apua noin 1,5 kk sitten. Juuri tätä natreksonia halusinkin kokeilla ja sitä myös sain.

Mulla oli lääkkeen suhteen todella suuret odotukset ja kyllä se toimikin hetken... otin aamulla lääkkeen ja join iltaisin tavan ja tottumuksen vuoksi muutaman lasin viiniä tai pari lonkeroa tmv. , mutta kun juoma ei kihahtanut yhtään päähän, vaihdoin vissyyn. Nyt olen käyttänyt kohta kuukauden ja pian on pakko lopettaa... lääke aiheuttaa niin hirveää pahoinvointia 24/7 että en uskalla esim. matkustaa bussilla tai käydä kauppakeskuksissa... pelkään, että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä. Katsoin jonkin youtube-videon, missä ehdotettiin annostuksen puolittamista. Kuulemma teho säilyisi silti. Ehkä kokeilen sitä ensin.

Mulle lääke aiheuttaa myös nivelkipuja ja painajaisia sekä jo muutenkin heikkolaatuisen unen laadun heikentymistä entisestään. Herään noin 10 minuutin välein.

Naltreksonireseptin sain paikallisen katkon lääkäriltä, kun pyysin. Ei kirjoittanut sitä mielellään, koska "meillä käytetään enemmän tuota Antabusta" - ei enempää selittelyjä. Kun osasin perustella, niin sitten irtosi resepti.

Jos muilla on kokemuksia tuon pahoinvoinnin kanssa selviämisestä, niin ottaisin vinkkejä mieluusti vastaan!
marshmello
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 3.5.2019 17:34:16

Mullaki sellanen öklö olo ja kuvotus. Mutta puolikaskin toimi niin ettei enempääsä tehny olusia mieli kiskoa.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 6.5.2019 09:36:05

Mulla on ensi maanantaina lääkäri, jossa pyydän tätä avuksi. Terapeutti on kuitenkin se ensisijainen hoitomuoto. Tällä vain jos saisi nämä toistuvat koko illan läträämiset pois ja korvattua sitten vaikka yhden jälkeiset juomat kivennäisvedellä tai nukkumaan lähtemisellä.

Hyvä tietää toi pahoinvointimahdollisuus. Olen tunnistanut aika hyvin noi dokaamiseen johtavat syyt ja tilanteet - silloin ehkä ei mennä ihan kuurimuotoisella vaan tarvelähtöisellä lääkityksellä. Mutta saas nähdä - voihan pian olla niin, että se ei käy toisen tällä hetkellä syötävän lääkkeen kanssa.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lotta » 15.5.2019 22:28:34

Kiitos vastauksista. En rohjennut soittamaan lääkäriin. Joskus aikaa sitten kysyin naltreksonia masennukseen, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että siinä on paljon sivuvaikutuksia hyötyyn nähden. Enpä siinä silloin uskaltanut mainita, että pohjimmainen tarkoitus oli pystyä vähentämään juomista. Tuolla joku mainitsikin, että eniten apua on ollut täällä olo. Itse olen saanut paljon motivaatiota teiltä. En ole yksin! Ihmiset puhuu täällä asioista sen oikeilla nimillä, eikä tarvitse hävetä tai peitellä mitään. Teidän ansiosta jo toinen nollapäivä menossa :D . Mutta katsoo mitä huominen tuo tullessaan. Viikonloppuna olisi synttäreille meno.
Lotta
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 10.6.2019 09:52:25

Nyt voin kertoa enemmän kokemusta Naltreksonista. Työterveyslääkäri ei suostunut sitä myöntämään, vaan antoi lähetteen psykiatrille, joka sitten määräsi sitä minulle osaksi muuta kuntoutusta. Hän myös kirjoittaa KELA:lle B-todistuksen kuntoutuksen terapiatarpeesta. Terapian olen tähän mennessä maksanut itse omasta lompsasta kokonaan kun siihen on ollut mahdollisuus.

Takaisin lääkkeeseen: Nyt olen 3 päivänä syönyt sitä. Kaikki ovat olleet riskipäiviä - lapsivapaa viikonloppu. Niitä ei pahemmin selvänä ole tullut oltua. Pe - ei tarvetta lähteä mihinkään. Naisystävän kanssa katseltiin leffa illasta. La - ei tarvetta lähteä mihinkään. Naisystävän kanssa pelailtiin lautapelejä (ja seuraavalla kerralla hankitaan kaveri mukaan). Kumpanakaan iltana ei ollut lainkaan alkoholia. Su - käytiin kaverin synttäreillä. Siellä oli vain skumppaa lasillinen tarjolla, mutta olisi normitilanteessa ollut sellainen lasillinen, joka olisi saanut poikkeamaan baarissa juhlien jälkeen. Nyt ei tehnyt edes mieli.

Skumppalasi - mitenhän kuvaisi tilannetta. Normaalisti ekan kulauksen jälkeen - vaikka vielä ei oltu humalluttu - aivot alkavat viestimään hyvää oloa ja rentoutta. Naltreksonin kanssa ei käynyt mitään. Normaalisti olisin nauttinut, ja ottanut lisääkin. Naltreksonin kanssa - kun sitä positiivista pääreaktiota ei tullut - maku oli aluksi sitä mitä odotin, mutta sitten hyvin pian maussa olikin ikävän kirpeä kitkeryys, joka ei ollut edes hyvä. Ei tehnyt mieli ottaa edes lisää. Baariinkaan ei tarvinnut sen jälkeen lähteä.

Negatiivista? Mulla on Naltreksonin lisäksi toinenkin lääke, joka voi aiheuttaa pahoinvointia. Joten sen osalta en tiedä, kumpi on syynä. Nukkumiseen vaikutus on selkeämpi. Väsymystä en laita lääkkeen syyksi, vaan enemmänkin lisääntynyttä liikuntaa. Joten klo 21 untenmaille meno ei ole sen syy, vaan ihan kiva ja positiivinen juttu. Mutta sitten aamuyöstä tulee unta heikentävä vaikutus. Olen kaikkina kolmena yönä herännyt 2 aikaan ensimmäisen kerran. Sen jälkeen nukkuminen on ollut erittäin katkonaista ja pinnallista. Unet lähtevät täysin omille kiertoradoilleen kun heräämisen jälkeiset ajatukset sotkeutuvat unimaailmaan. Jos ei ole tottunut sekopäisiin uniin, tämä voisi olla jopa epämiellyttävä juttu. Itse en pidä unia huonona, mutta heräilyä ja takaisin nukahtamisen vaikeutta pidän.

Tänään tulee lapsi, joten jätän Naltreksonin ainakin perjantaihin saakka väliin. Jos se helpottaisi nukkumista ja pahaa oloa.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 12.6.2019 06:54:05

Sitten toi Naltreksonin jättämisen jälkeen kunnon nukkuminen palautui heti väliin jätetyn päivän jälkeen. Myös oksettava olo laantui. Joten maanantain pahaolon voi laittaa sen syyksi. Onneksi voin tehdä tällä tavalla ilman, että repeän taas juomaan. Mutta Naltreksonin kanssa en tule enää juomaan välttämättä edes sitä yhtä annosta. Eli ensi viikolla taas katsotaan, miten se vaikuttaa.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jenni » 3.7.2019 10:21:39

Vanha Revia lopettaa viinanhimon seinään. Eli erittäin efektiivinen ryyni. Mutta sivuvaikutukset ovat melko ikäviä. Päänsärkyä, pahoinvointia ja jatkuvaa tarvetta venytellä lihaksia. Onko kellään kokemusta jatkuvasta käytöstä ja poistuuko sivuvaikutukset ajan mittaan?
Jenni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jenni » 3.7.2019 10:59:15

Tiikeri kirjoitti:Mullaki sellanen öklö olo ja kuvotus. Mutta puolikaskin toimi niin ettei enempääsä tehny olusia mieli kiskoa.

Sama täällä mutta et juonut viinaa ja sehän on pääasia.
Jenni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jenni » 3.7.2019 11:28:04

Itse kärsin mieluiten Revia sivuvaikutuksista kun viina darrasta. Mä oon joutunut soittamaan lanssin kolme kertaa viikon sisällä dokaamisen takia.
Jenni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romukasa » 3.7.2019 12:24:19

Päätin ton Naltreksonin kanssa, että syön mahdollisimman harvoin sitä. Järkkään elämän niin, että ei edes tarvi miettiä sitä tai siis ettei tarvi miettiä alkoholia. Nyt vain täyttämään kalenteria kaikella muulla, että ei ehdi edes baariin.
romukasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 17.7.2019 15:17:16

Miten Lotta nykyisin menee? Saitko Naltreksonesta apua?
Itse yritän taasen siitä apuja...inhoan kyllä sitä huonoa oloa mikä siitä tulee. Mutta taitaa olla kohdallani pakko kestää jos haluaa tissuttelusta eroon.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät