Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 27.11.2019 18:35:18

Nopeusrajoituksia en noudata täysin kirjaimellisesti. Tai numeraalisesti. Lisäks tekijänoikeuksia en ota "turhan tarkasti".

Joko sinulla on joulukalenteri?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 28.11.2019 13:39:06

^ Ei ole joulukalenteria, kun en erityisesti odota joulua tai vietä sitä. Ei se minua tosin ahdistakaan mitenkään, ja jos joitain jouluperinteitä harjoittaisin, niin kynttilöitä voisin polttaa ja hankkia kotiin hyasintin. Se tuoksuu niin hyvälle ja se tuo mieleen lapsuuden joulut. Mutta joulukalenteria ei siis ole.

Mikä on sinulle mieluisinta joulumusiikkia? (itselleni Leevi & The Leavingsin joulubiisit)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.11.2019 16:05:19

Jazz. Kuten monena muunakin juhlana ja eritoten vakavasti totena arkena.

On tultu siihen kohtaan kaikkia maailman almanakkoja, että joulunaika lähestyy uhkaavan kaupallisesti. Kysyn jo tämän mustan viikon aikana, että

Mitä ostaisit tai antaisit itsellesi lahjaksi ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 28.11.2019 16:19:02

Ostin ja annoin itselleni jo joululahjan, hopeisen riipuksen. Eli ihan maallista tavaraa. Voi olla että keksin vielä ennen joulua lisääkin jotain itselleni. Muille en sitten ostakaan mitään lahjoja (paitsi pari hyväntekeväisyys sellaista erilaisiin joulupuu keräyksiin). En myöskään usko saavani keneltäkään yhtään lahjaa. Joskus tulee jotain joiltain firmoilta, mutta nyt en usko saavani niiltäkään mitään. Ai niin, olinhan jo erään firman kutsusta joulukonsertissa. Läheisten kanssa ollaan sovittu, että ostetaan itse tarvitsemamme / haluavamme tavarat niin saa varmasti mieluista.

Oikea, feikki vai ei ollenkaan kuusta?

Meille ei sisälle ollenkaan. Kissat repisi kuitenkin koristeet alas. Piha puiden valot riittää hyvin.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 28.11.2019 19:32:37

Taidan hommata muutaman oksan maljakkoon. Tulee tuoksua, muttei koira pääse käsiksi.

Jatketaan jouluteemaa ja yksinkertainen kysymys, kun en väsyneenä järkevämpää keksi:
Torttu vai pipari?
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vilmasto » 29.11.2019 10:53:52

Pipari! ja jos kaupasta niin Annasin pipareita mulle kiitos.

Black Friday!! ärsyttääkö vai ihastuttaako tämä päivä?
Minä ainakin olen kyllästynyt jo kun joka tuutista tulee mainoksia tähän päivään liittyen. Toki hyviä tarjouksiakin varmasti tarvittaessa löytyy.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 29.11.2019 17:37:43

Black friday - täysin turha päivä. En tykkää ajatuksesta, että ihmisiä lietsotaan ostamaan enemmän.

Joulun musiikki: Juice Leskisen Sika - vuodesta toiseen sen sanoma puhuttelee minua

Joulukuusi: muutaman vuoden ajan ollut muovinen. Tykkään koristella ja katsella kuusen kynttilöitä. Joulukuusi on minulle tärkeä asia.

Ja pipari voittaa tortun.

Joululahja itselle: haluaisin yhden tietyn korun, joka on melko hintava. Ajattelen, että se olisi myös muisto ensimmäisestä raittiuden vuosipäivästä, joka kohta koittaa ja joita toivon monia lisää.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 30.11.2019 11:25:18

Eilen jäi näköjään kysymys kysymättä, kun vastaaminen oli niin kivaa :D

Oletko suunnitellut tai edes miettinyt minkälaiset hautajaiset haluaisit itsellesi?
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 30.11.2019 14:07:37

Onneli47 kirjoitti:Eilen jäi näköjään kysymys kysymättä, kun vastaaminen oli niin kivaa :D

Oletko suunnitellut tai edes miettinyt minkälaiset hautajaiset haluaisit itsellesi?

Tuhkaus ja vähäeleinen kuoppaaminen tai sirottelu muistolehtoon. Ei missään nimessä mitää peijaisia suvun kesken. Mieluiten kuolisinkin jotenkin kaikilta salaa, ellen ole siinä vaiheessa oman sukuhaarani viimeinen.

Jatketaan samaa aihepiiriä:

Pelkäätkö kuolemaa ja jos, niin miksi?
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja 1970 » 30.11.2019 17:42:47

=> Enempi pelkään sairastumista vakavasti ja se on todennäköisempää, kuin kuoleminen tai ainakin voi tapahtua ensin.
Mua varmaan nyt ainakin pännis hirveesti, jos delaisin, kun jäis juttuja kesken. Kumma juttu, että silloin kun halusi kuolla ja oli valmis tekemäänkin sen eteen käytännön asioita, ei se tullut todeksi, mutta elämä on paradoksi ja boksi paramaterialista listakamaa.

Mikä Sinut sai tulemaan Plinkin Låpettamoon ja mitä kautta kuulit koko mestasta ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 1.12.2019 13:17:33

En malta olla siteeraamatta Woody Allenia kuolemis-asian suhteen. "En pelkää kuolemaa. En vain halua olla paikalla kun se tapahtuu."
Minustakaan siis kuolema ei ole pelottava, vaan lähinnä harmillinen asia. Mutta toisaalta sitten, jos olisi oikeasti jossain vaaratilanteessa jossa voi kuolla, niin kyllä alkaisi pelkäämäänkin. Sehän on luontainen vaisto vaaran uhatessa.

Niin siis mikä sai tulemaan Plinkkiin? Joskus tammikuussa Herran (tai rouvan) vuonna 2007 istuin kotona internetin ääressä ihmettelemässä omituista oloani infernaalisen bileputken päätteeksi. Olin vakaasti päättänyt hakeutua paikalliselle A-klinikalle, jonka yhteystietoja siinä sitten googlettelin. Google johdetteli Päihdelinkkiin, johon hetken mielijohteesta päätin rekisteröityä.

Muistan vielä ensimmäisen tälle foorumille koskaan kirjoittamani viestin. Se kuului lyhykäisyydessään näin: "24 tuntia :D ".
Ketju, johon sen kirjoitin, oli otsikoltaan "Kauanko olet ollut raittiina?"
Jos sanon, että päivämäärä tuolloin oli 15. tammikuuta 2007, niin ei kauhean montaa päivää osu pieleen ainakaan. Nimierkkini oli tuolloin Red Cat.

Kysymys: Jos sinulla on (tai jos sinulla olisi) lapsia, niin osallistuvatko he peruskoulussa uskonnonopetukseen vai elämänkatsomustiedon opetukseen? Saisivatko mennä kirkkoon viettämään koulun joulujuhlaa, jos koulu päättäisi joulujuhlansa kirkossa viettää?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 1.12.2019 13:57:08

KYLLÄ: He opiskelisivat (jos eivät itse vastaan väitä - mä en TUPUTA) Herran Jeeesuksen oppia..Seurakunnan(hellarit) Pyhäkoulussa, ja kristilist opetusta peruskoulussa jotta oppisivat Elämän Tien.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tässä maassa on pääsyt musulmanian palvonta jo liian pitkälle :( :( :(

Oletko nähnyt koskaan U.F.O?:n
KAIKKI ALKOHOLISMISSA KULMINOITUU KRAPULAAN
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Aaltoilu80 » 1.12.2019 19:34:26

En kyllä ole. Siis nähnyt ufoa. Viikonloppuna oli ihanaa kun oli pitkästä aikaa näkyvillä tähtitaivas. Kun on ajellut iltapimeällä kohti Helsinki-Vantaata (matkalla johonkin tai vaan ohi) ja taivaalla on näkynyt tulevien ja lähtevien lentokoneiden valoja niin se on ollut jotain mitä en pysty kuvailemaan. Siinä tiivistyy se lähteminen ja kotiintulo.

Mun kysymys: Kerro sellainen muisto, joka saa sut hymyilemään aina kun ajattelet sitä.
Aaltoilu80
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 3.12.2019 20:19:10

Monet harvoista K-18-aiheen livekontakteista. Koiran kopioimaton aitous ja suloisuus. Töissä viime kesänä tapahtuneet isot hlökohtaisen tason saavutukset ja häzläämiset. Siviilielämän vaativat ja vaatimattomat täsmäonnistumiset. Raa'an aamun ensipuraisu. Hauskat, keskeiset kahdenkeskeskiset sanailut ja sisäpiirikujeilu. Netistä ja elokuvista löydetyt mojovat, tuoreesti påtkivat vitsit. Elämän tilannehyymöri, yms.

Miten käsität termin selvä päihdeongelma ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 6.12.2019 11:30:25

^ Se on varmaan sama kuin ilmeinen päihdeongelma, näkyvä päihdeongelma. Ainakaan minulle ei tullut mieleen, että selvä päihdeongelma tarkoittaisi selvänä olevaa päihdeongelmaista, vaikka voihan päihdeongelmainenkin välillä olla selväkin. :idea:

No mites on päivän kuuma kysymys: meinaatko katsoa Linnanjuhlia telkkarista?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat