Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 27.1.2020 09:32:18

EI OLE :( Ja se harmittaa kyllä kovasti. Olen aina ollut kova lukemaan ja nuorempana etenkin meni romanttistakin hömppää kuutio kaupalla, joten oli kyllä mielessä mitä elämältä odottaa, vaan eipä ole näkynyt mitään elokuva / kirja hetkiä tuolla saralla. Lukio ikäisenä pari poikaa yritti vähän sellaisia romanttisia kuvioita viritellä, niistä olisi voinut tuollaisia imeliä hetkiä poikia, mutta valitettavasti vaan en ollut näistä kundeista kiinnostunut kuin kaverina. No, onpa sitten vielä jotain mitä elämässä odottaa :P .

Tuohon voisi kyllä vastata joku sellainen, jolle tälläinen hetki / tapahtuma on sattunut. Olisi ihana kuulla millainen se oli.

Mutta laitetaan kuitenkin uusikin kysymys:
Jos voisit ihan vapaasti valita, eli raha ei olisi este, niin miten asuisit? Omakotitalossa, rivarissa, kerrostalossa, kaupungissa, maalla, jossain siltä väliltä, Suomessa, ulkomailla, tilavasti, pikku torpassa jne. Kuvaile unelma asumuksesi ja sen sijainti.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 27.1.2020 13:53:54

Yöllä luin Rainbowin kysymyksen ja sitäpä siinä sitten välillä mietin. En vaan voinut vastata kahvihuoneen nurkassa 8)
Kun minä ensin siinä mietin ettei meillä vaan ole ollut mitään romanttisen komedian arvoista :( vaan sitten tuli mieleen joku fbssä nähty juttu missä oli kuvia vanhoista ryppyisistä pariskunnista! Me kun ollaan oltu aika kauan yhdessä, vuosikymmeniä...ihan pitää tässä samalla laskeskella :shock: alku ei ollut kovin ruusuinen vaan siitä se muuttui kuitenkin...hmm rakkaudeksi sitä sanotaan varmaan. Me ei olla semmosia rakkaudesta puhuvia tyyppejä, me vaan eletään ja ollaan. Me ollaan hyvä pari ja sanonkin aina, että tuo mun mies on mun peruskallio. Tämä yhteiselo on vaan niin luontevaa ettei sitä tule ajatelleeksi.
Niin että me ollaan sitten joskus jonkun romanttisen komedian semmonen vanha ryppynen pariskunta joka edelleen taputtelee ja pussailee. Kyllä meistä saa sittenkin jotakin siirappista aikaan :lol:

Vilman kysymykseen vastaan, että jos raha ei olisi este niin mulla olis mökki Lapissa, toinen jossakin lämpimässä palmujen katveessa ja sitten Helsingissä kerrostalokämppä. Ja luonnollisesti pitäisin tämän meidän nykyisen talon, päivittäisin vähän vaan sillä rahalla tätä.
Sitten kun se raha ei olisi este niin reissailisin noitten väliä ja välillä voisin tehdä vaikka hyväntekeväisyyystöitä.

Minä utelen, että jos olisit väri niin mikä se olisi?
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 28.1.2020 13:56:42

Kenties Pantone 377 C https://www.numerosamente.it/image/pantone/377-C

Ei erityisen heleä tai valoisa, mutta kuitenkin vihreä, kasvikuntaanhan tyräkki kuuluu. Vähän räikeä, vähän äklö. Tai vaihtoehtoisesti maisemaan sulautuva.

Oletko huomannnut perineesi vanhemmiltasi jotain tapoja tai taipumuksia, vaikka olet niitä yrittänyt välttää?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lizzy » 28.1.2020 14:20:56

Äidiltä ylihuolehtivaisuuden omiin lapsiini kohdistuen Ja isältä hups-alkoholismin.

1)Mikä on oudoin/hankalin asia minkä olet elämässäsi tehnyt tiedostaen tekosi seuraukset?
2)Jos uudelleensyntyminen on mahdollista, millaisen seuraavan elämän itsellesi haluaisit?
Vastaa molempiin tai vain jompaan kumpaan.
Tämä päivä - koko elämä.
lizzy
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 3.2.2020 16:31:40

1. Mä en ainakaan osaa aatella, että olisin mitään erityisen outoa. Tosin väitän, että jos ystäväisiltäni kysyttäis, pitäisivät ne yhtäkkistä dokaamattomuuttani kovin kummallisena.

2. Sieluni soisin mieluusti vaeltavan vaikka simpukkaan. Pehmeessä mudassa sais köllötellä ja siilata vedestä syömistä. Jos ikävästi joku hankais kuoressa, tekisin siihen helmen ympärille.

Satutitko juodessasi enempi itseäsi vai muita?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 4.2.2020 01:22:42

Vastaus: Itseäni, käyttäytymällä holtittomasti.

Kysymys: Jos nyt kehuisit itseäsi peilin edessä ääneen, mitä sanoisit itsellesi?
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja V-tyyli » 6.2.2020 18:14:40

Lempeä kettu kirjoitti: Kysymys: Jos nyt kehuisit itseäsi peilin edessä ääneen, mitä sanoisit itsellesi?

Sanoisin, että aika hyvin vedetty. Elät terveellisesti ja olet ikäiseksesi hyvässä kunnossa. Olet hoitanut työt ja perheasiat ainakin kohtuullisesti.

Kysymys: Mitä olet oppinut viimeisen vuoden aikana? Ehkä joku uusi taito, tai tieto.
V-tyyli
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lutunen » 8.2.2020 21:17:30

Olen oppinut hieman vierasta kieltä.
Mitä haluaisit seuraavaksi oppia?
lutunen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 8.2.2020 22:39:19

Vastaus: Haluaisin oppia läsnäoloa, armeliaisuutta ja myötäitsetuntoa. Taitoa elää ilman addiktioita.

Kysymys: Mitä pelkäät?
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 9.2.2020 17:02:47

Pelkään ns. saavutetuista eduista tinkimistä. En haluais että helposta elämästäni tulis hankalampaa.

Mitään henk.koht. katastrofia en niinkään pelkää, kuten siis omakohtaista onnettomuutta tai sairautta, kyllä mä omat asiani handlaan, mutta esmes äijän YT:t tai velipojan mielenterveys aiheuttaa mussa epämukavuutta.

Miten hemmottelet itseäsi?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja tinis » 9.2.2020 18:34:03

Hemmottelen itseäni hyvällä ruualla ja reissuilla, ja tietysti rentoutumalla. Rentoutumiseen kuuluu rauhoittuminen, ehkä kasvonaamio tai jalkakylpy, ja kun mulla oli kylpyamme kävin vaahtokylvyssä aina sunnuntaisin. Reissun ei tarvitse olla iso, riittää bussilla johonkin lähikaupunkiin.

Asetatko itsellesi tavoitteita ja miten lähdet niitä toteuttamaan?
Olenko auringon lapsi, kun siitä yöllä unta nään
Vai olenko pimeän vanki, ja pimeääni jään
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 12.2.2020 16:09:09

Kyllä asetan, etenkin nyt kun olen päässyt alkoholin liialliseen käyttöön liittyvästä masennustilasta pois, haaveet ovat taas alkaneet elää mielessäni. Lähden toteuttamaan tavoitteitani pienempien kokonaisuuksien kautta, esimerkiksi hankin vaadittavaa taitoa ja osaamista. Mietin tarkasti miten edetä ja mitä täytyy tehdä päästäkseen eteenpäin.

Kaikki tavoitteet/haaveet eivät täyty sinnikkäästä yrityksestä huolimatta, mutta se on elämää. Usein yritys kyllä palkitaan aina jossain muodossa, kun tavoitteet ovat riittävän realistisia, oppii aina jotain uutta.

Uusi kysymys kuuluu näin: Mitä terveisiä kertoisit menneisyydestä eli sinun tämän hetkisestä nykyisyydestäsi 2100-luvulla syntyville ihmisille?
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 15.2.2020 14:29:24

Enköhän mä toteais vaan, että "se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti".

Ajatteletko, että alkoholismisi/juoppoutesi/janoisuutesi [tai miten ongelmasi/ominaisuutesi sitten haluatkin määritellä] on ollut suurin murheesi elon tiellä?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.2.2020 18:46:43

Kun on niitä murheita ja on toisia murheita.
Mulle tämä viinan kans läträäminen on kyllä ollut suuri murhe, mutta sillehän minä voin/olen voinut tehdä jotain eli muuttaa sitä murhetta.
Mutta kun löytyy niitä murheita joille itse ei voi tehdä mitään. Mutta niissä sitten voi taas muuttaa asenteensa.
Miksihän edes aloin vastaamaan tähän kun en osaa vastata yksinkertaisesti 8)

Minä utelen, että osaatko kertoa vitsejä? jos osaat niin minkälaisia?
Itse olen tosi onneton vitsien kertoja. Unohdan sen jutun juonen tai nauraa hohottelen itse niin paljon etten saa sitä kerrottua.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 22.2.2020 01:20:04

Mun vitsini ovat joko tilannekomiikka, tai insideläppiä.. :D :D :D

Oletko ikinä edes harkinnut Helluntalaiseks heittääntymistä? jos et niin mikä pelotti eniten?
ALLAH sanelee KOHTALOSI - SInä ALISTUT tai ITKET JA ALISTUT!!!!!!!!!!!!! PISTE!!
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat