Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.11.2020 02:30:13

En pelkää. Tykkään välillä fiilistellä pimeyttä ja tähtitaivasta jossakin tyystin valosaastevapaassa mestassa. Vähän kyllä arastelen yksin pilkkopimeässä metsässä kulkemista ihan siksi, että voin loukata itseni, kun en näe, mihin astun(Näin on joskus käynyt. Ei onneksi sattunut pahasti), mutta se nyt lienee täysin tervettä varovaisuutta. Otsalamppu tahi vastaava viritys ratkaisisi tuon ongelman näppärästi. Autolla en mielelläni aja näin marraskuisina iltoina/aamuina, kun saa olla koko ajan sydän kurkussa, koska teilaan jonkun heijastinvapaan uuvatin, joka hyökkää puskasta tielle :x . Ei pimeys itsessään kuitenkaan pelota mitenkään. Sen verran valonlapsi olen, että tämä vuodenaika masentaa lievästi, kun valoisaa aikaa on niin vähän koko vuorokaudessa. Se ei haittaa yhtään, että yöllä on pimeää.

Mitkä pienet asiat sinua ärsyttävät toisissa ihmisissä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 11.11.2020 04:30:06

^ Turha valittaminen, eli ns. mariseminen joka asiasta on ehkä ärsyttävintä. Se on usein ihan pieni asia ja liittyy ihmisen tapaan ilmaista itseään, ja jotkuthan ovat onnellisia saadessaan valittaa, mutta ärsyttävää se on. Samoin kuin se, jos valittamalla ulkoistetaan omat mokat muiden syyksi (kanssaihmisten, yhteiskunnan tms.)
Huom! Tässä on vissi ero ihan aiheelliseen valittamiseen, joka on paikallaan silloin kun joku asia on ihan oikeasti huonosti.

Jos aikakone olisi keksitty ja sinulla olisi mahdollisuus yhteen (1) matkaan johonkin tiettyyn aikaan ja paikkaan, niin mihin matkustaisit?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 11.11.2020 06:43:21

Kylmä lähtisin oitis kattomaan Jim Morrisonia ja ovia, sekä henkkaa, piitlesiä, rollareita, pink Floydia, Elvistä ! noin ens alkuun.
Maailman luominen ei iske tai isot sodat tai alkuaikojen propagandassa heitetty satukertomus "paratiisista". Ehkä irtoseksin raju lisääntymisajankohta 60-luvulla voisi olla mielenkiintoinen tapahtumaympäristö hetken aikaa, mut ykkösena kyl se musa ja isot bändit ja starbat. No, vois toki käydä takomassa järkeä 15-vuotiaan petterin lanttuun, ettei lähtis sille densouralle, ollenkaan.

Jos voisit pelastaa jonkun hengen seksiä pöytään tarjoomalla, tekisitkö sen ??

ja onko tämmönen asia sulle
- ihan perusjuttu ja jokapäiväistä hupia
- kauheen vaivaannuttava keissi kelata
- panet vain lisääntymistarkoituksessa
- olet siveellinen ja häveliäs ja tunnollinen veronmaksaja
- kaikki on tehty ja nähty, joten mitäs cummallista tässä on
- ei sen väliä, onko hengenhätä tai pissahätä
Bentsoitta 2013 - 2015, ja 22.2.2017 alkaen,
selkeenä sulhasena since 8.1.2019, aye !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 jälleen » 12.11.2020 10:50:32

Jos se ihan oikeasti jonkun hengen pelastaisi niin kyllä tarjoilisin ihan millä huonekalulla vaan. Kaikkea en ole tehnyt enkä nähnyt, mutta on sitä nyt hepposimmistakin syistä joskus antauduttu niin kai nyt hengen hätään menisi ilman mitään kummempaa miettimistä.

Haluan vielä ottaa käyttöön edellisen kysymyksen, koska se on yksi lempi ajatusleikeistäni. Täällä on varmaan paljon sen ikäisiä ihmisiä, jotka muistavat matkatoimistojen kiiltäväkantiset paperi esitteet mitä sai matkatoimistosta tai joskus ihan kotiin kannettunakin. Niistä sitten selattiin matkavaihtoehtoja miettien mihin rahat riittäisi ja mikä eniten kiinnostaisi. Kuvitelkaa jos saisi vastaavaan, mutta siinä olisi erilaisia aikamatkoja?!?!? :shock: Se olisi ihan unelmien täyttyminen. Useampiakin ohjelmia katsoessa tai kirjoja lukiessa mietin, että voi kun tonne pääsisi. Mutta kohteen lisäksi pitäisi saada valita myös rooli missä matkan tekisi. En esim. haluaisi päätyä Rooman keisarikuntaan orjana.

Top 3 voisi olla ehkä jotain tällaisia:
- kieltolain aikainen Chigago ja siellä hienon yökerhon varakas emäntä
- Maya kulttuurin kukoistus aikainen kaupunki Mexicossa / tai jossain siellä päin. Rooli taas joku sen verran hyväosainen, että ei joutuisi uhrattavaksi tai muuta ikävää.
- 1920-luku ja kirjeenvaihtaja joka kulkisi ympäri maailman (rahoitettuna)

Huvitatko sinä itseäsi ajatusleikeillä? Jos niin millaisissa tilanteissa?

(esimerkkinä tuo aikamatkailu tai esim mitä tekisi lotto voitolla jne.)
Vilma1966 jälleen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 12.11.2020 21:01:33

Minä huvittelen haaveilemalla mökistä tai omakotitalosta tietyssä paikkaa. Teen paljon hakuja etuovi.comissa ym. ja kuvittelen minkälaista elämäni olisi, jos tekisin ison muutoksen. Saatan tehdä tätä monenakin iltana viikossa tai pitää pitkän paussin. Usein ihan vaan rentoudun näiden haaveiden kanssa. Välillä tulee toki sellainen olo, että pyh ei ne toteudu, mutta toisaalta jos elonpäiviä on niin haaveeni ovat sen verran kohtuullisia, että voivat hyvinkin toteutua. Ja toinen asia joita voin loputtomasti ihastella ovat erilaiset käsityöt mitä tavalliset ihmiset taitavina tekevät ja haaveilla, että itsekin osaisi tehdä jotain yhtä hienoa ja jaksaisin opetella ja olla pitkäjänteinen.

Näkisitkö itseäsi läheisesi ( vanhempi, puoliso, lapsi) omaishoitajana, jos tilanne sitä vaatisi? Itse ajattelen, että ei minusta varmaankaan olisi, koska en ole kovin hoivaava ihminen ja tuntuisi ahdistavalta, että toinen ihminen olisi 100% riippuvainen minusta. Olen itsekäs ja mukavuudenhaluinen. Jos kyseessä olisi oma lapsi, niin sitten olisi tosi vaikea paikka - sydäntä repii jo pelkkä ajatus.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 13.11.2020 20:03:10

En näe. Vanhainkodissa yksi hoitsu sanoi syövänsä arsenikkia, ettei joudu asiakkaidensa tilaan. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen. Jos itse pysyn suurin piirtein tolkuissani, voi elämä päättyä jopa ihan kannustavan myönteisessä mielentilassa - ja läheisteni myös. Emme tiedä, eikä sitä tarvitse tänään liikaa kelatakaan, mut hyvä kysymys ja miettimisen arvoisia pohdintoja...

Mulla menee hieman numerot ja kirjaimet sekaisin, tulee tuplasti kirjaimia ja luvut vaihtavat toisinaan paikkaa, vaikkei virallista lukihäiriötä olekaan koskaan todettu. Onko Sinulla jotain vastaavaa ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Käyskentelijä » 13.11.2020 22:56:49

1970 kirjoitti:...
Mulla menee hieman numerot ja kirjaimet sekaisin, tulee tuplasti kirjaimia ja luvut vaihtavat toisinaan paikkaa, vaikkei virallista lukihäiriötä olekaan koskaan todettu. Onko Sinulla jotain vastaavaa ??

Mullakaan ikinä ollut lukihäiriötä, mutta viime vuosina ysit ja kutoset ovat alkaneet heittää häränpyllyä. Ja sanaristikoita ratkoessa kirjaimet myös tulevat sikin sokin. Olen liian kauan, pari vuosikymmentä, syönyt amitriptyliiniä, ja lukenut tänä vuonna lehdistä, että se voi aiheuttaa jopa dementiaa! Lääkityksen purku on menossa, amitriptyliinin olen jo saanut purettua ja toinen osa pitkästä lääkityksestä on purussa. Pelottavia oireita lukihäiriötkin vanhemmalla iällä!

Onko kokemuksia psykoosista?
Käyskentelijä

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.11.2020 13:17:36

Onhan mulla noita ollut useampikin elämäni aikana. Sekä ns. tavallisia psykooseja, että amfetamiinipsykooseja. Ensin mainitut ovat olleet huomattavasti kaameampia kokemuksia.

Onko jokin pahimmista peloistasi käynyt toteen?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 15.11.2020 17:28:55

Mä olen silleen "onnellisessa" asemassa, että ne karmeimmat jutut on tapahtuneet aikaa sitten ja ovat nyt koettuna ja takanapäin.
Ylityöllistetyn ja ammattimaisen juopon tutkinnossa ongelmia olikin niin paljon, että niiden fyysisten ja henkisten umpikujien
oikomiseen meni vuosia, mutta se on tosiaan siellä menneessä, eikä oikein voi takaisin tulla. Tämä on perin helpottavaa, kun asiaa
oikein miettii. Tulevan pelkääminen ei ole tervettä ja terveyden "uudelleen" menetys tulee toivottavasti olemaan ihan vaan
satavuotiseen vanhuuteen komeena ja ansioituneena pappana delaamista ja onnellisen tietämätöntä dementiaähkyä.

Millaista asennetta tunnustat:
- taas mua on kusetettu,
- kylläpä mua onni potkii,
- vois joskus muakin onnistaa,
- kaikki on helppoo ja asiat sujuu,
- oi, kuinka ihanaa on aina elämä,
- voisko ny joku tulla jeesaamaan,
- ei tarvii auttaa, pärjään just iha ite,
- mua varten ei kyl tarvii pestä astioita,
- oisit voinut ees laittaa vetäen vessanpytyn,
- kiva, kun olet täällä samalla planeetalla mun kaa,
- mua ei pahemmnín heilauta mitkään lemmenluritukset,
- vjittu ku ois ny kaljaa tai ees vähä kukkaa ja kilo kolaa, hä
- reippailen töihinkin ja juoksen töiden jälkeen ½maratonin,
- en pahemmin jaksa ees kylkee kääntää divaanisohvalla ja
- ykkösharrastukseni on piereminen ja perseen nonstop-kaivelu
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 16.11.2020 09:52:32

Ehkä näistä mikään ei ihan täysin tämän aamun oloon natsaa, mutta kyllä lähimpänä olisi
- kylläpä mua onni potkii

Tämä taas vahvana mielessä kun olin mukana Nenäpäivän työssä ja sitä kautta sain jälleen muistutusta siitä kuinka onnekas olen. Vaikka on näitä ongelmia esim alkon kanssa olen kuitenkin tosi onnekas. Minulla on ihana työpaikka, hyvä toimeentulo ja mahdollisuus ihan itse ohjailla omaa elämääni. Toisin on niin monilla miljoonilla ihmisillä maailmassa.

Samaan aiheeseen liittyen kysyisin:
Uskotko tunnettujen hyväntekeväisyysjärjestöjen työhön vai onko se mielestäsi tehotonta, näennäistä kilven kiillottamista? Lahjoitatko tällaisille järjestöille mitään?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.11.2020 07:10:11

Riippuu ihan järjestöstä. Osan toiminta on lähinnä pelkkää hurskastelua ja rahan keruuta oman lompakon lihottamiseksi, mutta riittää niitä sellaisiakin, jotka saavat ihan oikeasti hyvää aikaan. Se on sitten asia erikseen, korjaako hyväntekeväisyystoiminta ongelmia todella ja pysyvästi vai onko se vain ns. tekohengittämistä. Itse en toistaiseksi anna rahaa mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen, vaikka niitä kannattaisinkin ja niihin uskoisinkin. Tämä johtuu puhtaasti pirunmoisesta nuukuudestani. Eipä esim. kymppi kuussa merkittävää lovea kaltaiseni pienituloisenkaan lompakkoon tekisi, mutta pihi, mikä pihi. Toisaalta tuo on hyvä ominaisuus, kun tosiaan olen hyvin pienituloinen, mutta kyllä nuukuuteni saa välillä myös suorastaan sairaalloisia piirteitä ja pelkään, että ne vain pahenevat, mitä enemmän ikää tulee :roll: :| .

Oletko koskaan joutunut sairaalloisen mustasukkaisuuden uhriksi? Entä kärsitkö/oletko kärsinyt itse mustasukkaisuudesta, joka on saanut sairaalloisia piirteitä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 21.11.2020 08:00:01

En ole sellaseen trilleriin joutunut. Tähän vastatkoon joku, jolla on kokemusta moisesta. Mustasukkaisuus on epävarmuutta ja mitä enemmän on mustis, sen pahempi on epävarmuus. Ja pelko, joka varmasti toisinaan tyystin perusteetonta ja turhaa ressiä. Myöskään koirani ei liiemmin pelkää minua menettävänsä.

Oletko tavannut koulutovereitasi pitkän ajan päästä tai muita menneen ajan tyyppejä harrastuksista, vanhoilta huudeilta, entisistä työpaikoista, ompeluseurasta, puistokemistijengistä, muukalaislegioonasta tms. yms ?? Miten olet suhtautunut kohtaamiseen ja onko iloiset muistot vallanneet sydänalasi vai demoniset ahdistukset..?
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 22.11.2020 07:40:28

^ Tapasin juuri erään nuoruuden ystävän, jota en ollut edes nähnyt 11 vuoteen. Tyyppi ei ole edes somessa, joten yhteydenpitoa ei ole ollut lainkaan sitten viime näkemän. Oli ihan hauska tapaaminen, ja hyvä fiilis tuli. :) Hauskaa oli myös huomata, että miekkonen oli nyt yli viisikymppisenä täysin saman oloinen kuin 20 vuotta sittenkin: sama huumori ja sutkaukset, samanlaiset kledjut ja samanlaiset mitat, eikä kiloakaan lisää vaikka vuosia tullutkin lisää. Parran oli tosin kasvattanut. :D

Monet nuoruuden ystävät ja muut vanhat tuttavat on sellaisia, että niihin pitää yhteyttä löyhästi jossain Facebookissa, jossa näkee ainakin tuoreimmat kuulumiset kuvineen kaikkineen. Se on yksi somen hyviä puolia, että pysyy joku yhteys niihinkin tyyppeihin, joihin ei muuten enää pitäisi yhteyttä. Vaikka joku entinen työkaveri tai koulukaveri vuosien takaa. Pisimpään tuntemani fb-kaverit on peruskouluajoilta. :)

Onko sinulla pimeän ajan ahdistusta tai depressiota, eli masentaako pimeä vuodenaika? (itseäni ei, vaan ihan päinvastoin. Tosin joskus tammikuussa tilanne voi olla toinen, kun tätä on jatkunut jo pitempään)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.11.2020 06:03:32

Omalla kohdallani en ihan masennuksesta puhuisi. Siitä on riittämiin kokemusta, eikä tämä nyt sille vertoja vedä. Poden kyllä tietynlaista kaamosangstia ja -väsymystä(Kai sille on jokin oikea nimikin) joka halvatun vuosi, myös nyt. Mieliala on matalampi ja toimintakyky lievästi heikentynyt, ts. hommat eivät hotsita samalla tavalla ja liikkeelle pääseminen on hitaampaa. Sellainen yleinen pöh ja mälsää -fiilis. Nykyään talviaikaan tuo oman ahdistuksensa sekin, että talvet eivät ole ihan entisiään ainakaan täällä Etelä-Suomessa, notta näinkö maapallo nyt lähti ilman jarruja helvettiin :| . Toki mä tuon tiedän muutenkin, mutta se konkretisoituu itselle siinä, kun vielä tammikuussakaan ei ole järin talvista. Tykkään kuitenkin, kun Suomessa on neljä vuodenaikaa(Tai oli, ota tästä nykymenosta tolkkua :roll: ). Vaihtelu virkistää ja sitä rataa, eikä kevät ja kesä tuntuisi varmaan niin hienoilta, jollei niihin saisi herätä pitkän pimeän kauden jälkeen.

Siitäpä seuraava kysymys: Kaipaatko talveen lunta ja kunnon pakkasia vai oletko lähinnä tyytyväinen, kun plusasteissa ei tarvitse rämpiä hangessa ja liukastella?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.11.2020 12:23:55

Vastaus:

Kaipaan talveen lunta ja pakkasia. Pimeys ei tee hyvää savannin apinan aivokemialle, eikä pohjoinen luontokaan tykkää nykyisistä talvista. Tai no, kyllähän luonto pitkällä aikavälillä sopeutuu, mutta nykyiset ihmisen aiheuttamat, aikaisempia huomattavasti nopeammat muutokset aiheuttavat turhaa kärsimystä koko pallukalle. Sitäpaitsi lumisen pakkastalven jälkeen kevät tuntuu mahtavalta.

Ai niin, sellaista vielä, että olen asunut muutaman vuoden aurinkoisemmalla vyöhykkeellä ja kaipasin kovasti Suomeen, varsinkin syksyisin, jolloin me suomalaiset vetäydymme mökkeihimme. Tykkään vuodenajoista, joille suomalainen sielunmaisema rakentuu.

Kysymys:

Eikö päihteidenkäyttäjät sairasta ollenkaan koronaa, kun täällä Plinkin keskusteluissa se ei juurikaan näy? Itse olen juuri vuoteen pohjalla, lievästä taudista toipumassa. Juominen on ollut onneksi vähäisempää viime aikoina, joten korona ei kurita maksaa ja munuaisia liikoja. Miten voit sinä toinen tautinen, ottaako koville vai pääsetkö sinäkin helpolla?
Vieras

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone