Olet täällä

Kulissit pystyssä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kulissit pystyssä

ViestiKirjoittaja sirja » 16.7.2019 08:49:48

MinnaKoo kirjoitti:9.aamuni selvänä

Viikonloppu meni ihan itsestään, toiminnalla ja aikaansaamalla asioita.

Jotkut kirjoittelevat akuneuloista ja -nastoista.
Tahtoisin kuulla mielipiteitä ja miten, mistä saa, miten vaikuttaa?

Kiitollisena tästä hienosta aamusta.

MinnaKoo

Täällä yksi toveri joka taistelee oluen kanssa kuin myös peliautomaattien houkutuksia vastaan. Pari vuotta sitten ed.asuinpaikkakunnalla sai A-klinikalta ilmaista korva-akupunktiohoitoa. Itselleni oli iso apu. Tuli äärettömän rentoutunut olo,yöuni parantui ja mieliala kohentui,kaikki positiivista .Valitettavasti nyk.asuinalueella ei samaa mahd. ole.Neuvon kokeilemaan,akupunktio on kyllä yksilöllistä,joillekin vaikuttaa rajummin. Minä esim.menin kerran hoitoon melkoisessa mielenkuohussa,....no mielialapisteeseen neulaa laitettaessa se lensi poksahtaen lattialle,samoin teki toinen neula. Lopulta hoitaja totesi että nyt on melkoinen mielenmyllerrys menossa. Eka hoitokerralla taas en osannut muuta kuin itkeä. Eli toisiin vaikuttaa rajustikin.Mutta kaikenkaikkiaan minulle akupunktiosta oli iso apu ja nyt olen tyytynyt painelemaan ja hieromaan korvien akupisteitä iltaisin mikä auttaakin nukahtamaan.
sirja
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 16.7.2019 12:43:39

Sirja, kiitos vastauksestasi ja toivon Sinulle paljon tsemppiö. Tuo akuneula voisi auttaa myös krooniseen unettomuuteenikin. Olen kärsinyt unettomuudesta parikymmentä vuotta.
Välillä vieroittanut itseni tableteista, mutta palaan niihin taas kun nukkumiseni on mitä on. Alkoholihan on tietty pahentanut asiaa. Nyt syönyt vuoden nukahtamislääkettä mutta alkoholistin, salajuojan lisäksi olen myös sekakäyttäjä. Eiköhän tämä vaihe ala olemaan nähty.

Tänään lienee ensimmäinen vaaran paikka, mennään taas tunti tunnilta. Mies lähti työmatkalle ja nämä kotona yksin olo on pahinta juomiselleni. Ei tarvitse salassa käydä pesuhuoneessa, vessassa, yläkerrassa jne. Kävin aamulla salilla ja nyt on hieno olo. Jääkaapissa on herkkuruokaani ja lemppariviccyä. Miksi sitten haluaisin aamulla herätä armottomaan v****seen ja todeta, oliko sen arvoista ja vastata itselleni, ei todellakaan ollut.

Tänään mennään nyt hetki hetkeltä, rauhassa eikä ole mitään hätää.

Iloa päiväänne! Ollaan se selvänä.
Mikään voima ei ole tahdonvoimaa voimakkaampi...
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 16.7.2019 14:09:56

Voimia vastustukseen! Koita miettiä kuinka hieno olo on huomenna kun olet pysynyt vahvana :)

Minullakin häivähti ajatuksissa punaviinin loppu kun hieman tuossa suutahdin. Kyllä se on niin heikoissa kantimissa näin alkuun tämä vastustus.

Pysyttele linjoilla lukemassa!
Minä voin olla vapaa!
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 18.7.2019 08:13:06

12. selvä aamu enkä sitä pois vaihtaisi.

Kun toissapäivönö menin taas tunti tunnilta oli puolestaan eilen ihan iisi päivä.

Kun tiistaina oli se vaikea päivä otin taas tekemisen tuekseni. Aamu salin jälkeen oli pitkälle päivään asti huippu olo, jota en halunnut pilata. Vaikka olen myös aiemmin kuntoiluni palkitsemiseksi myös viinini muka ansainnut. Hukkaan heitettyä treeniä siis ja itsensä huijaamista.
Katsoin yhden dokkarin ja syvennyin dekkariini ja huomasin, että parikolme tuntia mennyt kuin itsestään. Mutta en kiellä, kyllä välillä teki mieli niin perk**sti viinaa. Kuuluu varmasti taudin kuvaan.

Eilenkin kävin salilla ja mieheni kysyi, että jaahas taasko se hulluus on alkanut. Niin on, mutta se on minun yksi tukivälineeni tässä matkassa. Joka kerta kun menen jumppaan tai salille, ajattelen kuinka hölmöä hommaa tämä on, mutta minulle se hyvänolon tunne, euforia tulee suorituksen jälkeen ja se kestää monta monta tuntia. Sillä jaksan taas. Ilokseni huomasin, että painosta lähtenyt n 3 kg, kun näihin kohta kahteen viikkoon en ole korvannut aiempiin lopettamisiini verrattuna järjetöntä karkin mässäilyä. Riippuvuudesta toiseen siis.

Juuri nyt tuntuu hyvältä ja ajatukseni kirkkailta eikä ole itseinhoa tai katkeruutta.

Tänään näyttää tulevan hieno päivä.

Nautin sen sellaisenaan.
Iloa ja voimia päiväänne!

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja pipari » 18.7.2019 09:32:54

Olit mielessäni ja hienoa että selvisit miehesi työmatkasta! :)

Mahtavaa myös että olet saanut painoa pois ja pääset salillekin. Minä käyn kävelemässä useamman kerran päivässä ja koitan nyt pysyä siinä jatkossakin. Hyvä tunne kun aamulla ennen töitä ottaa vähän raikasta ilmaa.

Ihanaa selvää päivää!
Minä voin olla vapaa!
pipari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 19.7.2019 11:06:14

Kiitos Pipari :)

Minun 13.aamu

Tänään lähdin väsymyksestä huolimatta raahautuen väkipakolla aamusalille.
Kaupassa käydessäni ohitin karkkihyllyt haikeana ja en luonut katsettakaan siideri, lonkero-osastolle.
Jos olisin eilen illalla juonut, tämä olisi mahdotonta. Taas on pieni voittajatunne sisälläni.

Eilen aktiivipäivä ja juominen ei käynyt mielessä kuin pari kertaa. Teimme miehen kanssa pitkän metsälenkin ja kävimme kylässä samalla. Paikan isäntä tarjosi juotavaa, tietysti ja sanoin ottavani viccyä jos on. Eipä olisi tullut mieleenkään ottaa sitä ensimmäistä, josta tiedän, että rännihän siitä olisi auennut. Miksi sitten kiusata itseään ajattelemalla, että minusta on kohtuujuojaksi. Kun ei ole. On tässä asiassa vain kaikki tai ei mitään ja valitsen ei mitään. Sen saat mistä luovut. Todellakin!

Kaikille raitista tulevaa viikonloppua ja iloa tähän päiväänne.

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 20.7.2019 10:49:11

14.selvä aamu

Teen tässä itselleni pienen itseisinventaarion ja jos tästä on iloa jollekin toisellekin, niin JES!

- 14 hymyllä alkanutta aamua
- 14 päivää ilman häpeää ja pelkoa
- viininaama ja pöhötys huomattavasti laskeutunut, miltei jo poissa
- 8 salitreeniä ja lukuisia kövelylenkkejä
- vähintään 140 euron rahansäästö
- itsevarmuus kohottanut päätään huomattavasti
- värien näkeminen
- halu tehdä pieniä ilon aiheita toisille
- 3 kg

Tästä on hyvä jatkaa matkaa!

Kaikille mukavaa selvää lauantaita!

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 20.7.2019 18:21:51

Moi Minna :)

On pitänyt jo monta kertaa sulle laittaa tänne tekstiä mutta enpä ole muutenkaan juuri kirjoitellut, on tuo aloittelijan raittius pitänyt niin ”kiireellisenä”.

Hiton hienolta tuo sinun alkutaipaleesi kuullostaa, kiva lukea :)
Jatka vaan samaan malliin, niin hyvin menee.
Yksi on liikaa ja kaksikymmentä liian vähän.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 22.7.2019 11:34:33

Kiitos Tarkkis!

16.aamu selvänä - upeaa..

Aloitan huomenna työt ja olen siitä iloinen ja huomattavasti energisempi kuin 3 viikon jokapäiväisen tissuttelun jäljiltä.
On uutta puhtia aloittaa työt.

Tänään saanut jo paljon aikaiseksi, kiitos raittiuden.

Hyväö ja raitista hellepäivää kaikille taitaa olla läpi suomen nämä kelit.

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mystillinen » 22.7.2019 13:18:50

Hienoa, upeaa, mahtavaa! Minäkin nautin jokaisesta raittiista hetkestä.
Kyselit acunastoista ja korva-akupunktiosta. Meillä A-klinikalla on kerran viikossa yhteisaika korviin akupunktioneulojen laitto. Siihen kuuluu reilun puolen tunnin hiljaisuus, useampi neula molemmissa korvalehdissä. Olen käynyt muutaman kerran istumassa neulat korvissa, aikaisempina vuosina, kun rimpuilin vähentäjänä.
Acunastat laitetaan yksi molempiin korviin. Ne vähentää Alkon himoja ja itseasiassa myös syömishimoa.
Pari viikkoa ne pysyy, ehkä kolme. Sitten voi laitattaa uudet. Jotain oireita tuli ekakerrasta, mutta kun en muista mitä. Ja saattoi olla viinasta vieroitusoireita.
Nyt, kun ole lopettanut alkoholinkäytön, otan kaikki järeät aseet käyttöön.
Mystillinen
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 22.7.2019 13:51:32

Kiitos Mystillinen!

Taidanpa tästä heti varata ajan klinikalle ja ehdottaa ainakin näitä. Jo toinen kannustava kannanotto aiheesta.

Sinullakin menee upeasti.
Jatketaan siis valitsemallamme tiellä. Ei paha tie ollenkaan. Voimaannuttava totean.

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 23.7.2019 13:45:21

17.aamu selvänä

Voi voi, vaaran merkki vol 1.
Aamusalin jälkeen kauppaan ja haahuilin limppariosastolla. Ei siinä mitään, mutta kun aloin haaveilemaan mikä limppari sopii hyvin kossun kanssa. Voi hyvänen aika mikä viinupiru olkapäälläni istui. Ja istuu vielä parin tunnin jälkeen. Niin puskista niin arvaamatta. Mutta tiedostan (ehkä siis liiankin hyvin) omat 3 päivän, 3 viikon jne olevat tulevat vaikeahkot rajapyykit. Tunnistan myös, että väsymys HALTssa teki tämän osaltaan. Nyt lepoa tähän treeniin ja kirja käteen ja ulos patiolle. Tein varaukset jumppaan vasta torstai iltaan ihan varmuudella, että on kiinnekohtaa. Nyt tarkkana, sanon itselleni ja mennään taas hetki hetkeltä. Ei minulla juomaa kotona ole, mutta pelkkä ajatus pelotti. Ja seitin ohut on matka lähimpiin alkoihin.

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 23.7.2019 19:34:41

Älä ole järin huolissasi. Mulle tulee noita mielikuvia kun teen esim. hedelmäsmoothieta. ”Tää olis pirun hyvää votkan kanssa, ja myös terveysvaikutteista!” Ne menee ohi, tulee takaisin ja menee taas ohi.....
Ota sitä pelkkää limua, se on vielä parempaa ilman kossua :)
Yksi on liikaa ja kaksikymmentä liian vähän.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MinnaKoo » 24.7.2019 11:21:30

18. aamu selvänä

Joku kaunis päivä kävelen A mainoksen, Atuotteiden kaupan hyllyn ohi, hymyilen niille ja sanon mielessäni, sinä et minuun elämääni hetkauta millään tavalla. Vielä tänään sellaisen kohdalla minun on konkreettisesti ummistettava silmäni ja käveltävä vain pois.

Muistan kun nuorena parikymppisenä olin umpirakastunut yhteen mieheen, joka lupaili tapaamisia ja perui aina viime hetkillä. Laskin päiviä milloin näen hänet, vaikka sisimmissäni tiesin, ettei tunne ollut samalla tasolla tasapuolinen. Kun sitten tajusin, ettei näin voi päiviänsä käyttää, toisen miettimiseen kun ei saa vastakaikua, olin noin pari kuukautta sydän vereslihalla hänen poistamisesta elämästäni. Vaikka ensimmäinen kuukausi tuntui todella pahalta parikymppisen kokemattoman neidon sielussa, huomasin kuitenkin pian, etten enää ajatellut häntä. Ja mitä enemmän aikaa kului, pääsin irti... mitä enemmän menee aikaa, sen enemmän tulee välimatkaa.

Paradoksinen tarina liittyy tähänkin tarinaan. Tämä kyseinen henkilö löysi minut n 10 vuotta sitten facesta ja hänen pyynnöstään tapasimme. Kun kahvilla istuimme, mietin miten tämä henkilö on minuun niin suuresti tunne-elämään joskus vaikuttanut ja nyt edessäni oleva henkilö ei aiheuttanut minulle mitään romanttisia ajatuksia, enemmänkin vastareaktion. Hän halusi tavata uudelleen, mutta vastasin kohteliaasti, että on parempi ettei luo ajatuksia mihinkään suuntaan minusta ja on parempi ettemme tapaa.

Iloa ja lämpöä selvään päiväämme kaikille!

MinnaKoo
MinnaKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 24.7.2019 18:58:47

MinnaKoo kirjoitti:18. aamu selvänä

Joku kaunis päivä kävelen A mainoksen, Atuotteiden kaupan hyllyn ohi, hymyilen niille ja sanon mielessäni, sinä et minuun elämääni hetkauta millään tavalla. Vielä tänään sellaisen kohdalla minun on konkreettisesti ummistettava silmäni ja käveltävä vain pois.

MinnaKoo

Tuo on aivan totta. Jonain päivänä se vaan on eilistä, kaukaista ja mitäänmerkitsemätöntä.
Kun luin tuon viestisi, niin huomasin että ai perhana, en ole aikoihin nähnyt kaljahyllyjä! Tai varmasti olen ne nähnyt, mutta en kuitenkaan ole mitenkään noteerannut niiden olemassaoloa. Ne ovat vaan liukuneet silmien ohi samoin kuin vaikkapa vaippapaketit -kun nyt satun olemaan just siinä pitkähkössä elämänvaiheessa jossa en enää ja vielä niitä tarvitse. Ne asiat vaan muuttuvat yhdentekeviksi. Ei niitä taritse sen kummemmin pelätä eikä torjua, ei miettiä eikä eritellä, ne vain ovat sellainen sivuseikka kaikessa maailman tavara- ja asiapaljoudessa että ei niitä oikein huomaa.

Alku on hankalaa, useinkin. Alkoholismista irrottautuminen ja aivojen "uudelleenohjelmointi" on projekti joka voi tuntua ihan työltä. Ei se useillakaan ihan helppoa ole. Mutta, kun se on ohi, on elämässä yksi murhe vähemmän. Ja se voi olla just se ratkaiseva siellä murheiden painolastissa, just se seikka joka muuttuessaan kääntää elämän mukavalle puolelle häilyvää ja himmeää vedenjakajaa jonka eri puolilla positiivinen ja negatiivinen asenne kokonaiskuvassa on.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat