Olet täällä

Sosiaalinen päivittäinen juominen

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Sosiaalinen päivittäinen juominen

ViestiKirjoittaja luottamus » 11.8.2019 18:22:00

Sosiaalinen päivittäinen juominen vai mitähän se on. Muutaman sinkkuvuoden jälkeen rakastuin. Olen itse entinen alkoholisti. Eli kerran on mennyt elämässä höpöksi juominen ja siitä toipunut, ikinä en siihen helvettiin enään halua.

Miesystäväni lähtee aamusta liikkeelle, tissuttelee koko päivän. Palaa asunnolleen illalla, kipuilee yön, kun uni ei ole hyvää, pää on kipeä, tärisee yms. ja taas seuraavana päivänä sama. Eilen sain viestin " yritän selvitä, juon kaljaa" no, sillähän sitä selviää :D

Ongelma on se, että mitään ei voi suunnitella tai tehdä yhdessä, kun ei tiedä missä kunnossa hän on. Koko kesän on juonut 5-6/7. Myös tavanomainen syyllistäminen on käytössä eli selityksiä löytyy juomiselle. Kärsivällisyys on nolla, panikoi jne.
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

Re: Sosiaalinen päivittäinen juominen

ViestiKirjoittaja Carola » 12.8.2019 08:04:12

Hei,
Jotenkin tuttua... Tosi hienoa että olet saanut itsellesi elämää ilman alkoholin turha vaikutus mieleen ja kehoon. Ole ylpeä itsestäsi!

Kärsivällisyys nollassa, en ihmettele. Sitä haluaisi niin kipeästi saada yhteistä tekemistä ja olemista. On oltava itsekäs ja pitää huolta itsestään ja saada rauhaa ja etäisyyttä. Sinulla olisi tietoa miten toimia mutta ellei kaveri mitenkään tule samalle linjalle se on hankalaa.
Paljon voimia sinne ja rohkeutta.
Askel kerrallaan
Carola
KokeNet vertaiskeskustelija

ViestiKirjoittaja luottamus » 12.8.2019 13:57:47

Carola kirjoitti:Hei,
Jotenkin tuttua... Tosi hienoa että olet saanut itsellesi elämää ilman alkoholin turha vaikutus mieleen ja kehoon. Ole ylpeä itsestäsi!

Kärsivällisyys nollassa, en ihmettele. Sitä haluaisi niin kipeästi saada yhteistä tekemistä ja olemista. On oltava itsekäs ja pitää huolta itsestään ja saada rauhaa ja etäisyyttä. Sinulla olisi tietoa miten toimia mutta ellei kaveri mitenkään tule samalle linjalle se on hankalaa.

Kiitos Carola! Niin olen sanonut hänelle, että tunnen tuon taudin kuvan, kun omat taskuni. Viimeisempänä kuuntelin äänikirjana Mika Arramiehen viimeinen pisara, koska itse haluan muistaa/tietää totuuden koko ajan, mihin tuo kaljan kanssa läträäminen johtaa. Se on niin salakavala tauti, että sitä ei voi päästää niskan päälle.
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja luottamus » 12.8.2019 13:59:17

luottamus kirjoitti:
Carola kirjoitti:Hei,

Kiitos Carola! Niin olen sanonut hänelle, että tunnen tuon taudin kuvan, kun omat taskuni. Viimeisempänä kuuntelin äänikirjana Mika Arramiehen viimeinen pisara, koska itse haluan muistaa/tietää totuuden koko ajan, mihin tuo kaljan kanssa läträäminen johtaa. Se on niin salakavala tauti, että sitä ei voi päästää niskan päälle.

Minulla siis toipumisesta jo 11vuotta !
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Carola » 25.8.2019 11:23:38

Hei,
Kyllä sinulla on tietoa taudista omien kokemuksien kautta, saavutuksesi on aivan mahtava. Jaksathan antaa itsellesi aikaa ja luvan tehdä asioita mitä sinua kiinnostaa? Sitä kun on annettava tilaisuus myös itselle elää :)
Kaikkea hyvää ja paljon tsemppiä!
Askel kerrallaan
Carola

ViestiKirjoittaja luottamus » 30.8.2019 22:27:51

Kiitos, päivä päivältä ymmärrän asian paremmin. Siis ulkoistan itseni toisen juomisesta. Olen vapaa !
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja luottamus » 1.9.2019 12:07:49

Eilen sitten tuli totaalinen räjähdys itselläni ja annoin tulla. Alkoholistin iso eko, kaikki johtuu muista, ei hänestä itsestään. Hän on iso herra, joka panee ympärillä olevat ihmiset toimimaan hänen toiveidensa mukaan, mikä edesauttaa juomista.

Alkoi sitten kavereiden kuullen panettelemaan minua, kun minulta ei kuulemma saa seksiä. Totuus on se, ettei hän kykene harrastamaan seksiä, kun on aina krapulassa tai alkoholin vaikutuksen alainen. Juominen vie erektion. Alkoholi vaikuttaa myös tunteiden kokemiseen. Hän ei yleensä koske minuun koskaan mutta sanoo että yrittää opetella koskemaan....

Eikä minun kanssani voi seurustella, ei ole yhteistä aikaa. Totuus on se, ettei hän ole minun kanssani vaan kaljatölkin kanssa parisuhteessa. Sitten ei voi tehdä mitään, kun kunto on huono....ei voi ajaa autolla tms.

Huusin kurkku suorana hänelle muutamia totuuksia :lol: . Yleensä siedän aika paljon, mutta kun raja tulee vastaan, se tulee sitten. Nyt hän jätti minut ties monennenko kerran. Totesin, että juu, tää oli tässä. Tottakai hän yrittää perua ja haluaisi kaiken olevan ok meidän välillä. Mutta en jaksa enään. . .
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Merja » 3.9.2019 09:53:34

Minusta on ihan ok, että "huusit hänelle totuuksia". Uskon, että hän on niistä kaikista hyvin tietoinen itsekin. Juominen tuo niin paljon mukanaan syyllisyyttä ja häpeää, ettei hän pysty itseään ja omaa juomistaan/käytöstään rehellisesti katsomaan. Oletteko jo kuinka kaukana toisistanne ? Onko enää mahdollista ja haluatko Sinä yrittää puhua, ettet enää jaksa tällaista elämää ? Haluat muutosta - ja haluaako hän. Kerro miltä Sinusta itsestäsi tuntuu, mutta ehkä kannattaa välttää puhumasta hänen käyttäytymisestään, koska se todennäköisesti nostaa pintaan hänen syyllisyyden tunteet ja hänen asettumisensa puolustuskannalla ja haastamaan riitaa. Haluatko vielä, kaikki riippuu Sinun tunteistasi. Oli niin hienoa lukea omasta toipumisestasi.
Voimia, sydämestä :)
Merja

ViestiKirjoittaja luottamus » 14.9.2019 03:52:36

Kyllä olen yrittänyt keskustella, mutta kontakteista ei tule mitään. Viimeisin ( 7.9) hän soitti illalla noin klo.20.00 ja pyysi luokseen ihan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan meidän välillä eroa tms. Hän kertoi tekevänsä ruokaa minulle, maksavansa vaikka taksin ja kaikkia mahdollista. Sanoin, etten jaksa tulla, minulla on aamulla töihin meno. Siitähän seurasi haukkujen ryöppy, aikoi estää minut fb:ssä jne. Eikä ikinä enään tee ruokaa yms. Kertoi myös, että "pojat" tulee mun oven taakse mukiloimaan minut.

Vaikka häntä ymmärränkin ja olisin ollut valmis auttamaan, minun ei tarvitse hyväksyä noin epävakaata käytöstä. Viestit on semmosia, että ollaan vaan kavereita ja seuraava viesti onkin jo " tule mun viereen yöksi". Mihinkään ei voi luottaa. Sanoinkin hänelle, etten nuku miespuolisten kavereiden vieressä öitäni.

Nyt viikkoon en ole hänestä kuullut, estot päällä ja huomaan olevani vapautunut ja helpottunut. Hän oli todella haastava persoona. Kuitenkin toivon, että hänen kohdallaan kaikki päättyisi hyvin ja ihme tapahtuisi. Vaikea siihen on kuitenkaan uskoa.
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 18.9.2019 05:03:05

Miespuolisesi ystäväsi on päivänselvä alkoholisti ja vain n.5% oikeasti raitistuu pysyvästi (tähän lasketaan myös muiden kovien päihteiden käyttö koska jotkut vaihtavat viinan niihin) ja valitettavasti tosi iso osa tekee sen hengellisillä hurujutuilla sekä sekoaa entistä enemmän. Pysy mahdollisimman kaukana, eläkä edes vastaa mihinkään puheluihin/viesteihin/kirjeisiin/ovikellon soittoon. Jos alkaa vainoamaan jotenkin muuten niin sitten soitat kytät niin pääset eroon todennäköisemmin.
Viimeksi muokannut Mastodontti päivämäärä 18.9.2019 05:54:31, muokattu yhteensä 3 kertaa
Jos et osaa näyttää niin älä sitten näytä. Jos et osaa käyttää niin älä vittu käytä!
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Onneksiolkoon omasta juomisen jättämisestäsi!

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 18.9.2019 05:09:25

luottamus kirjoitti: Kertoi myös, että "pojat" tulee mun oven taakse mukiloimaan minut.

Tuollaisilla vässyköillä ei ole mitään "poikia" takana (korkeintaan toisia samanmoisia juoppoja joista ei ole yhtään mihinkään muuhun kuin korkeintaan sen liuottimen lipittämiseen) koska kunnioitus pitää tosissaan ansaita eikä sitä voi ostaa samanlailla kuin alkosta/baarista/kaupasta alkoholia. Voit nauraa paskaisesti tollasille jutuille täysin varauksetta.
Viimeksi muokannut Mastodontti päivämäärä 18.9.2019 10:26:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Jos et osaa näyttää niin älä sitten näytä. Jos et osaa käyttää niin älä vittu käytä!
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 18.9.2019 05:25:58

luottamus kirjoitti: Alkoholistin iso eko, kaikki johtuu muista, ei hänestä itsestään. Hän on iso herra, joka panee ympärillä olevat ihmiset toimimaan hänen toiveidensa mukaan, mikä edesauttaa juomista.

Alkoi sitten kavereiden kuullen panettelemaan minua, kun minulta ei kuulemma saa seksiä. Totuus on se, ettei hän kykene harrastamaan seksiä, kun on aina krapulassa tai alkoholin vaikutuksen alainen. Juominen vie erektion. Alkoholi vaikuttaa myös tunteiden kokemiseen. Hän ei yleensä koske minuun koskaan mutta sanoo että yrittää opetella koskemaan....

Eikä minun kanssani voi seurustella, ei ole yhteistä aikaa. Totuus on se, ettei hän ole minun kanssani vaan kaljatölkin kanssa parisuhteessa. Sitten ei voi tehdä mitään, kun kunto on huono....ei voi ajaa autolla tms.

Saattaa myös olla jonkinasteinen persoonallisuushäiriöinen juoppo joka ei ole mitenkään kamalan epätavallista. Ei terve ihminen muna löysänä kehtaa edes kännissä jauhaa tuollaista sontaa naiselle "kavereidensa" kesken.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Re: Onneksiolkoon omasta juomisen jättämisestäsi!

ViestiKirjoittaja luottamus » 20.9.2019 17:13:14

Mastodontti kirjoitti:
luottamus kirjoitti: Kertoi myös, että "pojat" tulee mun oven taakse mukiloimaan minut.

Tuollaisilla vässyköillä ei ole mitään "poikia" takana (korkeintaan toisia samanmoisia juoppoja joista ei ole yhtään mihinkään muuhun kuin korkeintaan sen liuottimen lipittämiseen) koska kunnioitus pitää tosissaan ansaita eikä sitä voi ostaa samanlailla kuin alkosta/baarista/kaupasta alkoholia. Voit nauraa paskaisesti tollasille jutuille täysin varauksetta.

Kiitos Mastodontti! Nimenomaan, tiedän tuon. Naurettavaa pullistelua. Hänen ympärillään on vain samanlaisia kaljan yms. lipittäjiä.
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja luottamus » 20.9.2019 17:15:51

" Saattaa myös olla jonkinasteinen persoonallisuushäiriöinen juoppo joka ei ole mitenkään kamalan epätavallista. Ei terve ihminen muna löysänä kehtaa edes kännissä jauhaa tuollaista sontaa naiselle "kavereidensa" kesken "
Mastodontti

Niin totta, hyvä kun kirjoitat näin suoraan!
Häkkilinnusta vapauteen
luottamus
Miedosti panostava jäsen

Paluu Kotikanava