Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 11.11.2020 21:51:39

Huomenna tulee 10 viikkoa, joten pääsen jo viikoissakin kaksinumeroiseen lukuun! Viime viikonloppu oli oikein mukava, tapasin sen kaverin joka on nyt mun vanavedessäni ollut juomatta, ja hän aikoo olla tipaton jouluun asti. Nyt ei ole ollut juurikaan mitään juomishaluja eli arki menee tavalliseen tapaan. Just nyt ei mieltä paina erityisesti mikään ja on ihan hyvä olla :). Pienen ihmisen pientä arkea, jalat maassa ja pää omissa haaveissa. Ja olen jo vähäsen vähentänyt colan juomistakin!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 11.11.2020 22:15:52

Oikein mukavaa kuulla. :D
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 14.11.2020 14:14:55

Nyt taitaa olla menossa jo 11 viikonloppu putkeen selvinpäin. En ole juurikaan juomista edes ajatellut viime aikoina joten edelleen sujuu ihan hyvin sen suhteen. Nyt vain katselen telkkaria ja kerään motivaatiota että saisin aikaiseksi jotain :D

Ulkona ei ole mikään hyvä ilma mutta silti lähden tekemään kävelylenkin, pitää saada pitkän työviikon jälkeen liikuntaa... Huomenna pitäisi olla parempi ilma niin voin ulkoilla enemmän. Kielikurssini kotiläksytkin pitäisi tehdä mutta onhan tässä aikaa!

Taas tänä aamuna mietin että miten ihanaa onkaan herätä normaaliin aikaan (heräsin noin 8.15) hyvin nukutun yön jälkeen kun on suht virkeä olo, ja kaikista tärkeimpänä, ilman itseinhoa ja ilman sitä lopen uupunutta sumeaa pöpperöistä oloa. Sen aamun tunteen vuoksi jo pelkästään kannattaa pysyä raittiina.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 20.11.2020 21:08:44

11 viikkoakin tuli jo täyteen, näin ne viikot vaan menee. Eipä ole varsinaisia mielihaluja edes ollut tällä viikolla, ihan hetkellisesti kaupassa käydessä se käy mielessä mutta menee nopeasti ohi eikä tee mieli sitä viinipulloa ostaa. Nukun hyvin useimmiten, viime viikonloppuna nukuin jopa yli 10 tunnin yöunet! :D Jouluna saan ylimääräisen lomapäivän joten olen 5 päivää vapaalla silloin ja pieni reissukin on tiedossa (ihan maan sisällä, ulkomaan reissut nyt on jäissä kaikilta). Edelleen siis menee hyvin ja olen juomatta! Myös tuo mainitsemani kaveri on edelleen juomatta ja on myös huomannut ettei aamuisin väsytä niin paljoa enää ja pääsee helpommin sängystä ylös. Kerroin myös kaikille että olen lopettanut juomisen, tosin taisin sanoa "toistaiseksi" mutta nyt se on julkistettukin asia. Muutama kaveri kommentoi tehneensä saman, ja että se juominen on vain itsestään vähentynyt kun väsyttää seuraavana päivänä niin paljon. Keski-ikä tekee siis tehtävänsä... :D

Viikonloppuna yritän saada jotain järkevää aikaiseksi ettei mene ihan nysväämiseksi, kunnon kävelylenkit vähintään molempina päivinä. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille muillekin!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 21.11.2020 17:02:17

Hei Mirella. Kiitos viesteistäsi. Ollaan aika samoissa ympyröissä. Ikäkin täsmää. Olen lukenut kaikki viestisi. Saan niistä voimaa tähän omaan taaplaamiseen.

Kuten sinäkin, nyt viikonloppuna ulkona kävelyä, kävin tänään myös yksissä pienissä joulumyyjäisissä. En tiedä olenko jouluihminen, en kai. Lapsuuden joulut olivat aika kamalia. En haluaisi muistella.

Nyt pitää ajatella vain omaa itseäää
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 21.11.2020 17:04:54

Tässä on nyt jokin aikakatko. Viestin kirjoittaminen tyssää yks kaks. Mutta siis joulu on minulle sellainen juttu, mitä lapsena odotin ja pelkäsin.
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 22.11.2020 22:10:53

^Olen iloinen jos saat tästä voimaa! Melkoista tuskaa, rypemistä ja itseinhoa on mahtunut 10 vuoteen, ja asiat tosiaan saa alkoholilla sössittyä oikein kunnolla. Saa ilmankin, mutta alkoholi ei todellakaan auta asioita! Nyt tuntuu aamuisin niin hyvältä vaikkei aamut ole mun parasta aikaa... Ei tarvitse herätä itseinhoon ja väsymykseen enää.

Kävin pitkällä kävelyllä tänään kun oli kiva ilma. Jouluihmisiä en ole myöskään, mutta tänä vuonna vietän joulun ystävän kanssa, omalla anti-joulutavallamme :D.

Toivon Marja sulle paljon voimia että myös sinä nyt onnistuisit lopultakin, itselläni se on vaatinut aika monta yritystä! Alussahan itsekin vielä olen, mutta pidemmällä kuin erittäin pitkään aikaan eikä juomisen tuskaa enää ole. Pää ja katse kirkkaana taas uuteen viikkoon :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 23.11.2020 18:27:07

Perässä tulen. Haastava jakso töissä. Kilttinä ajaudun aina työkaverin pariksi, jota kukaan muu ei kestä🙈 Nyt yritän pitää itsestäni myös huolen.
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 26.11.2020 22:11:23

Itsestä huolen pitäminen on tärkeää! Terve itsekkyys on hyväksi.

Mulla tulee tänään jo 12 viikkoa raittiutta! On se outoa kun viikot vain vilahtelee kun niin monta vuotta laskin vain päiviä silloin kun pystyin jonkin aikaa raittiina olemaan jonkin aikaa. Ei ole edelleenkään tehnyt mieli, harvoin tulee kaupassakaan mielitekoja, ja jos tulee, ne menee ohi saman tein. Mitään kunnon keskustelua ei ole itseni kanssa tarvinnut käydä vähään aikaan. Niitäkin hetkiä varmasti tulee, mutta nyt koen olevani jo varmemmalla pohjalla kuin kertaakaan ennen. Ja se on kuulkaas mukava tunne se. Paino nyt ei ole edelleenkään tippunut ja olen edelleen tuhottoman laiska liikunnan suhteen... Tai siis kävelemässä käyn kyllä joka päivä ja käytän rappusia mutta eihän se riitä jos haluaa kuntoon päästä ja painoa kunnolla pudottaa. Pitää varmaan tehdä kaikkiaan joku viikko-ohjelma niin saan rutiinin liikkumiseen ja kaikkeen mitä pitäisi saada aikaiseksi.

Töissä on kova kiire ja se pistää väsyttämään kun paiskii töitä hulluna vaan koko ajan, ja ulkona on harmaata jatkuvasti... Eiköhän tästäkin päästä yli ja onhan mulla nyt hyvä pohja mistä lähteä kun olen saanut raittiuden rullaamaan! Vielä ei ole tullut ajatuksia että voisin mä vähän juoda, olen jo vähän odottanut koska se alkaa. Hyvä vain jos pysyy nekin ajatuksen poissa mahdollisimman pitkään.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.11.2020 22:13:42

Kaikkea hyvää Sinulle Mirella.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 27.11.2020 22:49:26

Hyvä Sinä 😊 Mulla on vielä niin takkuista tää touhu. Tein tänään yhden työpaikka hakemuksen. Nyt voi jännittää. Sen kunniaksi ostin yhden oluen ja lonkeron. Ja tuo määrä voisi olla ihan normi pe illan juoma. Mutta kun minä juon tuon määrän aika lailla joka ilta. Siis niitä isoimpia tölkkejä. Olen myös juomatta välillä, useita päiviäkin. Toisaalta joskus tulee ihan mahdottomia ylilyöntejä, saatan juoda koko viikonlopun. Silleen fiksusti kuitenkin aika usein, kukaan ei välttämättä edes huomaa😅 Ihan hullua touhua.
En tiedä

En halua
Marjaterttuleppäkerttu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 28.11.2020 11:42:11

^Hyvä kuitenkin että välillä pystyt olemaan juomatta! Useimmillehan on ihan normaalia ottaa pari juomaa perjantaina, niin se ennen oli itsellenikin. Enää ei olisi.

Huomasin eilen yhden uuden juomattomuuden vaikutuksen, jota en aikaisemmin edes ollut ajatellut, nimittäin hampaat. Juodessa, ja mun päöjuomanihan oli punaviini joka värjää hampaita, ei aina jaksanut kiinnostaa illalla harjata hampaitani, ja viikonloppuna usein myös vain nukahdin. Hampaiden väri oli siis tummempi. Nyt kun on normaali rytmi, harjaan hampaat kunnolla iltaisinkin ja hampaani ovat selvästi vaalentuneet ja alkavat näyttää jo lähes normaaleilta. Hammaslääkörin tarkastus vielä olisi hyvä, ja olen ajatellut hampaiden valkaisemista niin saisin ne kerralla taas hyviksi.

Miten muut, oletteko jotain yllättäviä seurauksia havainneet?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat