Olet täällä

Tipaton tammikuu 2020

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tipaton tammikuu 2020

ViestiKirjoittaja Viinikumi » 12.1.2020 21:47:43

Perjantaina ihan huomaatta ja asiaa sen enempää ajattelematta tartuin tarjottuun viinilasiin ja join sen vielä pari siihen päälle! Herramunjee! Eihän tämän pitäisi olla vaikeaa. Sen kuin sanoo ei kiitos! Tarkkana saa olla... harmittaa vietävästi!!!
Viinikumi
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja juhanikari » 12.1.2020 22:49:33

Viinikumi kirjoitti:Perjantaina ihan huomaatta ja asiaa sen enempää ajattelematta tartuin tarjottuun viinilasiin ja join sen vielä pari siihen päälle! Herramunjee! Eihän tämän pitäisi olla vaikeaa. Sen kuin sanoo ei kiitos! Tarkkana saa olla... harmittaa vietävästi!!!

Ei muuta kuin jatkat vain lopun tammikuun tipattomalla! Turha harmitella!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pasike67 » 13.1.2020 06:54:11

Huomenta. Olen 52-vuotias oman poikani omaishoitaja. Kuusi vuotta takana valtavaa henkistä painetta ja pitkiä jäähyväisiä :cry:
Hiljalleen tullut tissuttelu elämän, joka toinen ilta tulee juotua väh 5 annosta, viime viikolla noin 35 :shock:
Tulen mukaan tipattomaan tammikuuhun. Toiv löydän teidän muiden tuella raittiuden :)
Loppu tissuttelulle
Pasike67
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mijo » 13.1.2020 10:02:49

Hei :) liittyisin tässä vaiheessa mukaan ..tipaton loppu tammikuu :)
Meni täysin överiksi la-su, en päässyt duuniin tänään ja se ei todellakaan tavallista minulle! Parempi vain olla sinne parille menemättä! Oli riitaa miehen kanssa ja ahdisti olla yksin la iltana ja suoraan sanottuna kaikki kaverit baarissa viihtyvää sorttia :oops:
mijo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fatlady » 13.1.2020 11:06:10

Mukavaa, taas uusia tipattoman viettäjiä. Tänä vuonna onkin aktiivista porukkaa. Se motivoi itseäkin.
Tähän asti tipaton on sujunut paremmin kuin aikaisemmin. En tiedä johtuuko yleensäkin paremmasta mielialasta vaiko siitä, että samalla tsemppaan myös ruokapuolen kanssa. Liikkumisia olen myös kohtuullistanut ja olen nauttinut levosta sekä kehon huollosta. Välillä kuuntelen kirjoja ja hyvä kirja vie ajatukset mukavasti muualle. Kokeilkaapa!
Vielä parempaa luvassa?
Fatlady
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Viinikumi » 13.1.2020 11:29:24

Juu ei auta harmitella, nyt vaan tarkkana ettei tule lipsahduksia! Kiitos Juhanikari. Niin helposti olisin voinut ajatella että se siitä sitten, mutta nyt on uusi viikko ja tämän viikon olen raittiina.
Mukava lukea muidenkin kuulumisia ja kiva saada vinkkejä miten pidän pullonkorkin kiinni.
Viinikumi
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 13.1.2020 13:09:09

Tervetuloa kaikki uudet vähentelijät! Tipattoman voi aloittaa milloin vaan ja sitä voi myös venyttää helmikuullekin, jos haluaa täyden kuukauden saada. Eli peli ei ole menetetty vaikka ei ihan kuun alusta mukaan lähtenytkään. Pääasia, että saa sen pituisen jakson juomattomuutta, kuin itse tarvitsee.

Tsemppiä kaikille!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Otsotus » 13.1.2020 20:09:41

Morjensta pöytään! Pääseekö vielä mukaan tälle tammikuun reissulle? Aloitin tipattoman ensimmäisenä päivänä kuluvaa kuuta ja on pitänyt 100%. Viime vuoden tipaton tammikuu oli ensimmäinen tipaton tammikuu urallani. Tarkoitus on tänä vuonna vähentää kokonaisuudessaan tissuttelua ihan huolella. Olen pitänyt Ottomitta-appsia nyt vuoden jota vastaan voi kilvoitella itsensä kanssa. Näillä mennään!
Otsotus
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 14.1.2020 09:44:00

Moi vaan kaikille uusille vähentelijöille! :)

Viinikumi: Joo ei kannata jäädä murehtimaan yhtä repsahdusta, nyt vaan eteenpäin taas. Tuossahan jo olet muuttanut vähän ajatusmaailmaa, kun ennen olisit voinut jatkaa juomista tekosyyn varjolla mutta nyt päätit jatkaa selvänä. Pienistä päätöksistä se useimmiten on kiinni. :)

Viikko alkanut ihan hyvissä merkeissä, ei mielitekoja. Kyllä sitä huomaa että ne mun viime vuoden vähentelyt on vaikuttanut siten, että nyt sitä on jotenkin tasaisemmalla pohjalla. Osaa jo vähän kontrolloida ajatuksia juomiseen liittyen ja katsoa isommasta näkökulmasta asioita. Ei pelota juomattomuus enää niin paljoa.

Piti ihan googlettaa tuo Ottomitta-sovellus, sehän vaikuttaa tosi kätsyltä. Olen kyllä kirjottanut itelleni ylös kaikki juomakerrat ja määrät, mut tossa näkis myös muita juttuja, täytyy ladata itelleni kans. Kiitos vinkistä Otsotus!

Tsemppiä kaikille, jatketaan tipatonta! 8)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 14.1.2020 14:44:19

Moi tipattomat!

Oletteko huomanneet, että myös Päihdelinkissä voi seurailla omaa alkoholin kulutusta tai raittiita päiviä (tai mitä haluaakaan seurailla). Klikkaamalla OmaPäihdelinkki-logoa oikeassa yläkulmassa (kirjautuneena) avautuu kalenteri, päiväkirja, omat testit ja kirjanmerkit. Tarkempi kuvaus OmaPäihdelinkin palveluista tässä ketjussa. Kannattaa tutustua :)

Tsemppiä tammikuuhun!

Terkuin, toimitus.
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

ViestiKirjoittaja Pasike67 » 14.1.2020 15:00:48

Toinen ilta alkamassa ilman tissuttelua ja puolen päivän jälkeen aivot alko jo viemään ajatuksia kohti iltaa ja oluita. En aio hakea. Laitan saunan päälle ja lähen käymään koiran kans lenkillä, sen jälkeen lämpimään saunaan :) huomenna on taas uusi päivä.
Loppu tissuttelulle
Pasike67
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pasike67 » 14.1.2020 15:48:12

Toinen ilta alkamassa ilman tissuttelua ja puolen päivän jälkeen aivot alko jo viemään ajatuksia kohti iltaa ja oluita. En aio hakea. Laitan saunan päälle ja lähen käymään koiran kans lenkillä, sen jälkeen lämpimään saunaan :) huomenna on taas uusi päivä.
Loppu tissuttelulle
Pasike67
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 14.1.2020 23:47:31

Tsemppiä kaikille kovasti vähentelyyn!
Uusille tervetuloa porukkaan. Kyllä tämän pimeän tammikuun ylitse kannattaa tarpoa tässä porukassa!
Uusia juttuja kohti.
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Desert » 15.1.2020 18:25:54

Yhden illan poikkeusta heti kuukauden alusta lukuun ottamatta olen pysynyt tipattomana. En tiedä johtuuko tästä, mutta kauhea väsymys vaivaa. Tuntuu, ettei edes töissä jaksaisi käydä, saati sitten keskittyä tekemään yhtään mitään :oops:
Desert
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Boheemi » 16.1.2020 11:04:19

13 vuorokautta raittiina. Lähivuosien ennätys on 14vrk, eli todennäköisesti rikkoontuu. 2010 olin viimeksi pidempään raittiina, vajaat neljä viikkoa. Kova laji tämä on. Ei ole mitään rintaa raastavaa himoa, mutta se tämä päivien tasainen harmaus on se vaikea juttu. Mun täytyy ihan oikeasti alkaa raitistella monestakin syystä pikku hiljaa. 25 juomisvuotta takana, eikä kroppa enää kestä pitkään juomista. Maksa-arvot koholla, rasvamaksa todettu ja kurkussa todennäköisesti varisten alut, ainakin tuntuu siltä että jotain siellä on. Juodessa sattuu maksan kohdalle ja juomaa tarvitaan känniin pääsemiseksi jo niin tolkuton määrä ettei oo järkeä. Viikon taukoja pidän säännöllisesti, mutta kaksi viikkoa on jo vähän extremeä. Jos joisin päivittäin olisin kuollut jo vuosia sitten. Terveyden rapistuminen on yllättävän tehokas raitistaja, ei kaikille mutta monille. Fyysiset oireet ovat niin selvää puhetta konehuoneesta, ettei siinä omat sönkötykset enää toimi.
Boheemi
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät