Olet täällä

Vähentämisen mahdollisuus/lopettamisen vaikeus

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vähentämisen mahdollisuus/lopettamisen vaikeus

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 24.3.2020 21:15:18

Alkoton päivä nro 1. Vuoristoradan kyytiin on astuttu penkkiriviin nro. 1.

Ahdistus. Erittäin vaikea ilta takana. Klo on 21 ja alkoholivapaana illasta selvitty yhden rauhoittavan turvin, joka sattui löytymään kaapin pohjalta. Se yksi oli ratkaiseva, muuten korkki olisi auennut.

Muokkausta. Olen siirtynyt käsittelemään ihmissuhdeasioita toiselle vertaistuki-kanavalle, jonne ne enemmän kuuluvat.
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 25.3.2020 12:57:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 25.3.2020 09:51:23

Itsekin kärsin satunnaisesti ahdistuksesta ja alkoholi pahentaa sitä. Tsemppiä vastoinkäymisistä huolimatta!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 12:56:15

Kiitos Juhani vertaistuesta. Voimia sinnekin ahdistuksen tullessa päälle.

Päivä 2. Tunteet vuoristorataa. Koetan hyväksyä, että henkistä kipua ei voi paeta. Olen hakenut vertaistukea muistakin kanavista.

Alkoholi ei helpottaisi ahdistusta. Nyt vain mennään tästä yli päivä kerrallaan.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 25.3.2020 14:53:56

Moi.
Tsempit multakin. Kuten tiedät, aika auttaa. Nyt on varmasti mieli herkkänä.

Itselle taitaa tulla tänään 36. päivä täyteen viimeisen viinitilkan jälkeen. Välillä tuntuu, että onpa tämä helppoa ja ajattelee ettei koskaan enää ole niin tyhmä...

Mutta se on niin lähellä. Autossa tänään pikku ongelma, akku tyhjentynyt ja tarvitsee pientä askartelua autotallissa. Vanha muistijälki aivoissa. Tallissahan voisi työn lomassa juoda valkkaria pullon VAIMOLTA SALAA. Kuten niin monen kerrat on tullut tehtyä.
Aloin pohjustella. Käytiin yhdessä kaupassa ja sanoin että haen uuden akunkengän myöhemmin. Tarkoittaa samalla viiniä. Kaupassa mietin, pitäisikö ostaa suuvettä, valkosipulia, purkkaa. Kaikkea millä olen varmstellut ennen salajuomistani. Mietin myös, että pitää hoitaa seksipuolikin pois ennen valkkaria, koska siinä saattaa paljastua kun ollaan niin lähellä. Mikä rotta olen oikeasti!

Joskus kauan sitten kun riideltiin aiheesta vaimo sanoi, etten minä häntä rakasta, vaan viinipulloani. Surullista, mutta hänen sanomassaan on jotain oivallusta sinne päin alkoholistin aivokemiasta. Kaikki muu jäädä saa, kun alkaa janottamaan.

Hullua, että ymmärrän tuon alkoholistisen nurinkurisen toiminnan, mutta silti olen sitä usein harrastanut vuosien mittaan. Ja saan varoa, etten harrasta taas.
Niin lähellä se tosiaan tänäänkin oli. Vaikka en aamulla ensimmäistä kertaa omaan ketjuun kirjoittaessani vielä aavistanut.

Ja seuraus olisi ollut kivan alkunousun jälkeen: Huono omatunto, häpeä, masennus. Pettymis itseen. Uneton yö itsesäälissä, päänsärkyä.
Paljon ikävää varttitunnin kivasta.

Onneksi minulla on noita Antabuksia. Otin ensimmäisen kauppareissun jälkeen pari käydessäni vessassa. Nyt voi sitten hakea autotarvikkeita pelkäämättä, että askeleet vievät Alkoon. Näin hataralla pohjalla tai heikolla jäällä ollaan!

Onni on Antabus, viikko ainakin taas raittiita päiviä ihan pakosta. Josko se järki aikaa myöten lisääntyisi. Mutta vaaran vesillä sitä ollaan ja karit vaanivat raittiuspurjehtijaa, jos ei ole koko ajan varuillaan.
Ylpeyteen reilusta kuukaudesta tässä ei ole varaa ollenkaan. Olemme suurin osa täällä plinkissä niin samaa puuta.

Toivon sulle kettu lempeä voimaa ja paranevaa mieltä.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 15:35:12

MTT64 Kiitos kirjoituksestasi. Tiedän, että en ole täällä yksin. <3

Minunkin ajatukset...Vuoristoradassa...

MTT64, ymmärrän sinua. Muuta en osaa nyt sanoa. Tiedän mitä käyt läpi, koska olenhan samoissa juomisen petaamis-ajatuksissa nytkin. Siitä, että jokin on kiellettyä, voikin tulla valtava taakka. Näin minulle tuntui käyneen tämän vuoden puolella, kun olin jo melkein 6 viikkoa ilman, luovuin siitä aivan sormia napsauttamalla...
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 30.3.2020 10:49:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 25.3.2020 15:45:34

Varmaan itsellä tuo salaa tekemisen ihanuus on yksi juttu, joka on saanut minut toimimaan noin. Vaikka seuraukset ovat olleet tosi ikäviä.
Vaimo ei ole kovinkaan leikkisä.. Tuossa asiassa.

Ehkä olisi helpotus, jos parisuhteemme asetelma olisi toisenlainen. Jos vaimo sanoisi, että sen kun juot kun juot kohtuudella.
Katoaisiko siitä se salaisuuden kiilto? Tosin onhan tuotakin kokeiltu. Silloin taisi olla salapullo jossakin vessan perukoilla...

Huokaus. Juoppo mikä juoppo täällä. Hävettää taas, kun alkaa muistella.
Tiedoksi, että jos asuisin yksin, varmasti joisin. Siksi minun ei kannata parisuhdetta vaarantaa.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 15:58:12

Ymmärrän. Pullon voi piilottaa, vaikka vessanpöntön taakse.

Yritän nyt nähdä eteenpäin, että olisi tärkeää saada uusia selviä viikkoja taakse.
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 30.3.2020 10:50:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 17:57:22

Pieni positiivinen onnistuminen. Kaksi tuntia on mennyt edellisestä kirjoituksesta ja voimakas tunnekuohu "taistele tai pakene" eli "mene hakemaan alkoholia tai säry sirpaleiksi" on ohi.

Vielä odotellaan tuleeko uutta tunnekuohua tälle illalle. Käsittelen ihmissuhteisiin liittyvää vaikeaa asiaa, mutta voisin itseäni helpottaa, että olisin ajattelematta sitä kokonaisen illan.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 25.3.2020 18:09:32

No äläpäs, täällä ihan samanlainen olutpirun isku tänään. Istuin sohvalla ja aurinko paistoi siihe mukavasti, ja tuli mieleen että oispa kaljaa. Rupesin sitten tekeen ruokaa ja mieliteko meni ohi. Helpottaa kun miettii että se on vain mieliteko, se ei oo minusta. Ja se menee kyllä ohi. Ehkä näihinkin tottuu. Mutta hyvä me, tsemppiä! :D
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 25.3.2020 20:04:55

Hei Venkku! Hyvä, hyvä, hyvä! :D

Erittäin hyvää menoa! Eiköhän niihin totu.
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 22.4.2020 11:50:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja L0ve mäsiin » 26.3.2020 15:13:27

Kaamanen terve, no en tiijä oonko.. Olin pois palstoilta, ikävä kaikkien teidän raateja tuli.. Vaihdoin nimet kaikki, pakko oli luoda uudet tunnukset jne..jeep mä join, Joo join ja jep join, mä voin vaihtaa nimeni, mutta en omaa DNA.. Mukava olla tejän kans taas, mulla meni nuo raatitki ihan vituksi... Hävetti ja poistuin..olkoon..menny mitä menny.. Luen kaikkien jutut ku ehdin, vitut väärä sana, mulla on aina aikaa. Kettu.. Anna mulle tuulta purjeisiin, muutama pvä menny tässä tyynessä.lov u all.. Tietäkää se.
We all have our seacrets, you just didnt get yours yet
L0ve mäsiin
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 26.3.2020 22:41:43

Arvasinkin "Love mäsiin" ettet pysy kauaa poissa :wink: Kiva kun tulit takaisin! Tervetuloa! Kuinka sulla menee nyt?

Sitten päiväkirjaan.
Raitis päivä 3.
Se todella tuli kolmaskin raitis päivä. Mielessä pyöri koko päivän aivan muut ajatukset.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 27.3.2020 09:49:41

Raitis päivä 4.
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 22.4.2020 11:50:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 27.3.2020 20:58:54

Raitis ilta nro. 4.
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 22.4.2020 11:49:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja L0ve mäsiin » 21.4.2020 19:04:44

No.terve.ootko lopettanut jutustelut. Piti tulla takas lukee kaikkien juttuja ku kävi taas aika pitkäksi.. Näyttää siltä että on porukka, tai ainaki he ne ketä mitä minä luin niin kukaan oo oikein ollu oikein juttutuulella kuukauteen.
We all have our seacrets, you just didnt get yours yet
L0ve mäsiin
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät