Olet täällä

Nyt taisi onnistua, vaikka väärin sammutettu:D

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Nyt taisi onnistua, vaikka väärin sammutettu:D

ViestiKirjoittaja 1970 » 7.4.2020 07:13:12

Joooo, hyvä että on omanlainen tyyli ja tapa löytynyt näitä kännittömiä keloja tutkiskella. Ja oishan se ihan suotavaa, että juova ihminenkin kävisi läpitte elämäänsä kaikilta kanteilta. Ehdottomaan elämäntapaan onkin olemassa vaihtoehtoja.

Jos raitistumisen onnistumis% heiluu jossain kympin tienoilla tai alle, niin jotainhan se kertoo myös alkoholismin tuhovoimasta,
kun suurin osa delaa tai jatkaa ennenaikaista hautaanmenojuhlaansa... lopettaminen on yleisesti ottaen todella vaikeaa ja juomattomana pysyminen.

Nythän varmaan joku sanoo, että helppoa se oli ja että lopetin itse ja piti vaan laittaa korkki kiinni. Se on mahtavaa.

Elämänlaatu ja suhtautuminen kaikkeen muuttuu varmasti koko ajan, mutta päihteilevällä se on paljolti ja pelkästään negatiivinen.
Enkä tarkoita mitään satunnaista ryypynottamista, vaan ihan kunnon juoppoa, joka juo täyspäiväisesti,
ja vähintään lipittelee perusmäärät aamusta iltaan, sillä eihän siinä muuten ole järkeäkään...

Hitler ois todennäköisesti vallannut koko tämän planeetan, mutta se lähettipoitsu ja korpinjämä ahnehti aivan liikaa.
Sillä oli laskujeni mukaan viisi eturintamaa samaan aikaan: Britannia, Venäjä, Pohjois-Afrikka, Usan itärannikko ja Lähi-Itä.
Esimerkinomaisesti mä pudotin röökin ensin pois, sitten viunan, sitten bentsot, sitten yli kakskyt kiloo laardia ja sitten
pukeuduin kuin mies, aloin reenaamaan taas säännöllisesti, otin saman pestin uudestaan ja pyydystin alfa-luokan naaraan.

Staretegia tai tietoisuus siitä syntyi jälkeenpäin, itseasiassa vasta tätä kirjoittaessa. Olikohan tääkin väärin duunattu.
Sellaset asiat kuin onnellisuus ja että on sinut ittensä kanssa, ovat täysin sisäisen maailman aineettomia asioita, joita ei voi ulkopuolinen ehkä aina paljaalla silmällä nähdä, silti tietoisuus onnesta ja hyvän elämän eläminen on kyl sangen kivaa hommaa !

Tavoittelu on ihan täyspäiväistä työtä, kunnes se alkaa sujumaan, näin mä sen itse koen ja mulla ainakin siihen meni monta vuotta.
Toivottomuus ja epävarmuus alkoi hellittämään ja viunan osalta se juomisen pakko ja keinotarpeellisuus lopulta kuoli poijes, onneksi.
En lähde kuitenkaan kuvittelemaan, että sellanen huikkatauti kuin alkoholismi kuolisi, sillä nyt se on koteloitunut maksani seutuville ja
siellä se saa ollakin ilman fyysisiä ärsykkeitä tai kuvitelmia, että hermomyrkyn päähän kaataminen ois jotain, mitä tarvitsen.

Terve ihminen tarvitsee vain rakkautta. Ja että edes jonkinlainen taso on sontaluukun viihteessä, ja se meinaa tallenteiden tsiigaamista.

Nytvaan pääsiäisenaikaa ja päänsisäistä aikaa, me kun ollaan kaikki vähän kuin jumissa aina ittemme kanssa.
Pysytään terveinä, or die trying ~> aye
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nalle » 22.4.2020 09:10:38

Ylihuomenna tulee 6kk täyteen. Juomattomuus ei ole mitään rakettitiedettä, pitää vain hallita ajatuksia.
Ajatukset juomisesta tulee edelleen silloin tällöin mieleen, erinäköisten typerien juomiseen kannustavien kehotusten muodossa. Osaan niitä odottaa ja tunnistan ne ennen kuin ne saa voimaa.
Meditoin päivittäin Sam Harrisin appin avulla ja kehityn meditoinnissa, siten että olen päivä päivältä vahvempi vastustamaan typeriä ajatuksia. Olen saanut ostomanianikin kuriin, ostamisessa on aivan sama rakenne ajatusten tasolla kuin juomisessa, helposti on ajatuksessa järkeiltävissä, miksi laittaisi 500€ kaukosäädettäviin rullaverhoihin. Kun on tietoisempana, niin tiedostaa tuon älyttömyyden.
Aivan samoin kun ajatuksen, että voin ottaa viinipullon kun 6kk tulee täyteen, olen niin vahva että voin sitten jatkaa juomattomuutta.
Aina ennen juomisen aloitusta tulee ajatus juomisen sallimisesta ja syitä aivot kyllä pystyy tuottamaan.

Minun kohdalla mindfullnes on auttanut, tehden juomattomuudesta hengittämisen kaltaisen automaation.
Jos mitään ei tee, niin mitään ei satukkaa.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nalle » 15.5.2020 09:16:58

Äsken meni viimeinen nuuska huuleen, chappix tupakan lopetus lääke päällä. Saa nähdä auttaako se myös nuuskan lopettamiseen.
Usko on kova, olen myös ottanut tupakan lopetus hypnooseita. Meditoinnista on tullut päivittäinen tapa ja se tuo tasaisuutta elämään.

Ai niin viina, ei ole edes päivittäin ajatuksissa, kohta 7kk täynnä.
Jos mitään ei tee, niin mitään ei satukkaa.
Nalle
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 23.5.2020 21:20:03

Moi Nalle! Oon Mirtillo, tän palstan entinen vakkarikirjoittaja, nykyinen satunnainen lueskelija. Kerran pari vuoteen innostun kirjoittamaankin jotain ja nyt siun kirjoituksissa oli jotain mikä innosti vastaamaan. Useampikin kohta itseasiassa.

Ekana se, et en oo koskaan aiemmin törmännyt keneenkään, jolla olis ollut noin samanlaiset ahdistukset ku mulla aikanaan! Autopesula oli kauhu, samoin punaisissa valoissa odottaminen, parturin tuoli ja just hammaslääkäri...kaikki sellaiset joista ei pääsisi pois heti. En tiedä mihin pois siitä olisi pitänyt päästä, mutta olo oli hirveä kun tuntui etten pääse. Onneksi viime aikoina ei ole ollut ahdistuksia kuin ihan tosi lievänä.

Sillä erolla toki, et mulla nämä ahdistukset tuli vasta oltuani melko pitkään selvinpäin. Juoma-aikoina ei ollut ahdistuksia. Silloin oli paniikki. Hirvittävä kuolemankauhupaniikki. Viimeisin sellainen kohtaus kesti neljä päivää ja sen jälkeen tiesin että minun juominen oli siinä. Ja siihen se kans jäi. Tuosta päivästä tulee ensi vuoden tammikuussa täyteen kokonaiset kymmenen vuotta.

Se meissä on myös samaa, että olen kans näitä "väärin sammutettu"-tapauksia, eli fiksummin ilmaistuna ns. spontaanisti raitistunut. Kävin AA:ssakin kyllä kerran ja se oli aika kamalaa, satuin aivan vääränlaiseen ryhmään. Sen jälkeen join reilut puolisen vuotta, jonka jälkeen se loppui kertaheitolla. Muutama kuukausi siitä eteenpäin löysin tän Plinkin ja täällä selvittelin ajatuksiani ja tutustuin itseeni jotain pari-kolme vuotta. Ja sitten tämäkin jäi. Nyt elän ihan tavallista, raitista elämää. Kyllä alkoholi käy joskus houkutuksena mielessä, mut se ajatusketju virkistävän oluen ensimmäisestä puraisusta siihen mihin se on lähes jokaisella juomakerralla johtanut, menee jo autopilotilla ja houkutus jää siihen.

Ja sitten vielä se, että täältä löytyy kans hassunhauska aakkospää. Diagnoosin sain viitisen vuotta sitten. Tai jotain sinnepäin. :P Oli jotenkin niin tutuntuntuista lueskella noita kelojasi, jotka vaeltelivat sinne tänne, mutta kuitenkin ihan loogisesti. Sitä logiikkaa ei nentit kenties näe, mut minä seurailin sangen sujuvasti. :wink: Paljon oli hyvin tuttuja ajatuskulkuja.

Ei mulla mitään elämää suurempaa tässä ole sanottavana...mut ehkä sen sanon sentään, että minua voinee pitää jonkinlaisena esimerkkinä siitä, että väärinkin sammutettu voi hyvin pysyä sammuksissa. :D Tsemppiä sulle ja muillekin toki! Toivottavasti jatkat hyviä pohdintojasi ja hyvin alkanutta meditaatioharrastustasi myös. Siitä on ollut myös mulle iso apu aikanaan.

Mukavaa kesää kaikille ketkä tämän näkevät, toivottelee Mirtillo. :) 8)
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 06:30:51

Tervehdys Mirtillo, pöndemiisu Savosta ja kiva kuulla sun voivan hyvin tai siltä se kuulosti !

Ja väärinsammuttaminen taitaa olla jo niin yleistä, että se on oikeinsammuttamista ja siitä tulee tylsää ja vakiintunutta, ehkä.
Mut kai ihmissuhteissakin ja paristomalleissa on aina vähän tai paljon jotain erilaista verrattuna johonkin toiseen, tiemmä.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 24.5.2020 06:44:21

Tervehdys Mirtillolle, heti alkuun. Hienoa kuulla sinusta aina välillä! Suurin piirtein samaa vuosikertaa plinkissä ollaan. Ja saman verran selvää elämää nyt elettynä.

Ilman oikeaoppisuuksia siirryin minäkin alkoholiongelmattomaan elämään. Itseäni psyykaten, omilla eväilläni. Kyllä ne siihen riittivät.

Ja omaa elämääni sitten olen elellyt. Sitä jossa merkitystä on kaikella muulla kuin päihteillä. Onhan siihen kymmeneen vuoteen mahtunut. Suuria suruja ja pieniä iloja, noin karkeasti jaoteltuna.

Niin, Nalle, jos sinulla toimii meditointi niin se on sitten hyvä niin. Miten omaa päänuppiaan ohjailee ja rauhoittelee, se on niin kovin yksilöllinen juttu. Anna mennä vaan samaan malliin, hyvältä näyttää!
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 07:52:10

Jes ! Jatka ihmeessä Nalle raportointiasi, sillä se kiinnostaa, millasia havaintoja teet ja miten råjekti ja elämänmuutos eteneepi.
Tapoja on monia tehdä uusi elämä ja näitä juttuja olen kelaillut monelta saumoilta minäkin ja hyvää se tekee kyl kaikille, ilman addiktioitakin.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 24.5.2020 11:48:37

Hei vaan seiskakymppi, vanha tuttu, ite Tampesterin häiskä nääs! :lol: Ja tervehdys myös Metsänreunaan täältä eteläisen Savon sydänmailta. Hyvin voin, tosiaankin. Toki tässä kukkeassa neljänkymmenen iässä alkaa jo pientä terveyskremppaakin olla, mutta ei paljon eikä vakavaa ja olen ainakin toistaiseksi saanut elellä ilman säännöllistä lääkitystä ja silloinhan asiat ovat aika hyvin.

Elämä on raiteillaan. Työtön toki olen, mutta sehän on mulle se normaali tilanne. Miehellä uusia työkuvioita ja se tuo hiukan vaihtelua elämään. Täällä me kasvimaata laitellaan ja kalastellaan, äsken just tultiin järveltä. Ei siis ole pandemiakaan elämää isommin hetkauttanut. Sen verran kyllä, et äitini asuu nyt tän pahimman ajan yli meillä. Onneks sentään välillä käy kotonaankin, ettei hermo mene ihan kokonaan. :lol: No ei sentään, me kyllä tullaan harvinaisen hyvin toimeen ja me kaikki ymmärretään että tää on väliaikaista.

Kiva nähdä et myös teillä molemmilla menee edelleen hyvin. :) Mukavaa kevätkesän jatkoa ja toivottavasti Nallekin ilmaantuu pian taas linjoille päivittämään kuulumisiaan. :)
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 16:25:52

^ Hyvää tulevaa kesää !! ja luovutan palstan Nallelle,
joka sai nyt freshin tukijan nuoresta Savon sydämen emännästä !

:D , :arrow:
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat