Olet täällä

Kupiton karkauskuukausi

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kupiton karkauskuukausi

ViestiKirjoittaja Kaamanen (poistunut käyttäjä) » 14.2.2020 18:44:35

Äläpä urzi nyt luovuta. Meni tuo ohi mullaki.. Meinas liian hyvä olo olla ja tuntu vaan että samakait se ois.dietistä vielä jätin tietenki tuon sokeri hommelin vähemmälle.. Siinä Kait ne tärkeimmät. Täältä tähän
Kaamanen (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Hyvään oloon » 14.2.2020 21:34:27

Täysin ei kupittomana ole meikäläisenkään karkauskuukausi pysynyt, mutta: olen tehnyt ennätyksiä juomattomuuden suhteen. Eli: Olen tässä kuussa näiden kahden ekan viikon aikana juonut 3 kertaa, annoksia YHTEENSÄ 12. Se on vähemmän kuin... en edes muista kuinka pitkään aikaan. Puhutaan kuitenkin vuosien ajanjaksosta. Joten kyllä mä uskallan juhlia kupittomuuden aatetta tässä ketjussa edelleen, vaikka en täysin juomatta olekaan ollut :)
Parempi päivä on tänään
Hyvään oloon
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Urtsi » 15.2.2020 11:18:32

Moi,

kiitos tsempeistä!

Eilen olin aivan ryytynyt, olotila jossa perjantaisin vielä voin ajautua juomaan, vaikka sitten pirteänäkin toisaalta...
Tavan vuoksi join. Se kaksi viikkoa aiheutti tavan pullistumista.

Ehkä myöhemmin enemmän.

Mutta nyt te muut, jotka liityitte tähän ketjuun, viekää te nyt kupittoman karkauskuukauden soihtu maaliin asti -- kompastellen tai ei! Varmaan se kulkeutuu ihan sammuilematta eli nollapäivinkin sinne.
Ja te, jotka kompuroitte tavalla tai toisella, niin jatketaan mekin.
Koetanpa nyt sitten tästä eteenpäin kupitonta kuukautta...

t. Urz
Kohtaa ja kannusta ensin lähintä lähimmäistäsi, itseäsi.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 16.2.2020 15:30:33

Urtsi, mites sulla, jääkö sulla alkoholin lipittely päälle?

Jos pystyt heti lopettamaan, niin jatka siitä mihin jäit! Positiivisesti vaan kompuroinnista takaisin jaloillesi. Tsemppiä Urtsi!
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 17.2.2020 14:24:29

Hei Urz, älä jää miettimään perjantain juomisia. Kerätään niitä alkottomia päiviä ja ollaan iloisia jokaisesta 0 päivästä.
Nekin ovat muutos parempaan.
Itse olen miettinyt jopa että antaisin itselleni luvan ostaa 1 olusen kerran viikossa mutta tuo on vielä mietinnän alla. Vai onko helpompi olla kokonaan ilman.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 18.2.2020 00:01:11

En tiedä tulkitsinko oikein tarkemmin luettuani, että myöskään Kaamasella kupiton helmikuu ei sujunut täysin tipattomana eteenpäin. Jos näin on ja vielä luet näitä, niin kovasti tsemppiä myös sinulle Kaamanen!

Aina on hyvä päivä olla ottamatta ja jatkaa tipatonta siitä mihin jäi. Tällainen juominen, vaikka on päättänyt olla juomatta, on tavallaan oppimiskokemus.
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kaamanen » 19.2.2020 13:33:02

Ei meikä oo juonu. Olin vain muutaman pvän pois täältä ku tuntu siltä, että ei tämä kannata. Viinan himo aallot on oikiastaan vähentynyt tässä viime päivinä. Yli kk mahto tulla su,sisältää 5 vkon loppuakin. En oo niin tarkon laskenu, mutta ainaki sen nelijä viikkoa.
Sauna pepsit
Kaamanen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 19.2.2020 22:31:02

Tosi mahtava homma Kaamanen! Tervetuloa takaisin! Minusta täällä on ihan kiva kirjoitella ja sinun juttujakin mukava lukea. Täälläkin päässä ollaan raittiina kun se yks Kaamanenkin. Minulla 18 päivä menossa ja mistään en ole jäänyt paitsi, päinvastoin. Vähän tiukemmat treenitkin sujuu hyvin ja mieli on valoisa.
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kaamanen » 20.2.2020 10:57:15

Melko lempeästi sanottu kettu. Tännään on pakkaspvä. Tekasin jo nakkikeitto ja pientä siivoilua harrastan, ku aurinko ruvennut paistamaan niin tiijät tähän te kuinka nuo pölyt näkyy, meni sydämen asiallaki huti ku pitäny vouhottaa. No tallensin sen kuitenki.ylleensä joskus(oon tämmöset hommat tehny oluen voimalla, nyt ei oo käyny mielessäkään muka. Mietin tuossa tuota alkomahooli sanastoa Suomen kielessä, on sille vaan perkele keksitty hyviä nimiä.. Ryykelit yms, ärjänteellä, mottia.. Vittu ku naurattaa oikein. No rakkaalla lapsella monta nimiä, pijä ystävät lähellä ja viholliset vielä lähempänä, - no en pijä. Ei mulla oo mittään litkuja lähelläkään. Kävi mielessä tuossa elämän tarkotustaki yhtenä iltana.. Päätin näin, että ihminen on siksi olemassa, että se tajuaa ja käsittää tämän maailman kaikkeuden kauneuden,- koska helevetinmoinen työ ois menny hukkaan jos kukaan ei sitä näkis ja tajuais. Pittäähän se joku olla. Siksi me ollaan. Ps. Nyt saa syyä 3 pvää nakki soppaa.
Sauna pepsit
Kaamanen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Urtsi » 21.2.2020 07:55:42

Tervehdys,
ja kiitos tsempeistä ja kysymistä Lempeä kettu ja Tiikeri!

Olen ollut muutaman päivän kaiken keskellä täältä poissa, mutta täällä ollaan. Tänään pitäisi olla helppo olla 0-päivällä, olosuhteista johtuen.
Viime perjantaina olin niin ryytynyt ja olosuhteet ja oma löprähdys veivät.

Oppimiskokemuksia voivat olla notkahdukset juu, mutta sitten, kun niitä kertyy ja kertyy, alkaa se viedä itseluottamusta ja -arvostusta. Syystäkin. Tarkoitan, että syytäkin vähän miettiä, mitä puhelee ja todella tahtoo.

Mutta eivät ne aiemmat mokailut määrää sitä, miten nyt, vaikka vähän lannistavasti joskus tuntuisivat niin tekevän (eivät silti).

Ja go Kaamanen! Ei muuta kuin nakkikeittoa nassuun ja imuri laulamaan! Kuulostaa siltä mun korviini, että olet nyt päässyt jonkin vaiheen ohi. Ei ehkä kannata palata sieltä entiseen hevin. Ja hyvää filosofointia sulla musta.

Hyvää ja Kaamasen hengessä kaunista viikonloppua,

t. Urz
Kohtaa ja kannusta ensin lähintä lähimmäistäsi, itseäsi.
Urtsi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nahkapiiska77 » 21.2.2020 09:17:49

6vk juomatta,tänään on omat synttärit. Vähä himottas narauttaa pullo auki.. katsotaan mitä pvä tuo tullessaan..
Nahkapiiska77
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja juhanikari » 21.2.2020 12:32:08

Onnittelut Nahkapiiska 6 viikosta ja synttäreistäsi! Älä kuitenkaan pilaa synttäreitäsi ja eikös sulla ollut joku 2 kk koeaikakin vielä kesken? Hyvää synttäriviikonloppua kuitenkin!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 22.2.2020 01:23:34

Urtsi, kyllä mullakin noita repsahduksia tuli aika paljon aivan saman päivän sisälläkin, mutta lopulta onnistuin pysymään siinä, miten halusin toimia ja itseluottamus on jo nyt palautunut ennalleen. Tunnistan kuitenkin nuo fiiliksesi ja itse olin aika pettynyt itseeni kun kaksi päivääkin ilman teki tiukkaa. Maksimi oli 5 päivää. Aika hyvään riippuvuuteen sitä oli siis itsensä ajanut. Siitä se muutos sitten lähti.

Millaisissa tunnelmissa viikonloppu on kaikilla alkanut?
Tuulta purjeisiin!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kaamanen » 22.2.2020 15:22:22

No täällä hyvin, ei ole ollut kaljan tuskia. En oo ollu pahalla päällä enkä vittuillu kellekään viinan tuskissa, - niinku tiijättä että sitä tullee harrastettua ku
joutuu olleen selvänä, nyt ei oo ollu semmosia hommia ollenkaan, ehkä siksikin tämä on jotenki nyt erilaista selviämistä ja selevinpäin oloa. meikäläisellä ei oo koskaan ollu mitään vaikutusta mikä pvä on ku mottia tuli raapastua, siksi joka päivä on vähä niinku vaarallinen sen suhteen. Takaraivossa on kyllä suunnitelma etten oo lopettanut, otan varmana vielä joku pvä. Tein tyhmän suunnitelman että otan yksin tönkit, vejän oven lukkoon ja verhot kiinni, ettei kukaan tiijä että oon ollu kännissä.. Mutta ei se onnistu ku ite tietää että on mokannu ja hyvä homma menny mönkään ja alottaa taas pvät alusta. Se pvä eio ainakaan tänään, mutta joskus se ehkä tulee.en tiijä. Hyi ku ajatteleeki.
Sauna pepsit
Kaamanen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kaamanen » 22.2.2020 15:32:00

Tuli vähä väärin laitettua.. Kaikillehan joka pvä on vaikea pävä.. Sori!.tulee kirjoitettua liian tönkkiinki.hävettää ja rupes vituttaanki nyt.
Sauna pepsit
Kaamanen
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät