Olet täällä

Irtiotto

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Irtiotto

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.5.2020 06:34:21

helistin kirjoitti:Mielenkiintoisia salaliittoteorioita on liikkeellä. Varsinkin haluaisin tietää onko Bill Gates hyvis vaiko pahis?

Bill Gates kuulemma haluaa siruttaa kaikki maailman ihmiset. Billin tarkoitus on kuulemma rokotteen varjolla tehdä Afrikan lapset hedelmättömiksi ja vaikka mitä.

Bill Gates saattaa olla Illuminatin tai jopa liskoihmisten salainen johtaja. Varajohtaja on Barack Obama.

Mutta nykyajan lapsilla on helppoa, kun mikrosirut on nykyisin niin pieniä, että mahtuvat jopa rokotteen sisään. Minun lapsuudessani meidän piti nielaista poliorokotteen ohessa kokonainen disketti.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 07:05:06

ViestiKirjoittaja helistin » 23 Touko 2020 08:40

Jåå, eiköhän täällä palstalla jokainen kuitenkin lopulta kirjoittele vain itsensä vuoksi.

Täällä on välillä myös kirjoittajien puutteesta johtuen sellaisia tarinoita, joita en missään nimessä pidä aitoina

=> Niin, kuka kirjoittelee mistäkin syystä. Joitakin tää mesta on jeesannut ja toiset käyttävät tätäkin vain trollaamiseen.

Mä kehotan suht usein olemaan terveen epäluuloinen ja tarkkana, kun jokin uusi nimmari suoltaa abduktiotarinaa, sillä on täysin varma asia, että Plinkissä on ollut jo vuosia yks ja sama rölli, joka keksii juttuja ja hämmentää reikäsellä kauhalla palstoja.
Sikäli millään rekisteröitymisellä ei ole merkitystä, vaikka se nyt puuttuukin täysin tuolta Olohuoneesta,
jos haluaa keijoilla ja spämmätä reikäpäistä avohoitokamaa, kuten Saunassa on tilanne ollut jo todella kauan.
Kyllästyin siihen viime vuonna ja muutin takas tänne lopettamoon, olinhan pitkään ns. kakspalstalainen ja muukalainen kummassakin.
Yksi röllikeijo ehtii ottaa turhan ja merkityksettömän elämänsä aikana n. miljoona (1 000 000) uutta nimmaria ja esittää ties mitä.

Mulla oli viime vuonna sellanen työkaverina, ja nainen oli kaunis, miellyttävä ja mukava, mutta patologinen valehtelija.
Siel se suoltaa netissä nytkin skeidaa, eikä mikään pidä paikkaansa. Linkkiä en laita, lirularuloru noin niinkuin vihjeeksi...
Pekka Saurit ja kumppanit ihkuvat ja iloitsevat, seuraajia on liki neljätuhatta ! KAIKKI on valetta, vain viihdearvoista tavaraa.

Muutoin ihmisten väliseen kanssakäymiseen: elämä on reaaliajassa ja livenä: *in the flesh. https://youtu.be/kmONePejIIA
*Tuossa linkissä naiseni esittää kappaleen, joka kertoo netittömästä rakkaudesta ja kohtaamisesta oikeassa elämässä,
jossa nähdään osapuolen ja kumppanin kasvojen liikkeet, ilmeiden koko kavalkadi, kuullaan äänenpaino ja havaitaan sanaton viestintä. Näin muodoin haitallinen harhaanjohtaminen jää pois ja tahatonkin väärinkäsitys on mahdollista oikoa tuota pikaa.

Tätä kaaviota mä ainakin uskon ja ei meidän tarvitse vjittu täällä esittää mitään onnellista perhettä, ihmiset ylipäätään välittää vain omasta perseestään, vaikka toiset ovatkin liian kiinnostuneita toisen eläimistä ja elämistä ja netti onkin omiaan lisäämään eripuraa ja muuta tarpeetonta shittiä maailmaan. Rakastan nettiä kyl muuten aivan täysillä ja varmaan panisin, ellen ois jo varattu karpaasi ja vakiintunut antikeijo.

Juhani Tamminen 70 vuotta 26.5.2020 IS 23.5.20

Mikä saa sinut surulliseksi?

– Paskanpuhuminen selän takana ja kaksinaamaisuus. Julkisessa duunissa sen kohteeksi joutuu tämän tästä. Somessa on paljon hyvää, mutta se on myös luuserien väline. Siellä voi vittuilla kaikille nimettömänä. Tule ennemmin tuohon kertomaan päin naamaa tai ota puhelin käteen ja soita. Jollei ole rohkeutta kohdata ihmistä, niin pidä naamasi kiinni. Rene Fasel erotti minut aikanaan niin, että luin siitä lehdestä. Sanoin hänelle suoraan, millainen Mikki Hiiri hän on, ja hän juoksee yhä tänäkin päivänä karkuun. Olen itsekin joutunut erottamaan valmentajia, mutta se tapahtui pelimiesten lailla kasvotusten keskustellen. No hard feelings ja kunnioitus säilyi.

==>

Ihmisiä on lopettamisen suhteen karkeesti jaotellen kolmenlaisia:
- niitä, jotka oppivat omista virheistään,
- niitä, jotka oppivat toisten virheistä ja
- niitä, jotka eivät opi mistään.

Seurustelusuhteita on raakasti luetellen kolmenlaisia:
- on/off suhteita, joissa koitetaan ruuvata isoa pulttia reiättömästä kohdasta läpitte
- suhteita, joissa on hyviä ja huonoja aikoja, ja näitä ne etupäässä ihmisillä onkin ja
- suhde sen oikean kanssa. Tähän ei suurin osa pääse yhden elämänsa aikana.

Ihmissuhteita on myös kolmenlaisia:
- tyyppejä, joiden kanssa ei tule koskaan toimeen ja se on ikuista rakkauden tavoin
- tyyppejä, joiden kanssa voi tulla joskus ihan åkei toimeen ja näitä on suurin osa ja
- tyyppejä, joiden kanssa juttu jatkuu 26 vuoden päästä siitä, mihin jäi ja aina on "yhteys".

:arrow:
Viimeksi muokannut 1970 päivämäärä 24.5.2020 07:20:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.5.2020 07:19:25

On hyvä aina myös miettiä, miten ison numeron itselleen tekee jonkun toisen kirjoituksista. Koko internetti on sellainen avaruus, että sinne mahtuu kaikenlaista kirjoittajaa. On tietoa, mutta on myös valeuutisia, trollausta, vihanlietsontaa jne.

Sosiaalista mediaa on käytetty hyväksi ihan oikean yhteiskunnallisen väkivallan lietsomiseen. Venäjä vaikutti somen välityksellä USA:n presidentinvaaleihin, ja jotkut salaliitot ovat oikeasti tapahtuneet.
Oikeissa salaliitoissa on kuitenkin se hyvä puoli, että ne ei yleensä pysy kovin pitkään salaisina. Venäjän nettivaikuttaminenkin alkoi tulla ilmi melko nopeasti.
Internetin kautta voidaan myös horjuttaa yhteiskuntarauhaa ja aiheuttaa ihan oikeaa väkivaltaa. SE on jo paha juttu.

Jos te sen sijaan arvelette jonkun valehtelevan omista yksityisistä asioistaan jollain nettipalstalla tai somessa, niin so fucking what? :) Antakaa valehdella. Eihän se toisten päänsärky ole, mitä joku itsestään kirjoittaa.

Itsestäänhän saa jokainen kirjoittaa ihan mitä huvittaa, kunhan ei levittele perättömiä juttuja muista. :!:
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Åttå, åttia tuåta

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 07:33:03

^ No, on sillä merkitystä. Siinä tapahtuu vahinkoja. Se on myrkkyä oikeudentajulle, jossa on vielä jäljellä moraali,
joka kertoo mikä on oikein ja väärin. Sinäkin uskomalla omassa rakkaassa elämässäsi jonkun hannan väärää tietoa tulet
vietellyksi harhaan ja ethän toki halua tulla sillä tavoin hyväksikäytetyksi tai sitten millään ei ole mitään väliä, Sinullekaan.

Nämä maailmanlaajuiset pellesalaliitot ovat sen sijaan mun nähdäkseni täysin merkityksettömiä.
Kehnoja ufostooreja. Erittäin huonosti laadittuja fingerporijuttuja, eivätkä uhkaa tätä ikuista
rahan ja vallan luomaa maailmanjärjestystä.

pil geits sitä ja tätä ja soros, jne.

Vähälahjaiset typerykset niitä salaisia liittotarinoita uskoo, eikä niillä keijoilla ole valtaa muuttaa asioita.
Niistä kiihtyminen on se turha osuus ja se on hukkaan heitettyä energiaa.

edit: emmä ittelleni näitä varoituksia skriivannut, vaan halusin kiinnittää huomiota ! sillä sellanen mä olen, ah
no, eipä täällä kauheesti ole edes rållattavaa, kun ei ole rållattavia...

kaupan rappusille kuollut koira on lähempänä sydäntä, kuin jokin tuhansia vuosia kestänyt lähi-idän skabailu

:arrow:
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 24.5.2020 09:47:30

96. päivä

Ensiksi haluan esittää vilpittömät kiitokseni kaikille, jotka ovat tähän ketjuun mukavia kirjoittaneet.
Koko palsta näyttää heränneen eloon, liekö seurausta eilisestä kauniista kesäpäivästä? Vai onko vain sattumaa..
Ehkä porukka alkaa tuntea jollakin tapaa myös helpotusta, kun me ei taidettu sittenkään kuolla tuohon kevään kauheuteen.
Pitkään oli ilmassa epävarmuutta, jotta kuinkahan käy. Kylmäkontit ruumiita varten otsikoissa. Vähemmästäkin lähtee halut
kirjoitella, sekä muutenkin totiseksi mielen monilla vetäisee.

Hyvää pohdiskelua oli monilta tuosta kirjoittelun aitoudesta ja ihmisten motivaatiosta nettiin tekstiä suoltaa.
Tämän pistin tyytyväisenä merkille ja myös esiin nostan muita esiltä laskematta:

vadelmamunkki kirjoitti:On hyvä aina myös miettiä, miten ison numeron itselleen tekee jonkun toisen kirjoituksista. Koko internetti on sellainen avaruus, että sinne mahtuu kaikenlaista kirjoittajaa. On tietoa, mutta on myös valeuutisia, trollausta, vihanlietsontaa jne.

Jos te sen sijaan arvelette jonkun valehtelevan omista yksityisistä asioistaan jollain nettipalstalla tai somessa, niin so fucking what? :) Antakaa valehdella. Eihän se toisten päänsärky ole, mitä joku itsestään kirjoittaa.
Itsestäänhän saa jokainen kirjoittaa ihan mitä huvittaa, kunhan ei levittele perättömiä juttuja muista. :!:

Siinäpä se. Olen kyllä tuosta niin samaa mieltä ja nyt on vadelmamunkkiin helppo yhtyä.
Tästä pääsisi puujalkavitsillä kohti hävyttömyyksiä, mutta vitsi on niin vanha että näin anonyyminäkin hävettää kirjoittaa.

Aasinsilta seksuaalisuuteen ja seksuaalisiin mielitekoihin tuosta kyllä syntyy, osin tökerö aasille sopiva.
Mutta täällä ollaan, eroottisten asioden syövereissä. Olen tässä alkoholinkäytön lopettamisen yhteydessä huomannut huolestuttavaa ailahtelua sukupuolisissa haluissa. Voivat liittyä myös samaan aikaan tapahtuvaan ikääntymiseen.
Masennustahan tässä on ilmassa ja se kuuluu varmasti päänkirkastusprosessiin. Onneksi jonkin verran veri vielä munissa kiertää, mutta selvä ero on havaittavissa entiseen, kun ei juuri muu mielessä ollutkaan.
Kieltämättä hieman kateellisenakin olen lueskellut seiskakybän kertomuksia suhteestaan löytämäänsä elämänsä sulostuttajaan.

Huolestuttava muutos itsellä vaikka muutaman vuoden takaiseen. Kaipa se iästäkin johtuu, mutta tottahan toki kun mieliala ailahtelee, ei voi odottaakaan, että olisi aina valmis kuten partiolainen. Yhden vuoden elin ensimmäisen eroni jälkeen melkoisen tapauksen kanssa.
Ei ollut huolia tulevasta. Juotiin ja naitiin, muutenkin nautiskeltiin ja tehtiin kaikkea, kuten murrosikäiset.
Sattumalta tapasimme eräässä päihdekuntoutusryhmässä ja aloimme toisiamme tukien ajaa yhteistä asia. Ei ollut kuitenkaan raittius se asia. Lopputulos oli huono. Terveisiä vaan, jos olet jossakin vielä ja tätä voit lukea.

Mitähän hemmettiä olen taas tänne suoltanut? Saas nähdä hävettääkö joskus myöhemmin, että siivoan vielä jotakin..

Kun nyt aloitin niin antaa mennä samaan häpeään. Olen huomannut, että toisina päivinä on enemmän seksuaalista energiaa ilmassa. Vaikka olisi oman kullan kanssa liikenteessä saattaa jollakin tavalla bongata jonkun ventovieraan naisen, joka lähettää näkymätöntä parittelukutsua, tai muuta seksuaalista signaalia. Sen vaan tuntee. Ja huolimatta, että minulla ja tuolla tuntemattomalla olisi puoliso mukana, silti tuo näkymätön aisteilla havaisematon värähtely tulee ja liikkuu puolin ja toisin. Ehkä aavistuksen normaalia pitempää katseenvaihtoa, hymynhäivää. Mutta se lähtee jostakin näkymättömästä. Aika jännää. Todistaa, että ihminen on eläintä lähellä. Ihan hauskaa huvia, josta ei voi kenellekään puhua julkisesti. Eikä se ole koskaan johtanut sen kummempaan. Voisi tietyissä olosuhteissa kyllä johtaakin, mutta ei tietysti nyt kun olen kohtalaisen onnelisesti parisuhteessa. Vaikka ei joka päivä sykähtelekään sillei.
On vain sellaisia elämän pieniä iloja. Omaa hauskaa maitokaupassa.

Ja mihinkähän tämä nyt taas liittyykään? Alkoholiin ei ainakaan. Ehkäpä jotakin oman pään siivousta, tyhjennystä ja uudelleen järjestelyä?
Lähdetäänkin tästä kohta kauppaan.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 24.5.2020 10:35:48

MTT64: Masennustahan tässä on ilmassa ja se kuuluu varmasti päänkirkastusprosessiin.

Voi kyllä, se kuuluu asiaan ja taudinkuvaan, niin sanotusti. Tunnepuolen heilautukset voivat olla yhden päivänkin aikana rajuja,
kun ollaan pyristelemässä irti siitä vanhasta elämäntavasta. Näitä asioita voi huomata vasta jälkeenpäin ja itse ainakin
koin hyväksi ne vanhat kirjoitukset, joissa tunnuin juuttuvan johonkin tunteeseen liian pitkäksi aikaa.
Ja olevan turhan jyrkkä sellaseen armeliaisuuteen itseä kohtaan.

Tämä kaikki aika kuitenkin tarvitaan ja tasapainon hakeminen kestää. On hyvä kohdata niitä juttuja ja pelkoja ihan lääkkeettömästi.

MTT64: Vaikka olisi oman kullan kanssa liikenteessä saattaa jollakin tavalla bongata jonkun ventovieraan naisen,
joka lähettää näkymätöntä parittelukutsua, tai muuta seksuaalista signaalia. Sen vaan tuntee.

No, me ollaan juurikin eläimiä, kuten itsekin havainnoit. Itse olen uskollinen animaali. Heitteleehän ne halut kaikilla metsän eläimillä ja alkuajat hurruutetaan varmaan aika pitkälle hormonaalisella draivilla. Kellä sitten koko paketti ja suhdepaletti pysyy kasassa ja kestää sata vuotta, on pitemmän ajan jälkeen nähtävissä, elämässä kun on (kuulemma) muutakin, kuin alituinen peittopaini ja tattijumppa.
Viunattomuus on kaikkeen hyvä buusti ja oikeestaan tervein mahdollinen olomuoto, kaikin puolin ja yllättävyys on se juttu, joka iskee vuosien aikana, kun havaitsee solmujen auenneen tai ainakin on saanut mittavaa etäisyyttä niihin vanhoihin rastoihin päässänsä.

Kun tulee miettineeksi ja todella moni kelaa sitä, että miksen aikanaan jo lopettanut dokaamista, miksi vasta nyt... Silloin aikanaan se ei vain ollut vielä mahdollista ja nyt ja tulevaisuudessa se sujuu ja loppuaika elämästä on itsestä kiinni, miten sen käyttää !

Mikä vaikuttaa mihinkin jne, kyl sekin on elämäntilanteesta paljolti kiinni. Ja aina on opittavaa ihmisten välisistä suhdanteista.
Mielenkiintoista, millasia tyyppejä näkee päivittäin esim. koirapiireissä, osaa ihailen ja olen ollut ihastunutkin joihinkin naisiin
ja se on ihan normaali tunne, jota ei tarvii sen enempiä pelätä ja ehkä ääneen heille mennä mainitsemaan tai asiaa edistää.

Tunteiden kanssa muutenkin pelailua tämä elämä on ja holismi on mielen syöpä, joka rikkoo sitä muuten ehjää ihmisen luonteenomaista imagoa ja näkemys muuttuu juovalla negatiiviseksi ja just siitä on pyristeltävä pois, mutta jossain määrin sitä ei voi hoputtaa, vaan u just gotta sit and wait, kuten Scott Walker mainitsi luomisprosessistaan ja vaikkei se tähän sopisikaan esimerkkinä, niin olkoon ny !

juu, tämän päivän jatkoa, nyt ei olekaan mitään lipullista päivää ennen seuraavaa.

=>
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 25.5.2020 18:34:58

97. päivä

Moro
Ei mulla mitään asiaa oo, mutta poikkesin vaihtamassa ikiomaan laskuriini päivän numeron. Niin kun ei voisi plinkin laskuria käyttää :shock:
Totta tuo mielialavaihtelujen kirjo, 1970. Mutta kun sen tietää tautiin ja toipumiseen kuuluvaksi helpommin ymmärtää.
Miesalkoholistien naispuolisoiden tulisi kohdella raittiuteen pyrkivää miestänsä tukien ja käyttää samalla kaikki keinonsa mitä naiselle on
annettu miehen mielen pitämiseksi tasaisena.

No, meillä suoritettiin iltapäivällä telakoituminen ja kyllä. Kyllä se mieltä rauhoittaa.
Taas jaksaa :D
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 26.5.2020 07:11:19

^ Asiaa. Ja hyvä, että joku muukin vielä panee ! esmes nykyinen nuorisolaissukupolvi ei tiemmä ole vielä löytänyt perille asti.

Kyl se vaan niin ja näin on ja taidanpa itsekin tuota pikaa lähteä rauhoittumaan. Jaksamisen ylläpitoa ei tarvitse nykyisin mietiskellä,
sujuu kuin ja jopa itsestään ja varmaan niin kauan, kun vielä näin terveenä pysyy, mutta kaikkihan ei ole aina itsestä kiinni ja
henkistä tukea arvostan nykyään eri tavalla ja sellasta tavallista arkea, "normaalia elämää" erittäin korkealle, kyl ´
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 28.5.2020 09:22:38

100. päivä

Se on siinä! Nyt kaljalle.
Ei vaaskaan, mutta asiantynkää maalikylällä on. Palaan tuonnenpana juhlapäivän tunnelmaan.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 28.5.2020 18:36:03

Päivä meni kappakeskuksessa ja kaljatta juhlalukemista huolimatta.

Kotona suoritin alustavaa tutkiskelua, josko tuon auton vielä katsastaisi.
Pakkohan se on tehdä, kun ei parempaan ole varaa. Eikä joukkoliikenne täällä toimi.

Joku oli nostanut palstan vanhoja viestejä esiin ja maailma isoni paljon kun niitä katselin.
Aloin ymmärtäään enemmän. Ja samalla tajusin, ettei täällä kannata yhtään enempää avautua.
Kaikki ei olekaan sitä, miltä on näyttänyt.
Mutta ei ole minun murheeni. Vahvistaa käsitystä taudistamme tuo uusi tietouteni.

Eteepäin jatkamma.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 28.5.2020 19:21:26

Onnea 100 päivästä.
Itse muistan myös tuon päivän. Olin silloin käymässä Mtt:ssä.
Pääni oli oikeasti aivan sekaisin. Kuitenkin huumoria oli vielä jäljellä hitunen.
Kirjoitin hoitsulle lapun jossa luki Kalevala tyyliin:

Mieleni mun tekeviä, mutta mitä?
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 29.5.2020 04:31:29

MTT64 kirjoitti:
Joku oli nostanut palstan vanhoja viestejä esiin ja maailma isoni paljon kun niitä katselin.
Aloin ymmärtäään enemmän. Ja samalla tajusin, ettei täällä kannata yhtään enempää avautua.
Kaikki ei olekaan sitä, miltä on näyttänyt.
Mutta ei ole minun murheeni. Vahvistaa käsitystä taudistamme tuo uusi tietouteni.

Aijaa? :o
Minähän siis huvikseni nostin ylös kaksi vanhaa ketjua vuosilta 2009 ja 2012. Minusta niissä oli yllättävää lähinnä se, että ne oli niinkin järkeviä, tai ainakin jotain sinne päin. Esimerkiksi omat kirjoitukseni noissa vanhoissa ketjuissa on suureksi osaksi sellaisia, että melko hyvin pystyn allekirjoittamaan ne edelleen, vaikka tietoa eri asioista onkin tullut hieman lisää 10 vuodessa. Jotkut näkemykset ja mielipiteet on toki muotoutuneet tai hieman muuttuneet vuosien mittaan, mutta niin pitääkin tapahtua jos ja kun oppii lisää.

Itse sanoisin kuitenkin mieluummin, että kaikki on juuri sitä, miltä se on aina näyttänytkin. :)

Onnea 100 päivästä.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Satkunotto

ViestiKirjoittaja 1970 » 29.5.2020 07:04:01

Muistan, kun sain ekan sataseni kasaan ekan kerran n. 10 vuotta sitten. Pieniä ja isoja tavoitteita ja paaluja ja pykäliä, niitä pitää olla. Onnea satkusta.

Kylse on niin, että anonyymejä me täällä ollaan ja eiköhän kukin päätä itse, mitä tuo teksteissään julki ja elämästään kertoo. Avointa tai suppeaa linjaa, jokaisen oma valinta ja hyvä -> niin.
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 30.5.2020 08:57:17

102. päivä

Hyvää vauhtia kohti kahtasataa. Kiitos onnitteluista. Kuten vanhemmat ja pidemmällä olijat tiedätte, helppoahan tämäei ole.
On mieli niin rikki harrastuksen seurauksena. Josko hiljalleen eheytyisi.
vadelmamunkki kirjoitti:Minähän siis huvikseni nostin ylös kaksi vanhaa ketjua vuosilta 2009 ja 2012. Minusta niissä oli yllättävää lähinnä se, että ne oli niinkin järkeviä, tai ainakin jotain sinne päin.

Huono olen ottamaan kantaa kenenkään juttujen järkevyyteen. Kun sinne kymmenen vuoden päähän sukelsin, ihmettelin lähinnä sitä, kuinka monella nimimerkillä monikin on kirjoitellut. Ja tuhansia viestejä vilkkaimmilla. Minä kun olin luullut, että esim. sinä vademamunkki, olet ollut aina vain vademamunkki. Mikä sai aikoinaan esiintymään monella nimimerkillä?

Vuodelta 2017: "Entisiä nimmareita ovat mm. Red Cat, RC, Tarharyhmä, Ketostix, Valtio- mies ". Lukemani mukaan muitakin.
Onhan muillakin, helistimellä esim ollut useita nimmareita. Oliko täällä moderointi ennen sellaista, että bannailtiin helpommin ja oli 'pakko' vaihtaa nimeä?
Kai tuo kaikkiaan kertoo toipumisprosessin vaikeudesta. Ja mieli ei ole ollut vielä niin rauhallinen, mitä nykyään. Sen voi ottaa opetuksena, että aika kova juttu tämä pään sekoittaminen ja siitä toipuminen.

Olisi kiva löytää se ensimmäinen viesti, jolla joku/jotkut nykyisistä kirjoittajista ovat tänne mukaan tulleet. Ihan vain tutkijaluonteena ja pirun uteliaana stalkkaajana kiinnostaa. Ja lukea mikä oli silloin meininki.
Varmaan huoli omasta alkoholinkäytöstä. Mutta arvasiko monikaan, miten pitkä tie on edessä?

En oikein kanssa usko noihin juttuihin, että tänne tullaan kertomaan, että ollaan huolissaan kun juodaan niin paljon. Vähän aikaa kipuillaan ja sitten onkin päihteetön tie auki kohta ilman kompurointeja edessä. A-klinikalle tai AA:han vaan ja huolet läks.
Harva kehtaa niistä kompuroinneistaan vaan kertoa.
Tunnustan, että olen aiemmin kompuroinut ja käynyt täällä joskus aiemmin pikaisesti, nimimerkkiä en yhtään muista. Enkä haluakaan muistella. Alkuun päästyäni taisin yleensä taisin kirjoittaa kivassa nousuhumalassa. Muka vähentäjänä. On siitä vuosia.

Kai se halu ja huoli siellä oli taustalla, mutta en vain osannut enkä ymmärtänyt tarpeeksi. Jonkilaista samankaltaisten ryhmää kai haeskelin?
Nykyään olen tällainen rehti ja rehellinen veitikka. En näe ainakaan syytä kannissä tänne kirjoittaa. Jos juominen on niin tärkeää, sitten lähden.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 30.5.2020 11:26:29

MTT64 kirjoitti:Huono olen ottamaan kantaa kenenkään juttujen järkevyyteen. Kun sinne kymmenen vuoden päähän sukelsin, ihmettelin lähinnä sitä, kuinka monella nimimerkillä monikin on kirjoitellut. Ja tuhansia viestejä vilkkaimmilla. Minä kun olin luullut, että esim. sinä vademamunkki, olet ollut aina vain vademamunkki. Mikä sai aikoinaan esiintymään monella nimimerkillä?

Vuodelta 2017: "Entisiä nimmareita ovat mm. Red Cat, RC, Tarharyhmä, Ketostix, Valtio- mies ". Lukemani mukaan muitakin.
Onhan muillakin, helistimellä esim ollut useita nimmareita. Oliko täällä moderointi ennen sellaista, että bannailtiin helpommin ja oli 'pakko' vaihtaa nimeä?
Kai tuo kaikkiaan kertoo toipumisprosessin vaikeudesta. Ja mieli ei ole ollut vielä niin rauhallinen, mitä nykyään. Sen voi ottaa opetuksena, että aika kova juttu tämä pään sekoittaminen ja siitä toipuminen..

No joo. Jos nimimerkin vaihtaminen jollain anonyymilla nettifoorumilla olisi pahin alkoholismin aiheuttama "rike", niin sitten olisi hyvin pullat uunissa. :idea:
Valitettavasti minäkin olen tehnyt paljon pahempia asioita päihdeongelmasta johtuen. Olen mm. ajanut kännissä autoa, pettänyt puolisoa ja kumppaneita, laiminlyönyt työtäni ja ihmissuhteita, aiheuttanut paljon huolia läheisille.

Ihan ensimmäinen nimimerkkini on poistettu omasta pyynnöstäni jo joskus 2009 Se harmittaa minua jälkeenpäin, koska olisin halunnut nostaa esiin ihan ensimmäisen ketjuni vuodetla 2007. Jos ei muuten, niin nostalgian ja huvin vuoksi.
Ehkä samasta syystä, kuin tilasin hoitotietoni paperilla A-klinikalta tuolta samaiselta vuodelta. Ne on minulla tallessa edelleen.

Muistan kuitenkin ihan ensimmäisen viestini foorumille. Kirjoitin sen tammikuussa 2007, ja se kuului lyhykäisyydessään näin. "24 tuntia. :mrgreen: "
Viesti meni ketjuun nimeltä "Kauanko olet ollut raittiina" tms.

Moderointi ei minusta ennen ollut tiukempaa, vaan se oli jotenkin linjattomampaa. Välillä kukin sai melskata ihan miten vaan ja sitten jaeltiin äkisti jotain banneja sinne sun tänne. Ihan syystä toki kaikki, en sitä kiistä, mutta moderoinnissakin on tapahtunut paljon parannusta vuosien mittaan. Nykyisin se on mielestäni varsin hyvä.

Ai niin, tämä vadelmamunkki -nimimerkkikin on ollut täällä pian jo 4 vuotta, eikä muita ole ollut, lukuunottamatta paria viestiä "vadelmamussukkana", koska luulin vadelmamunkin vanhentuneen parin kuukauden tauon aikana.
Mutta pskat se mitään vanhentunut oli! Munkit on niin täynnä säilöntäaineita, että säilyvät. :D

Oletko sinä, MTT64, ollut joskus täällä jollakin muulla nimimerkillä? :?:

Edit. Nyt huomasinkin.

Kysyt:

"Mikä sai aikoinaan esiintymään monella nimimerkillä?"

Ja sitten.

"Tunnustan, että olen aiemmin kompuroinut ja käynyt täällä joskus aiemmin pikaisesti, nimimerkkiä en yhtään muista. Enkä haluakaan muistella. Alkuun päästyäni taisin yleensä taisin kirjoittaa kivassa nousuhumalassa. Muka vähentäjänä. On siitä vuosia."

Niimpä. Minä tosin muistan nimimerkkini jopa 13 vuoden takaa.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat