Olet täällä

Irtiotto

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Irtiotto

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 25.6.2020 21:37:32

Minä voisin painaa vaikka 120 kiloa, mutta silti voisin olla onnellinen siitä, että olen toteuttanut unelmiani. 8)

Pari viisautta:

* Totuuden puhuja viis veisaa siitä, uskotaanko häntä.
* Sen joka tuntee itsensä, ei tarvitse hätkähtää pilkkaa.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 27.6.2020 17:31:01

130. päivä

Edetään, mutta ei mitään uutta asiaa.
Joku vanha nimimerkki kymmenen vuoden takaa tuli palstalle. Kävin vähän katsomassa mistä silloin oli kysymys. Ei ole täällä kyllä yhtään mikään muuttunut vuosien kuluessa. Eipä kai voikaan, kun ajatellaan mikä palsta tämä on.
Taidan itse vetäytyä hetkeksi takavasemmalle... saa nähdä kauanko siellä maltan pysyä.

Moikka. "Nähdään" 8)
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kaamos » 28.6.2020 09:17:24

MTT64 kirjoitti:130. päivä

Edetään, mutta ei mitään uutta asiaa.
Joku vanha nimimerkki kymmenen vuoden takaa tuli palstalle. Kävin vähän katsomassa mistä silloin oli kysymys. Ei ole täällä kyllä yhtään mikään muuttunut vuosien kuluessa. Eipä kai voikaan, kun ajatellaan mikä palsta tämä on.
8)

Täällä vanha ja vanhentunut nimimerkki terve🙋. Mukavaa, että kävit tutustumassa tarinaani.
Kävin myös sinun tarinasi lukemassa. Hatun nosto ja onnittelut. Hienoa työtä.

Tuli kotoisa olo löytää palstalta vanha " tuttu" vaikkakin uuden nimmarin takaa, "Heippa RC-vadelmamunkki😊" , onkohan täällä muitakin 10 vuoden takaisia vielä pyörimässä tai "uutta nousua" tekemässä?

Yhden syömishäiriö-helvetin läpi katsoneena oli pakko hitusen tarttua ajatuksiisi lihavista ihmisistä. Olen läheltä seurannut kuinka keski-ikäisten miesten nuorelle tytölle laukomat hyvää tarkoittavat "varoitukset" painon noususta yhdistettynä nuoren heittelehtivään itsetuntoon ja sosiaalisen median rummuttamaan viestiin ihanne vartaloista ajoivat nuoren näännyttämään itsensä lähes kokonaan. Voitko kuvitella vanhempien hätää, kun lapsi kieltäytyy syömästä ja elimistö alkaa pettämään? Minä voin, koska kuuntelin ja yritin auttaa. Äitinä meinasi omakin sydän pakahtua. Tuon kokemuksen myötä olen oppinut ajattelemaan uudelleen suhdettamme ulkonäköön ja toisten arvottamista ulkonäön kautta. Asiat ovat harvoin sitä miltä yhtäkkiä näyttää, mutta senhän MEISTÄ moni toki tietääkin😏. Kannattaa tutustua aiheeseen syömishäiriöt ennenkuin kovin kiihkeästi tuomitsee ihmisiä painon perusteella. Minun paasauksella tuskin on vaikutusta sinun näkemykseesi asiasta, mutta yhden keski-ikäisen miehen ajatuksien kääntämisprosessia seuranneena uskon, että asiatiedolla itseään informoiminen toimii meistä useimpien kohdalla, myös sinun.

Stressitöntä sunnuntaita sinulle😊
kaamos
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 28.6.2020 11:36:44

131. päivä

kaamos kirjoitti:Täällä vanha ja vanhentunut nimimerkki terve🙋. Mukavaa, että kävit tutustumassa tarinaani.
Kävin myös sinun tarinasi lukemassa. Hatun nosto ja onnittelut. Hienoa työtä.

Tuli kotoisa olo löytää palstalta vanha " tuttu" vaikkakin uuden nimmarin takaa, "Heippa RC-vadelmamunkki😊" , onkohan täällä muitakin 10 vuoden takaisia vielä pyörimässä tai "uutta nousua" tekemässä?

Yhden syömishäiriö-helvetin läpi katsoneena oli pakko hitusen tarttua ajatuksiisi lihavista ihmisistä. Olen läheltä seurannut kuinka keski-ikäisten miesten nuorelle tytölle laukomat hyvää tarkoittavat "varoitukset" painon noususta yhdistettynä nuoren heittelehtivään itsetuntoon ja sosiaalisen median rummuttamaan viestiin ihanne vartaloista ajoivat nuoren näännyttämään itsensä lähes kokonaan. Voitko kuvitella vanhempien hätää, kun lapsi kieltäytyy syömästä ja elimistö alkaa pettämään? Minä voin, koska kuuntelin ja yritin auttaa. Äitinä meinasi omakin sydän pakahtua. Tuon kokemuksen myötä olen oppinut ajattelemaan uudelleen suhdettamme ulkonäköön ja toisten arvottamista ulkonäön kautta. Asiat ovat harvoin sitä miltä yhtäkkiä näyttää, mutta senhän MEISTÄ moni toki tietääkin😏. Kannattaa tutustua aiheeseen syömishäiriöt ennenkuin kovin kiihkeästi tuomitsee ihmisiä painon perusteella. Minun paasauksella tuskin on vaikutusta sinun näkemykseesi asiasta, mutta yhden keski-ikäisen miehen ajatuksien kääntämisprosessia seuranneena uskon, että asiatiedolla itseään informoiminen toimii meistä useimpien kohdalla, myös sinun.

Stressitöntä sunnuntaita sinulle😊

No hei kaamos :)
Poistumiseni takavasemmalle kesti yli puoli vuorokautta. Oikeasti pitäisi pitää tästä päivittäisestä riekkumisesta taukoa.
Pakko oli kuitenkin tulla selittelemään.
Vanhoista nimimerkeistä, on muitakin sieltä kaukaa. Ainakin fernetti, joka ei tosin enää osallistu muitten asioiden pähkäilyihin.
Silloin kymmenen vuotta sitten täällä oli kova meno. On ollut paljon sen jälkeenkin, mutta olen huomannut sen olevan itselleni haitallista. Alkaa jotenkin ahdistaa riitely ja sättiminen. Ymmärrän kyllä, että viinasta tai sen vähyydestä, tai vieroitusoireista se kumpuaa.
Lisäksi ärsyttävänä olen kokenut sen, että valehdellaan vaikkapa tuon juomattomuuslaskurin kanssa. Miksi väitetään, että ollaanpa tässä oltu vuosikausia raittiina kun jo omista jutuista ilmenee, että laskurit ovat vähintään kolmekin vuotta kauniimmassa lukemassa, mitä todellisuus. Minullehen sen ei pitäisi kuulua. Kertoo vain alkoholismisairuden piirteistä. Valehdellaan vähän kaikille. Itselle ja muille.

Tuo syömishäiriöjuttu oli sellainen miksi tänne tulin kommentoimaan. Olin aika ilkeä jutuissani, myönnän. Itselläni on ollut syömishäiriötaustaa, enkä ole oikein sinut itseni kanssa nytkään. Aikoinaan laihdutin noeasti lopettamalla syömisen, mutta selvisin hengissä. Myöhemmin tuli sitten bulimia. Söin suklaata jäätelöa mättämällä ja kävin oksentamassa kaikki pois. Saattoi olla sellainen vuoden sessio elämässäni.
Se vaan loppui sitten kerran. En kyennyt oksentamaan ja homma jäi. En tarvinnut lääkäriapua.
Tuo on paha, jos vaikkapa isä kommentoi tyttärensä aikana noista painoasioista. Itse en tietoisesti tehnyt. Tosin olin todella laiha ja juoksin ja juoksin. Joko tyttö olisi siitä saanut vaikutteita. Hän ei kuitenkaan ole tietääkseni syömishäiriöstä kärsinyt. Sen sijaan alkoholismistani varmasti myöhemmin. Toivottavasti en täällä aiheuttanut kenellekään pahaa oloa. Jos aiheutin, niin anteeksi kovasti. Juttujani lukemalla voi lohduttautua sillä, etteihän tuo tyyppi ihan terve ole. Ei läheskään.

Kun noista pyöreistä kehopositiivisista irvailin olin varmaan ärtymystilassa liian vähästä energiasta ja liiasta rasituksesta. Nyt alkaa helpottaa. Parina päivänä vielä spinningsuoritus, onkin kestänyt jo pari viikkoa. Sitten pikku matka pohjoiseen, jolloin voi kerätä voimia.
Olen muuten laihtunut kahdessa viikossa yli seitsemän kiloa. Se vikahan minulla on päässä, että mikään ei riitä. Ajattelen näköjään, että kilo vielä...Yritän olla stressaamatta.

Mukavaa sunnuntaita sinulle myös ja voimia siihen, mitä tavoittelet :)
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kaamos » 28.6.2020 13:39:17

Kaippa minullakin on 10 vuotta tehnyt tehtävänsä enkä enää jaksa tinkailla ym. kuten ennen ja siksi mietinkin hetken kommentoinko lihavuus-laihuus ajatuksiasi lainkaan, mutta aihe on sen verran rankka ja monia koskettava, että päätin avata kokemusarkkuani. Hyvä, että vastasit. Ja hyvä, että ymmärrät. Jos täältä on turha tinkailu hävinnyt horisonttiin, niin mahtava juttu. Yritän omaltakin osaltani välttää sitä ja minua saa "potkaista nilkkaan", jos vinkeitä alkaa olla.
kaamos
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 30.6.2020 13:18:38

^ Terve kaamos. :) Long time no see, otaksun. Juu, onhan minulla tämä vadelmamunkki -nimimerkki ollut pian neljä vuotta, mutta et sitten neljään vuoteen ole käynyt täällä?

Tuo syömishäiriöasia on minullekin hieman tuttu, kun olen tuntenut anorektikkoja ja bulimikkoja melkein koko ikäni. MTT64:n provosoivista "siideerivalas" -avautumisista en kuitenkaan pahastunut, koska niistä näki niin selvästi mistä ne pohjimmiltaan kumpusi, ja myös mikä niiden tarkoitus oli.

MTT64 kirjoitti:Lisäksi ärsyttävänä olen kokenut sen, että valehdellaan vaikkapa tuon juomattomuuslaskurin kanssa. Miksi väitetään, että ollaanpa tässä oltu vuosikausia raittiina kun jo omista jutuista ilmenee, että laskurit ovat vähintään kolmekin vuotta kauniimmassa lukemassa, mitä todellisuus. Minullehen sen ei pitäisi kuulua. Kertoo vain alkoholismisairuden piirteistä. Valehdellaan vähän kaikille. Itselle ja muille.

En tiedä kenen huomaat valehtelevan laskurinsa kanssa, mutta oletko miettinyt miksi se ärsyttää sinua niin paljon? :| Siis miten se haittaa sinun elämääsi tai raittiuttasi, jos joku valehtelee omastaan? Saahan jokainen omasta elämästään kertoilla ihan mitä lystää. Jos valehteee, niin itsensähän siinä vain tekee naurettavaksi, eikä ketään muita.

En halua sanoa tätä liian kärkevästi, mutta niin kauan kun ihminen haaskaa energiaansa ihan ventovieraiden ihmisten "valehtelun", raittiuden pituuden tai heidän kehonmuotonsa vatvomiseen omassa päässään, voi hänen oma kehityksensä olla perin olematonta. :idea:

Valehtelu on tietysti sitten ihan eri asia, jos joku valehtelee muiden ihmisten asioista tai levittää haitallista disinformaatiota yleisistä asioista tms. Silloin siihen kannattaakin puuttua.

Näillä puheilla: mukavaa kesäistä viikkoa! Ja eikös oo kiva kun sadekin ropisee välillä? 8)

PS. Kuka on Fernetti?! :shock:
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 30.6.2020 14:09:13

133. päivä

Touché
Viimeksi muokannut MTT64 päivämäärä 30.6.2020 18:41:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 30.6.2020 16:19:32

:roll:
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja MTT64 » 1.7.2020 07:47:52

134. päivä

God, grantn me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.
Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.
Ihan viisaita sanoja kahdella kielellä, eikä mitenkään tupla aan omaisuutta. Sopii kaikille ja hyvä muistaa joka päivä.
Missä on muuten Lomapuisto! Joku epäili AA:n trolliksi ja plinkin kätyriksi. Virallista tietoa ei plikinkään puolelta tullut, etteikö näin olisi. En ainakaan ole huomannut, jos tuli. My bad, jos tuli ja missasin.

Pieni matka meneillään, vielä yksi yö vieraassa sängyssä. Sitten kotiin.
Perjantaina puuhastelua tukivarren asennuksen tiimoilta. Maanantaina alustavasti katsoin, eikä mennyt ihan heittämällä. Voineeko noissa tarvikeosissa olla muutaman millin heittoa alkuperäisiin? Olen kehitellyt sydeemin, että saan vaihdon suoritettua, kun on aikaa. Maanataina ennen lähtöä ei ollut. Ja silloin ei tule mitään.

Ei tee mieli alkoholia.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 2.7.2020 06:41:15

135. päivä

Tovi veemäinen yö. Heräsin kolmelta, enkä enää saanut unta. Vieras sänky ja vieraat äänet cityssä maaseudun rauhaan tottuneelle.
Pitäisi jaksaa vielä kotiin ajella. Onneksi ei sada.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 3.7.2020 08:24:48

136. päivä

Kyllä kotona on mukavaa. Oma sänky, poissa paha maailma. Onnistuin autotallissa eilen tekemään sen, mitä piti tänään. Joten ihan oleskelua vaan, nurmikko kaipaa siistimistä. Kun nyt ei satamaan alkaisi. Helteet sitten historiaa, ei ole kivaa tämä. Toivottavasti nyt muutaman asteen lämpenee, vaikka ei ihan hellettä tulisikaan.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 4.7.2020 18:55:23

137. päivä

Taas päivän vanhempi. Salaattia ja 200g uunilohta, pari kpl uusia perunoita. Sillä pitäisi huomiseen elää.
Kaapissa oleva keksipaketti huutelee...
Kolme päivää ilman liikkumista ja heti alkoi painoa tulla takaisin. Oli tietenkin odotettavissakin. Nyt sitten korjausliikettä,
että menee häähousut kunnolla jalkaan. Onhan tulossa häät.

Vuosi sitten oli hautajaiset. Läheistä sukua, mutta ei kovin läheinen.
Näin etukäteen unta hänen kuolemastaan. Olen näkijä.
Uniin kannattaa suhtautua varauksella. Joskus tuntuu, että niihin liittyy jotakin aavistusta tulevasta, tai varoitusta.
Alitajunta taitaa yöllä päästä päässä mellastamaan ja näyttelee niitä asioita, joita tietoisesti yrittää piilotella.

Olen useita kertoja öisin painiskellut jonkun pahiksen kanssa, jota en ole saanut nitistettyä.
Olen tulkinnut, että se pahis on alkoholismini. En ole sille kyllä hävinnytkään öisin, mutta varteenotettava ja pelottava unikaveri se on.
Joka uniaan uskoo, se varjoaan pelkää. Jos oikein ikäviä unia näkee, parempi kuitata toteamalla että ne ovat vain unia.
Joutunut tässä jo vuosia hieman sopeutuman, kun asun jollakin tasolla uniin uskovan naisen kanssa.

Kohta pääsee katselemaan uusia unia. Onneksi niitä riittää, hirveää olisi unettomuus. Pientä esimakua muutaman kerran olen saanut siitäkin. Nukkumisiin.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 5.7.2020 09:37:32

138. päivä.

Kuinkahan kauan täällä viitsii käydä päiviä laskemassa? Pari kertaa jo olen ollut tätä lopettamassa, mutta aina jokin tarve palata.
Tuskin tämä loppuelämäää kestää,tai kuka koskaan tietää milloin se elämä loppuu.
Nukuin kahdeksan tuntia kertaakaan heräämättä, mistä olen tyytyväinen.

Nettiyhteys oli illalla tosi kehno, ei tullut Netflixin katselusta oikein mitään.
Käytetään puhelimen hotspotia, joka jaetaan tv:lle. Välilä kun täällä on kuormitusta verkossa käy noin. Ei ole enää viitsitty kaapelinetistä alkaa maksamaan. Vaihtelee kyllä paikkakunnasta ja jopa paikkakunnan sisällä nuo nopeudet. Isossa kaupungissa kun olin männä viikolla mittasin puhelimen netin nopeuden, kepeästi liki 100mt/s tulonopeus. Täällä kotikylässä ei voi kuin unta nähdä moisesta. Esim tv:n sujuva nettiyhteys vaatii sellaisen viitisen megaa tuloa, joskus vähempikin riittää. Eilen ei tainnut olla juuri mitään. En viitsinyt mitata. Kumma muuten, että Netflix toimii sujuvammin, mitä HBO. Oli joskus molemmat, lopetin jälkimmäisen kun ei kaikkea millään ehdi katsella.

Löydettiin ihan hauska brittiläinen sarja 'Lovesick' Netflixistä. Harmitonta hassua. On voinut tulla joskus jo vapailta kanaviltakin, me ei oltu nähty. Arvosta Brittejä tv-viihteen tekijöinä, löytyy aika huippua moneen makuun.
Yli 60-osainen katselumaraton Queen of the south saatiin jokin aika sitten päätökseen.
Kohtalainen oli, mutta kuten niin usein alkaa kausien lisääntyessä loppua kohti huononemaan. Loppuosat aika tuskaa katsella. Sarja kertoo Meksikon ja USA:n huumekartelleista. Ei niin uskottava ja hyvä, mitä Pablo Escobarista kertova sarja, joka oli tosiaan laadukkaampi ja perustuikin tosiasioihin.

Tänään voisi käydä metsässä katsomssa, tarviiko tänä vuonna kerätä mustikoita, vai kuivattiko helteet mahdollisen sadon.
Muuten on täällä raha maassa ja toivottavasti ihmisillä hyvä tahto.
Ilman alkoholia tänäänkin.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 6.7.2020 19:24:15

139. päivä

Päivät kuluu, minä en. Leikki sijansa saakoon.

22. päivä, kun olen kuntoillut tunti kaksikymmentä minuuttia joka päivä. Kova muutos, edelliseen aikaan,
kun koronakauhussa en juuri muuta kun makailin.

Selkä on muuten todettu vaihtokelvottomaksi, ei oikein juoksu suju. Muuta korvaavaa pitää harrastaa, uinti voisi olla hauska juttu pitkästä aikaa.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 8.7.2020 16:53:19

141. päivä

Pientä toimintaa tänään. Haettiin tv-taso kierrätyksestä. Oikein oiva, vain viitosen maksoi. Sen tiiimoilla menikin puoli päivää, kun ensin piti löytää, sitten keksiä miten kuljettaa ja lopuksi vielä pestä ja puunata.
Nyt on hyvä ja tuli syötyäkin. Päivittäinen urheilusuoritus jää nyt kyllä väliin.

BLM -juttu ollut kuukauden päivät esillä. Eilen katselin 'seitsemän sekuntia' -sarjaa, jossa käsitellään jenkkilän rotuongelmia.
On siellä aika iso luottamuspula mustien ja poliisin välillä. Tiesin jotenkin, mutta en kumminkaan riittävästi.
Joku muukin taisi kaivata Lomapuistoa tänään. Missähän lymyää.

Kohti iltaa ja huomista.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat