Olet täällä

Rakastan ja pelkään

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Rakastan ja pelkään

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 16.4.2020 10:55:31

Olen nyt vuoden ajan pyrkinyt tekemään asioita, jottei alkoholi tuhoaisi sitä.

Olen käynyt päihdeterapeutilla pian 6 kk. Juttelen hänen kanssaan koko ajan, mielessäni, hän on minun peilini. Nyt emme voi tavata. Minulla on ehkä luksustilanne, voimme jutella kerran viikossa. Eilen oli eka puhelintapaaminen, ja se oli todella hyvä.

Siirrän nyt sisäisen jutteluni terapeutin kanssa kirjallisen muotoon. Kukaan ei voi kommentoida blogissa. Jos haluat lukea ja jos haluat kommetoida, tee se tänne. Kerro minkä päivän juttua kommentoit.

Blogini on http://kuuskyt.simplesite.com/
Olen alkoholisti. //Kun ei ole mitään muutakaan.//Löytänyt jo paljon muuta. http://kuuskyt.simplesite.com/
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Re: Rakastan ja pelkään

ViestiKirjoittaja venkku » 17.4.2020 13:18:53

Moi!
Kivan oloinen blogi. Tuttuja ajatuksia. Kiva kun joku kirjoittaa alkoholismista, just tollasta tarvin luettavaksi.
ps.ihana kissa sulla :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 29.4.2020 13:12:48

Hei Venkku ja kiva kun luit aatteitani.
Täällä keskusteluryhmässä on järkyttävän paljon luettavaa, yritän etsiä ja löytää. Katselin sun viestejä uusimmasta taaksepäin vähän, jatkan vielä...

Sanot että kiva kun joku kirjoittaa alkoholismista - eikö kaikki siitä täällä kirjoita, vai onko täällä ei-alkoholisteja?

Miten jokainen itse määrittelee onko alkoholisti?

No minä ainakin siten, että aikaa on mennyt hukkaan valtavasti, kauheasti, kamalsti. Olisin voinut tehdä hyviä, kivoja, elämääni edistäviä, ihmissuhteista nauttivia tekoja. Sen sijaan olen juonut yksin ja usein unohtanut ajankulun jopa viikoiksi. Minä olen alkoholisti, alkoholi on määrännyt minun elämässäni vuosia, välillä vähän, välillä paljon. Tällä hetkellä määrää 100 %, koska pyrin olemaan ilman alkoholia.

Jos mun pitää välttää alkoholia ajatuksen voimalla, olen alkoholisti.
Olen alkoholisti. //Kun ei ole mitään muutakaan.//Löytänyt jo paljon muuta. http://kuuskyt.simplesite.com/
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 29.4.2020 13:34:02

Veikkaan, että täällä Vähentäjien puolella on myös niitä jotka EI miellä itseään alkoholistiksi eivätkä välttämättä täytä tieteenkään määritelmää alkoholistista. Ja sitten on meitä, jotka mielestämme olemme alkoholisteja ja mietimme olemmeko sitä aina ja ikuisesti jos
a) lopetamme juomisen
b) jatkamme juomista, mutta saamme sen sillä tavalla hallintaan, että sitä ei tarvitse koko ajan ajatella

Se on tuo alkoholismi vähän kinkkinen käsite, kun sille ei ole samalla tavalla selkeää diagnostiikkaa kuin esim diabeteksella tai verenpainetaudilla. Veikkaan, että jos lääkäri tekisi minusta diagnoosin niin EN olisi alkkis mutta itse kuitenkin itseni sellaiseksi miellän. Siitä kuitenkin olen joidenkin lopettajien kanssa eri mieltä, että alkoholisti olisi lopun elämäänsä miellettävä itsensä alkoholistiksi. Jos joku on ollut vaikka 30 vuotta juomatta niin miksi hän edelleen olisi alkkis? Eihän parantunut diabeetikkokaan ole loppu elämäänsä diabeetikko (siis 2. tyypistä voi parantua).
Näitä asioita spekuloimalla tällä palstalla saa yleensä kunnon sodan aikaiseksi, joten jätänpä sen nyt tähän :D Minulle on ihan yksi lysti miten muut ajattelee itsestään tai toisista ja mikä heidän määritelmä on alkoholismille. Tällä palstalla pääasia on, että alkoholin käyttö vähenee joten tsemppiä siihen kuuskybä sinulle ja kaikille muillekin, etenkin uusille palstalaisille!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 29.4.2020 14:04:35

Oi, kiitos viestistä ja palstan kulttuuriin ja tapoihin tutustuttamisesta. Tämä on mielenkiintoista mutta se on asian ytimessä ainakin itselläni. Vasta kun pystyin sanomaan itselleni että olen alkoholisti, hain OIKEASTI apua. Taitaa olla aika tärkeä askel raittiimpaan suuntaan.

Ja joo, en usko että jos tästä selviän eteenpäin terveenä ja niukasti alkoholia nauttivana, en usko että kymmenen vuoden kuluttua nimeän itseäni alkoholistiksi. AA on mahtava juttu, ja aion siellä jatkaa, mutta minua tosissaan masentaa ryhmissä 20 vuotta käyneet, jotka ovat raittiita alkoholisteja.

Toivon löytäväni jonkun toisen tien.

Kiitos tsempeistä Vilma1966 ja samaa kaikille muillekin omaa tietä etsiville.
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Avasin blogiin kommentointimahdolisuuden

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 23.5.2020 17:15:41

Juu, joten jos päädyt lukemaan, tervetuloa myös kommentoimaan!
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät