Olet täällä

Liikuntarinki korona-aikana

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Liikuntarinki korona-aikana

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 17.5.2020 14:29:29

Liikunta on hyväksi aina, ja etenkin silloin, kun tekee suurta elämänmuutosta, kuten aktiivialkohilismista raittiiseen siirryttäessä.

Olen, oikeasti hämmästyksekseni saanut viininjuontini sillee hallintaan, että voin valita milloin juon. Onglemaa kuitenkin on, edelleen.

Olen tällä hetkellä yli 20 kg ylipainoinen, olen aina liikkunut, ja pidän siitä. Lähenen kuitenkin jo 60 vuotta, ja nivelet pitäis päästää vähemmällä. Liikunta ei välttämättä laihduta, mutta se kasvattaa kuntoa ja lihasvoimaa.

Tulkaa mukaan, kerrotaan mitä kävelylenkki toi mieleen, miksi et päässyt lähtemään, miten haluaisit liikkua...
Koronan vuoksihan taitaa olla tuo ulkoilma ainoa vaihtoehto. Puutarha, koirakävely, lenkki lapsen kanssa...mitä keksitkään.
Sääkin vaikuttaa. Kaikki vaikuttaa. Kerro mikset lähtenyt vaikka olisit halunnut.

Huomenna lähden 5 km hitaalle kävelylle koiran kanssa. Siinä menee noin tunti elämästäni.

Miten sinä haluaisit liikkua huomenna?
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Re: Liikuntarinki korona-aikana

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 17.5.2020 15:41:30

Mä olisin liikkumassa jo tänään, mutta sadetutka näyttää vähän pahalta. Ainakin vielä pari seuraavaa tuntia.

Jos sen jälkeen kirkastuu, voisin käydä pyöräilemässä kympeistäni sen, joka on tasaisempi ja kokonaan asfalttia.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 (poistunut käyttäjä) » 17.5.2020 15:45:00

Hei

Minä olen jo 60 ylittänyt. Liikunta ollut alle 30v iästä tärkeää, joskus addiktioon asti.

Olen aika paljon kävelly takavuosina koirieni kansa, enää en semmoista omista ja huoli liikkumattomuudesta aika kova.

Jospa huomenna kävisin myös tunnin lenkillä. Kävelen varmaan, reippaasti tai tavallisesti. Tulen sitten tänne kertomaan millaista oli.

Liikkumisiin :)
Viimeksi muokannut Vieras päivämäärä 19.5.2020 08:43:13, muokattu yhteensä 1 kerran
MTT64 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 17.5.2020 16:10:40

Jee, liikkumisiin!p
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 (poistunut käyttäjä) » 19.5.2020 08:47:07

Paskat missään kävelyllä käynyt.
Huono juttu. Jotenkin ei huvita. En tiedä viekö tämä raitistelu niin paljon energiaa.
Huonoja selityksiä kaikki. Vaaka huusi aamulla tuskasta, kun pitkästä aikaa päälle hyppäsin..
Tänään ei estä kuin laiskuus ja pitäisi kyllä käydä isossa kaupungissa. Hyvä tekosyy siirtää huomiseen :oops:
MTT64 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 19.5.2020 11:04:11

MTT64, mulla Polarin statistiikka paljastaa, ettei mua kiinnostanu kuntoilu ollenkaan ennenku raitistelua oli kestäny kymmenisen kuukautta. Että kyllä se aikansa otti, tuskin kaikilla noin kauaa :mrgreen:
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 19.5.2020 18:46:02

Eilen en mennyt, mutta tänään menin kävelylle metsään. Etsin korvasieniä mutten löytänyt. Minulle tämä 19. päivä kuukaudesta on vuosia ollut ns tili, ja se on merkinnyt Alkoa ja viiniä. Nyt en halua, eikä haluttanut, mutta olo on kummallisen jännittynyt ja motoriikka jäykkä. Tosi jännittynyt. En mennyt Alkoon.

Tämänpäiväinen liikunta ei ollut minulle positiivinen, sain vain muistutuksen siitä, että en ole ns normaaleilla vesillä, vaan alkoholstin tavat ovat minun aivoissani edelleen niin voimakkaat, että se aiheuttaa fyysistä jäykkyyttä.

Yritän huomenna uudelleen. Lämpimämpi ilma on aina mukavampi.

***Uusi blogikirjoitus taas
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 19.5.2020 18:49:19

MTT64 kirjoitti:Paskat missään kävelyllä käynyt.
Huono juttu. Jotenkin ei huvita. En tiedä viekö tämä raitistelu niin paljon energiaa.
Huonoja selityksiä kaikki. Vaaka huusi aamulla tuskasta, kun pitkästä aikaa päälle hyppäsin..
Tänään ei estä kuin laiskuus ja pitäisi kyllä käydä isossa kaupungissa. Hyvä tekosyy siirtää huomiseen :oops:

Ei se mitään paskat, vaan harmi. Sitten pitää vaan lähteä uudelleen, vaikka 1 km.
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 19.5.2020 18:50:35

Tyräkki kirjoitti:MTT64, mulla Polarin statistiikka paljastaa, ettei mua kiinnostanu kuntoilu ollenkaan ennenku raitistelua oli kestäny kymmenisen kuukautta. Että kyllä se aikansa otti, tuskin kaikilla noin kauaa :mrgreen:

Mielenkiintoista. Oot varmaan miettinyt miksi meni noin pitkään. Ja hyvä että meni, varmaan tarvitsit sen ajan rauhoittua. Kerro lisää!
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 23.5.2020 19:36:55

Kuuskyt, mulle liikunta on enemmän pakkopullaa kuin riemua, joten en halunnu pakottaa itteäni mihinkään epämieluisaan. Lisöks rikoin tuolloin syksyllä nilkkani, eikä se oikein ollut hyvä ennen seuraavaa kevättä.

Oon myös varsin on/off, saatan ihan näennäissitoutuneesti hommailla tai harrastaa jotain (kuten liikuntaa tällä hetkellä), mutta saatan myös lopettaa ihan seinään, joko alottaakseni joskus uudestaan tai unohtaakseni koko jutun.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuuskyt » 23.5.2020 19:55:49

No, lopetan tämän tähän, voikaa hyvin ja liikkukaa hyvin.
Kuuskyt
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat