Olet täällä

Vähentäjän itsetarkkailuketju

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vähentäjän itsetarkkailuketju

ViestiKirjoittaja Amalia » 18.9.2020 09:09:49

KarvanVerran kirjoitti:...
Kyllä tuo kuulostaa hyvinkin siltä että voisi pitää paikkansa. Mutta ennen kaikkea haluan uskoa siihen sen takia, että tahdonvoima olisi lihas myös siinä mielessä että sitä voi treenata vahvemmaksi. Toistoilla....

... ajattelen että mulla on kohtuu hyvä pohja siihen kokemukseen että on se selvinpäin olokin ihan mukavaa. Nyt mun täytyy laittaa huomenna korkki kiinni ja teroitella mieleen taas uudemman kerran että miksi halusin tätä touhua vähentää.
...

"Joka aamu on armo uus." Eikun uudestaan yrittämään, KarvanVerran, tsemppiä ja iloa tipattomuuteen! :)
"Forget your perfect offering / There is a crack in everything / That's how the light gets in." Leonard Cohen
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja KarvanVerran » 22.9.2020 04:21:08

No nyt taas lähtenyt uusi yritys. Oiskohan tässä saatu vähitellen hikoiltua myrkyt ulos :D. Toivottavasti.

Mutta joo, nyt taas hakemaan jotain rotia tähän touhuun. Jos nyt edes päivä tai kaksi tipattomasti. Hetkonen, mitä mä hölisen. Tänään olisi oivat tilaisuus ottaa. Nojoo, itseasiassa just tuollaisesta ajattelusta tässä pitää päästä. Joten ainakaan tänään en ota :lol:
KarvanVerran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja KarvanVerran » 12.10.2020 13:12:55

Ei mennyt vahvasti tuo yritys. Taisin pari päivää olla juomatta ja sitten karkasi laukalle.

Eilen otin sellaisen vähennyspäivän että illalla vain muutaman lasillisen, ja tänään sitten pullotonta elämää. Kyllä tässä nyt täytyy ainakin viikko olla alkotonta. Parempi olisi olla kuukausi, on sen verran älytöntä touhua ollut.
KarvanVerran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Amalia » 12.10.2020 13:39:40

KarvanVerran kirjoitti:Ei mennyt vahvasti tuo yritys. Taisin pari päivää olla juomatta ja sitten karkasi laukalle.

Eilen otin sellaisen vähennyspäivän että illalla vain muutaman lasillisen, ja tänään sitten pullotonta elämää. Kyllä tässä nyt täytyy ainakin viikko olla alkotonta. Parempi olisi olla kuukausi, on sen verran älytöntä touhua ollut.

Moi KarvanVerran!

Jospa se siitä, kun otat konkreettisen tavoitteen! Minä olen kokenut, että itsesyytökset ja ahdistus kaikista juomalla hankituista peloista ja töppäyksistä ovat juomaputkessa tosi korostuneita - kun on ollut jonkun aikaa selvin päin, sitä saa perspektiiviä ja on helpompaa antaa itselleen anteeksikin. Krapula-ahdistus on armotonta, se helpottaa heti, kun krapulat jäävät pois, muutamassa päivässä. Krapulassa ihminen ei ole oma itsensä, vaan alkoholin vaikutuksesta häiriintynyt - tilapäisesti, jos niin haluaa :mrgreen:

Tsemppiä yrittämiseen! :)
"Forget your perfect offering / There is a crack in everything / That's how the light gets in." Leonard Cohen
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja KarvanVerran » 14.10.2020 16:27:36

Sujuu kuin polkupyörällä ajaminen. Kun oli ollut pidempi tauko juomisesta niin ei nää rutiinit ihan hävinneet ole. Ei ole hirveän vaikealta olla ilman alkoholia. Eipä tässä kyllä tietenkään mihinkään juhlaan ole syytä muutaman päivän perusteella :lol:.

Mutta joo, jatketaan harjoituksia ja yritän nyt pitää pullot kiinni pidemmän ajanjakson. Olen ehkä outo siinä mielessä että ei mulle noista juopotteluista morkkista ole tullut. Toki tää juopottelun jälkeiset pari päivää on vähän sellaista väsynyttä meininkiä ja että hohhoijaa onpas tylsää.
KarvanVerran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja KarvanVerran » 18.10.2020 08:49:12

Tänään tulee käytännössä viikko täyteen ilman alkoholia. Jippii minä :lol:. Ei ole ollut vaikeata, eikä ole pahemmin tehnyt mielikään. No kyllä jonkun verran.

Ehkä enempi mun nykyongelma ei ole niinkään olla juomatta, vaan että ei jatka juomista kun on aloittanut.
KarvanVerran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja t-petsku » 18.10.2020 10:22:43

KarvanVerran kirjoitti:Ehkä enempi mun nykyongelma ei ole niinkään olla juomatta, vaan että ei jatka juomista kun on aloittanut.

Nojoo. Tämähän se taitaa (eli siis on, joskus ainakin) omalla(kin) kohdalla se suurin houkutin... krääh :shock:
Kun ei vaan tajuu - kaikilla meillä on valokuvamuisti, kaikilla ei vain ole filmiä.
t-petsku
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Amalia » 18.10.2020 12:00:58

KarvanVerran kirjoitti:Tänään tulee käytännössä viikko täyteen ilman alkoholia. Jippii minä :lol:. Ei ole ollut vaikeata, eikä ole pahemmin tehnyt mielikään. No kyllä jonkun verran.

Ehkä enempi mun nykyongelma ei ole niinkään olla juomatta, vaan että ei jatka juomista kun on aloittanut.

Siitä on hyvä jatkaa tipatonta, KarvanVerran! :D Ehkä sinullekin tulee jossain vaiheessa tunne, että pärjää sitä hyvän matkaa ilmankin, tsemppiä! 👍
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Dave2 » 18.10.2020 12:45:43

t-petsku kirjoitti:
KarvanVerran kirjoitti:Ehkä enempi mun nykyongelma ei ole niinkään olla juomatta, vaan että ei jatka juomista kun on aloittanut.

Nojoo. Tämähän se taitaa (eli siis on, joskus ainakin) omalla(kin) kohdalla se suurin houkutin... krääh :shock:

Vankalla tuurijuopon kokemuksellani voin todeta, että yksi täysin varma ratkaisu on: Ei ota sitä ensimmäistä ryyppyä.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KarvanVerran » 20.10.2020 18:34:32

Jaa-a, tekee mieli ottaa ryyppyä huomenna tai ylihuomenna. Jos vaikka tahdonvoima kestäisikin ettei alkaisi siitä putki? Nyt olisi aivan oiva rako töittenkin kannalta.
KarvanVerran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät