Olet täällä

Onko muita yksin tissutelijoita?

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onko muita yksin tissutelijoita?

ViestiKirjoittaja Amalia » 31.7.2020 16:45:54

Pjotr-77 kirjoitti:Amalia Armas - Kippuravarvas käsillänsä käveli ja heiniä söi ;o)

Hehheh Pjotr-77,
Kippuravarpaita ei ole ainakaan monta, käsillä kävely on viime vuosikymmeninä jäänyt vähemmälle, mutta heiniä syön edelleenkin - eilen ostin tilliä, huomenna ostan timjamia ja maanantaina salviaa - lisäksi ostan kahtena päivänä viikossa kaksi purkkia tuoretta vehnän orasta kissoilleni. Eli ei kauas putoa sitaattisi tässä yhteydessä! :mrgreen: "Heinillä" saa mukavasti makua ruokiin, mikä saattaa joskus hyvän päivän tullen korvata jopa juoman himon :)
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 31.7.2020 19:06:27

En tiedä kuinka paljon on tutkittu terveysvaikutteisten kasvisten vaikutusta alkoholismiin ja alkoholinhimoon.. Amazonin viidakot, joita parhaillaan niin hälyttävästi tuhotaan, saattaisivat sisältää hyviäkin lääkkeitä alkoholismiin..(jota ei vielä tunneta) Kiinalaista lääketiedettä kannattaisi myös tutkia.. :?: :idea: :?: :!:
Pitkän Linjan AA-TuulikaappiMies (Since 2011)
Pjotr-77
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Amalia » 31.7.2020 20:40:33

Pjotr-77 kirjoitti:En tiedä kuinka paljon on tutkittu terveysvaikutteisten kasvisten vaikutusta alkoholismiin ja alkoholinhimoon.. Amazonin viidakot, joita parhaillaan niin hälyttävästi tuhotaan, saattaisivat sisältää hyviäkin lääkkeitä alkoholismiin..(jota ei vielä tunneta) Kiinalaista lääketiedettä kannattaisi myös tutkia.. :?: :idea: :?: :!:

:)
Tarkoitin, että hyvänmakuinen ruoka saattaa riittää illan nautinnoksi hyvässä lykyssä ...
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ruusunen » 1.8.2020 06:14:22

Mun mielestä sä olet pystynyt tosi hienosti vähentämään jo, käytännössä puoleen!! Kyllä me tämän homman selätämme, jokainen tyylillään. Pikkuhiljaa vähentäminen on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin kertalaakista vähentely.
Ruusunen
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja yksinäinenmyös (poistunut käyttäjä) » 1.8.2020 09:13:41

Tissuttelin viikonpäivät yksin ja ei siinä järkeä ole, mutta niin vaan aina käy. Niilläkin rahoilla ois voinut tehdä jotain muuta.
Onneks sain poikki, en suosittele sitä tapaa muillekkaan.
yksinäinenmyös (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Amalia » 1.8.2020 12:05:16

Ruusunen kirjoitti:Mun mielestä sä olet pystynyt tosi hienosti vähentämään jo, käytännössä puoleen!! Kyllä me tämän homman selätämme, jokainen tyylillään. Pikkuhiljaa vähentäminen on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin kertalaakista vähentely.

Hei,

eilen tissuttelin kuusi olutta ja tuntui, että voisin jättää siihenkin. Tiskasin kuitenkin ison tiskin ja sen jälkeen oli kiva istahtaa sohvalle katsoman Rain Mania ja lipittää viimeinen, seitsemäs olut. Kävi mielessä, että olisi kiva päästä yhteen olueen illassa, voisi ostella ulkomaisia oluita maun vuoksi pullon kerrallaan ja nauttia vain mausta, ilman humalaa ... Tänään ajattelen ostaa ne seitsemän ja katsoa, voinko jättää kuuteen hitaaseen ja yhden jääkaappiin.
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 1.8.2020 12:08:21

Mä itse tein kokeita ja kykenin kotona tissuttelemalla olemaan hankkimatta itselleni krapulaa, mutta KAPAKKA-kierroksella en ole onnistunut koskaan tässä, paitsi kreikan reissuilla, ilmeisesti kaikki uusi nähtävä ja toisenlainen kulttuuri ja meno jotenkin blokkaa liikajuomisen ja hidastaa sitä sille tasolle, että krapulaa ei tule.. mutta pk-seudulla ei koskaan ole onistunut :roll: :roll: :roll: :roll:
Pitkän Linjan AA-TuulikaappiMies (Since 2011)
Pjotr-77
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Amalia » 1.8.2020 16:20:14

Hei kaikki!

Meillä jokaisella näyttää olevan omat tapamme tarrata kiinni ongelmasta. Jo se on paljon, että tunnistaa ja tunnustaa ongelman. Tosin itse olen tunnustanut sen jo varmaan toistakymmentä vuotta sitten jossain määrin ja pahentunuthan se on ajan mittaan, ja vasta nyt olen antautunut tänne raportoimaan ja keskustelemaan asiasta teidän vertaistenne kanssa. Ja kun tästä plinkistä tekee tavan, asia pysyy mielessä, se on sitä työstämistä. Minulla on mennyt tavallaan siksakkia riman eri korkeuksien säätelyssä, mutta arvasin alunperinkin, että minä en selviä kertaheitolla lopettamisesta, enkä edes asettanut sitä tavoitteeksi, koska olen tissutellut vuosikausia käytännöllisesti katsoen joka ilta (aamuisin en ota). Toivossa oli nollapäiviä, ja muutama niitä on tullutkin, mutta mistään joka toinen päivä -rytmistä en nyt pääse kiinni, vaikka se kivaa olisikin. Nyt parin päivän pienentyneiden annosten myötä koen toivoa, olen tyytynyt pienempiin annoksiin (max 14:sta pienestä III-tölkistä seitsemään), eikä ole kauheasti ahdistanut, ei tehnyt mieli lähteä ostamaan lisää. Olen juonut tarkoituksella hitaasti, jotta päihtymisen tunne tulisi varovaisemmin. Uskon tällä hetkellä, että tämä on se minun tieni, vähentää vähän kerrallaan. Ehkä menen tätä seitsemän/kuuden tahtia jonkun viikon ja alan pikku hiljaa vähentämään siitä, kun siltä tuntuu, pakottomasti. Minä ajattelen nyt, että kun humalatilasta tulee hitaasti juoden miedompi, siihen totuttelu auttaa vierottumaan yhä enemmän humalahakuisuudesta ajan kanssa. Ja kun kuitenkin saan jonkin verran, en ole paniikissa, tuntuu maltilliselta.

Tänään kävi niin hassusti, että kun päätin ostaa seitsemän ja kokeilla pärjäänkö kuudella - tein niin, ostin ja maksoin seitsemän - ja unohdin yhden tölkin kaupan kassalle, minkä huomasin vasta kotona! :mrgreen: Huomenna olen töissä, joten en lähde enää ostamaan lisää, pärjäilen nyt niillä kuudella. Jos ilta menee ok näin, ostan (ja maksan) jatkossa sitten vain sen six-packin. Pitäkää peukkuja! :)
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Matleena » 1.8.2020 17:41:39

Tuohan kuulostaa Amalia hyvältä! Jokainen tavallaan ja siten miten itelle hyvältä tuntuu. Ja aika hauska tuo yhden unohtaminen kauppaan :lol:
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Amalia » 1.8.2020 19:36:03

Matematiikka ei ole koskaan ollut minun juttuni. Jopa kerran jouluostoksilla, kun minulla oli kasa kasseja kainalossa Citymarketin kassalla, huomasin vasta kotona, että kaikki ruoka, mitä olin Cittarista ostanut oli jäänyt maksamisen jälkeen kassalle! Selvin päin! Kyllä ne kaupassa naureskelivat, kun menin lunastamaan ostoksiani, jotka oli tietysti kirjattu ja luovutettiin kuittia vastaan.

Kirjaan nyt muistiin, että tykkään nyt tästä hitaasta juomisesta, viivyttelen tietoisesti, otan vain pienen pieniä kulauksia kerrallaan ja harvakseltaan, tölkin viimeistä tippaa kallistelen monta monituista kertaa - tämä toimii! Ei tule sitä euforista nousuhumalaa! Tulee tietty rentous (turrutus), mutta ei himoa ahmia heti lisää. Aloitin ensimmäistä oluttani n puoli viiden aikaan ja nyt puoli yhdeksältä, neljä tuntia myöhemmin, on menossa viides olut. Ja tämä keskioluen maku ei itsessään ole näin nautittuna mikään erityinen makuelämys... Eli kuuteen jää tänään (y)
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Amalia » 3.8.2020 21:23:23

Seliseli:

2.8. Kävin kierroksilla, meni kahdeksan tölkkiä.
3.8. Ystävä kylässä ja ruokajuomaksi ostamastani punkusta säädyllinen ystäväni joi vain pullean lasillisen. En hennonut jättää loppua pulloa juomatta. Ja olin varulta ostanut 4 tölkkiö keskaria ja nekin meni.

4.8. Huomenna voi käydä samoin, on ruualle varattuna rose-pullo, josta ystävä varmaan juo vain lasillisen. Ja ostan varmaan ne 4 tölkkiä varulta sen päälle -itselleni.

Ylihuomenna olen taas yksin ja toivon mukaan voin taas juoda hitaasti ... Ja jatkaa hidastamista :oops:
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Amalia » 6.8.2020 16:27:24

Hyvän ystävän kaksipäiväinen vierailu sai kierroksille ja tissuttelu jatkui senkin jälkeen, kun hän oli lähtenyt. Tämä viikko taitaa mennä näin. Kahdeksan tänäänkin. Odotan sitä yksinäisyyden rauhaa, jossa voin keskittyä ja jatkaa hyviä jarrutuskokemuksiani. Matleenan suositteleman kirjankin sain (This Naked Mind). Luin eilen iltalukemisina vasta kiitossanat alusta - ne ovat sellaisia amerikkalaisen yliampuvia ja ylistäviä. Toivottavasti itse teksti pudottaa maan pinnalle ja antaa ruohonjuuritason oivalluksia! :roll:
Amalia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Matleena » 6.8.2020 19:40:02

Luin eilen iltalukemisina vasta kiitossanat alusta - ne ovat sellaisia amerikkalaisen yliampuvia ja ylistäviä. Toivottavasti itse teksti pudottaa maan pinnalle ja antaa ruohonjuuritason oivalluksia!

Heh, juu, ei käy kieltäminen :lol: Se on varsinki alkupuolella semmosta. Itekki tuhahtelin sille alkuun. Mutta kyllä siellä tullee ihan asiaakin :wink: Mulla se toimi nimenomaan hyvänä ajatusten herättäjänä. Mielenkiinnolla odotan, mitä olet siitä mieltä ja mitä ajatuksia se sulla herättää.

Hyviä lukuhetkiä ja tsemppiä jarrutteluun!
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät