Olet täällä

Kulkurin aatoksia!

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kulkurin aatoksia!

ViestiKirjoittaja Lumikulkuri » 1.8.2020 18:25:03

Tervehdys kaikille! Ajattelin muutaman sanaparin kirjoitella tänne vähentäjien puolelle. Toki olen ennenkin tänne kirjoitellut, mutta nyt aatokseni on vähän toisenlaiset.

Lyhyesti sanottuna, olen plinkissä ollut vuodestä 2012 ja päämääräni on lopettaa alkoholin käyttö. Päämäärä ei ole muuttunut, vaikka täällä vähentäjissä on ajatus aktivoitia kirjoittelemaan enemmän. Sattuneesta syystä en ole viihtynyt lopettajien palstalla vuosiin, lueskelen kyllä uusien kirjoittajien kirjoituksia, mutta en ole jaksanut/viitsinyt kommentoida.

Tässä mielessäni olen kamppaillut, että olenko pyörtänyt omia tavoitteita, olenko pettänyt itseni tai olenko epäonnistunut lopettamisessa, koska haluan siirtyä kirjoittelemaan vähentäjien påuolelle? Ei, en koe niin, vaan tämä palsta on keskusteluissa ja asiallisuudessa todella miellyttävä ja verrattain aktiivinen. Olen vuosien saatossa lukenut oikeastaan kaiken, mitä näillä palstoilla on, joten jospa nyt aktivoidun itsekin enemmän kirjoittelemaan ja kommentoimaan.

En ole onnistunut lopettamaan alkon käyttöä kokonaan. On ollut pidempiä raittiita jaksoja ja on ollut kompurointia, mutta tavoite on edelleen saada pysyvä raittius.

Aiemmat kirjoitukseni löytää nimimerkin takaa, jos kiinnostaa lähtökohdat, miksi eksyin tälle saitille.

No pidemmittä puheitta avataan aatoksia ja määrätietoisesti kohti tavoitetta :)
Älä tyydy pelkästään toivomaan, toteuta myös
Lumikulkuri
Vahvasti panostava jäsen

Re: Kulkurin aatoksia!

ViestiKirjoittaja Matleena » 1.8.2020 21:36:09

Moro Lumikulkuri!

Tänne vaan mukaan kirjoittelemaan! :D Jokainen tyylillään ja niinkuin itselle parhaalta tuntuu. Pitääpä käydäkkin lukemassa sitä sinun aiempaa ketjua jos vain sen löydän. Olen itse melko tuore tapaus täällä plinkissä, mutta mielelläni luen näitä ketjuja omaan tahtiin läpi.
Matleena
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lumikulkuri » 8.8.2020 10:40:54

Kyllä se on todettava, että hyvin pieni määrä vaikuttaa mielialaan, liekö se sitä tyytymättömyyttä siihen, että yleensä tuli vähän otettua. En juonut eilen, kuin 2 III-olutta ja muutaman ykkösoluen. Määrähän on todellakin aika vähäinen, mutta paljon parempi fiilis olisi, kun olisi jättänyt nekin väliin. No jatketaan ihan nollalinjalla :)
Lumikulkuri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lumikulkuri » 8.8.2020 13:22:35

Jossakin välissä jo mietin, että aloitanko täällä ihan uudella nimimerkillä, mutta en kuitenkaan aloittanut. On hyvä katsoa totuutta silmiin ja todeta se, että on edelleen matkalla tavoitteeseen. Paljon ollaan edetty matkalla, mutta edelleen on tekemistä.

Jatketaan näillä aatoksilla :)
Lumikulkuri
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Vähentäjät