Olet täällä

Täydellinen umpikuja

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Täydellinen umpikuja

ViestiKirjoittaja KorttiVei » 15.9.2020 17:47:04

Moi,

Olen peliriippuvainen. Ollut jo vuosia. Pelaamiseni oli hyvin hallinnassa jo pari vuotta sen jälkeen kun velat menivät ulosottoon, mutta viimeisen puolen vuoden aikana on alkanut tapahtua ensin pieniä lipsahduksia ja nyt parin kuukauden aikana olen pelannut kaiken minkä olen irti saanut, omat säästöt, yhteiset säästöt ja viimeisimpänä tänään koko palkkani (tänään oli siis palkkapäivä). Kumppanini on tullut elämääni vasta sen jälkeen kun ensimmäisen kerran pääsin pelaamisesta kuiville ja hän ei siis tiedä koko asiasta mitään. Itse asiassa tästä ei tiedä kukaan... Nyt on kuitenkin tilanne, että minulla ei ole rahaa yhtään. Laskut maksoin ennen kuin pelasin, mutta käyttörahaa ei siis tälle kuukaudelle ole. Kumppanini on tällä hetkellä töissä ja päätin, että tänä iltana kerron hänelle koko karmean totuuden vaikka se tarkoittaisi parisuhteeni päättymistä. En pysty elämään tässä valheessa enää ja tiedän, että jos yritän salailla asiaa, niin se johtaa siihen, että yritän pelaamalla saada takaisin menetettyjä rahoja, jotta totuus ei paljastuisi. En halua siihen samaan tilanteeseen, mistä kerran jo pääsin onnistuneesti pois. Olisiko kenelläkään minkäänlaisia vinkkejä, miten tästä asiasta kannattaa alkaa puhua vai läväytänkö koko karmean totuuden suoraa silmille kun hän tulee töistä? Miten teidän läheisenne ovat reagoineet, kun olette kertoneet? Kiitän jo etukäteen, jos joku jaksaa neuvoa asiassa. Itselläni on niin epätoivoinen olo, etten enää tiedä, miten selviän tästä. Hukkasinko juuri elämäni parhaan ihmissuhteenkin tähän kiroukseen...?
KorttiVei
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Täydellinen umpikuja

ViestiKirjoittaja Koodari » 15.9.2020 19:12:05

Hei KorttiVei Ei minulla kauheasti neuvoja, mutta tiedän miltä tuntuu. Kerran itse olen kertonut silloiselle puolisolleni, ja ei ollut kiva yhtään. Voi vitsi sitä jännitystä etukäteen.
Yksi neuvo kuitenkin tässä: Kerro kaikki, koko totuus! Koska se on pahinta, että ettet kerro kaikkia, ja myöhemmin kumppanisi saa selvää että on lisää salaisuuksia.
Käy miten käy, tärkeintä on, että yrität päästä tästä tilanteesta. Toivottavasti kumppanisi on sinulle armollinen ja tukee sinua jatkossa. Kovasti tsemppiä :!:
Is anyone here a marine biologist?
Koodari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 15.9.2020 19:17:16

Riippuu miten asian esittää puolisolle millainen jatko tulossa :idea: :?: . Kahvia/teetä voisi ainakin keittää ja odota hetki että hän rauhottuu työrasituksista. Puolisolle tuleva hoitovietti voi olla niin voimakas, ettei se mihinkään hylkää. Parempi kertoa kiinni jää kumminkin kun se ihmettelee missä v*tussa säästöt on?
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chicha » 15.9.2020 19:22:35

Edellä jo sanottu, eli ainoa neuvo on, että kerro koko totuus, vaikka se kuinka ruma olisikin. Jos kaunistelet tai jätät osan kertomatta niin jäät edelleen siihen valheen kierteeseen, joka ajaa sinut taas pelaamaan. Paskamainen tilanne, mutta ajattele, että tämä on sinun mahdollisuutesi päästä irti peleistä ja saada parisuhde terveelle pohjalle. Kirjoittele sitten aikanaan tänne, että miten meni ja kuinka pelaamattomuus etenee.
Chicha
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja KorttiVei » 15.9.2020 20:27:33

Kiitos tsempeistä! Ei tässä oikein muuta mahdollisuutta ole kuin kertoa koko totuus. Hän siis tietää kyllä, että minulla on ulosotossa velkaa, mutta ei tiedä summaa eikä mistä syystä, eli osan totuutta hän jo kyllä tietääkin, nyt jäljellä "enää" tämä loppuosa... Viime aikona meillä on ollut rahasta hiukan riitoja, hän ei ole tietenkään ymmärtänyt, miksi mulla ei ole viime aikoina ollut koskaan rahaa ja olen hänelle siitä pari kertaa valehdellut. Pelottaa sekin, miten hän suhtautuu siihen, että en ole ollut rehellinen, voiko hän enää luottaa minuun... Pelottaa, että ajaudun uudelleen pelikierteeseen, mutta pelottaa myös, että menetän tärkeimmän ihmissuhteeni. Toivottavasti ainakaan molemmat kauhuskenaariot ei toteudu, koska kummastakaan en selviäisi enää täyspäisenä. On tämä pelaaminen vaan sellainen helvetti, ettei tätä edes pahimmalle vihamiehelleen toivoisi!
KorttiVei
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Jokuvaan » 15.9.2020 22:01:10

"nyt parin kuukauden aikana olen pelannut kaiken minkä olen irti saanut, omat säästöt, yhteiset säästöt ja viimeisimpänä tänään koko palkkani (tänään oli siis palkkapäivä)."

Uteliaisuudesta kysyn.
Millaisista summista puhutaan? . Parin kk aikana olet siis pelannut kaiken tuon mitä mainitsit.
Jokuvaan
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KorttiVei » 16.9.2020 08:34:58

Kyllä, tässä oli kyseessä kahden kuukauden totaalinen repsahdus. Summa ei ole sinällään niin suuri, että se olisi se suurin ongelma. Suurin ongelma oli se, että ylipäätään ajauduin takaisin siihen, mistä jo luulin päässeeni eroon ja vielä suurempi se, että tajusin, että jos en kerro asiasta, se vaan pahenee, mutta jos kerron voin menettää jotain, mitä mikään rahasumma ei ikinä korvaa.

Mutta siis eilen illalla tosiaan asian sitten kerroin. Helppoa se ei ollut, itseasiassa varmasti vaikeinta, mitä olen koskaan tehnyt. Vastaanotto oli kuitenkin hyvä, ainakin nyt näyttää siltä, että tämäkin koettelemus saadaan nujerrettua ja käännettyä vielä joskus voimavaraksi. Ette tiedäkään, tai siis useathan todellakin tiedätte, kuinka hyvältä tuntui kun ensimmäisen kerran sai puhuttua asiasta jollekin ääneen.

Tästä on hyvä lähteä uudelle vuosien pelaamattomuusjaksolle. Päivä kerrallaan kuitenkin :)
KorttiVei
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Munkki1 » 16.9.2020 17:25:08

Itsellä ihan sama kohta edessä. Hyvä että sulla suhtautu puoliso noin hyvin. Kahdessa vuodessa 70-80K velkaa. Siinä on hyvä pommi kerrakseen. Enää ei pysty lyhennyksiä makselemaan. Ulosotosta jäisi enemmän käteen.
Munkki1
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 16.9.2020 20:30:59

Munkki1 kirjoitti:Itsellä ihan sama kohta edessä. Hyvä että sulla suhtautu puoliso noin hyvin. Kahdessa vuodessa 70-80K velkaa. Siinä on hyvä pommi kerrakseen. Enää ei pysty lyhennyksiä makselemaan. Ulosotosta jäisi enemmän käteen.

Joo ei normi keskitulonen selviä noiden merirosvofirmojen lyhennyksistä: tonni sinne toinen tänne ja pari sataa vielä kolmannelle :evil: :twisted: :mrgreen:.
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Valtti