Olet täällä

.

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

.

ViestiKirjoittaja Bifrost » 30.9.2020 08:27:21

.
Viimeksi muokannut Bifrost päivämäärä 1.10.2020 15:00:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Bifrost
Miedosti panostava jäsen

Re: Bentsot perkele

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 30.9.2020 12:32:59

Mä oon nyt niin heikossa hapessa etten jaksa vastata hyvin pitkästi, mutta älä torppaa vielä 15 mg, lopeta seinään vasta sitten kun olet syönyt 10 mg tai 5 mg pidemmän aikaa päivässä. Näin mä ainakin tein sen melko tuskattomasti. Diapam on siitä hyvä ja luotettava bentso että siinä on pitkä puoliintumisaika. Temesta on eri juttu, mä jouduin juoppo katkolle pahasti Temesta riippuvaisena ja niillä ei ollut sitä lääkekaapissa, tuskat olivat hirvittävät vaikka sain 10 mg mansikkapamia 4 kertaa päivässä. Lopuksi en enään kestänyt ja lähdin ulos koko laitoksesta, kotiin missä temestat odottivat.

Bentsovieroitus on aina pitkä prosessi jolle täytyy antaa aikaa ole myös varautunut siihen että kaikki lihasperäiset krempat kuten selän jumiutuminen tulee pahenemaan bentsojen lopetuksen jälkeen.
He said he wanted heaven but prayin' was too slow
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 30.9.2020 13:09:20

Mä en ole kyllä huomannut että bentsojen lopetus palauttaisi jotenkin hyvän fiiliksen, vieroitustila voi olla eri asia. Päihdetyöntekijät usein väittää että elämänlaatu parenee ja kaikki värit kirkastuvat ja olet uusi elämänhaluinen ihminen. Olen ollut on/off bentsojen kera ja voin sanoa että toimintakyky on aina ollut parempi pienellä bentso-annostuksella. Kaikki on toki yksilöllistä.
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 30.9.2020 13:17:19

Itse sain kaikenlaisia lihasperäisiä jumiutumis tiloja ilman bentsoja. Diapam on täsmälääkitys kramppeihin, silti se on jännää että sinulle on määrätty sitä. Yleensä lekurit yrittää työntää jotain tehotonta lihasrelaksanttia.
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän Valo » 30.9.2020 13:46:50

Jännä vielä että sun lekuri määräsi taivaansinisiä eikä tavallisia vitosia selkävaivoihin. Saako kysyä jos kävit yksityisellä? Ja saitko mitään kipulääkettä siihen rinnalle?
Elämän Valo
Vahvasti panostava jäsen

.

ViestiKirjoittaja Bifrost » 30.9.2020 15:33:15

..
Bifrost
Miedosti panostava jäsen

Re: .

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.10.2020 05:31:46

Moikka, Bifrost, näin vähän myöhässä. Ehdin lukea tekstisi ennen kun poistit sen, mutta en "ehtinyt hirmuisilta kiireiltäni" vastaamaan siihen vielä.

Musta sulla on erittäin hyvät saumat lopettaa Diapam varsin kivuttomasti(Tarkoitan siis vieroitusoireita, selkävaivaasi en ota kantaa), kun sulla ei ole päihdeongelmia, väärinkäyttötaustaa, psyykkistä riippuvuutta, eikä käyttösi ole kestänyt tuon pidempään. Totta kai vieroitusoireita tulee väistämättä(Kuten itsekin olet huomannut) jo parin vuoden säännöllisestä käytöstä ja voivat olla hyvinkin ikäviä ja ärsyttävän pitkäkestoisia, bentsodiatsepiineista kun on kyse, mutta sinun tilanteessasi niiden kanssa ei tarvitse tahkota loputtomiin, eivätkä aivokemiat ja keskushermosto ole lopullisesti tuusannuuskana.

Mielestäni voit pätkäistä seinään jo tuosta 15 mg:stä siinä mielessä, että et sä enää tajuttomuus-kouristuskohtausta tai sydäriä ym. oikeasti vaarallisia vieroitusoireita saa, semminkin, kun muuten olet päihteetön ja kaiketi varsin hyväkuntoinen. Toki viekkarit sitten iskevät päälle intensiivisemmin, mutta toisaalta taas se annostiputtelun kanssa sitkuttelu ja kitkuttelu ja sitä myötä aina eteenpäin siirtyvät vieroitusoireet ovat nopeammin ohitse. Hirveän yksilöllistähän se on, kuinka paljon kipua kukin kestää. Jollekin sopii paremmin pitkällinen himmailu ja toisella taas reipas kertarepäisy(En tietenkään tarkoita, että bentsodiatsepiinien pidempiaikasta, säännöllistä käyttöä koskaan kannattaisi tyystin kertalaakista lopettaa). Jos päädyt nollaamaan suoraan tuosta 15 mg:sta, niin ainahan sun on mahdollista pakittaa ja ottaa helpotusta, jos olo menee aivan sietämättömäksi. Pääasia, ettet enää palaa isompiin annoksiin, kuin 15 mg.

Selkäsi saattaa vieroitusoireissa mennä entistä huonommaksi nk. rebound-ilmiön vuoksi, mutta se menee kyllä ohi. Sitä on tosin paha sanoa, kuinka nopeaan.

Tsemppiä :) .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna