Olet täällä

Alkoholisti mies ja monta lasta

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Alkoholisti mies ja monta lasta

ViestiKirjoittaja Alkoholistin vaimo » 22.11.2020 02:25:01

Mun mies on alkoholisti ja meillä on 2 yhteistä lasta ja lisäksi hänen 3 lasta asuu meidän kanssa. Hän on hyvä isä ja suurimman osan ajasta hyvä puoliso. Käy töissä vaikkakin sairaslomia on paljon. Hän juo 4-5 kertaa viikossa, juominen oli viime talven kaks kertaa viikossa kun sain syksyllä sanottua mitä ajattelen. Mutta toukokuussa repsahti tähän vanhaan malliin takaisin. Hän juo iltaisin eli aloittaa siihen aikaan kun lapsia laitetaan nukkumaan, joten lapset eivät joka ilta juomista näe ja huomaa. Muutama ystävä koittanut puhua hänelle järkeä mutta ei halua apua eikä hoitoa. Kännissä Hän välillä alkaa riidanhaluiseksi, ja parista on näyttänyt nyrkkiä, mutta ei ole lyönyt koskaan. Eilen kävi tuollaisessa tilanteessa vahinko ja käsi osui mun huuleen siten että tuli hiukan verta. Sain tilanteen rauhoitettua ja miehen nukkumaan. Ja tämä päivä meni, kuten aina riidan jälkeen, ihan normaalisti. Oli lasten kanssa ulkona, grillailua ja tavallista elämää. Laitoin lapsia illalla nukkumaan ja hän olikin sillä välin ehtinyt juoda humalan. Ja vaikka tiesin että riita tulee ja iso sanoin että mitä haluaisi keskustella eilisen tapahtumista. Kaikki repes, lapsia heräsi kun hän huusi ja haukku mua. Kamala tilanne. Tätä haukkumista on joskus enemmän ja joskus vähemmän, arvioisin että keskimäärin kerran kuukaudessa. Hän uhkaa erolla ja kaikella mahdollisella. Taidan olla ihan pihalla koska kaikesta huolimatta rakastan häntä. Ja tiedän et jos ero tulisi niin en pystyisi luottamaan hänelle meidän yhteisiä lapsia koskaan yöksi kun hän saattaa juoda itsensä vailka kuinka kamalaan känniin. Näin on sattunut usein kun olen ollut esim töissä yövuorossa. Ne tilanteet pelottaa mua. Ei siksi että tekisi lapsille jotain pahaa vaan siksi että ei kykene heistä huolehtimaan.
Hän on käynyt talven aikana päihdetyöntekijät juttusilla, mutta harvakseltaan 6-8 viikon välein ja nyt syyskuussa viimeksi ja tämä työntekijä ilmoitti siirtyvänsä toiseen työhön. Eli kontakti katkesi eikä ole ollut halukas hakeutumaan uudelleen vastaanotolle. Minusta tilanne pahenee nyt vähän kerrassaan koko ajan. Mitä ihmettä mun täytyisi tehdä?
Alkoholistin vaimo

Re: Alkoholisti mies ja monta lasta

ViestiKirjoittaja Eeva-Liisa » 22.11.2020 04:40:32

Hei
Auttaisiko kirjojen lukeminen. Päihdelinkisssä on kirjallisuuslistausta. Tilanteessasi on moni muukin ollut ja päässyt elämässä eteenpäin. Vaikealta tuntuu muutoksen tekeminen mutta se on mahdollista.Lyöminen ei koskaan vähene
Eeva-Liisa

ViestiKirjoittaja Alkoholistin vaimo » 25.11.2020 03:03:12

Saatiin nyt puhuttua asiasta, lupasi vähentää kerta viikkoon. Tiedän tän kuvion kyllä, nyt ollut kolme iltaa juomatta ja ei nuku, on kiukkuinen ja makaa sohvalla. Ei halua keskustelua aiheesta, kokee kaiken hyökkäyksenä kun on nyt tehnyt tämän suuren uhrauksen vuokseni. Nyt vaan toivon että kestäisi ees muutaman viikon tää vähentäminen jos alkais ajatukset kirkastumaan. Onko tästä mitään hyötyä? Vai kidutanko vaan itseäni ja häntä tällä sopimuksella? Tiedän että vaan h8ito ja täysraittius on se eheyttävä tie, mutta johtaako tää reitti minnekään muualle kun pettymyksiin?
Alkoholistin vaimo

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.11.2020 10:22:03

Tuskin on hyötyä, kun miehelläsi ei selvästikään omaa halua tuohon ole, sen osoittaa jo tuo marttyyriksi heittäytyminen.
Tyypillistä ja epäinnistumaan tuomittua on tuo sopimus "kerta viikkoon". Hän ei siis halua lopettaa. Noita sopimuksia juopon kanssa saa tehdä loputtomiin täysin turhaan, jos siihen ryhtyy.

Jos olisi se oma halu, hän menisi vaikka AA: n piiriin ja pohtisi muutenkin asiaa positiivisempaan sävyyn, vai mitä? Nyt hän oikein osoittaa kuinka kärsii sinun takiasi. :D
Vieras

Paluu Kotikanava