Määrät ovat raskaasti yli kaikkien mittareiden, kerralla menee viinipullo tai kevytkossu. Ja arkisin, työpäivän päälle, jos nyt ei päivittäin niin ainakin joka toinen päivä

Joulun aikaan mulla oli kymmenen päivän loma. Pystyin olemaan viikon juomatta ja halusin niin että se jatkuisi. Palasin töihin ja taas iltapäivänä kävelin tahdottomasti Alkon kautta bussipysäkille, samalla jotenkin tarkkaillen itseäni että jaha, taas mennään. Nyt korona-aikaan en tapaa oikeastaan melkein ketään ja ahdistaa olla töissä kauppakeskuksessa. Mulla ei ole työkavereita, pyöritän pientä kauppaa yksin. Vain pari ystävää tietää missä jamassa olen, toinen on itsekin alkoholisti ja riskiryhmää, toinen puolisonsa omaishoitaja, niin ikään riskiryhmää. Pystyn tekemään työni, nukun suht hyvin, huolehdin kodistani ja ulkonäöstäni, sekä kissoistani priimahyvin. Mutta jos mietin miksi juon niin en oikein keksi muuta vastausta kuin miksi en joisi. Mitä alkoholista haluan? Viettää loppupäivän kuplassa kunnes pääsen nukkumaan. Tämmöistä täällä