Terve olen Puuhapete. Aloitan terveys & juomiseen liittyvän päiväkirjan. Olisi kiva kuulla jos on muita samoilla mielin mukana
Tämän aamun verenpaine 150/95 eilen en juonut mitään, nukuin Ok. Paino 98, vyötärön ympärys 102
Juon alkoholia liikaa. Käyn töissä, teen vastuullista työtä. Minulla on perhe, kesämökki ja mukavia mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia. Taloudellisesti pärjään hyvin.
Alkoholin käyttö ei ole täysin riistäytynyt missään kohtaa, mutta minulla on pitkiä kausia, jolloin olen juonut päivittäin. 6-8 viinipulloa viikossa tai 12 annosta päivässä ei ole harvinaista.
Alkoholi on liittynyt moneen mieluisaan asiaan. Mökkiprojekti jonka lomassa kuumana päivänä tai vaikka ei niin kuumana ottaa välikaljoja. Ruuanlaitto ja grillaus, sama homma. Teen luovaa työtä, monesti teen iltaisin jotain työhommaa punaviinin kanssa. Iso osa menee muuten vaan tissutelkessa. Juon kotona ollessa ison osan perheen tietämättä.
Eniten huolettaa nykyään terveys. Suvussani on useita nuorena aivoinfarktiin kuolleita.
Verenpaineeni on koholla ja minulla on ylipainoa, nyt 98kg paino. Yöunet on heikkoja, keskittyminen päivisin harhailee.
Syön melko terveellisesti, mutta en ole ehdoton. Kävelen paljon ja puuhaan paljon ulkona. Puutöitä, pihatöitä, talvikalastusta koiralenkkejä, remonttia. Tavoitteeni on pudottaa verenpaine 130/85, kolesteroli alas ja paino alle 90kg. Tärkein juttu tässä on juomisen vähentäminen. Myös pidempi paussi tai lopetus pitää ottaa keinoksi jos ei muuten tapahdu. Muuten ei hyvä heilu.