Olet täällä

Puheeksi ottaminen

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Puheeksi ottaminen

ViestiKirjoittaja Lauri_Diak » 6.4.2021 08:44:46

Moi! Miten teidän kanssa on otettu puheeksi esim. päihteiden käyttö, rahapelaaminen, ja miltä se on sinusta tuntunut? Onko se ollut ärsyttävää, kiusallista, huojentavaa, helpottavaa? Millä tavalla sinun mielestäsi olis hyvä ottaa puheeksi, jos herää huoli jostain asiasta? Oletko itse ottanut puheeksi asioita ja miten se on mennyt? Tai tulisiko jossain tilanteissa välttää asioiden puheeksi ottamista?

Olen sosionomiopiskelija Helsingin Diakonia-ammattikorkeakoulusta ja tekemässä podcast-jaksoa puheeksi ottamisesta, liittyen työharjoitteluun ehkäisevää päihdetyötä tekevässä Ehyt ry:ssä. Olisin tosi kiinnostunut kuulemaan teidän ajatuksia ja kokemuksia aiheeseen liittyen. 😊

Luen mahdollisia viestejä podcastissa ilman nimimerkkiä ja anonymiteetin huomioiden en lue mitään sellaista henkilökohtaista mistä voisi päätellä kuka on kyseessä. Podcast julkaistaan Ehyt ry:n viestintäkanavien kautta, tarkempi ajankohta ei ole vielä tiedossa, mutta laitan tähän ketjuun linkin kun se ilmestyy (luultavasti huhtikuun lopussa / toukokuun alussa). Voit halutessasi laittaa ajatuksia myös minulle sähköpostilla. Tämän viestin julkaisuun on saatu lupa ylläpidolta.

Tsemppiä kevääseen!

Terveisin,
Lauri Löksy
lauri.loksy@ehyt.fi
Lauri_Diak
Miedosti panostava jäsen

Re: Puheeksi ottaminen

ViestiKirjoittaja Vieras » 7.4.2021 07:54:19

Muistan kun olin nuori, noin kolmekymppinen, niin irvailu, pilailu, naljailu ja suoraan juopoksi haukkuminen oli se mitä kuulin. Mitään "oikeita" keskusteluja asiasta ei kukaan aloittanut ja itse häpesin niin paljon että välttelin aihetta.