Olet täällä

Olen motivoitunut

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Olen motivoitunut

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 1.6.2021 05:57:21

Kiitos Mummeli! :)

Kohtuukäyttö ei kiinnosta edes ajatuksen tasolla, enkä tunne alkoholia kohtaan enää minkäänlaista kiinnosta. Mielihalut jotka tulevat, johtuvat riippuvuudesta, ei siitä, että haluan juoda, siksi luopuminen tästä ei tuota minkäänlaista haikeutta.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 2.6.2021 07:34:17

17. raitis päivä alkamassa. Eilen sain ahaa-elämyksen - tämähän ei tästä oikeastaan muutu. Lopettamisen onnistumisen mekanismit joka päivä samat. Mielestäni se oli hyvä oivallus. Ei vaadi mitään erikoiskikkailuja vaan tietyt hyvät perusasiat, joiden kautta raittius on jopa enemmän kuin suotavaa.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 4.6.2021 20:44:12

19 päivä. Täytyy sanoa, että kylläpä alkottomuus teetti kunnolla töitä, mutta nyt on mielihalujen ja tapojen orjuus tältä päivältä voitettu. Ja nyt seuraavaksi hyvällä mielellä nukkumaan.

Tuli lueskeltua hieman toista aloittamaani ketjua ja kylläpä oli erit tunnelmat siellä. Ihan mukava oli lukea, jopa nauratti se tunteenpalo ja jälleen se karvas epäonnistuminen. Lopettaminen tai vähentäminen ei ole helppoa - se on kuin töissäkäynti, yhtä sitovaa ja kuluttavaa, josta täytyy pitää huilia, mutta alkoholismi on sellainen pirulainen, että taukoa siltä ei saa vaan huilipäivinä se iskee. Jospa Kettu nyt onnistuisi ja pitäisi varansa.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 11.6.2021 09:45:04

Jälleen epäonnistuminen. Ei kuukauteen aivan päässyt. Näin se menee taas. ***tu.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 11.6.2021 12:30:04

Mutta ei mitään hätää. Mistään suuresta ei ole kyse, mutta sen verran täytyy olla rehellinen, että ei minusta vielä lopettajaa tullut. :) Seuraavalla kerralla sitten! Sitä kohti taas.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sarvikuoma » 11.6.2021 18:31:16

Minullakin mennyt ns. vaihtelevasti viime aikoina... Että samoissa fiiliksissä mennään.
sarvikuoma
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 12.6.2021 07:09:11

Sarvikuoma. Tämä on nyt tätä, että käyn jatkuvasti sen saman helvetin läpi lopettaessani eli ne vieroitusoireet, sitten otan kiinni terveellisestä elämästä, voin hyvin, kunnes taas sama alkaa alusta ja palaan useamman päivän juomisen jälkeen krapulapäivän alkuun. En pysy edes kuukautta selvinpäin... Joskus meni useampia leikiten...
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 12.6.2021 07:15:37

Mutta hymyä vaan suolasta ja juomista turvonneisille kasvoille... :)
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sarvikuoma » 14.6.2021 01:03:21

Lempeä kettu kirjoitti:Sarvikuoma. Tämä on nyt tätä, että käyn jatkuvasti sen saman helvetin läpi lopettaessani eli ne vieroitusoireet, sitten otan kiinni terveellisestä elämästä, voin hyvin, kunnes taas sama alkaa alusta ja palaan useamman päivän juomisen jälkeen krapulapäivän alkuun. En pysy edes kuukautta selvinpäin... Joskus meni useampia leikiten...

Minulla on täsmälleen sama tilanne. En ole löytänyt sitä viisastenkiveä, minkä avulla selviä viikkoja saisi enemmän kuin 4-5.
sarvikuoma
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 15.6.2021 06:23:39

sarvikuoma kirjoitti:Minulla on täsmälleen sama tilanne. En ole löytänyt sitä viisastenkiveä, minkä avulla selviä viikkoja saisi enemmän kuin 4-5.

Sarvikuoma, oletko nyt raittiin putken vai juomaputken alussa? Itsellä alkoi tämä raitis jakso toissapäivänä, mutta viisastenkivi on hukassa, kuinka raittius säilytetään. Yritän sitä kuitenkin jälleen. Tsemppiä sinulle todella paljon! Tunnen tuurijuoppomaiset tunnelmasi, samaistun tarinaasi ja tiedän tasan tarkkaan, mitä se tunnemaisema silloin on, kun on taas juotu viikko.
Uusi yritys.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät