Olet täällä

Minun tarinani.

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Minun tarinani.

ViestiKirjoittaja Voimakas mieli » 18.4.2021 10:16:34

Kun loin tänne tilin kauan sitten, valitsin nimimerkikseni Voimakas Mieli kuvaamaan sitä, että olen päättänyt ja pysyn päätöksessäni. Kuitenkin 13.4.2021 pelasin 1400€ ennakkoverojen maksua varten varaamiani rahoja.

Tuon kaiken takana on 10 vuotta ja 100K rahapelejä, vaikka minulle annettiin paljon paremmat eväät elämään. Korkeasta koulutuksesta, vakinaisesta virasta ja auttavaisista vanhemmista huolimatta 13.4.2021 laskemani velkasaldo on 44.877,38 €. Velkoja ja laskuja olen aina maksanut palkalla, mutta kun niiden jälkeen ”kokeilen 50€” on johtanut tilin totaaliseen tuhjentymiseen, velkaa olen ottanut elämiseen. Tosi kuitenkin on, että ilman rahapelejä en koskaan olisi lainaa tarvinnut.

Useasti olen yrittönyt irti päästä. Uran vuoksi muutot uusille paikkakunnille johtivat kuitenkin yksinäisyyteen, yksinäisyys puolestaan ensin pelikoneille, sitten pelisaleille ja vihdoin nettiin. Pitkiä taukojakin on ollut, mutta jotenkin se alkaa aina salakavalasti uudelleen. Alkuun hallittuna, sitten sumussa ja viimein heräämistä edeltävänä, pakonomaisena pelaamisena.

Välillä ahdistuksen määrä jalostuu itsetuhoisiksi ajatuksiksi.

10 vuoteen mahtuu hirvittävön monta valhetta vanhemmilleni siitä, miten hyvästä palkasta huolimatta rahaa ei ikinä ole. Koskaan en ole voinut vanhempiani satuttaa kertomalla totuutta elämästäni ja rahatilanteestani. Ajatus siitä häpeän määrästä, miten työelämässä menestynyt luottotytär on pilannut elämänsä, on pitänyt minut hiljaisena. Ainoa, kuka tietää, on viime syksynä tapaamani uusi kumppanini.

Tänään on 5. päivä ilman ”Talletus” -valintaa. 5. päivä ilman pelivoittoja, ilman mahtavaa tunnetta voitoilla ansaitusta ”ilmaisesta” rahasta, mutta toisaalta 5.päivä ilman ahdistusta hävityistä rahoista, jotka eivät tuoneetkaan onnea ”anna olla pöljä päivä” -rukouksista huolimatta.

Olen oppinut, että pahinta ja vaarallista on unohtaa, että minulla on riippuvuus. Sen kun olen unohtanut pitkien taukojen johdosta, olen alkanut hiljalleen uudelleen uskoen, että minulla on hallinta tilanteesta. Siksi ajattelin, että kirjoittaisin tänne tarinaa matkastani, että en vaan unohtaisi.
- I believe that the ability to get succeed starts with making a decision to do so -
Voimakas mieli
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Re: Minun tarinani.

ViestiKirjoittaja Voimakas mieli » 4.5.2021 18:43:22

Unohdin, juuri niin kuin pelkäsinkin.
Kokeilin vähän, kokeilin enemmän, asia taas tyylikkäästi kustu.

Tämä itsevihan määrä on suunnaton.
Miksei sitä muista ennen kuin pelaa?

Vihaan tätä.
- I believe that the ability to get succeed starts with making a decision to do so -
Voimakas mieli
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Voimakas mieli » 5.5.2021 05:49:10

Tänään minä en pelaa.

Ihana työ ja ihana perhe ympärillä.
En halua pilata kumpaakaan niistä enää yhdelläkään pyöräytyksellä.

Miksi kaiken tämän kirjoittaminenkin tuntuu niin raastavan tyhmältä? Sen kaiken pitäisi olla itsestäänselvyys, jota ei ”normaalin” ihmisen tarvitse edes tiedostaa.
Voimakas mieli
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Mahtisaurus » 5.5.2021 20:33:44

Voimakas mieli kirjoitti:Tänään minä en pelaa.

Ihana työ ja ihana perhe ympärillä.
En halua pilata kumpaakaan niistä enää yhdelläkään pyöräytyksellä.

Miksi kaiken tämän kirjoittaminenkin tuntuu niin raastavan tyhmältä? Sen kaiken pitäisi olla itsestäänselvyys, jota ei ”normaalin” ihmisen tarvitse edes tiedostaa.

Pidä tosta asenteesta kiinni! Alkuun on hyvä suoltaa yksinkertasemmatkin lauseet pihalle kunnes niistä tulee itsestäänselvyyksiä itselle. Tee se muutos sun vuoks!

Tsemppiä

-MS
All I needed was the last thing I wanted
To sit alone in a room and say it all out loud.
Mahtisaurus
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

Paluu Valtti