Olet täällä

Vertaistuen tarve

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Vertaistuen tarve

ViestiKirjoittaja Toh » 11.7.2021 18:43:41

Alkoholi on ollut aina ongelmani mutta nyt myönnän, että olen alkoholisti.
Minua on yritetty saada päihdeklinikalle pari kertaa ja ehdotettu antabusta mutta enhän minä semmoista koska olen nuori, pidän hauskaa ja nautin elämästä.

Minulla on taustalla mielenterveysongelmia diagnooseilla mitkä pahentaa tätä tilannetta. Juon kun tuntuu pahalle ja sitten tuntuu pahalle kun olen juonut jne..

Suvussa on alkoholiongelmaa eli en toisaalta ole yllättynyt että olen tässä tilanteessa. Elämä on ollut lapsesta asti helvettiä vanhempien alkoholinkäytön vuoksi, mutta itse perustelen oman juomiseni normaaliksi, koska "minulla ei ole lapsia kenen elämän pilaan".

Olen työssäkäyvä alkoholisti eli arkena en juo mutta heti kun on mahdollista, juon ja paljon. Ajattelen heti alkuviikosta että perjantaina korkkaan. Enkä voi suunnitella viikonlopulle menoja, koska haluan ryypätä. Juominen on semmosta, että vedän viinaa kaksin käsin. Se, että juomisesta on muistikuvia, on tosi harvinaista. Haluan vetää pään täyteen ja mahdollisimman nopeasti.

Kaikki on mennyt siihen, että viimeisen vuoden aikana olen käyttäytynyt kännissä todella aggressiivisesti. En osaa kuvailla miten häpeän sitä. Häpeän kävellä kaduilla koska pelkään että minut tunnistetaan siksi "eiliseksi kännihulluksi".
Ja se on myös suuri syy miksi tulen menettämään parisuhteeni, jos niin tulee käymään vaikka en ole fyysisesti aggressiivinen puolisoa kohtaan.

Tarinaa olisi paljon mutta aloitin nyt taas antabuksen. Yritin sitä kerran aiemmin ja sujui hyvin 1kk ajan ja sitten ajattelin että voin lopettaa sen ja juoda vähän. Juominen ei ollut kuitenkaan vähäistä ja jatkui 1kk. Nyt aloitin antabuksen uudelleen 2pv sitten.

Huomaan että ajattelen juomista oikeastaan koko ajan. Olin lasten synttäreillä ja mietin että kotiinmennessä juon. Ihmettelin miten kaikki samassa huoneessa pystyy olemaan ryyppäämättä ja minä en.

Puoliso ei oikein tue minua antabuksessa. Kokee ettei itse voi juoda koska minäkään en juo. Ollaan puhuttu asiasta mutta tuntuu pahalle etten saa riippuvuuteen tukea häneltä. Sekin kärsii tästä tosi paljon niin en ymmärrä miksi antabus on huono asia. Muuten koen että olen löytänyt rinnalleni oikean ihmisen. Hänen ei tarvitse lopettaa juomista vaikka minä en juo. Onneksi hän käyttää Alkoa harvemmin ja vähemmän.

Tiesin riippuvuudestani mutta tämä on pelottavan hankalaa. Ilman antabusta en olisi nytkään selvinpäin. Ajattelen ettei lomasta voi nauttia ellen juo viinaa. Kaikki on silloin hauskempaa ja mikäs sen paremmin rentouttaa..

Tuntuu kauhealle kun luen tätä tekstiäni. En tunne ketään joka pystyisi yhtään ymmärtämään minua jonka kanssa puhua. Tarvitsen apua ja vertaistukea.
Toh
Miedosti panostava jäsen

Re: Vertaistuen tarve

ViestiKirjoittaja 0132 » 11.7.2021 21:37:39

Pikaisesti vastaan,
Käytä vaan Antabusta.
Pidemmällä aikavälillä raitistuminen on takuulla paras vaihtoehto Sinullekin.
Uskon että ajan myötä myös läheisesi ymmärtää valintasi. Tuntuu erikoiselta että joku haluaa Sinun juovan, varsinkin kun mtt-ongelmaa mukana kuvioissa.
Päihteet tuskin helpottaa niitäkään ongelmia.
Kirjoittele taas...

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nimetön123567 » 15.7.2021 21:54:22

Voi kuinka tutulta kuulostaakaan, paitsi että minä aloin turruttamaan ahdistustani arki-iltaisinkin ja kolme vuotta sitten masennuksen ja alkoholilla itseni lääkitsemisen takia menetin parisuhteeni. Nyt vasta vuosien jälkeen on tilanne niin paha, että tajuan, että jos en raitistu täysin, tulen menettämään työni ja terveyteni. On se aika piru tuo alkoholismi miten se pikkuhiljaa kehittyy hallitsemaan koko elämää...
Nimetön123567
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toh » 21.7.2021 22:53:26

Nimetön123567 tuo on hyvin sanottu, että Alkoholi hiipii hallitsemaan elämää. Erittäin hyvin sanottu.

Olen jossain syvässä kuopassa. Johtunee mt-ongelmista ja viinan puutteesta. Olen ollut juomatta 14päivää antabuksen avulla ja olen huomannut jonkinlaisia vieroitusongelmia, eniten henkisiä mutta myös fyysisiä ja säikähdin niitä. Olen tosiaan niin riippuvainen. Silti haluan juoda. Tänäänkin olisin alkanut juomaan mutta en pysty. Ja tulin siitä taas erittäin vihaiseksi. Tyhjä ja surullinen olo. En tiedä pitääkö minun hakea apua päihde- vai mielenterveys puolelta. Koen olevani yksin. Elämässäni on yksi läheinen ihminen. Miksi kertoisin ongelmistani hänelle, ei hänen täytyisi kärsiä minun ongelmistani.
Toh
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat