Olet täällä

Minulleko uusi Alku??

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Minulleko uusi Alku??

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 21.9.2021 17:33:27

Tervehdys kanssakärsijät!

En tiedä mistä aloittaa... Alkot kuuluneet aina mun elämään tavalla tai toisella en varmaan ole ainoa. Nyt sitten on viime vuosina tuo läträys lisääntynyt siihen pisteeseen että on ollut päivittäistä ikinä en ole vetänyt änkyräkännejä siihen ei mun pää kestä vaan määrät olleet jotain tyyliin 6-10 (max 12) / vrk.

Ei homma tietenkään parantunut sillä, että jouduin työttömäksi tässä talvella. Itselle hyvinä asioina pidän sen, ettäolen aina pystynyt hoitamaan työni sekä kaikki muut velvoitteet myös tästä riippuvuudesta huolimatta.

Olen nyt tullut siihen pisteeseen tai mennyt jo varmaan ylikin tuo ns. kaappijuoppous, että vaimo saanut tarpeekseen ja eron kynnyksellä taidetaan ehkä olla? Aika näyttää mten käy... Ainoat avoimet juomiset olleet lauantaisin ja silloinkin vaan muutama kalja ja sitten tietty lisäksi "omat eväät" piilossa muilta. On kyllä ollut todella typerää tissutteluu.

Nyt menossa kolmas täysin raitis päivä putkeen, liityin jo tuohon tämän alustan "uusi alku" 30 vrk:n aloitukseen ja ajatuksena on kyllä tästä lähin raitis elämä kun tuo esim viikonloppukaljat tai silloin tällöin juhliminen ei onnsistu.

Tästä sitten eteenpäin ns. päivä kerrallaan!

tsemiä kaikille!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Minulleko uusi Alku??

ViestiKirjoittaja kaaosteoria66 » 21.9.2021 20:01:43

:D hyvän päätöksen olet tehnyt. Toivottavasti tuo vaimosikin pian huomaa, että mies on tosissaan. Itse olen nyt kohta ollut 2kk täysin raittiina ja voin sanoa, että työtkin sujuvat ihan eri malliin kuin silloin kun korkki oli auki. Samoin uni ja palautuminen. En edes tajunnut miten väsynyt olin kaikkien vuosien jälkeen. Eihän tuo alkoholi todellakaan edistä unta vaikka niin tyhmästi joskus jopa luulin. Itselle ekat 2 viikkoa oli haastavimmat. Tunteet pyörivät laidasta laitaan ja välillä kututus oli todella maksimaalinen ja sitten tuo väsymys. Nyt jo helpottaa eikä harmitakkaan joka hetki😅. Kasvot ja olemus kaventuneet. Joten.. Suosittelen lämpimästi ja toivon Sinulle voimia olla raittiina ❤️
kaaosteoria66
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 21.9.2021 20:52:48

Kiitos Kaaosteoria tsempeistä ja sullekin voimia tulevaan!!

Kyllä väsymys on ollu melkomoinen, liikkuminen aina ollut yksi henkireikä ja on sellainen kaveri jonka haluan pitää hyvin mukana jatkossa tulee tervettä väsymystä ja toivottavasti hyvät yöunet. Nyt oon mennyt rauhoittavalla teellä ja melatoniinilla nää alkupäivät!

Tuo työnhaku vähän rassaa kun mies huitelee 6kympissä niin ei mikään helppo rasti saada töitä enään mutta periksi ei anneta.

Toivotaan tosiaan että vaimo pysyy vielä rinnalla vaikka kyllä mä sen pettymyksen ymmärrän kun luvattu näitä on ennenkin mutta aika näyttää eikä sekään tilanne alkolla parane!

hyvät yöt ! :)
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 22.9.2021 09:18:40

Aamu aloitettu salilla ja kaupan kautta kotiintuomisina Faerin hillimunkkeja :) :lol:

Upeeseen syysaamupäivään rientää hän koirien kanssa.

Tsemii kaikille!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 24.9.2021 13:44:45

Viikonlopun alla, karmea väsymys... mutta eipä se Alko siihenkään taida auttaa joten olkoon...
Tiistaina on työhon tutustumnen katotaan mitä poikii.

viikonloppuja kaikille!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kaaosteoria66 » 26.9.2021 05:31:36

Hei taas. Älä ihmeessä luovuta. Minulla oli myös tuo tainnuttava väsymys joka kesti noin viikon pahimmillaan. Seuraavaksi tulee järkyttävä kiukku ja v..tus minkä kohteena on kaikki tai ei mikään. Sekin menee ohi. Minulla 64 päivää raittiutta vai olisiko jo 65🤔, mutta voin sanoa että kyllä se on sen arvoista. Ei tarvitse hävetä itseään eikä tekemisiään. Tilalle tulee vapaus❤️. Voimia sinulle jatkaa.
kaaosteoria66
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 26.9.2021 17:41:48

Moi taas, ja kiitos Kaaos!!

En ole helposti luovuttamassa ainakaan, nyt jo yksi täysin raitis viikko takana ja paremmalta tuntuu vaikka vielä väsyttää...

Näyttää siltä et pysyessäni raittiilla tiellä avioliitto saattaisi pelastua mikö on hyvä juttu, kohta saunaan ja vissyt ladattu jääkaappiin ja niitähän saa vetää ihan kuin paljon haluu ... :)

Sullakin jo kolme + kuukautta hieno homma!

Kaikille mukavaa uuden viikon toivotuksia!!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 27.9.2021 10:41:06

Moro Rampe, hyvin menee! Olet edellä viikon verran tipattomassa.

Minulla on tällä kertaa ihan eri tavalla helppoa, mitä aikaisemmilla kerroilla. Erona on se, että vaimo tietää että yritän ja sanoi auttavansa heti kun pyydän.

Iso vaikutus oli Selvin päin -kirjalla, jota täällä on kehuttu. Luin sen jo kertaalleen ja luen uudestaan.

Hakeuduin myös päihdehoitajalle kunnalliseen terveyskeskukseen. Hyvin asiallinen tapaaminen. Tavoitteena on päästä Avominne -hoitoon. Tätä odotellessa.

Olotila on hyvä ja mieli hyvin rauhallinen verrattuna aikaisempiin ponnisteluihin.

Tsemppiä!
Puuhapete
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 27.9.2021 20:18:50

Hienoa PuuhaPete!

Itse yritän ihan luomusti ja tän palstan vertaistuella! Hienoa kun vaimosi tsemppaa sua, kyllähän se munki vaimo tavallaan mutta konstit on monet :)

Se kirja pitäs lukea kunhan malttais sen verran rauhoittuu, että edes pystyy keskittyyn asiaa!

taas yksi selvä päivä takana ja edessä eks je!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 30.9.2021 07:51:38

Hyvää syyskuun vikaa päivää!

Oikeastaan alkon kanssa ei ongelmia ollut vielä. Tää on vähän kun aikanaan tupakista eroon hankkiuduin niin pitää vaan olla tarkka, ettei tunnu liian hyvältä koska silloin oli suurin sorumisen riski niin nyt mahd tasaseen eteenpäin.

Väsymystä pukkaa edelleen mutta kait se tästä.

Tsemii kaikille ja jaksamista omissa vaiheissa!!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 3.10.2021 07:26:14

sunnntai-aamun mietintöjä...

2viikkoa = 14 vrk ilman tipantippaa alkoholia. Eilen ostin lauantai-illan huumaksi 2 kpl Karhun alkotonta olutta mutta maistettuani toisesta siivun niin juomatta jäi, oli järkyttävän pahaa mun makuun. Onko olemassa(kaan) hyviö alkottomia oluita? Ei sillö voihan sitä vissyäkin pistellä menemään.

Muuten mieli parempi kun näyttää siltä että työttömyys olisi loppumassa ja muutenkin kiva olo!

Tsemppiä kaikille!
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kaaosteoria66 » 3.10.2021 08:30:33

Rampe61 kirjoitti:sunnntai-aamun mietintöjä...

2viikkoa = 14 vrk ilman tipantippaa alkoholia. Eilen ostin lauantai-illan huumaksi 2 kpl Karhun alkotonta olutta mutta maistettuani toisesta siivun niin juomatta jäi, oli järkyttävän pahaa mun makuun. Onko olemassa(kaan) hyviö alkottomia oluita? Ei sillö voihan sitä vissyäkin pistellä menemään.

Muuten mieli parempi kun näyttää siltä että työttömyys olisi loppumassa ja muutenkin kiva olo!

Tsemppiä kaikille!

Haa, ihan mahtavaa!!! Onnittelut kahdesta viikosta. Itsellä tuo alku oli juurikin haastavaa, koska väsymys ja aika iso kututus myös ihan kaikesta😄. Siitä se sitten tasaantui ja päivän 60 tienoilla tuli fiilis että mikäs tässä on hätänä. Mitään tukiryhmiä tms tarvita, homma on hanskassa. Kunnes... Iski kulman takaa ajatus, että voisi hakea Alkosta juomaa. No en hakenut, mutta tuo ajatus oli merkki siitä että ei kannata ylpistyä raittiuden tunnossa. Pitää olla skarppina ajatustensa kanssa. Joinakin päivinä ei tule mitään ajatuksia eikä mielitekoja ja joskus taas ne yllättävät.
Itsekin olen juonut noita holittomia oluita ja ne ovat hyviä kunhan ei juo kotimaista 😄. Mutta minä olen ehkä huono sanomaan kun juova minä ei oluita juurikaan juonut. Kirkasta sen olla piti, giniä, kossua tai sitten rommia. Ovat kuulemma keksineet nuokin holittomia. :roll: Taidan jättää väliin.
Onnittelut myös työpaikasta. Ihan mahtavaa!!! Sille kannattaa skolata korkealle vaikkapa vissyllä ja miettiä miten hyvä tyyppi sitä onkaan :D
kaaosteoria66
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kaaosteoria66 » 3.10.2021 08:32:51

Rampe61 kirjoitti:Hyvää syyskuun vikaa päivää!

Oikeastaan alkon kanssa ei ongelmia ollut vielä. Tää on vähän kun aikanaan tupakista eroon hankkiuduin niin pitää vaan olla tarkka, ettei tunnu liian hyvältä koska silloin oli suurin sorumisen riski niin nyt mahd tasaseen eteenpäin.

Väsymystä pukkaa edelleen mutta kait se tästä.

Tsemii kaikille ja jaksamista omissa vaiheissa!!

Sinä sen sanoit. Ei saa ylpistyä👌. Ottaa nöyrästi päivän kerrallaan. Toki itseään saa onnitella jokaisesta raittiista päivästä❤️
kaaosteoria66
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 4.10.2021 18:59:57

Kaaosteoria ! Kiitos kaikesta tsempeistä! Mukavaa syksyä sinnekin :)
Rampe61
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja kaaosteoria66 » 5.10.2021 12:16:23

Rampe61 kirjoitti:Kaaosteoria ! Kiitos kaikesta tsempeistä! Mukavaa syksyä sinnekin :)

Ole hyvä :) Vertaistuki on vertaansa vailla :lol:
kaaosteoria66
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Seuraava

Paluu Me Lopettajat