Olet täällä

Kodeiini riippuvuus, kodeiinin käyttö

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kodeiini riippuvuus, kodeiinin käyttö

ViestiKirjoittaja stonehead » 15.7.2008 21:40:09

En ymmärrä miksi Tipi et kylmävesi erotellut päivän pannari settiäsi?
KuvaKuva
stonehead
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 15.7.2008 22:23:03

Koska lääkäri määräs ne semmosenaan ja huolehti, et käyn maksakokeissa säännöllisesti. Tän lisäks mulle kirjotettiin ennen kodeiinikapseleita, kodeiinijauhetta joka sekotettiin veteen, tai mehuun tai muuhun vastaavaan ja se maku oli niin järkky, et meinasin joka kerta oksentaa. Jouduin joitakin päiviä käyttään sitä jauhetta ja homma meni niin, et sekotin pahimmillaan 27 annosta sitä jauhetta eli yks annos sisälsi aina sen 30mg kodeiinia, mitä myöhemmin kapselitki sisälsi ni se 27 annosta puoleen lasin vettä, et se olis mahdollisimman nopeesti kiskastavissa kurkusta alas ja vaikka kaadoin sen suoraan kurkkuun ni jouduin ottaan perään mehua ja karkkia, etten oksentais.

Se jauheen maku on moninkertasesti voimakkaampi, kun panacodin poreissa, joita mä sekotin aina 6-10kpl puoleen lasiin vettä. Ei sellasta makua vaan kestä ja mä sain siitä traumoja :evil: . Ja kun se pelkän kodeiinin määrääminen kiellettiin ni alkuun jouduin käyttään ardinexia nousseen toleranssin vuoks siihen asti, et sain taas päivä annoksen alle 30 tablettiin. Meillä oli lääkärin kans sopimus, et jos maksa-arvot vähääkään muuttuu ni sit siirrytään ardinexiin, mut ku ne ei muuttunu koskaan ni en todellakaan alkanu suodattaan sen maun vuoks, ku ne ei tehny mulle mitään fyysistä pahaa semmosenaankaan. Tosin kodeiini kai aiheutti mulle sappikiviä ja siks multa on nyt sappirakko poistettu. Mulla on kai tosi hyvä maksa, mut enää en sitä kyl rasita, ku kyllä tää mun hyvä tuuri joskus loppuu ja sit maksa sanoo sopimuksensa irti, enkä mä ny vielä valmis kuoleen oo.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja stonehead » 15.7.2008 22:43:41

Todellakin vahva maksa sinulla mutta kyllä ihmettelen legurisi, mielestäni melkoinen Mengele, maksasi kestävyyden testaamista ja leikkimistä pannareilla kun vaihtoehtoja olisi ollut. Anteeksi että arvostelin hoitosuhdettanne. Hienoa että olet kodeiini koukusta päässyt irti. :)
KuvaKuva
stonehead
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 15.7.2008 22:55:04

Se yleisenä tunnettu maksatoksisuus raja parasetamoliin on vähän korkempi, kun mitä yleisesti luullaan. Ja siks se yleinen raja on matalempi, kun lääkäreitten tietämä raja, koska jotta maksa voi kestää tollasia annoksia ni historiasta ei saa löytyä runsasta alkoholin käyttöä, eikä mitään muutakaan, mikä olis kuluttanu maksaa. Myöskään koko riippuvuuden aikana mulla ei ollu lupaa juoda alkoholia. Myöskään suvussa ei saa olla mitään maksaan liittyviä sairauksia. Eli jos kaikki mahdolliset kriteerit täyttää ni niitä voi huoletta kiskoo, mut kuin moni voi olla täysin varma, ettei suvusta löydy yhtään heikkoo lenkkiä? Ja koskaan en kuitenkaan kerralla oo ottanu kai yli 15 kpl panacodia, et osa parasetamolista kerkis aina poistuun elimistöstä, ennenkö otin lisää. Kerta-annoksena toi määrä oliskin supervaarallinen. Mutta kaiken A ja O oli se luottamus mun ja lääkärin välillä, et se tiesi tasan kuin paljon käytin ja et en kusettanu sitä ja siten se pysty vahtaan, et kaikki on kunnossa. Mähän kävin lääkäris ihan joka viikko niinä "kovina" käyttö aikoina.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sanja » 16.7.2008 07:42:09

Sori nyt vaan, mut mä en ymmärrä tätä ketjun tarkoitusta laisinkaan (vaikka se olevinaan ihan selkeesti tuossa alussa kerrotaankin). Jotenkin tuntuu, et (ainakin toi alotusviesti) menee rehentelyn puolelle, "kun mä sitä ja tätä ja tuota, niin ja niin paljon"-tyyliin. Tai ehke mä en vaan tajuu...

Isolation : Jos sul on ymmärtäväinen lääkäri ni ota ihmeessä puheeksi tai hommaa codet muualta ja tee omatoimisesti jos ajattelet pystyväs siihen. Itellä toi tramalin lopetus onnistu parhaiten juuri panacodejen avulla ja niisen kaa ei tarttenu ees pitkään pelailla. Kunhan muistaa nekin sit jättää ajoissa pois. Tai yks vaihtoehto (ei ehke niin paras mahdollinen, mutta itsellä toiminut) on, että jos et ole kovin perso buprelle ja mahis on saada sitä jostain ni lopettaa sit sen avulla. Tiedän että kuulostaa hullulle kyllä ja en sano et muilla toimis, mut sillä olen ite hoitanu aika monet reflat aikoinaan pois.

Sanja :roll:
En enää muista kuinka tähän ollaankaan luisuttu,
mut en oo unohtanut mitä me joskus oltiin. -Apulanta
Sanja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sanja » 16.7.2008 07:50:37

isolation kirjoitti:
Sanja kirjoitti:Sori nyt vaan, mut mä en ymmärrä tätä ketjun tarkoitusta laisinkaan (vaikka se olevinaan ihan selkeesti tuossa alussa kerrotaankin). Jotenkin tuntuu, et (ainakin toi alotusviesti) menee rehentelyn puolelle, "kun mä sitä ja tätä ja tuota, niin ja niin paljon"-tyyliin. Tai ehke mä en vaan tajuu...

minä taas koen että nämä tarinat avartavat maailmaa. olen aiemminkin sanonut että lisää näitä. suomessa vain on häpeilykulttuuri ja jos sitä vastaan rikkoo niin sitä on tapana ihmetellä. tai sitä ei ymmärretä.

Joo, siis niin avartavat, en sitä väitäkään. Mutta kun on eri tapoja kertoa asioista. Itselle ainakin vois ennemin tulla himo lähteä kokeilemaan kodeiiniä noiden kirjoitusten perusteella jos sitä ei ois koskaan kokeillu, sitä ajoin vähä niinku takaa. Muokkasin muuten aiempaan kirjoitukseen sullekin jotain.

Sanja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 16.7.2008 08:00:25

isolation kirjoitti:
Tipi81 kirjoitti:kaiken A ja O oli se luottamus mun ja lääkärin välillä, et se tiesi tasan kuin paljon käytin ja et en kusettanu sitä ja siten se pysty vahtaan, et kaikki on kunnossa.

miten muuten nykyään menee? esim lekureitten kanssa. onko muutto vielä ajakohtainen ja tuuli myötäinen? olet kai vielä maanpaossa.
minulla alkoi nyt oma-alotteinen vieroitus tramadolista ja mietin soittasinko omalääkärille ja selittäisin lopettavani tramalin panacodeilla vaiko vetäistä vain poikki raaemmin. en tiedä mitä ne nyt ajattelee asiasta (jos selitän etä len pari kertaa tehnyt noin) kun se yksi lekuri vähän pahensi asioitani ja kunnolla...
ajatuksia?

Edelleen etitään taloo. Oon ny käyny kerran omalla lääkärillä ja se on vähän outo tapaus. Olis ollu paljon helpompi asioida sillä mun vanhalla omallalääkärillä, joka tästä mun riippuvuudesta vastas, mut kai se on hyväksyttävä, et nyt mul on toinen lääkäri ja sillä selvä. Mut kyl mä edelleen odotan, et pääsis äkkiä muuttaan pois täältä, et sais sen uuden alun ja pääsis eroon tosta riippuvaisen maineesta tk:ssa.

Paljos sul menee niit Tramaleita? Ku jos menee suht isoo annosta ni melkein sanosin, et joko vähentelet niillä jonki verran hitaasti tai sit haet codeja. Mut mulle codit oli huono vaihtoehto heti tramalin perään aikoinaan, ku tramalia oli menny paljon ni vasta 25 codia päivässä piti mut normaalina ja siks multa lähti codit uudelleen hanskasta ekan vierotuksen jälkeen. Et toisaalta toimivampi tapa on eka vähentää vähän sitä tramal annosta ja sit lopettaa ibumaxin, parasetamolin ja imocurin avustuksella. Kunnon ittensä kiduttaminen ei kannata, et siks kantsii käyttää noit käsikauppalääkkeitä jelppaamassa ni on sit paremmat mahikset olla repsahtamatta ihan heti ekalla viikolla. Mut jos noi lopetat ni millä sä sit saat ne hermosärkys kuriin?

Ja eiks ne just pahene ainaki pariks viikoks ku mullakin tuli ihan tajuttomat säryt refloista, eikä mulla ees oo mitään hermosärky juttuja? Et sun nyt ainakin kantsii vetää ibumaxia isolla kädellä vierottautuessa, ettet kärsi ihan liikaa ja turhaa, ku refloihin kuitenki auttaa noi särkylääkkeet. Ja imocur auttaa sit sen ibumaxinki tuomiin oireisiin, ku mulla ainakin menee maha sekasin jos otan ibumaxia 1200mg aina kerralla ja useempana päivänä putkeen kahdesti päivässä.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sanja » 16.7.2008 08:09:36

Tipi81 kirjoitti: vetää ibumaxia isolla kädellä vierottautuessa, ettet kärsi ihan liikaa ja turhaa, ku refloihin kuitenki auttaa noi särkylääkkeet.

Toi on aika yksilöllistä, että auttaako ns. tavan särkylääkkeet reflakipuihin. Itelläni ei ainakaan auttanut. Kokeilin myös pronaxenia ja clotamia ainakin ja ei niistäkään ollut reflakipuihin mitään apua.

Sanja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 16.7.2008 08:19:44

Sanja kirjoitti:
Tipi81 kirjoitti: vetää ibumaxia isolla kädellä vierottautuessa, ettet kärsi ihan liikaa ja turhaa, ku refloihin kuitenki auttaa noi särkylääkkeet.

Toi on aika yksilöllistä, että auttaako ns. tavan särkylääkkeet reflakipuihin. Itelläni ei ainakaan auttanut. Kokeilin myös pronaxenia ja clotamia ainakin ja ei niistäkään ollut reflakipuihin mitään apua.

Kokeiliks sä tarpeeks isoilla annoksilla? Siis ku ibumaxia pitää tosissaan ottaa se 3kpl 400mg:sia ja se helpottaa särkyyn ja sit siihen lisäks 1-2 500mg parasetamolia ja imocur mahan oireisiin. Eihän nää montaa tuntia auta, mut jonkin verran kuitenki, ja mulla ne poisti tosissaan sen reflosta johtuvan selkä ja jalka säryn vaik se kipu oli tosi kovaa. Tilalle kyl tuli aina levottomat jalat ja se vasta vittumainen tunne onkin. Mut ei tarvinu kipua kestää joka hetki.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 16.7.2008 08:26:43

isolation kirjoitti:olen jo tiputellut tuolta (satunnaisesti) kuudestasadasta about kolmeensataan mutta lopussa on vaikeampaa.
hermosäryn logiikkaa en ehdi selittää, mutta opiaatit pidän kuvissa aina vain kun on pakko, eli sinnittelen ilman jos mahdollista. väläillä on. suuremman kipuvaiheen kadotessa lopettaminen kannattaa koska jo kuukausi ilman vie toleranssin aika nollille. näin yritän pitää huolta siitä, että kun paha paikka tulee niin oxanest tuntuukin jossain. kärjistetysti tai sitten olen pessimistinen realisti.

eli ei minulla probleemaa ole, kaikki bentsohommelit sun muut voi katkaista kotonakin ja kohtalaisen brutaalistikin (jos on luonnetta) jollei vie itseään liian syvälle. ajattelin vain että tuollaisestahan tämä mahd. väärinkäyttöni vain vahvistuisi, vaikka pari lekuria on ollut näissä asioissa samalla linajalla kuin itsekin. eli että tuo on ihan ok-juttu vetäistä vaikka puolikas purkki pannareita urakkaan. se riittää mainiosti.
tulehduskipulääkkeistä apua ei ole, eikä enää muutenkaan oikein mistään. ennen oli mahdillisesti tannopon ja nyt on kodeiiniyskänlääkkeet. maailma muuttuu.

Kyllä lääkärille voi ja pitääkin kertoo jos tarvii lopettamiseen codeja. Lekurin tehtävä on auttaa ja tukee vierotuksessa ja sen pitää myös käsittää, et vaikka henkilö ei oliskaan väärinkäyttäjä ni sillekin tulee reflat, kun se lopettaa opiaatin. Riippuvuus ei oo sama kun väärinkäyttö vaik moni näin luulee. Ja jos lääkäri alkaa syyttään väärinkäyttäjäks siks, et ei haluu järkkyjä oloja lääkkeen lopettamisesta ni sit sille lääkärille voi suoraan sanoo, et näyttää yhdenkin pitkään opiaattia käyttäneen ihmisen, joka ei oo jääny siihen koukkuun. Samalla tavalla oppareihin kuuluu riippuvuus, ku bentsoihinki. Se tulee jos lääkettä on pakko käyttää, eikä se ole väärinkäyttöä jos annokset on ne mitä lääkäri itse on määränny.

Millähän sen käsityksen saiskin muutettua, et ku kaikki aina luulee, et riippuvainen on sama ku väärinkäyttäjä? Kuitenkaa väärinkäyttäjä ei aina oo riippuvainen..
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Steve » 16.7.2008 13:05:23

Tipi: Mikä tää juttu on että lääkäri määräs sulle tietoisesti tollasia määriä kodeiinia päivässä? Oliko se a-klinikalla vai mitä. Mitäs ne kodeiini jauheet ja kapselit on?
Steve

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 16.7.2008 16:42:02

Eli ensin "lääkäri koukutti mut" suostumalla kirjottaan koko ajan sadan respoja maksimi annoksella panacodeja ja sit aloin tarviin lisää, et pystyin käymään koulun loppuun ja tolet oli noussu ja lääkäri auttamisen halustaan kiltisti kirjotti just niin paljon, ku mä pyysin. Lopulta sain neurologilta riippuvuus diagnoosin ja kerroin asiasta lääkärille. Sovittiin, et vierotus alkaa kun valmistun amiksesta. Annokset oli tässä vaiheessa niin ylhällä, et lääkäri selvitti turvallisemmat vaihtoehdot ja päätti kirjottaa huumerespalla kodeiini jauhetta mulle nimikkeellä kodeiini ylläpitohoito. En tykänny jauheen mausta ja pyysin jauheen kapseleiks ja näin sit tehtiin. Tätä jatku muutama kuukausi ja sit lopetin koulun kesken, ku se 70 kapselia ei enää riittäny päivässä ja halusin vierotukseen. Sit mun lääkäri sopi mulle tapaamisen A:lle ja vierotus alotettiin. Ne A:lla vaihto mun lääkkeet ardinexiin ja hyväksy päivä annokseks 22 tbl. Sit pääsin alle vuodessa kuiville, kunnes mystiset mahakivut paheni.

Kivut vei aina tajun kovuuden vuoks ja lääkkeeks määrättiin tramal. Taas isoilla annoksilla. Sain sadan 200mg tabletin respoja jatkuvalla syötöllä. Mahakivut oli aina tulkittu refloiks joten vasta tollon kuivilla ollessa kun ne palas ni asia jouduttiin kovien taisteluitten jälkeen tutkiin ja paljastu, et sappirakko oli aivan täynnä "hiekkaa". Kun se leikattiin ni paljastu, et koko rakko oli ollu tukkeuman vuoks poissa pelistä jo vuoden pari ja se aiheutti ne järkyttävät kivut. Tän jälkeen alko viimenen vierotus taas jätti annoksista ja A:lta ei enää uskallettu kirjottaa mun lääkkeitä, ku olin raskaana joten mun omalääkäri kirjotti respat ja mä hain lääkkeet ja vein ne A:lle mistä ne jako ne mulle noin kolmesti viikossa.

Tässä vielä kuvat noista respoista, eli kodeiinikapseli ja vähän normaalia isompi panacod respa:
Kuva
Kuva
Kuvat suurenee klikkaamalla.
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rutto » 16.7.2008 16:58:26

Tuliko jeesusteippi respan mukana?
Viimeksi muokannut Rutto päivämäärä 26.8.2008 12:15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Rutto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tipi81 » 16.7.2008 17:22:57

Se on maalarin teippiä. En kai mä ny lääkärin tai omia henkilötietojani paljastais yleisellä foorumilla!
Tipi81
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Burjoliisa » 17.7.2008 19:19:11

Hei!

Olen ensikertalainen kodeiinin suhteen.
Pöllin sitä pikkuveljeltäni ja toivon, että se ei huomaa (turha toivo kai :( ) Vähän hävettää. :oops:

Kuinka monta panacod 50mg nappia voi ekakertalainen ottaaa?

En lue muita topikkeja läpi, koska en jaksa koska alla on jo kaksi siideriä.
Kuva
Burjoliisa
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna