Olet täällä

Inhokkisanoja ja -sanontoja

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Inhokkisanoja ja -sanontoja

ViestiKirjoittaja Fernetti » 1.10.2010 18:10:16

Aioin laittaa tän vähentäjiin aluksi mutta laitanpas sittenkin tänne. Sopii jotenki saunaan paremmin tämä topic. Tai no en tiedä sama se, ehkä laitan vähentäjiinki viel vaikka piruuttani jos ei muuten. Aion olla tänäänkin juomatta joten jotain hilpeetä sijaistoimintaa... Noita yläkerran ikuisuuspersoonallisuushäiriöanalyyseja lukiessa tuli mieleen eräältä toiselta foorumilta tällainen topic joka oli kauhean suosittu. Saiskohan tää täälläkin tulta alleen, katsotaan.

Mitä sanoja ja ilmaisumuotoja inhoat? Millainen kielenkäyttö saa sinussa aikaan ärsytystä? Mä voi alottaa:

Näit sanoja inhoan yli kaiken:

- työstää
- kipuilla
- eheyttää
- kaikki "häiriö"- loppuiset sanat psykologisessa merkityksessä
- narsismi
- sosiaali- alkuiset sanat
- läheinen ja erityisesti omainen, puhuttaessa elävästä henkilöstä. Joskus vaikkapa päihde"sairaan" kohdalla ammattiauttajat puhuvat hänen "omaisistaan" mikä on ihan kammottavaa. Kuin puhuisivat kuolleesta henkilöstä.
- päihdesairas
- voimaannuttaa
- tunnustaa
- aika monet -ismi- loppuiset määreet, muttei ehkä ihan kaikki
- itsetunto
- epävakaa

tos nyt jotain ensialkuun. 8)
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

Re: Inhokkisanoja ja -sanontoja

ViestiKirjoittaja kontrabasso » 1.10.2010 21:53:05

hyvä topic!
sievä vetää mut hermoraunioille,tulee mieleen pikkulapset ja vihaan lapsia :evil:
epänormaali
darra
muija
kundi

eli kaikki "slanginomaiset" sanat
kontrabasso
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kelloggss » 1.10.2010 23:32:18

LOPPUPELEISSÄ
EI OO / ON MUN JUTTU
PARISUHDE
Kelloggss
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 1.10.2010 23:33:31

- tuki
- projekti
- tiimi
- resurssi
- toimenpide
- avustus
- "tämä on automaattinen vastaaja, painakaa numeroa yksi"
- hanke
Viimeksi muokannut Fernetti päivämäärä 1.10.2010 23:40:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 1.10.2010 23:40:01

kontrabasso kirjoitti:hyvä topic!
sievä vetää mut hermoraunioille,tulee mieleen pikkulapset ja vihaan lapsia :evil:

Sievä on kyllä ihan karsee sana. Allekirjoitan. Mutta miksi sä lapsia inhoot? :( Lapset rules big time!

Jatketaan.

- kaikki englanninkieliset letkautukset lauseiden lopuissa ja väleissä kuten "big time" tai "Oh my god" tai "you know" kun puhutaan muuten suomeksi.
- "Einstein" pilkallisessa mielessä
- "vittupillu" josta tulee mieleen eräs keski- iän ylittänyt nainen joka viljeli sitä aikoinaan kaikkialla koko ajan
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vanja » 2.10.2010 00:44:07

Kelloggss kirjoitti:LOPPUPELEISSÄ

Ditto. Mutta LOPPUPELISSÄ (eng. end game) on validi.

Tässä oma ehdokkaani: kielenhuolto :shock:

...hyvää yötä taas :oops:
"Jos (ja kun?) tää on joku sun outo läppä niin huono sellanen" - tuntematon filosofi
Vanja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja nuba » 2.10.2010 01:15:51

Vittu (joka lauseessa toistettuna VITUTTAA)
esim. "Sit vittuku ja se vittu, mutku ne vittu"
The man, The myth -
nuba
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Fernetti » 2.10.2010 01:22:18

nuba kirjoitti:Vittu (joka lauseessa toistettuna VITUTTAA)
esim. "Sit vittuku ja se vittu, mutku ne vittu"

Joo toi on kyllä vittumaista toi vittusana kun sen vittu kerran vittu oppii niin siitä ei ikinä pääse vittu eroon! :lol: Tarttuu, perkele, sanastoon jos on seurassa jossa sitä vittua toistetaan jatkuvasti.

Kaikenlaiset psykotrendisanat kuten

- häpeähäkki
- öööö mikä hitto se oli ajatus pätkäs pitää mennä nukkuun.

Kiitos seurasta fernetti kuittaa päihteettömän perjantain. 8)
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 25.7.2012 18:32:29

Eli(en tarkoita siis asiayhteydessä "ikään kuin" tai joidenkin murteiden "tai"/"vai", vaan sellaisena täysin turhana lauseenaloitussanana), elikkä vielä pahempi. "Elikkä mulla olis tällanen ongelma" tai jossain kaupan kassalla:"Elikkä viis kakskytä takasin". Siis mitä vittua?! No, käytänhän mäkin tuota "no" -sanaa joka toisen lauseen alussa, mikä on toki ihan yhtä turhaa ja tyhmää ja kertoo verbaalisen ulosannin heikkoudesta, mutta silti se "elikkä" on aivan vitun oksettava sana. Hyi vittu!

Puoliso. Siis mikä vitun puoli iso? Vai niin kuin puolikas? Takalisto tulee myös mieleen. Melkein mikä tahansa muu sana on ok kuvaamaan sitä ihmistä, jonka kanssa on parisuhteessa.
Esim. Vaimo/aviomies, mies
Avovaimo/avomies
Tyttöystävä/poikaystävä
Emäntä/isäntä
Avokki, avokas, avo...
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 8.8.2012 20:01:21

kontrabasso kirjoitti:muija

Ei tuossa sanassa varsinaisesti mitään vikaa, mutta se on todella rasittavaa, miten naisia kutsutaan muijiksi. Musta se on tosi alentava sana. Koen sen niin et koska päihdemaailma on niin miesten maailma (ja todella sovinistinen, ei siellä naisia paljoa arvosteta), niin kutsumalla naisia "muijiks" meistä yritetään tehdä jotain rekkalesbo-poikatyttöjä, ja siten karsia meistä pois kaikki naisellisuus.

Yks mulle todella inhokki-sanonta on liikenteessä tuhahdus "nainen ratissa".
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Addie » 9.8.2012 11:41:10

itse olen sanonut avovaimoani aina muijaksi, mutta se on yleinen sanonta ainakin porissa missä olen elänyt suurimman osan elämästäni, esim kuopiossa taas missä tuttuja paljon (naispuoliset) eivät ymmärtäneet miten naiset täälläpäin hyväksyvät sanan muija. Toisaalta kyllä avovaimoni jutellessaan kavereille sanoo myös esim "muija sitten meni tekemään sitä ja tätä tai ämmä sit meni kylmästi tekemään taas sen" tjsp. eli kyllä täällä ainakin on ihan yleinenkäytäntö sanoa omaa kihlattuaan/tyttöystävää/vaimoaan muijaksi.
Suuria eroja ympäri suomea mitkä sanomiset on hyväksyttyjä/käytettyjä. myös yli puolet suvustani on kuusamon alueelta ja siellä vasta niitä nimityksia naisille onkin.. ja muillekin asioille.
I know it hurts bad, to give everything and still end up sad
Twisted fact of life, every single day is another fight..
Addie
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nyyty » 9.8.2012 15:45:26

Muutama ihan ehoton on pämpätä, körsätä ja bauttiarallaa. Hyi hitto jokaselle noista.
Do Be Do Be Do
(Frank Sinatra)
Nyyty
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 9.8.2012 20:49:17

Addie kirjoitti:itse olen sanonut avovaimoani aina muijaksi, mutta se on yleinen sanonta ainakin porissa missä olen elänyt suurimman osan elämästäni, esim kuopiossa taas missä tuttuja paljon (naispuoliset) eivät ymmärtäneet miten naiset täälläpäin hyväksyvät sanan muija. Toisaalta kyllä avovaimoni jutellessaan kavereille sanoo myös esim "muija sitten meni tekemään sitä ja tätä tai ämmä sit meni kylmästi tekemään taas sen" tjsp. eli kyllä täällä ainakin on ihan yleinenkäytäntö sanoa omaa kihlattuaan/tyttöystävää/vaimoaan muijaksi.
Suuria eroja ympäri suomea mitkä sanomiset on hyväksyttyjä/käytettyjä. myös yli puolet suvustani on kuusamon alueelta ja siellä vasta niitä nimityksia naisille onkin.. ja muillekin asioille.

Juu, kyllä minäkin oon tuota sanaa käyttänyt, ja pitkään hyväksyin myös muitta mutkitta mua kutsuttavan muijaksi. Ongelma onkin niin syvällä, ja kaikki ovat niin tottuneita siihen ettei siihen kukaan kiinnitä mitään huomiota. Kukaan ei jää miettimään, minkälainen sävy sanalla oikeasti on, ja haluaako todella olla muija. Naisellisuuden väheksyminen on niin arkipäivää, että me teemme sitä tiedostamattamme myös itse.
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja blaum » 10.8.2012 09:12:26

Vedot
blaum
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 11.8.2012 22:04:35

-Pitkässä juoksussa (in the long run=pitkän ajan kuluessa; vielä 2000 luvulla yo-koe ei mennyt läpi tuolla suomennoksella)
-Taantuma
-Palomuuri (velkapaperikasa)
-imbesilli tai debiili
-epä-älyllinen; kyseessä ei ole sana, ei ainakaan suomenkielinen.. Anti-älykäs olisi parempi..
-Nopea-nopeampi-nopein yms. Miksi kaikki pitää saada heti? Tämän jälkeen Ultra, Super, Mega..
-Luuseri, lapsitähti yms. lokeroivat sanat.
-kaikki mainoksissa hoetut, typerät asiat jotka tekevät ihmisestä onnellisen?!? Eikö sitä onnellisuutta saa määrittää itse ilman turhia ostoksia?!?
-useat suoraan englannista otetut sanat kuten "start loop" ja suomen kielen pääte tietenkin loppuun, kuten luupilla.. Ööö, onko kyse käännösongelmasta, vai kansaivälistymmekö näin nopeasti?!?
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna