Olet täällä

Raittius on kuitenkin tähtäimessä

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Raittius on kuitenkin tähtäimessä

ViestiKirjoittaja Chrizze » 24.6.2011 15:34:57

moi kaikille! ..viimeksi,kun olen tänne kirjoitellut,niin asiat oli ns "hallinnassa",kunhan nyt vähän panacodin annostuksista kyselin...sittemmin hommat lähti pahasti käsistä,viimeisen vuoden söin panacodia lähes päivittäin,ja viimeisen kolme kuukautta listan-kaks listaa jokapäivä.oloja ei saanut pitkään aikaan,muuta kuin sen 15min ehkä,kun oli listan heittänyt naamaan...te kaikki,jotka olette tämän rundin läpikäyneet toki tiedätte nää kuviot,ja itsepetoksen eri vaiheet,et miten tää roska kehittyy,joten en niitä tässä toistele..täällä on aiheesta erittäin hyviä ketjuja.Eli myönsin siis voimattomuuteni,ja totesin,että tää on menny ihan paskaks,ja en pysty itse lopettaan,ja jos kamat loppuu niin,et pitää lopettaa seinään,niin varmasti tapan itseni.menin siis paikalliseen a-klinikkaan,ja muiden ihmisten kauhukertomuksista huolimatta siellä olikin kenties mukavin,ammattitaitoisin,ja tietyllä tavalla "kaiken nähnyt" lääkäri,jonka asenne oli,että "olenkin jo odottanut sinua!" Nyt kuukauteen ei yhtään panacodia,..en muistanutkaan,et vessassakin voi käydä ilman,et ensin makaa kaksin kerron vessan lattialla tunnin.Avausrepliikki lääkäriltä oli,että "kuule,sun psyyke yrittää tehdä jotain sellaista,mistä sun kroppa sanoo,et ei käy!" ...aika pätevä koukun kuvaus mun mielestä.Onneksi pystyin myöntään,etten hallitse tilannetta."Olisin tuhoutunut,ellen olisi tuhoutunut" niin joku viisas sanoi.
Viimeksi muokannut Chrizze päivämäärä 5.3.2012 11:03:17, muokattu yhteensä 4 kertaa
Beware of your thoughts,because they will become your words.
Beware of your words,because they will become your actions.
Beware of your actions,because they will become your habits.
Beware of your habits,because they will form your destiny.
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

Re: Vihdoinkin kuivilla!

ViestiKirjoittaja resukka » 24.6.2011 19:15:09

Chrizze kirjoitti:moi kaikille! ..viimeksi,kun olen tänne kirjoitellut,niin asiat oli ns "hallinnassa",kunhan nyt vähän panacodin annostuksista kyselin...sittemmin hommat lähti pahasti käsistä,viimeisen vuoden söin panacodia lähes päivittäin,ja viimeisen kolme kuukautta listan-kaks listaa jokapäivä.oloja ei saanut pitkään aikaan,muuta kuin sen 15min ehkä,kun oli listan heittänyt naamaan...te kaikki,jotka olette tämän rundin läpikäyneet toki tiedätte nää kuviot,ja itsepetoksen eri vaiheet,et miten tää roska kehittyy,joten en niitä tässä toistele..täällä on aiheesta erittäin hyviä ketjuja.Eli myönsin siis voimattomuuteni,ja totesin,että tää on menny ihan paskaks,ja en pysty itse lopettaan,ja jos kamat loppuu niin,et pitää lopettaa seinään,niin varmasti tapan itseni.menin siis paikalliseen a-klinikkaan,ja muiden ihmisten kauhukertomuksista huolimatta siellä olikin kenties mukavin,ammattitaitoisin,ja tietyllä tavalla "kaiken nähnyt" lääkäri,jonka asenne oli,että "olenkin jo odottanut sinua!" Nyt kuukauteen ei yhtään panacodia,..en muistanutkaan,et vessassakin voi käydä ilman,et ensin makaa kaksin kerron vessan lattialla tunnin.Avausrepliikki lääkäriltä oli,että "kuule,sun psyyke yrittää tehdä jotain sellaista,mistä sun kroppa sanoo,et ei käy!" ...aika pätevä koukun kuvaus mun mielestä.Onneksi pystyin myöntään,etten hallitse tilannetta."Olisin tuhoutunut,ellen olisi tuhoutunut" niin joku viisas sanoi.

Oletko sä todella kuivilla? Vierottautunut mutta voiko päihdeogelmainen koskaan sanoa olevansa kuivilla. Mä oon ollu Antabuksella n.8kk enkä ole vieläkään kuivilla.
resukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja resukka » 24.6.2011 19:24:23

resukka kirjoitti:
Chrizze kirjoitti:moi kaikille! ..viimeksi,kun olen tänne kirjoitellut,niin asiat oli ns "hallinnassa",kunhan nyt vähän panacodin annostuksista kyselin...sittemmin hommat lähti pahasti käsistä,viimeisen vuoden söin panacodia lähes päivittäin,ja viimeisen kolme kuukautta listan-kaks listaa jokapäivä.oloja ei saanut pitkään aikaan,muuta kuin sen 15min ehkä,kun oli listan heittänyt naamaan...te kaikki,jotka olette tämän rundin läpikäyneet toki tiedätte nää kuviot,ja itsepetoksen eri vaiheet,et miten tää roska kehittyy,joten en niitä tässä toistele..täällä on aiheesta erittäin hyviä ketjuja.Eli myönsin siis voimattomuuteni,ja totesin,että tää on menny ihan paskaks,ja en pysty itse lopettaan,ja jos kamat loppuu niin,et pitää lopettaa seinään,niin varmasti tapan itseni.menin siis paikalliseen a-klinikkaan,ja muiden ihmisten kauhukertomuksista huolimatta siellä olikin kenties mukavin,ammattitaitoisin,ja tietyllä tavalla "kaiken nähnyt" lääkäri,jonka asenne oli,että "olenkin jo odottanut sinua!" Nyt kuukauteen ei yhtään panacodia,..en muistanutkaan,et vessassakin voi käydä ilman,et ensin makaa kaksin kerron vessan lattialla tunnin.Avausrepliikki lääkäriltä oli,että "kuule,sun psyyke yrittää tehdä jotain sellaista,mistä sun kroppa sanoo,et ei käy!" ...aika pätevä koukun kuvaus mun mielestä.Onneksi pystyin myöntään,etten hallitse tilannetta."Olisin tuhoutunut,ellen olisi tuhoutunut" niin joku viisas sanoi.

Oletko sä todella kuivilla? Vierottautunut mutta voiko päihdeogelmainen koskaan sanoa olevansa kuivilla. Mä oon ollu Antabuksella n.8kk enkä ole vieläkään kuivilla.

Tätä en vertaa mitenkään sun tilanteeseen mutta kerroin kuinka tällä kertaa pääsin irti subusta. Aluksi pahimpiin refloihin vedin pieniä annoksia metadonia. Nyt oon ollu kuivilla jo reilun kuukauden.Metistä oon vetänyt päivittäin teksin lopettamisen jälkeen. Kohta loppuu metikset ja mietin jo kuinka vierottaudun siitä ilman opiaatteja. Toisin oon jo varannut hyvän kasan tramadoleja... 12v käyttänyt päihteitä väärin ja silti onnistun kusettamaan itseäni. Faija sano joskus vuosia sitten että: Kaikki loppuu aikanaan mutta tarpeeksi ei saa milloinkaan.
resukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chrizze » 24.6.2011 19:53:47

Tottakai,kerran narkki,aina narkki,en muuta kuvitellutkaan.Mutta oli hetki,jolloin luulin,et en oikeesti saa poikki muuta kuin tappamalla itteni.Mutta älkää nyt viittikö heti alkaa semantiikasta v********n.Ei tässä vaiheessa koulutusta kiitos. ;)
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja resukka » 24.6.2011 19:59:33

Chrizze kirjoitti:Tottakai,kerran narkki,aina narkki,en muuta kuvitellutkaan.Mutta oli hetki,jolloin luulin,et en oikeesti saa poikki muuta kuin tappamalla itteni.Mutta älkää nyt viittikö heti alkaa semantiikasta v********n.Ei tässä vaiheessa koulutusta kiitos. ;)

Joo toi oli lähinnä itseäni varten. Vituttaa todella tää tilanne. Niin monta kertaa käyny saman läpi ja aina lullut että tämän teen kerrankin oikein.
resukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 25.6.2011 12:43:53

Chrizze, onnittelut sinulle, mitä lämpimimmin, opiaattipeto on julma isäntä, kuten monet meistä ovat saaneet sen kokea. Pysyttele sinnikkäästi uudella tielläsi, tiedän, ettei se ole helppo, mutta todista maailmalle olevasi voimakkaampi, kuin Herra Morfiini.

Ja sitten Resukalle. Toivottavasti metadoniannoksesi on todella, todella pieni, koska muuten olet hypännyt paistinpannulta suoraan tuleen. Mitään metadonirefloja kauheampaa en ole kokenut opiaattipuolella. Itsekin lopetin konin metadonilla. Koin itseni onnekkaaksi, kun sain reseptillä lääkettä joka piti minut kunnossa suurimman osan päivästä, mutta hymy hyytyi nopeasti. Toivon, että selviät metadonista helpolla, helpommin, kuin minä ja moni muu.

Tsemppiä.
Mä meen ensin, vaikka tuleen.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Chrizze » 25.6.2011 22:12:25

Kiitos,Junkie,tuesta! ..Mother O is really mean bitch,as they use to say.
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja resukka » 27.6.2011 14:33:58

Junkie kirjoitti:Chrizze, onnittelut sinulle, mitä lämpimimmin, opiaattipeto on julma isäntä, kuten monet meistä ovat saaneet sen kokea. Pysyttele sinnikkäästi uudella tielläsi, tiedän, ettei se ole helppo, mutta todista maailmalle olevasi voimakkaampi, kuin Herra Morfiini.

Ja sitten Resukalle. Toivottavasti metadoniannoksesi on todella, todella pieni, koska muuten olet hypännyt paistinpannulta suoraan tuleen. Mitään metadonirefloja kauheampaa en ole kokenut opiaattipuolella. Itsekin lopetin konin metadonilla. Koin itseni onnekkaaksi, kun sain reseptillä lääkettä joka piti minut kunnossa suurimman osan päivästä, mutta hymy hyytyi nopeasti. Toivon, että selviät metadonista helpolla, helpommin, kuin minä ja moni muu.

Ollut jotain oraalisesti 5-20mg. Yleensä siitä kuitenkin mennyt puolet I.V.

Tsemppiä.
resukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chrizze » 27.6.2011 22:06:21

Nyt kun akuutit viekkarit on pois,..jo hyvän aikaa,itseasiassa,..nythän tää taistelu alkaa.."post acute withdrawal syndrome" ..eli,että kuinkahan kauan menee,ettei kaikki vaan tunnu niin yleisluonteisen tylsältä...ei tunnu siltä,et haluisin vetää,vaan et pääsis takas siihen tilaan,kun oli ennen ekaa vetoa...mut sehän on tavallaan mahdotonta..ilman aikamatkustusta. What is done,is done,and cannot be undone.
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 28.6.2011 08:23:35

Nyt onkin sitten tärkeätä keksiä jotakin mielekästä tekemistä koko päiväksi. Itse olen havainnut hyviksi konsteiksi reilun määrän liikuntaa, lukemisen ja sukulaisten luona ahkeran kyläilyn. Runsaasti hyvää ruokaa olisi muuten ok, mutta se lihottaa ja minun tapauksessani pitäisi päästä muutamasta liikakilosta eroon, jotka hankin ensimmäisen puolen vuoden aikana.

Olet voittanut taistelun, mutta sota on vasta alussa. Koska käyttöhistoriasi ei ole niin kovin pitkä, pitäisi toipumisen olla nopeamapaa, kuin yli 15 vuotta kiskoneilla.

Tsemppiä. Nyt sitä tarvitaan.
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Chrizze » 28.6.2011 15:21:50

"olet voittanut taistelun,mutta sota on vasta alussa" ..tuo oli oikein hyvin luonnehdittu! Näin se varmasti on.
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Junkie » 28.6.2011 15:39:42

Niin, tuota sanontaa olen käyttänyt yli 10 vuotta ja kokenut sen erittäin todeksi. Kymmeniä taisteluita on takana, aselepoja on ollut viikosta kahdeksaan kuukauteen, mutta sota on hävitty, lopullisesti, mutta eipähän tarvitse enää miettiä mistä lääkkensä saa. Viimeisen taistelun jälkeen meni puoli vuotta, kun jouduin pikkuiseen onnettomuuteen ja sitten se oli alun temgesic-lääkityksen jälkeen 240 mg kodeiinia päivässä (mikä ei riittänyt mihinkään, siksi aloin ottaa olutpuudutusta kipuun, tosin lopetin sen oluen vajaa kuukausi takaperin, jotta saisin paremmat lääkkeet), mikä muuttuu taas, kun lääkäri pääsee kesälomalta takaisin uurastamaan kirjoittamaan melkoisen suuren annoksen bubrenorfiinia (päihdetaustalla kun seilaa, sanoi hoitaja, että aloitetaan siitä 8 mg päivässä). Kohtalon ivaa, kun viimein luuli, että opiaatit ovat ohi tässä elämässä, nyt niitä tyrkytetään ja isoilla annoksilla, koska toleranssi hipoi vuoden 2009 puolella, ennen lopullista katkoa, ihmisen maksimitoleranssia.

Tsemppiä vaan ja taistele, vaikka veren maku suussa. NÄYTÄ SILLE OPIAATTISAATANALLE, ETTÄ OLET VAHVEMPI
Junkie
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Chrizze » 28.6.2011 17:01:51

Se on pakko,..tämä on opettanut muunmuassa sen,ettei omia ongelmiaan,ja tunteitaan voi paeta siihen,et huumaa ittensä tunteettomaks,.. Hetken se toimii,mutta sitten "shit hits the fan,big time". ihan kuin en olisi tuota tiennyt jo ennestään...mutta en ole koskaan ottanut kenenkään neuvoista vaaria,..pitää itse aina polttaa näppinsä.mutta sen jälkeen TODELLA tietää.
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chrizze » 10.7.2011 10:54:08

Panacodia ilman on nyt oltu,eikä ole sorruttu,mut vähän pelottaa,et sit kun tästä " korvaavasta" pitää joskus luopua. Eli siis tramalia nyt syön a-klinikan ohjauksessa.. Onko kokemusta muilta,jotka katkassu panacodin tramalilla näin,et pitkäkö prosessi on? Eli siis koska alkavat itse ehdottaan vähentämistä,jos itse ei mainitse?
Chrizze
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rooster » 10.7.2011 11:54:10

Eli sulle määrättiin vahvempaa codien tilalle aika outoa. Noista tulee sairas masennus lopettamisen jälkeen. Ite ku lopetin opiaattien vedon ni pelkillä bentsoilla pärjäsin pahimmat olot, tietty kylmää hikeä ja ahdistusta oli erittäin paljon parin viikon ajan.
Rooster
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna