Olet täällä

Millanen lääkitys?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Millanen lääkitys?

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 11.11.2016 14:06:53

Oliskos se annos voinu olla esim. 3x300mg/vrk...?
Sekin menis kyllä vielä yli suositusten et heilahtaa... mut tollaisen määrän vois lekuri viel määrätä, jos oikein tarve vaatis ja saattais mennä vielä apteekissakin läpi, tollainen 300mg suositusten ylitys...:?:

Ja samoin sen Lyrtsin lopettaminen, jos neljällä 150mg napilla (niinku Neuro mainitsi)pitäis lopettaa pitkään käytettyään 900mg/vrk (vai 1800mg/vrk?) niin se lekuri olisi käytännössä sadisti, joka tykkää rääkätä potilaitaan...!
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 11.11.2016 15:14:04

EMA on muuten asettanut sitäpaitsi kerta-annos maksimiksi korkeimmillaan 300 mg. Neurolle, diabeetikko kun on, niin voisin kuvitella lääkärin määräävän alemman määrän lääkettä kuin normaalisti, koska munuaiset usein ei toimi samalla tapaa kuin terveellä henkilöllä. Olettaen siis, ettei nyt dialyysihoitoa saa, jolloin taas lääkettä voitaisiin määrätä tavanomaista enemmän, mutta ei kyllä tasan silloinkaan 900 mg kerta-annoksina. Mun laskupään mukaan se vuorokausiannos olis 150 mg suurempi hemodialyysissä oleville, joka sinänsä on turha tieto, koska Neuro tiettävästi ei ole.

Mulle on se ja sama, miten joku lääkkeensä syö, mut jospa jättäis hevosannosjutut pois täältä. Tiedä sitten, kuka rekisteröitymätönkin henkilö näitä lukee ja kelailee päässänsä, että kappas, kun jollekin on lääkäri muka määrännyt 1800 mg, kiskaisenpas itsekin. :roll:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 11.11.2016 15:57:12

Verikokeissa olin joka toinen kuukausi ja iso pissapönttö johon kaikki nukkumaan menon jälkeen, varmaan juuri munuaisten takia ja nyt eivät enään sitä ole ottaneet.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja punamaa » 11.11.2016 20:46:16

Se on ihan totta, että monikaan lääkäri ei hirveästi tiedä lääkkeistä, koska lääkärin koulutukseen eivät mitenkään automaattisesti kuulu kovin laajat farmasian opinnot, eikä läheskään kaikilla lääkäreillä ole kiinnostusta, aikaa tai mahdollisuuksiakaan niitä syventään muun työnsä/opiskelujensa lomassa.

Eikö? Jopa meillä amk:ssa aika pirusti oli lääkeaine oppia. Kyllä lääkärit yleisesti ottaen taitaa tietää aika paljon lääkkeistä... Monissa asioissa tullaan vähän jäljessä niinkuin tuon kannabiksen käytön suhteen.
punamaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.11.2016 14:48:18

punamaa kirjoitti:
Se on ihan totta, että monikaan lääkäri ei hirveästi tiedä lääkkeistä, koska lääkärin koulutukseen eivät mitenkään automaattisesti kuulu kovin laajat farmasian opinnot, eikä läheskään kaikilla lääkäreillä ole kiinnostusta, aikaa tai mahdollisuuksiakaan niitä syventään muun työnsä/opiskelujensa lomassa.

Eikö? Jopa meillä amk:ssa aika pirusti oli lääkeaine oppia. Kyllä lääkärit yleisesti ottaen taitaa tietää aika paljon lääkkeistä... Monissa asioissa tullaan vähän jäljessä niinkuin tuon kannabiksen käytön suhteen.

Mahtaakohan AMK:in lääkeaineoppi olla yhtä tasokasta, kuin äidinkielen opetus siellä(En tosin tiedä opetetaanko AMK:issa moista, mutta pieni kieliopin kertaus voisi olla tarpeen sielläKIN :mrgreen: )? Minun aikanani yhdyssanat opetettiin jo ihan peruskoulussa :wink: . Joo, ja se lääkelaskenta ym. lääkityksiin liittyvä opetus, mitä hoitajille annetaan riittänee toki sen alan työn hoitamiseen, mutta on silti ihan hiton kaukana farmaseuttien lääketiedosta. Heidän tehtävänsä kun on hallita ensisijaisesti tiedot lääkkeistä, se ei ole vain yksi osa-alue hommasta, ja fiksu ja pätevä lääkäri/hoitaja ei kuvittelekaan olevansa farmaseutin tasoinen lääkeasiantuntija, ellei sitten tosiaan ole erikseen ja erityisesti ko. aiheeseen perehtynyt.

Mkäli tämä teksti sisälsi lähes pelkkää typoa ja kielioppivirhettä, niin se menee sitten varsin hyvin toimivan lääkityksen piikkiin, jälleen kerran :mrgreen: :oops: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja punamaa » 16.11.2016 12:16:18

kirjoittaminen ei ole koskaan ollut vahvimpia puoliani. Itseasiassa lukiosta lähtien opettajat ovat kyselleet minulta onko minulla todettu lukihäiriö. No enpä ole jaksanu lähteä mihinkään testeihin sitä toteamaan. Pärjäsin kumminkin ihan kohtuullisesti kouluissa. Edeltävän viestin kirjoitin lisäksi humalassa. Pyydän anteeksi, mutta toivottavasti ymmärsit pointtini.
punamaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 16.11.2016 15:03:13

^Täysin sama homma. Myöskin lukion ja AMK:n käynyt, ja useammin kuin kerran on tiedusteltu onko minulla lukihäiriö. Edelleenkään en osaa kirjoittaa, enkä tosiaan missään netissä siihen ryhdy erityisesti panostamaan.

Aika erikoista tuo Winstonin vinoilu. Ollaan kuitenkin nettifoorumilla, johon kirjoittaa etupäässä narkomaaneja ja muita ongelma ihmisiä. Lisäksi punamaan teksti oli täysin ymmärtettävää
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 16.11.2016 15:08:17

Mäpä en edes huomaa teidän kirjoitusvirheitä, aivot kun kääntää ne sellaisiksi, mitä niissä pitäisi lukea. Mulla on taasen ihan oikeasti lukihäiriö. :D

Tohon punamaan edelliseen viestiin, niin ei ne lääkärit opiskele farmakologiaa tai toksikologiaa samalla tavalla kuin farmaseutti/proviisori. Niiltä ne lääkekoulutuksensa saavatkin, mutta helkkaristi suppeampi se tietämys toki on heillä kuin oikeasti lääkkeisiin erikoistuneilla henkilöillä.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 16.11.2016 15:16:36

Jos/kun käyt yhdessä apteekissa niin farmaseutille tulee ruutuun heti varoitus lääkkeiden epäyhteen sopivuudesta. Eli nekään ei itse niitä mieti, näin mulle ainakin sanottiin kun kysyin asiaa.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

9+

ViestiKirjoittaja Narkkis » 16.11.2016 15:40:40

Winston-84 kirjoitti:Mkäli tämä teksti sisälsi lähes pelkkää typoa ja kielioppivirhettä, niin se menee sitten varsin hyvin toimivan lääkityksen piikkiin, jälleen kerran :mrgreen: :oops: .

Pari merkkivirhettä sekä pilkkuvirhe pääsi livahtamaan tekstiisi mukaan, turhien sulkumerkkien käytön lisäksi. Muuten tekstisi oli ilahduttavan virheetöntä sekä selkeästi strukturoitua, päätäpehmentäneistä kemikaaleista huolimatta. Arvioisin tekstisi täten noin 9+ arvoiseksi. Odotan innolla seuraavaa opinnäytettäsi narkoottisten efektien korrelaatiosta kirjalliseen suorituskykyyn! ;)
Narkkis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.11.2016 19:48:29

punamaa kirjoitti:kirjoittaminen ei ole koskaan ollut vahvimpia puoliani. Itseasiassa lukiosta lähtien opettajat ovat kyselleet minulta onko minulla todettu lukihäiriö. No enpä ole jaksanu lähteä mihinkään testeihin sitä toteamaan. Pärjäsin kumminkin ihan kohtuullisesti kouluissa. Edeltävän viestin kirjoitin lisäksi humalassa. Pyydän anteeksi, mutta toivottavasti ymmärsit pointtini.

Älä sinä suotta anteeksi pyytele. Mä olen pahoillani tyystin asiaan kuulumattomasta ja typerästä vittuilustani jostakin yhdyssanavirheestä, semminkin, kun se ei viestistäsi tehnyt mitenkään vaikeaa ymmärtää :( . Menee vittumaisen luonteeni piikkiin, vaikka ehkäpä lääkityksellänikin oli jotakin osuutta asiaan :roll: .

Ja sitten vielä siihen viestini oikeaan pointtiin, eli toki lääkärit ja hoitajat jotakin tietävät lääkkeistä, ainakin paljon enemmän, kuin esim. sähköasentaja(Saattaa tietty joku senkin ammatin edustaja olla siviilissä opiskellut vaikka kuinka paljon farmasiaa, mutta se siitä saivartelusta), mutta farmaseuteilla on silti aivan hitosti enemmän lääketietoutta, kun se heidän nimenomainen alansa on, ja täten farmaseutti on se henkilö, jolta viimekädessä kannattaa kysyä lääkkeistä, mikäli jokin todella askarruttava asia/ongelma niiden kanssa on. Ei ole ensimmäinen, eikä edes toinen kerta, kun lekurit ovat määräilleet lääkityksiä päin mäntyjä aivan silkkaa tietämättömyyttään.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 16.11.2016 20:26:19

Tää on ihan offia, mutta mä olen pahoillani mun kirjotuksista. Mä olin yläasteella vielä hyvä äidinkielen kieliopissa (tai kun kirjotin aineita, niin tiesin aina pilkun paikan yms.) Multa kyseltiin myös lukiossa, onko mulla lukihäiriö, kun on niin paljon kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Äidinkielen opettaja nimittäin, ei ole koskaan tutkittu, mutta en usko.

Sitten, yliopistossa lähes kaikki tentit olivat essee-tyyppisiä, no liittyen tietysti aineeseen. Numeroilla laskemisessa, ei essee-vastausmahdollisuutta ollut. Siellä luennoitisjoita sun muita ei kiinnostanut vittujakaan vaikka koko tekstissä, ei olosi ollut pilkkuja. Siellä opiskeltiin niitä aineita ja vastauksen oikeellisuus oli arviointiperusteena. Tottakai sitten lopputyö, ym. kypsyysnäytteet olivat asia erikseen, mutta muuten ei mitään väliä.

Mua vaan hävettää jotenkin, kun mulle on kyllä kuittailtu "oikeinkirjoituksestani" pilkkujen paikoista. Liian pitkistä lauseista, jne. Olen kuitenkin sitä mieltä, että en mä ala mitään oikeinkirjoitusta tässä iässä uudelleen opettelemaa. Ihan sen takia, että ei vittujakaan kiinnosta ja että en hyötyisi tuosta taidosta. Kyllä se asia siinä tekstissä on pääasia, kyllä täällä on ainakin hyvin otettu vastaan... Vaikka takuulla olette huomanneet paljon pilkku, piste ym. virheitä. Olen lähes varma. :oops:

Mua vaivaa se, että joskus tulee kirjoituksia jotka on tosi pitkiä ja niissä ei ole mitään kappalejakoa. Teksti on siis alusta loppuun kuin joku kirjoitelma helvetistä, ihan sen takia, että mun on vaikea lukea sellasta. Silmät menee riveissä ihan sekaisin ja se vaan on tosi vaikeaa. Tarkoitan että tänne foorumille on joskus joku uusi kirjoittanut niin, että niitä oli mun yksinkertaisesti mahdotonta lukea.

No olipa tuo soopa täysin offia, mutta kunhan selittelin sitä, että en suinkaan tahallani kirjottele miten sattuu. Nopeasti vaan kun kirjottaa, niin tulee virheitä ja mä en tiedä mikä hemmetin luki- tai kirjoitushäiriö mulla on? Tai kenties ihan yleinen idiotismi, mutta ollaan me pärjätty aina Winstoninkin kanssa.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pohjattoman nuiva » 16.11.2016 20:35:46

Minun mielestäni nettifoorumilla jokainen kirjoittaa kykyjensä mukaan. Kunhan teksti on ymmärrettävää, eikä sellaista muka hauskaa siansaksaa, kuten täällä säännöllisen epäsäännöllisesti esiintyvillä trolleilla. Tyyliin "önx kjellää myudä kxubuja"
Pohjattoman nuiva
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 16.11.2016 21:39:29

Menee nyt kyllä tosi offiksi, mutta enpä ois uskonut, että Lucrezia, sulla ois epäilty lukihäiriötä, mun mielestä sä ja Winston olette tän palstan taitavimpiin kirjoittajiin kuuluvia. No, Arkkiksella kyllä on kans sana hallussa. Tai sitten syynä on yksinkertaisesti se, että mun aivot ei takerru vääriin pilkun paikkoihin, tai yhdyssanavirheisinkään välttämättä oman lukihäiriön takia.

Tosin onhan noita lukihäiriöitäkin eri asteisia. Mulla kesti kauan saada vakuutetuksi, että mun on hankala toimia äikäntunneilla, koska en huomaa ikinä teksteissäni virheitä. Mä puhun neljää kieltä, niin siksi ajattelivat kai, että laiskuudesta se vaan johtui, kun muuten olin kielellisesti lahjakas.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.11.2016 09:26:39

Offi jatkuu: Ei mulla mitään ongelmaa oikeasti ole sen kanssa, jos joku ei täydellisesti hallitse suomen kielioppia, eli en revi persettäni jokaikisestä yhdyssanavirheestä tai pilkun puuttumisesta. Tuo aiempi oli tosiaan tyystin tarpeetonta ja lapsellista kuittailua ja olen pahoillani siitä. Kunhan tekstistä selvän saa, niin aivan sama, onko siellä nyt jokin pilkutus mennyt hieman niin ja näin. Sitten toki häiritsee, jos teksti on täysin käsittämätöntä luettavaa, eli edes pistettä ei käytetä missään välissä, minkäänlaisia kappalejakoja ei ole jne.

Itselleni oma oikeinkirjoitus on tärkeää, mutta lieneekö tuossa takana sitä, että yritän sillä todistella, itselleni ja muillekin, etten tyystin tampio ole. Mulla kun tosiaan on käytynä vain peruskoulu, sekin rimaa hipoen ja äidinkielen tunnit taisivat olla top 3:ssa lintsaustunneissani :mrgreen: . Joskus vituttaa aivan helvetisti, kun on mennyt tekemään jonkin aivan alkeellisen yhdyssanakämmin, eikä sitä enää voi korjata tai sitten sanoo itselleen, että nyt loppui tuo pakko-oireilu ja annapa olla :mrgreen: . Mun ongelmani, mikä voi tehdä tekstistäni hankalaa luettavaa, on se, että lauseeni tuppaavat venymään väliin hiton pitkiksi, eli ne voisi pätkiä pisteinkin, eikä vain pilkuttaa ja pilkuttaa ja jatkaa ja jatkaa(<-Siinä se TAAS tuli :mrgreen: :lol: ).

En mä ole itse asiassa huomannut kenenkään tämän foorumin vakkarin teksteistä, että kovin pahaa lukihäiriötä täällä kukaan potisi, ts. selvää saa kyllä varsin mainiosti, vs. sellainen oikein pahalaatuinen lukihäiriöteksti, joka on sellaista sillisalaattia, että mitä vittua tässä oikein meinataan :shock: . Eipä sillekään toki mitään voi ja jollei ole saanut lapsena/nuorena apua moiseen, niin aikuisena sitä voi olla jo vaikeampi korjata, vaikka ihan ammattilaisella luki-opettajallakin kävisi, koska aikuisena uuden oppiminen käy heikommaksi, varsinkin vaikeiden asioiden kanssa, vaikka motivaatio olisi kuinka kohdillaan.

Ettei aivan offiksi menisi, niin nyt on taas sellainen dokuspurtista toipumislääkitys päällä, että tekstini luultavasti sisältää aika helvetisti kielioppivirheitä ja ties mitä paskaa :mrgreen: . Tässä näpytellessään saa tosissaan skarpata :lol: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna