Olet täällä

Millanen lääkitys?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Millanen lääkitys?

ViestiKirjoittaja Chas » 18.4.2017 07:11:56

Mä olen kanssa aina välillä niin kyllästynyt omaan sairauteeni, mutta nyt ainakin yritän radikaalisti saada muutosta hoitooni. Mun puoliso on sitten taas meidän perheessä se kivun vanki, mutta se tilanne on kesken ja täytyy selvittää.

Miten Rikkonainen nuo laastarit on lähteneet toimimaan? Ovatko alkaneet viemään kivun? Kai siinä täytyy pikkuhiljaa hakea se sopiva annos, eli voi viedä aikaa.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 18.4.2017 07:21:05

^ yllättävän hyvin on alkanut toimimaan. Hermokipu on tallella, mutta moni ns oheiskipu on lievittyny. Nyt kun tästä elimistö tottuu ja löytyy sopiva annostus, niin oon tosi luottavainen siihen, että jaksankin jatkaa elämää.
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 18.4.2017 07:32:24

Hieno homma! Kyllä sä jotain hyviä neuvoja olet siis palstalta saanut ja voimaa vaatia lääkäriltä parempaa kivun hoitoa. <3
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rikkonainen » 18.4.2017 07:42:22

Tää palsta on ollu mulle ihan mielettömän tärkeä! En olis osannu vaatia hoitooni liittyviä asioita ilman, että oon saanu täältä niin paljon tietoa ja tukea!

Kiitos kaikille!❤️
Minä olen läsnä aina. Minä olen kaikkialla. Jokaisessa hetkessä on minun varjoni paino. Hengitä minua. Taistele minua vastan. Taistele turhaan.

Sillä minä olen kipu. Minä olen kaikki.
Rikkonainen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Narkkis » 18.4.2017 08:02:58

Tällä hetkellä menee Lito 900mg, Anksilon 10mg, muutama kuppi kaffea ja muutama nikotiinipurkka. Tyttöystävä piilotti omat Optiparinsa, ja sano että hanki omat masennuslääkkseesi, senkin maanikko! ;)
Narkkis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 18.4.2017 08:31:40

Joo, kivuton hetki on jotain uskomatonta. Siittä herkusta saan nauttia kun aina joskus pitää hakea kipupiikki joita on mulle varattuna ja terkkariin kävelen 5min. kauaa ei vaan voi iloita kun nukkumatti tulee puolessa tunnissa piikistä. Silloinhan on yleensä uneton yö takana ja sekin kyllä mahtavaa, vaikutus kestää vain 6 tuntia mutta kyllä moneksi päiväksi leikkaa ison osan kivusta pois. Ens kerralla kysyn mitä ainetta siinä piikissä on ja saisko samaa pillerinä jolloin voisi ottaa pienemmän annoksen ja nauttia yhdestä kivuttomasta päivästä, auton rattiin ei varmaan ole mitään asiaa mut se on pieni hinta kivuttomuudelle.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Narkkis » 18.4.2017 09:38:43

^ Sitä ei kyllä koskaan tajua tarpeeksi miten onnekas onkaan kun itse voi elää ilman kipua 364 päivää vuodesta.... :roll:
Narkkis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.4.2017 17:31:15

Narkkis kirjoitti: Tyttöystävä piilotti omat Optiparinsa, ja sano että hanki omat masennuslääkkseesi, senkin maanikko! ;)

Et sitten ajatellut hommata ihan omia SSRI-lääkkeitä? Sinä kun sitä maniaa haikailet, niin noilla bipopää saa sen verrattain helpostikin aikaan, eikä tarvitse edes överöidä(Sitä en muuten ihan oikeasti suosittele. Saattavat olla ylenmääräisinä kerta-annoksina pahimmillaan kuolemaksi tai ainakin vammauttaa pysyvästi, jos paska säkä käy, eikä tuo ole edes mitenkään äärimmäisen harvinaista), kunhan jaksaa pakkausselosteen mukaisilla annoksilla kuurittaa vähintään viikon ja muistaa olla ottamatta mitään tasareita sun muita vastavaikuttimia siinä ohella :wink: . No joo, oikeasti EN suosittele tuotakaan. Eipä se lääkemania bipolla mikään hauska juttu lopulta ole, vaikka itse niin ehkä ajatteleekin :roll: . Itse en tosin nauttinut ko. tilasta tippaakaan(Kerran kokenut ja elämäni ainut varsinainen mania johtuikin, ainakin osittain, nimenomaan SSRI-lääkityksestä), vaikka hypomania, ihan ilman mitään ylimääräistä kemiaa varsin mukava tila IMO onkin, kunhan ei niin pitkään jatku, että heittää henkensä/päätyy totaaliseen psykoosiin unettomuuden tähden :mrgreen: .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Odevenks » 20.4.2017 13:52:35

Peratsin 8mg
Voxra 300mg
Brintellix 5mg
Xanor depot 1mg :roll:
Emmä ees jaksa ajatella etten mä jaksa
Odevenks
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 20.4.2017 15:27:28

^^ Onkohan mun "psykoosissa" osaa Seronililla. Onnea vaan, Narkkis, kyllä se bipolla napsahtaa päässä yhdestäkin, sit on kivaa pöpilässä sen jälkeen. 8-) Eikä siitä välttämättä mukavaa maniaa saa, vaan kenties ahdistuneen, aggressiivisen olon, joka huipentuu masennuspsykoosin, en yhtään epäile, että on harvinaistakaan.
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 20.4.2017 20:15:01

Voi Nnaana, kulta pieni. Mä mietin viime yönä, millasta sulla on siellä. Mä uskon todella että toi Seronil on voinut pahentaa sun tilaa. Eiks se nyt sentään lopetettu? Kyllä se onneksi suht nopeasti n. 2 viikossa poistuu kokonaan elimistöstä. Olet ajatuksissani ja mä toivon että sä saisit viimein kunnon apua, koska sitä sä todellakin vittu ansaitset.

Halit ja voimia pikkuinen!
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kapu » 12.5.2019 19:42:43

Odevenks kirjoitti:Peratsin 8mg
Voxra 300mg
Brintellix 5mg
Xanor depot 1mg :roll:

Voxra ja Brintellix kuulostavat minun maallikkokorvaani sellaiselta yhdistelmältä, joka voisi auttaa minun ongelmissani. Pelkkää Voxraa olen kokeillut, mutta ahdistavassa elämäntilanteessa se vain pahensi ahdistusta.

Mutta noiden kahden yhteiskäyttö ei psykiatrin mielestä ollut hyvä idea, vaan niistä pitää valita jompi kumpi, sillä niiden yhteiskäytöstä ei ole riittävästi tietoa.

Saitko sinä Odevenks tosiaan reseptillä sekä Voxraa että Brintellixiä? Tai onko joku muu saanut?
Kapu
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Buvidal24mg » 25.3.2022 21:39:22

Anksilon 10mg+10mg+10mg
Topimax 50mg+50mg
Melatonin Orion 3mg+3mg
Levomepromazine Orion 50mg+50mg
Bisoprolol Accord 5mg+5mg
Buvidal 160mg kk\Injektio
Xeplion 100mg kk\Injektio
Akineton 2mg
Triptyl 25mg
Doxepin 25mg
Zalasta 5mg+5mg+5mg+5mg tarv.
Ku mieliala nousee tietää käyneensä pohjalla.
Buvidal24mg
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 6.4.2022 07:27:20

Vähiin on käynyt nykyään meikäläisen lääkitys, niin laillinen, kuin laitonkin ja hyvä niin. Mitä vähemmän kupoliin vaikuttavia lääkkeitä on kierroksessa, sen paremmin pää toimii ja sitä myötä vointi ja toimintakyky on parempi :) .

Nykyään mulla on säännöllisessä käytössä enää Rivatril, jota käytän 0,5-3 mg/vrk. vähän päivästä riippuen ja välillä voin jättää päiväksi, jopa pariksi tuon ottamattakin, koska kantaa kyllä sen ajan pitkävaikutteisuutensa vuoksi. Tuo max. 3 mg/vrk. on matalampi annostus, mitä respassa sanotaan, eli 4-6 mg/vrk.

Lisäksi mulla on reseptillä Nitrazepam Accord(entinen Insomin) 5-10 mg tarvittaessa unettomuuteen. Sitä käytän harvoin. Ehdoton maksimi on kerran viikossa, mutta aniharvoin tulee niinkään usein käytettyä. Onneksi ei ole ollut kovin pahoja univaikeuksia viimeaikoina. Yksi uneton yö silloin tällöin nyt aina menee.

Kymppipamit löytyvät myös reseptillä ja ne on määrätty mulle ihan säännölliseen käyttöön, mutta en mä niitä käytä, kuin krapulan hoitoon :mrgreen: . Silloin tosin suurilla annoksilla, mutta eipä nykyään tule hankittua krapulaakaan, kuin keskimäärin kerran kuussa. Se on harvoin minun mittapuullani.

Duact-resepti on siitepölyallergiaan. Ko. troppia tulee käytettyä myös hyvin vähän. Pahimpina siitepölykausina vain ja silloinkin ainoastaan, jos olo käy tyystin sietämättömäksi. Sirdalud lihasjumeihin. Sitäkään en käytä, kuin äärimmäisessä hädässä. Yleensä juntturat saa helpottumaan luomukonstein. Propral on määrätty ahdistus- ja paniikkitykytyksiin, mutta en edes muista, koska olen sitä viimeksi käyttänyt. Vetää jo pienellä annoksella valmiiksi maissa olevat verenpaineet entistä alemmas. Samasta syystä en mielelläni käytä Sirdaludiakaan.

Levozin- ja Leponex-respat ovat siltä varalta, jos psykoottiset oireet alkavat tosissaan vaivata. Noille ei ONNEKSI ole ollut tarvetta piiiiitkiin aikoihin.

Osteoporoosilääkitys mulla oli käytössä 3 vuotta, mutta se teki tehtävänsä riittävän hyvin ja saatoin luopua siitä vuoden vaihteessa.

Niin joo, myös apteekin perusvoide on mulla reseptillä :D . Kuivan ihon vuoksi tarvitsen ja respalla tulee halvemmaksi.

Edit: Tuota Rivatrilia käytän nykyään lähinnä bentsodiatsepiinien vieroitusoireiden loitolla pitämiseen :roll: . Ahdistukset ja sen sellaiset olen oppinut käsittelemään lääkkeettömin keinoin. Mulla on taustalla 23 vuotta ja rapiat benzojen säännöllistä käyttöä, johon lukeutuu myös runsaasti väärinkäyttöä suurilla annoksilla, joten luonnollisesti mulla on vahva fysiologinen riippuvuus kyseisiin lääkkeisiin. Psyykkistä riippuvuutta ei enää niinkään ole, ts. mua ei voisi vähempää kiinnostaa väärinkäyttää lääkkeitäni tai napata ylimääräistä aina, kun on vähän huonompi päivä. Vituttaahan se vähän roikkua kiinni lääkkeessä, jota ei oikeasti tarvitse, mutta toistaiseksi pidän pienempänä pahana käyttää Rivoja pienellä annoksella, kuin tehdä lopullinen vieroitusrykäisy kaikkine tuskineen. Elämäni rullaa tätä nykyä niin mukavasti, etten halua pilata sitä todennäköisesti vuosia kestävällä vieroitusoireväännöllä. Siihen olen jo tosi tyytyväinen, että olen saanut hilattua annokset noin alas. Aikoinaan kiskoin klonatsepaamia ynnä muita benzoja huomattavasti suuremmilla doseilla, joissa ei ollut enää mitään lääkinnällistä tai muutakaan järkeä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 8.4.2022 18:00:20

No nyt mä sain kunnon lääkityksen, kipu laastarit on nyt tapissa, jäi elekkeelle entinen diabetes lääkäri joka koitti ottaa diapamitkin pois ettei pää sekoa. No nyt on kahden vuodet ja nnan ison peukun lekurille..
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Sauna