Olet täällä

Mitä adhd seuloissa tarkistetaan?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mitä adhd seuloissa tarkistetaan?

ViestiKirjoittaja Sandino99 » 1.10.2019 08:55:10

Elikkäs mun pitäis mennä seuloihin että mulle voidaan antaa diagnoosi ja lääkkeitä mutta mä oon polttanu ihan saatanan paljon tän vuoden aikana ihan joka päivä. En oikee hirveemmi muuta oo käyttäny paitsi bentsoi viime viikonloppuna niin haluun vaa tietää jos joku tietää että kattooko ne vaan amfetamiinia vai ihan kaikki, että jos näkyy pelkkä budii nii en haluu että sen takii en sais lääkkeitä koska niitten silmil olisin nisti.
Sandino99
Miedosti panostava jäsen

Re: Mitä adhd seuloissa tarkistetaan?

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.10.2019 13:12:30

^ Mulla ei ole omakohtaista kokemusta laajemmista ADHD-tutkimuksista, enkä muutenkaan asiasta niin tarkkaan tiedä, mutta käsittääkseni seulovat kyllä kaikki aineet, mitä käyttämänsä seula suinkin näyttää(Voi olla hyvinkin tarkka) ja mitään huumausaineita/PKV-lääkkeitä, joihin ei ole respaa ei saa näkyä, mikäli mielii saada diagnoosin ja sen myötä lääkityksen. Tämä ihan siksi, että aktiivinen päihteiden käyttö voi vääristää ihmisen pääkopan tilannetta ja täten pätevää diagnoosia ei pystytä antamaan näissä neurologisissa poikkeavuuksissa ja/tai psykiatrisissa sairauksissa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 16.10.2019 09:48:08

Tässä maassa ei seulota kaikkia ihmisiä, että on mahdollisuus saada laillinen stimulääkitys. Julkinenpuoli toki toimii näin.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 24.11.2019 09:10:48

Multa seulottiin ihan alkoholikin eli maksa arvot on syytä olla kunnos myös. Ja jos narahat nii joissain paikois riittää et annat 6kk seulat kuten mulla. Muut yleensä ei spiidiä heru jos päihteet maistuu..
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 19.12.2019 11:11:37

Seulotaan n. Reilu 300 ainetta nykyisin ja maksa-arvot. Saa itse seurata kun kusi kapselit sinetöidään :mrgreen: Myös vesiseuloja tarkkaillaan ettei oo liian laimeeta. Yleensä tulee vielä ylläriseulana.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Sauna