Olet täällä

Usko ja päihteet

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Usko ja päihteet

ViestiKirjoittaja Usko Elää » 19.10.2019 13:45:02

Jukka Tolonen oli pirinisti yli kymmennen vuotta mutta pääsi eroon aineista uskon ja nimenomaan kristinuskon avulla. Kysymykseni on tämä: onko teillä ystäviä tai tuttuja jotka ovat pääseet irti päihteistä uskon avulla? Itse pidän kaikkia vinkkejä ja ehdotuksia kullanarvoisina koska olen ajautunut umpikujaan.
Usko Elää
Miedosti panostava jäsen

Re: Usko ja päihteet

ViestiKirjoittaja 0132 » 19.10.2019 15:08:10

No hei.

Umpikujaasi yhden polun tarjoan. Tai en tiedä oisko siitä sittenkään apuja. No katso kuitenkin:
Me Lopettajat, Putka Häiriköille, maaliskuun alku - 19.
Olen itse kokenut jotain jota en oikein ymmärrä. Se on kuitenkin kestänyt ja vienyt minua eteenpäin raittiudessa.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Usko Elää » 19.10.2019 16:44:43

Kiitos vastauksesta. Täytyy pohtia näitä plinkin eri foorumi vaihtoehtoja. Mulla on uusi ystävä "Me Vähentäjät" ketjussa ja se tuntuu hyvältä ettei ihan yksin jätetä.
Usko Elää
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rakas hörhöni » 25.10.2019 21:14:57

Henk.koht.en tunne mutta uskon että näin voi käydä.Ja kuullut kyllä monia vastaavia tarinoita.
Rakas hörhöni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wannabe Feenix » 24.2.2022 23:12:22

Pääsin irti lähes 10v iv käytöstä kun löysin uskon ha anteeksiannon voiman, itseäni kohtaan.
Wannabe Feenix
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pihlis (poistunut käyttäjä) » 1.3.2022 09:34:13

Vapauduin itse 10 vuotta sitten, kun Jeesus ilmestyi mun elämään. Rukoilin Pasilan budussa karmeissa refloissa, että Jeesus, jos olet olemassa, muuta mun elämä. Muita jumalia olin jo ehtinyt kokeilla huonoin seurauksin. Siellä sitten hikoilin ja kiduin sen 3vrk, pyysin itseasiassa Raamatun ja putkassa aloin lukea sitä :D Se on jännä, miten karmeat reflat pistää ihmisen niin polvilleen, että alkaa uskokin kelvata.

Noh, sieltä sitten pääsin ulos ja radalle samantien takaisin. Pari viikkoa vedin, mutta jokin oli muuttunut. Ensinnäkin kaman veto tuntui pahalta. Fyysisesti ja henkisesti. Se oli tosi outoa ja uutta mulle. Ikäänkuin roina ei enää toiminut tai en saanut siitä mitään hyötyä. Alkoi tulla olo, että haluan yrittää kuiville. Tätä olin yrittänyt toki kymmeniä kertoja aiemmin. Puhuinkin asiasta frendeille, jotka nauroi päin naamaa, että mitäs paskaa kuvittelet, ikinä et onnistu. Mutta jokin outo sisäinen varmuus oli tullut mun sisälle. Mä pääsen tästä irti. Tiesin, että kaikki on nyt toisin ja tulen onnistumaan.

Sopimus siellä sellissä oli, että jos Jeesus olet todellinen ja haluat pelastaa mut, mun elämän täytyy muuttua. Sanoin hänelle siellä, että en yksin pysty muuttumaan vaan hänen on annettava voimaa ja vapautettava mut. Parin viikon päästä jätin mun miehen ja aloin vierottautua. Olin tavannut muutamia uskovia, jotka auttoivat maksamaan viimeiset huumevelat ja pääsin myös niistä vapaaksi. Mulla oli muutama toinen uskova, jotka auttoi vieroitusoireissa ja kaksi seuraavaa viikkoa olivat elämäni pahimmat. Selvisin, ja näin käytännössä, että Jeesus todisti olevansa Jumala, joka muuttaa elämiä :)

Haluan korostaa, että hän antoi minulle voiman muutokseen, mutta töitä oli tehtävä ja valintoja. Oli tuettauduttava Raamattuun ja löydettävä sieltä totuus. Oli katkaistava välit menneeseen ja vanhoihin tuttuihin. Olen edelleen kuivilla ja jokainen päivä on kiitosaihe, sillä en olisi päässyt irti yksin.
Pihlis (poistunut käyttäjä)

Paluu Sauna