Olet täällä

Bentsot eivät toimi ahdistukseen, mitä siis seuraavaksi?

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Bentsot eivät toimi ahdistukseen, mitä siis seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja ruttojuuri » 18.3.2021 22:38:19

Mulla on ollut resepti oksatsepaamiin (ei muistikuvaa määrästä), 5 mg diatsepaamiin ja 1 mg loratsepaamiin. Nuo vaikuttivat olotilaan laimeammin kuin vanhentunut vitamiinitabletti, joten kokeilin vähän suositeltua suurempia annoksia (siis 10-15 mg diatsepaamia ja 2-3 mg loratsepaamia), mutta tuostakaan ei ollut apua. En siis ota näitä päivittäin (tai välttämättä edes viikoittain), joten toleranssinkaan ei luulisi olevan kauhean korkealla.

Osa ehkä leikkaa voimakkainta ahdistusta, mutta efekti on lähinnä sama kuin se että jäävuoren huippua vähän viilataan, kun taas mua kiinnostaa sulattaa koko paska kaikkinensa. Eli tavoitteena ois saada ahdistus täysin pois (hetkellisesti tietenkin), tai edes vähentää sitä ihan selkeästi. En jaksa kädenlämpöisyyttä enää.

Toki järkevintä olis käsitellä tätä vähän paremmilla tavoilla kuin kemiallisella lekalla, mutta en ole niin järkevä (tai no, yritän kyllä niitä hyviäkin tapoja tässä samalla kokeilla). Ei mulla toisaalta ole tarkoituksena sekään että päivittäin vetelisin addiktoivia substansseja, mutta edes pari kertaa kuussa olisi ihan kiva olla ongelmistaan vapaa. Alkoholikaan ei täysin toimi tuohon tarkoitukseen, mutta vähän bentsoja paremmin kuitenkin.

Kehitysehdotuksia siis otetaan vastaan! Olen nainen, mutta en mitenkään pienikokoinen, vaan pikemminkin päinvastoin. Lisäksi mulla on SSRI-lääkitys, joten pitäisi olla jotain sen kanssa sopivaa.

Sitäkin oon miettinyt että kuinkahan huono idea olisi pysyä rauhoittavissa, mutta boostata niitä alkolla? Mitään erityisen intensiivisiä ryynikännejä en siis tarkoita tässä, vaan suhteellisen pientä määrää - joskaan en osaa sanoa yhtään, että mitä se pieni määrä sitten käytännössä on.
Viimeksi muokannut ruttojuuri päivämäärä 20.3.2021 23:12:55, muokattu yhteensä 2 kertaa
ruttojuuri
Miedosti panostava jäsen

Re: Bentsot eivät toimi ahdistukseen, mitä siis seuraavaksi?

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 19.3.2021 16:28:14

ruttojuuri kirjoitti:Sitäkin oon miettinyt että kuinkahan huono idea olisi pysyä rauhoittavissa, mutta boostata niitä alkolla?

Huonoakin huonompi.

Mutta muut kemikaalivinkkini ovat:
-Suurempi annos sitä Diapamia tai sitten Rivatrilia/Xanoria
-Ehkä Lyricaa
-Ehkä Buspironia tai muuta mielialatroppia
-Lääkekannabista (Indicaa) tai lääketaikasieniä

Luomuvinkit:
-Psykoterapiaa, avantouintia ja kovaa saunomista, uusia harrastuksia/lisää liikettä kroppaan, parempaa ruokavaliota, lääkevierotusta tai vaikka Ashwagandhaa, Berberiiniä ja Kamomilla-teetä.

Ps. Myös pätevää yleislääkäriä voi ehdottaa joka ottaa niin paljon labroja, että saattaapi selvitä miksi ahdistaa jos syy onkin korvienvälin sijaan kehossa piilevänä.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ruttojuuri » 19.3.2021 22:33:12

Mastodontti kirjoitti:Huonoakin huonompi.

Olisko noin myös siinä tapauksessa, että määrät oisivat oikeasti pieniä, tyyliin 5-10 mg pamia ja pari olutta? Tai mikä lie sitten olisikaan sopiva annostus. Tuo houkuttelisi ihan erityisesti siksi, että kemiallisista vaihtoehdoista menee ihan heittämällä halvimmaksi ja toteutuskin olis helppoa. Toisaalta en tiedä sortuisiko siinä sitten annostelemaan lisää, jos ensin ei vaikuta tuntuvan missään. Ei mua mikään totaalinen sekoaminenkaan houkuttele, ja onhan noista tarinoita.

Ruokavalio - no, se on näin ahmintahäiriöisenä ja muutenkin syömisvammaisena helpommin sanottu kuin tehty. Terapiaa (heti kun sinne pääsen), liikuntaa ja ravintolisiä (jos ei luontaistuotteita, niin ainakin monivitamiinia) on kyllä tarkoitus harjoittaa tässä samalla (joskaan tää tarkoitus ei ehkä tarkoita toteutusta, kun jaksaminen on mitä on, mutta aina voi yrittää). Noiden kanssa ongelmaksi muodostuu se, että prosessi on hidas ja tuskainen - vaaditaan voimavaroja, että saa voimavaroja. Siihen rinnalle haluan tosiaan nopean ja ihan satavarmasti toimivan helpotuksen silloin tällöin, oli se sitten järkevää tai ei.

Nuo muut ovat kyllä ihan varteenotettavia vaihtoehtoja, kiitos! Oon tosin kuullut että taikasienet eivät SSRI:n kanssa toimi. Psilosybiinin ja kannabiksen kanssa muutenkin epäilyttää se että ahdistaisivatko ne vain entisestään (/laukaisisivatko esim. paniikkikohtauksen), mutta ehkä just joku Indica-lajike voisi olla kokeilukelpoinen. Jos olisin vähän paremmassa kunnossa, niin haluaisin kyllä käyttää sieniä apuna itsetutkiskelussa.

Ainakin mun pahimmat ahdistus- tai paniikkipiikkini johtuvat melko todennäköisesti sosiaalisista peloista, add:n ja/tai aspergerin aikaansaamista vaikeuksista (noita tosin vasta tutkitaan), ikävistä kokemuksista etenkin lapsuudessa sekä maailmantuskasta, mutta tälle jatkuvalle ahdistukselle ei ole ns. selkeää syytä, joten ovat nuo verikokeetkin ihan hyvä pointti. Multa on muutama vuosi sitten testattu kilpirauhanen + sokerinsieto, mitään muuta ei (muistaakseni), ja olisihan nuo muutenkin ihan hyvä päivittää.
ruttojuuri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Thatspecialsomeone » 20.3.2021 13:44:26

Oot tehnyt tyhmästi. Rauhoittavia ei ole tarkoitus syödä yli 2-3vko jaksoja, koska
a)Ne menettävät vaikutuksen lähes kokonaan
b)Niihin jää koukkuun.

Sulle ainut ratkaisu on pudottaa pikkuhiljaa bentsot pois, sitkun oot nollissa, jos tarvitset vielä rauhoittavia, ota vaan kerran kaksi viikossa, kun ahdistus on pahinta.

Jos sulla on jatkuva sietämätön ahdistus niin siihen ei kyllä bentsoista ole apua. Voit kokeilla SSRI/SNRI lääkkeitä, jotka auttoi itellä. Ite syön myös diapamia, mut otan korkeintaan kerran tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa.
"What do you get when you cross a mentally ill loner, to a society that abandoned him and treats him like trash. I'l tell you what you get, you get what you fucking deserve"-Joker
Thatspecialsomeone
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ruttojuuri » 20.3.2021 14:09:41

Thatspecialsomeone kirjoitti:Oot tehnyt tyhmästi. Rauhoittavia ei ole tarkoitus syödä yli 2-3vko jaksoja, koska
a)Ne menettävät vaikutuksen lähes kokonaan
b)Niihin jää koukkuun.

Sulle ainut ratkaisu on pudottaa pikkuhiljaa bentsot pois, sitkun oot nollissa, jos tarvitset vielä rauhoittavia, ota vaan kerran kaksi viikossa, kun ahdistus on pahinta.

Jos sulla on jatkuva sietämätön ahdistus niin siihen ei kyllä bentsoista ole apua. Voit kokeilla SSRI/SNRI lääkkeitä, jotka auttoi itellä. Ite syön myös diapamia, mut otan korkeintaan kerran tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa.

Oho, sori jos/kun aloitusviesti oli epäselvä! Vähän muokkasin tuota nyt, toivottavasti tulee parempi tilannekuva. Mulla ei siis ole tapana syödä noita päivittäin, ja sen jatkuvankin ahdistuksen kyllä kestän enimmäkseen, mutta edes pari kertaa kuussa haluaisin kunnollisen "hengähdystauon" (eli vaikka päivän - tai vähintään hetken - jolloin saisi olla ihan kokonaan ilman ahdistusta), että jaksan taistella sen kanssa muidenkin keinojen kuin lääkkeiden avulla. Toistaiseksi bentsot (edes ensimmäisellä kerralla, täysin ilman toleja) tai alkoholi eivät ole tuohon oikein yltäneet.

SSRI-lääkitys mulla on jo, se on ehkä auttanut joihinkin masennusoireisiin, mutta ahdistukseen oikeastaan ei. Vähän jo harkitsen lopettamista, kun toikin on niin tehotonta. Ehkä olen vaan lääkkeille immuuni tai jotain.
ruttojuuri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Thatspecialsomeone » 21.3.2021 07:53:02

Melko kummallista. Minkä ikäinen olet? Montako vuotta käyttänyt bentsoja? Onko mitään muuta käyttöä ollut?

Mulle ei tule mieleen kuin se, että oot jossain vaiheessa pidemmän aikaa rouskutellut urakalla ja kärtsännyt reseptorit niin ettei enää sano paljoa.

Itellä on sama opiaattien kanssa. Otin sairaalassa 40mg oksikodonia kerralla(aijempi vakio annos, jolla sai keskivahvat olot) enkä huomannut juuri mitään efektejä. Sama subun kanssa, jos ei ota pitkiä aikoja tulee kipeeksi, mut kun ottaa viekkarit vaan häviää ja tulee "selvä" olo. Ei päihdytä yhtään.

Mutta en ole kuullut et bentsoilla vois käydä noin, kyllä mäkin syön bentsoja ja syönyt pitkään. Mutta jos pidän vaikka kuukauden tauon ja otan pari pamia niin kyllä ne takuulla vaikuttaa ihan hyvin.
"What do you get when you cross a mentally ill loner, to a society that abandoned him and treats him like trash. I'l tell you what you get, you get what you fucking deserve"-Joker
Thatspecialsomeone
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja ruttojuuri » 21.3.2021 20:14:02

Thatspecialsomeone kirjoitti:Melko kummallista. Minkä ikäinen olet? Montako vuotta käyttänyt bentsoja? Onko mitään muuta käyttöä ollut?

Mulle ei tule mieleen kuin se, että oot jossain vaiheessa pidemmän aikaa rouskutellut urakalla ja kärtsännyt reseptorit niin ettei enää sano paljoa.

Itellä on sama opiaattien kanssa. Otin sairaalassa 40mg oksikodonia kerralla(aijempi vakio annos, jolla sai keskivahvat olot) enkä huomannut juuri mitään efektejä. Sama subun kanssa, jos ei ota pitkiä aikoja tulee kipeeksi, mut kun ottaa viekkarit vaan häviää ja tulee "selvä" olo. Ei päihdytä yhtään.

Mutta en ole kuullut et bentsoilla vois käydä noin, kyllä mäkin syön bentsoja ja syönyt pitkään. Mutta jos pidän vaikka kuukauden tauon ja otan pari pamia niin kyllä ne takuulla vaikuttaa ihan hyvin.

Joo, kummallista tää mustakin on! Oon 24-vuotias, näiden lisäksi on ollut käytössä vaan katukaupan Concerta silloin tällöin. Alkoa menee joskus useemman kerran viikossa, välillä olen kuukausia ilman. Ensimmäinen bentsoresepti kirjoitettiin kai puolitoista vuotta sitten, mut käytän näitä tosiaan aika satunnaisesti. Et jos reseptorit ovat jostakin grillautuneet, niin eivät ainakaan rauhottavista.

Ei mitään hajua että onko mulla aivokemia jotenkin ihan omanlaisellaan tavallaan päin perkelettä, varmaan kokeilen vähän suurempia kerta-annoksia sitten kun noita taas saan.

Opiaattikoukku on varmasti omanlaisensa helvetti, tsemppiä sen kanssa räpiköintiin.
ruttojuuri
Miedosti panostava jäsen

Paluu Sauna