Olet täällä

Itsetuhoisuus

Lataamossa keskustellaan mielenterveyden pulmista ja päihteiden yhteydestä mielenterveyteen. Tervetuloa lataamaan akkusi vertaisten tuella! Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Itsetuhoisuus

ViestiKirjoittaja Lintuanna » 25.1.2015 10:06:12

Heips torpanäijä! Mullakin unihäiriö ja väsymys ylipäänsä oli/on omiaan aiheuttamaan kaikkea turhaa p***aa. Silloin nimenomaan nopeiden helpotusten saaminen nousee etusijalle. Ja mullakin oli tosi vahva tapa sit juoda siihen.

Sun uni ja säännöllinen rytmi olis varmaan ensisijaista hoitaa kuntoon? Mulla se meni niin, että vasta, kun ite sain psykan polin kautta noihin avun, sain voimia ylipäänsä keskittyä raitistumiseen ym. Siis jos siihen haluaa pyrkiä. En mä ole tehnyt mitään lopullisia lupauksia itsekään, en usko niihin. Kuukauden juomattomuus on nyt kuitenkin antanut paljon hyvää, vaikka aikamoista vuoristorataa tää tuntuu välillä olevan :mrgreen: .
Lintuanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja torpanäijä55 » 25.1.2015 19:50:21

Lintuanna kirjoitti:Heips torpanäijä! Mullakin unihäiriö ja väsymys ylipäänsä oli/on omiaan aiheuttamaan kaikkea turhaa p***aa. Silloin nimenomaan nopeiden helpotusten saaminen nousee etusijalle. Ja mullakin oli tosi vahva tapa sit juoda siihen.

Sun uni ja säännöllinen rytmi olis varmaan ensisijaista hoitaa kuntoon? Mulla se meni niin, että vasta, kun ite sain psykan polin kautta noihin avun, sain voimia ylipäänsä keskittyä raitistumiseen ym. Siis jos siihen haluaa pyrkiä. En mä ole tehnyt mitään lopullisia lupauksia itsekään, en usko niihin. Kuukauden juomattomuus on nyt kuitenkin antanut paljon hyvää, vaikka aikamoista vuoristorataa tää tuntuu välillä olevan :mrgreen: .

Joo olet oikeessa, kuka tahansa (luulen) alkaa sekoon ja hakeen apua vaikka viinasta jos ei saa nukuttua ja oravanpyörää poikki

Toi säännöllinen elämänrytmi on mulle vierasta ja vaikein asia varmaan kun aina luulin et pystyn nukkuun missä ja milloin vaan, vaan erehdyin...

Mulla toka päivä menossa ja 1 kk tuntuu iäisyydeltä odottaa, onneksi olkoon, samaa tsemppiä! :-)

Paljonko joit esim viikossa ja kauanko? Oliko putkia vai aina sillöin tällöin "jatkuvasti"? :-)
torpanäijä55
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hipatonta » 18.3.2015 17:33:28

Hyvä että täällä on tällainen ketju. On paljon sanottavaa.

Masennusta lähes kymmenen vuotta takana, psykoterapiaa melkein kolme vuotta. Puoltoista kuukautta sitten yliannostus rauhottavia ja nukahtamislääkkeitä. Sen jälkeen 5 vkoa intensiivistä hoitoa, mutta itsetuhoisuus otti vallan: taas yliannostus ja lanssilla päivystykseen. Muutenkin itsetuhoajatukset koko ajan mielessä, vaikka hoito näyttäis tepsivän. Se on kuin huume, tieto siitä että tästä paskasta pääsee koska vain pois, jos vähän liikaa ottaa pillereitä.

Viimeisimmän yliannostuksen aiheutti Ketipinor. Sain reseptiksi sellaisen annostuksen, jolla saa hengen itseltään. Nyt puolet siitä jäljellä eli yli 50 tabua. Vedänkö vessanpöntöstä alas vaiko koitan viedä apteekkiin?
Hipatonta
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hipatonta » 18.3.2015 17:41:32

Niin ja unohtui kertoa: alkoholi on myös iso ongelma mulla. Antabus, Revia ja AA kokeiltu siihen asiaan. Viinapiru silti kummittelee päässä. Alkoholi on iso syy mulla itsetuhoon: miksi en pysty raitistumaan vaikka haluan?
Hipatonta
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Lataamo