Olet täällä

Yksinäisyys!!

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Yksinäisyys!!

ViestiKirjoittaja Sato1980 » 9.9.2020 09:08:48

Niin olen 40 vuotias ja avioliitossa ja 2 lasta edellisestä suhteesta. No olen yksin ja yksinäinen vaikka kuka väittäisi mitä kun olen naimisissa! No mies on ulkomailta kotoisin ja kulttuurieroo on mutta hyvin toimii liitto meillä mutta se että kun ei oo yhtään ystävää saati kaveria. Tää tapöaa mut sisältä täysin. Mä oon nyt työtön ja ootan pääsyä ammatilliseen kuntoutukseen niin oon kotona. Sairastan nivelreumaa joka ollut mulla jo 14 vanhasta. Koulussa jo kiusattiin ei ollut ystäviä tai kavereita. Toisessa koulussa sain ja kun koulut oli ohi en oo koskaan enää kuullut kenestäkään. Työ elämässä muo kehuttu kivaksi tyypiksi mutta sekään ei oo riittänyt saamaan ystäviä. Facebookissa ei ees tunneta ja ees toivoteta hyvää syntymä päivää. En voi väkisin itseeni kellekään tyrkyttää. Että tuntuu et ihan sama. Onneksi on hyvä isoveli oma äiti ja aviomies jpille ees jutella jotain mutta ei se oo sama. Ja niille en voi kertoo mitään mun yksinäisyydestä ei ne ymmärrä. Miehellä on omat kaverit ja niitä tapailee. Mulla ollut lievä masennut vuoden 19 talvella niin sekin varmaan palaa. Täällä siis istun ja nyhjötän ulkona käyn kävelyllä jne. Siinäpä se mun elämä on. Noh mitä täältä haluun no ehkä niitä kohtalo tovereita ja kenties niitä ystäviä.
Sato1980
Miedosti panostava jäsen

Re: Yksinäisyys!!

ViestiKirjoittaja jumpura » 9.9.2020 20:44:27

En tiedä toimiiko kansalaisopistot nyt korona-aikana. Minä kun siirryin eläkkeelle niin aloitin kasalaisopistossa erilaisia juttuja. Oman menneisyyden kirjoittamista, dekkarin kirjoittamista, muunlaista kirjoittamista, Venäjää, puutöitä, vesijumppaa. Ei kaikkia kerralla mutta milloin mitäkin. Mm. ihan tuo mainitsemani puutyökurssi oli minulle kelvollista yksinäisyydentorjuntaa vaikkei siltä kurssilta sydänystäviä löytynytkään, kunnostinpahan vanhan kiikkutuolin ja rakensin itsesuunnitellun kenkiensäilytyslokerikon johon kuuluu näppärästi sisääntaitettava "kenkärenki", eli kenkien poisottamista helpottava väline.

En tiedä toimiiko Suomessa nykyisellään minkälaisia keskusteluryhmiä joissa voisi keskustella siitä mistä kokee tarpeelliseksi keskustella, vaikkapa siitä että ompas täällä yksinäistä.

Mutta kuten alussa mainitsin, voi olla ettei tapahtumia juurikaan nyt järjestetä.

Sitäpaitsi tuo mitä alussa mainitsin on ihan totta (vaikkei sitä kirjoittamani tekstin perusteella ehkä todeksi uskoisikaan), olen opiskellut kansalaisopistossa kolmenlaista kirjoittamista, joten olen jo meikein kirjoittamisen laktoosi-intoleranssi (vapaasti Reijo Mäen romaania mukaillen). Kirjoja en ole kirjoittanut enkä enemmälti lukenutkaan. Täällä kysytään että mitä kirjaa luet parhaillaan? No "Kenelle kellot soivat.", se on kesken, on ollut kesken nyt muutaman vuoden. Viimeksi luin sitä Ateenan Akropolis -kukkulan juurella, kun kävin Kreikassa turistimatkalla. No nyt olen jo eksynyt aiheesta pahan kerran...
- kuka mummon lumeen sorti? -
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.9.2020 18:54:41

Hei. Tuota samaa minäkin että johonkin kursseille, tai ryhmiin. Kun täällä kirjoittelet niin lienee kaikenlaiset vertaistukiryhmät vois olla paikka missä tavata muita.
Sitä vain täytyy olla rohkea aloitteen tekemiseen ja sitten ottaa yhteyttä, pitää yhteyttä yllä itse, siitä se lähtee. Ei kannata odottaa että joku muu ottaa yhteyttä, kyllä se kannattaa itse pitää yhteyttä ja olla kiinnostunut toisen tekemisistä ja ajatuksista.
Seurakunnallakin on kaikenlaista toimintaa, eikä tarvi olla mikään uskovainen.
Tsemppiä sinulle ja rohkeasti vain alat tutustua sellaiseen ihmiseen joka tuntuu kivalta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.9.2020 07:42:58

Yön yli mietittyäni yksinäisyys asiaa niin muistin, kuinka itse aikoinaan valitin ja tunsin yksinäisyyttä.
Joku viisas minulle sanoi, että kannattaisko miettiä onko oikeasti yksinviihtyvä? On tyytyväinen yksin? Ettei edes viihdy suuressa kaveriporukassa? Ja että miksi haluta sellaista mitä ei ole, kun voisi tyytyä siihen mitä on.
Aina kun tunnen että olen erilainen, hylätty, torjuttu, mietin noita sanoja ja helpottuu olo.
Minun kannattaa hyväksyä itseni tällaisenaan, enkä enää uskalla vertailla itseäni esim. seurallisiin, huvittelupaikoissa, ryhmissä, kuntosaleilla viihtyviin sisaruksiini ja annan mennä toisesta korvasta ulos kehumiset missä milloinkin on ollut ja mitä tehnyt. Eli olen aikalailla kateuteen taipuvainen. Olipa hyvä että kävin lukemassa täällä niin taas sain pontta hyväksyä itseni tällaisenaan. Riittää kun on se perhe, pienikin, tässä ympärillä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Monttutonttu » 17.10.2020 19:39:33

Itse jätin tarkoituksella ns. Vanhan elämän (poistin siis Facebookin ja vaihdoin puhelinnumeron) nyt ainoat ystävät vanhemmat ja veli. Huomannut että kovin on yksinäistä kun ei yhtään selvää ystävää vielä ole vielä löytynyt, menee offtopikiksi mutta tästä linkistä löytänyt aina jotain uutta kun viitsii ajatuksella lukea. https://hidastaelamaa.fi/2014/06/30-asi ... /#4132d7bf
Monttutonttu
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Lumikko » 26.10.2020 13:03:01

Itse olen allerginen kotieläimille, mutta olen kuullut että koirapuistosta löytyy aina juttuseuraa kun koirat temmeltävät.
Lumikko

Paluu Olohuone