Olet täällä

Aika katsoa totuutta silmiin

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Aika katsoa totuutta silmiin

ViestiKirjoittaja Sevilla » 29.3.2009 21:29:37

Joo pikkuhiljaa tässä erosurussa mennään eteenpäin. Välillä vaan tulee ihmeellisiä takapakkeja, kuten esim tänä viikonloppuna.
Päivät on mennyt ihan hyvin, mutta oon kahtena yönä herännyt hikisenä painajaisiin, joissa on elävästi mukana exä. Juoppo tekee niissä unissa mulle hirveitä asioita ja unet on tuntunut niin todellisilta, että kun oon havahtunut, niin menee hetki että rauhoitun ja nukahdan taas uudestaan.
Aika inhottavaa itseasiassa...toivottavasti en nää tämmösiä enää kovin montaa kertaa. Mutta siis kai sitä jotenkin alitajuisesti käsittelee sitä eroaan nukkuessaankin. Ehtihän sitä niin paljon asioita tapahtumaan vuosien varrella alkoholistin rinnalla.
Ja tänään on viimeöinen uni pyörinyt koko ajan mielessä ja oon tajunnut, että taisi se munkin juopponi melko narsistinen luonne olla. Ennen en ole näin ajatellut, mutta nyt kun asioihin on saanut hieman etäisyyttä, niin moni asia viittaa narsistisiin luonteenpiirteisiin. Salakavala alkoholisti.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lina » 29.3.2009 21:37:12

Varmaan alitajunta pitää nyt sun puolia juoppoa vastaan: ettet vain unohda mistä olet lähtenyt. Olisi sanottavaa,mutta pakko lopettaa, kun näppiksen ääni pitää vanhempaa lasta hereillä. Eiköhän mennä petiin ja nähdä välillä hyviä unia?
Lina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 29.3.2009 21:45:05

Näin tehdään. Mihinkäs nää asiat katoaisi yön aikana.

Kauniita unia kaikille.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Piritta » 30.3.2009 07:55:29

mä lopetin noitte unien katsomisen kun aloin näkee tappo unia... jestas ku tuli hakattua puukolla, kirveellä ja jos jonkinnäkösel astalol..päätin vaan ett en haluu niit nähä ja ne häipy..
nykyään nään unta tummasta, pitkästä, kaunis silmäisestä miehestä :D se on ihana mutt en oo viel törmänny siihe 8)
"elä omaa elämääs äläkä miehen, muuta suhtautumistas ja päästä irti riippuvuudestasi..Se on sun korvien välissä vaan eikä oikeasti tähtää sua ysimillisellä" -sintinäippä-
Piritta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 31.3.2009 20:43:44

Pieni ja hento ote ihmisestä kiinni.
Aivan sama tunne kuin koskettava tuuli.
Pieni ja hento ote - siinä kaikki.

Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla.
Miten kaikki voi olla valmista, kun ei ole edes tehty mitään?
Miten niin jalat maassa? Oletko nähnyt kenenkään kävelevän ilmassa?
Pidän sinusta, siinä kaikki. Pitääkö se todistaa tuhansilla sanoilla?

Tää on niin hyvä biisi. Oli pakko laittaa pätkä. :D
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lina » 31.3.2009 20:53:58

Minulla päivän biisi ihan toisesta aihepiiristä. Kuuntelen Kate Bushin Army Dreamersia ja itkeä kollotan sukulaispoikaa. Tuntuu, että sillekin surulle löytyi todella tilaa vasta kun olen päässyt jotenkin jaloilleni. Ihmismieli on ihmeellisen suojeleva sittenkin.
Lina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 8.4.2009 10:05:34

Huhtikuu ja positiivisia päiviä enemmän kuin negatiivisia. Asiat järjestyy pikkuhiljaa parempaan.

Tuntuu mukavalta kun huomaa saavansa omasta elämästä kiinni. Mä en ole tilivelvollinen kenellekään muulle kuin itselleni, ja vain ja ainoastaan omien asioideni suhteen. Mä en yritä hallita juopon elämää. Mä yritän hallita vain omaani.

Edelleen tapahtuu kurjia asioita ja pääasiassa ne liittyvät lapsen ja isän tapaamisiin. Mutta ne ei ole enää horjuttaneet niin paljon mun elämääni. Mä pystyn olemaan se vahva aikuinen, joka on lapsensa rinnalla ja ottaa itkut vastaan. Vaikka se tuntuu välillä todella pahalta.

Yksinäisyyden tunnetta on välillä ollut vaikea käsitellä. Joo, mä olen soittanut juopolle ja ollut sen kanssa tekemisissä, mutta huom. MUN ehdoillani. Mä en ole lähtenyt mihinkään peliin enää mukaan. Juokoon jos janottaa. Mä en pysty, en edes jaksa, eikä myöskään kiinnosta yrittää puuttua siihen.

Jos nyt ois talvi ja satais vettä ja ois pimeetä, en ehkä ois näin positiivinen. Mutta nyt olen. Ehdin mä sitten ens talvena taas märehtimään asioita jos niikseen on.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 15.4.2009 09:55:00

Tää kanava on näköjään ihan hiljentynyt.

Ehkäpä kevät vaikuttaa asiaan...kuka nyt koneella jaksaa istua, kun ulkona paistaa aurinko. 8)

Mää täällä käyn välillä kurkkailemassa kuuluuko muista mitään :D
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 17.4.2009 22:35:38

Täällä mä keikun netissä keskellä yötä. Työpäivä takana ja herännyt oon klo 6, mutta vielä jaksaa...

Mä olen muuten ratkaissut lapsen ja isän tapaamiset niin, että isä käy mun luona tapaamassa lastaan. En nimittäin uskalla ottaa sitä riskiä, että pieni lapsemme menisi isin luo ja isi olisikin kännissä. Ja tämähän olisi enemmän kuin todennäköistä!
Mun luona tapaamisissa on plussana se, että mies on varmasti selvä. Miinuksena se, että mun on vaikea rajata miehen täällä olemista. Käytännössä hän on siis kotonani aina noin 3-4 yötä ja tämä osaltaan myös sekoittaa lasta, koska hänen on ylipäätään vaikea ymmärtää sitä että iskä ja äiti ovat eronneet. Mies ei kyllä pysty olemaan pitempään selvin päin, joten ei pelkoa, että tapaamiset tästä vielä venyisivät. Olen kuitenkin ajatellut, että yöpymisiä ainakin pitäisi rajoittaa maksimissaan kahteen yöhön. Välillä tapaamisten välillä on pitkiäkin aikoja, joten en koe toteuttavani tapaamisia ainakaan sen takia, että itse en pystyisi olemaan erossa miehestä!!! Ja itseasiassa elämä olisi paljon helpompaa, jos ei tarvitsisi tällaisia miettiä. Mutta jotenkin koen että mun tehtävä on tukea lapsen ja isän suhdetta...ristiriitaistahan se on kaiken koetun jälkeen. Mutta toinen vaihtoehto olisi satunnaiset päivätapaamiset jonkun valvonnan alla.

No jokatapauksessa tää asia mietityttää mua ja siksi siitä ajattelin kirjoittaa. Hehee...Tää tais olla varma keino saada läheisriippuvuus kommentteja :mrgreen:
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tigera » 18.4.2009 13:11:11

Mietin vaan, että kuinkahan kauan aiot jaksaa noita tapaamisia tuohon tyyliin? Kokemuksesta tiedän, että eksän tulo entiseen yhteiseen kotiin ei pitemmän päälle ole välttämättä kovin hyvä idea. Kun jossain vaiheessa alkaa itse saada elämänsä uuteen uskoon, tuntuu takapakilta aina kun eksä astuu ovesta sisään ja kaikki pitää aloittaa taas eksän lähdettyä uudestaan.

Alkuun ehkä hyvä idea, mutta et ehkä jaksa tuota kauaa, joten muita keinojakaan ei kannata vielä kokonaan haudata.
tigera
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 18.4.2009 14:47:09

tigera kirjoitti:Mietin vaan, että kuinkahan kauan aiot jaksaa noita tapaamisia tuohon tyyliin?

Hyvä kysymys. Tiedän jo nyt ettei näin voi jatkua loputtomiin, saatika kovin pitkään. Mua itseäni ahdistaa se kun juoppo astuu ovesta sisään, vaikka onkin selvinpäin. Mutta on aika työ etten näytä ahdistustani...mietin vaan etten halua pilata lapsen ja isän yhteisiä hetkiä.
Tosin onhan tää ihan hölmöä. Enhän mä voi ottaa vastuuta siitä, pystyykö juoppo tapaamaan lastaan. Mutta en vielä tiedä, miten muutenkaan tapaamiset onnistuisi. Kykenisikö mies olemaan selvin päin, jos tapaisi lasta omassa kotonaan vaikka yhden yön kerrallaan silloin tällöin. Vaikeita asioita!!!
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuisku1 » 18.4.2009 15:35:54

Miksi isän pitää olla tapaamassa lasta 3-4 yötä kerrallaan? Miksi isän pitää yleensäkään olla luonasi yötä? Lapsihan nukkuu silloin.
Tuisku1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 18.4.2009 15:40:14

Tuisku1 kirjoitti:Miksi isän pitää olla tapaamassa lasta 3-4 yötä kerrallaan? Miksi isän pitää yleensäkään olla luonasi yötä? Lapsihan nukkuu silloin.

Joo tottahan on, että olisi varmaan paras että isä lähtisi illalla pois. Juoppo on vaan menettänyt ajokorttinsa ja tapaamiset ovat tämänkin takia vaikeita. Kai sen pitäis sopia, että joku sen kaveri veis sen kotiinsa illalla...
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuisku1 » 18.4.2009 16:43:18

"Ovatko yöt juopon kanssa lastasi vai sinua varten?" olisi ollut reilusti suorempi kysymys. Jos aikuinen ihminen ja isä todella haluaa tavata lastaan, hän keksii kyllä keinot ja järjestää itselleen kuljetuksen.

Tiedän, olen tyly, mutta muu ei auta, eikä aina sekään. Mutta niin kauan kuin täällä plinkissä pohtii asioita ääneen ja niin rehellisesti kuin sillä hetkellä pystyy, on menossa oikeaan, itselleen ja lapselleen parempaan ja terveempään suuntaan. Lykkyä päätöksissä ja niitten toteuttamisessa.
Tuisku1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sintin äippä » 18.4.2009 23:49:52

Meil ukko kävi vähän väliä ties millä tekosyyllä ja oli ties kuin kauan jne.

Ilmoitin vuoden vaihteessa että kun tulet, tulet lasta tapaamaan. Selvänä, ennakkoon ilmoittaen JA kun olen kunnon tarkastanut, POISTUN PAIKALTA jotta saatte olla kahden kesken. Minimiaika 2h, ei mitään pikkupiipahtamisia. Illalla lähdetään viimeistään kun lapsi nukkuu.
Aikuinen mies, eikä ole edes kirjoilla kämpässä, jollei itse lähde, niin miekkataksi vie. Aikuinen ihminen vastatkoon itsestään, jos ajaa kännissä niin kytät perään. Lapsistani olen vastuussa, en miehestä joka raunioittaa elämäni.

Kolmeen viikkoon ei käynyt. Sen jälkeen on käynyt 2viikon välein, nyt oli taas kk tauko. Ei paljoa kiinnosta, kun ei pääse minun korvieni väliin enää.

Se tulee venyttämään rajoja niin pitkään kuin vaan ikinä annat luvan. Meillä ei enää edes saa soitella tai viestitellä kuin lapsen asioista, jos kysyy kuulumisia niin laitan vain lapsen kuulumiset jne. Ilmoitan kyllä jos lapsi sairastuu tai oppii jotain uutta ja hienoa tms., ei voi syyttää että olisin lasta viemässä pois.

Pahalta se tuntuu alkuun, voin sanoa että monen monta kertaa olin laittamassa viestiä. Meillä pitkä hiljaisuus myös aina enteilee sitä että paukkuu ja lujaa hetken päästä, mutta se antaa aikaa miettiä asioita ja valaa omaa itseluottamusta seuraavaa hyökkäystä vastaan. Minä olen taas minä, kovia kriisejä on ollut kyllä matkalla jo sukunimestä lähtien. En ole se mikä olin ennen miestä, mutten ole enää sekään joka olin miehen kanssa (luojan kiitos). Narsistin kanssa sitä on joutunut vielä ehkä astetta syvemmälle siinä kulississa, sehän on täydellinen, mitäpä sen eteen ei olisi tehnyt..koruja ja kavereita myöten kaikki sen valitsemia.

Mutta jos ei sitä hiljaisuutta tule, niin ei niitä omia jalansijojaan ikinä löydä. Ja se taisto ei lopu vuosiin, ilman tulitaukoa ei jaksa niitä pahimpia iskuja. Vaikkei muuta kuin kyselisi kuntoa ja seuraavaa tapaamisaikaa, niin se antaa miehelle viestin että häntä ajatellaan, että hän on TÄRKEÄ. Se pois, kaikki. Ilmoittakoon itse kun on tulossa, sormet oven väliin kun alkaa tehdä mieli kysyä jotain muuta kuin virallista.

Ja aina on paikkoja joissa eri yhdistykset järjestävät valvottuja tapaamisia. Jollei muuta, niin tavatkoon lastaan kerran viikossa tätejen valvovan silmän alla.

Päästä irti vastuustasi ja pelasta perheesi. Se mies on tehnyt valintansa eikä kuulu siihen enään. Kaikkesi annoit eikä kelvannut, kantakoot ite vastuun siitä.
Luojan kiitos elämä ei ole reilua, silloin olisin itse vastuussa kaikesta tästä paskasta
Sintin äippä
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava