Olet täällä

Vertaiskeskustelijoiden esittäytyminen

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Vertaiskeskustelijoiden esittäytyminen

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 18.2.2019 10:20:03

Kotikanavalla aloittaa helmikuun aikana kaksi KokeNet-vertaiskeskustelijaa. He ovat KokeNet-palvelun koulutettuja kokemusasiantuntijoita.

Kotikanavan keskusteluiden osalta vertaistukeen perustuva toimintaperiaate pysyy nnallaan. KokeNetin vertaiskeskustelijat toimivat keskustelun lisänä ja pyrkivät varmistamaan, että oman herkän tilanteensa kanssa tulevat uudet (ja vanhat) keskustelijat tulevat kohdatuksi.

KokeNet-vertaiskeskustelijat esittäytyvät tässä ketjussa ja kertovat lyhyesti omasta taustastaan. KokeNet-vertaiskeskustelua pilotoidaan ensin muutaman kuukauden ajan.

Lämpimästi tervetuloa!

Ystävällisin terveisin
Päihdelinkin toimitus
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

Re: Vertaiskeskustelijoiden esittäytyminen

ViestiKirjoittaja Merja » 19.2.2019 11:19:58

Olen 60+ ja elänyt lapsuuteni väkivaltaisessa alkoholistiperheessä perheen vanhimpana lapsena. Myöhemmin sairastuin masennukseen ja sain apua asiantuntevasta terapiasta. Rankkoja kokemuksia terapiakaan ei voi pois pyyhkiä, mutta niistä voi toipua ja päästä uuden elämän alkuun.
Arvostan puhumisen tärkeyttä, koska vain puhumalla häpeän ja syyllisyyden traumatisoiviin tunteisiin voidaan vaikuttaa.
Koulutuksen ja toipumisen kautta haluan jakaa omia kokemuksiani eteenpäin.
Mottoni: Vaikka kukaan ei voikaan mennä ajassa taaksepäin ja aloittaa kaikkea alusta, kuka tahansa voi aloittaa nykyhetkestä, jolloin lopusta tulee ihan uudenlainen.
Merja
KokeNet vertaiskeskustelija

Re: Vertaiskeskustelijoiden esittäytyminen

ViestiKirjoittaja Carola » 19.2.2019 13:03:18

Hei, olen Carola, kokemusasiantuntija, 50+

Repussani löytyy päihde- ja mielenterveyskokemuksia. Pitkäaikainen masennus, tunne että elämä kulkee vieressä en itse osallistu. Alkoholin nurjat puolet läheisriippuvuutena ja läheisten alkoholiriippuvuus. Psyykkinen ja fyysinen väkivalta perheessäni.

Tästä alkoi pitkä sairasloma jakso - ongelmia töissä ja talousasioissa. Tunne että en kelpaa, hävetti, koko elämä oli murusina...minun olisi pitänyt pärjätä.

Kaiken tapahtuneen olen työstänyt pitkään. Kesti kuitenkin ennen kuin olin kerännyt rohkeutta tarpeeksi pyytää apua. Parhaat keskustelut ovat olleet minulle vertaistuen kautta. Minulle on ollut tärkeä puhua asioista. Saada tiettyä etäisyyttä, uutta näkökulmaa ja rohkaisua.
Et ole yksin - se kannattaa eteenpäin.
Askel kerrallaan
Carola
KokeNet vertaiskeskustelija

Paluu Kotikanava