Olet täällä

Ei nykyään niin usein, mutta...

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ei nykyään niin usein, mutta...

ViestiKirjoittaja N28 » 21.11.2012 13:43:59

Tuli vähän taukoa täällä käymisessä, sattuneesta syystä..

Seeker: Melkoinen sattuma tosiaan, että on noin samankaltaiset tarinat! Huh. Kyllä tänne Suomeen varmasti paljon vastaavia tarinoita mahtuu, onhan tää kuitenkin "tuhansien murheellisten laulujen maa". :wink:

Mun tuli tässä tavalleni uskollisesti mokattua, itse asiassa muutaman päivän sisällä kahdesti. Viikonloppu oli aivan kummallinen ja oon päästäni ihan pyörällä. Se mies, joka mut aikasemmin löi ihan maahan ja josta tässä oon kovasti yrittänyt päästä eroon, teki perjantaina paluun. Siis ihan kirjaimellisesti. Ei olla oltu tekemisissä, enkä oo vastannut sille puhelimeen jne., niin sehän sitten perjantaina päätti ilmestyä tohon mun parvekkeelle. Kännissä kuin käki, tietenkin! Mä olin käymässä jo nukkumaan, kun olin menossa su töihin. No, siinähän sitten yks asia johti toiseen ja vietettiin kaks seuraavaa yötä yhdessä. Lauantaina tuli sitten itekin otettua muutamia ja tulin taas ihan vähästä aika känniin. Draamaltahan ei tietenkään säästytty, kun sain hepulit ihan pienestä asiasta ja aloin itkeä vollottaa. En tainnu enää itekkään loppujen lopuks tietää mille itkin, mutta ei sille meinannu loppua tulla, kun hanat oli auennu... Huhhuh! Mulla näköjään vaan vieläkin on sille ihmiselle heikko kohta. Näköjään en pysty hengaamaan sen kanssa, mutta en näköjään pysty olemaan täysin ilmankaan. Nyt tunnen itteni taas heikoksi ja säälittäväks reppanaks, kun menin siihen noin sortumaan. Se siis on aikasemmin kohdellu mua ihan kusipäisesti. Jatkosta ei taas mitään tietoa, mutta ei tää näinkään kyllä voi jatkua jos mikään ei muutu. Se hajottaa mut taas, kävi miten kävi.

No sitten maanantaina tuli vedettyyä ihan kauheet kännit ja oltua jatkoilla. Voi jestas sitä juomisen määrää. Mokailtua tuli taas enkä ole käytöksestäni erityisen hyvilläni!! Hyi. Vapaapäivillä siis olin kuitenkin. Nyt ei oo eritysen häävi olo, voin kertoa.

Sori tää avautuminen! Mites sulla Seeker on sujunut? Toivottavasti paremmin kun täällä päässä. Kädetkin tärisee kun kirjotan tätä. Josko sitä koittas lähteä vähän kävelylle, jos se vähän selkeyttäis ajatuksia.
"Ihminen joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan."
N28
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja N28 » 21.11.2012 14:09:31

N28 kirjoitti:sehän sitten perjantaina päätti ilmestyä tohon mun parvekkeelle. Kännissä kuin käki, tietenkin! Mä olin käymässä jo nukkumaan, kun olin menossa su töihin.

Oon näköjään vähän päivistä sekasin. :D Olin siis menossa lauantaina töihin. Tällänen korjaus, vaikka enpä tiedä onko tolla nyt niin merkitystä. 8)
N28
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja N28 » 21.11.2012 19:12:37

Nyt on kyllä oikeesti aika inhottava olo. Ahistaa.
N28
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Seeker » 23.11.2012 01:20:34

N28 kirjoitti:Tuli vähän taukoa täällä käymisessä, sattuneesta syystä..

Seeker: Melkoinen sattuma tosiaan, että on noin samankaltaiset tarinat! Huh. Kyllä tänne Suomeen varmasti paljon vastaavia tarinoita mahtuu, onhan tää kuitenkin "tuhansien murheellisten laulujen maa". :wink:

Mun tuli tässä tavalleni uskollisesti mokattua, itse asiassa muutaman päivän sisällä kahdesti. Viikonloppu oli aivan kummallinen ja oon päästäni ihan pyörällä. Se mies, joka mut aikasemmin löi ihan maahan ja josta tässä oon kovasti yrittänyt päästä eroon, teki perjantaina paluun. Siis ihan kirjaimellisesti. Ei olla oltu tekemisissä, enkä oo vastannut sille puhelimeen jne., niin sehän sitten perjantaina päätti ilmestyä tohon mun parvekkeelle. Kännissä kuin käki, tietenkin! Mä olin käymässä jo nukkumaan, kun olin menossa su töihin. No, siinähän sitten yks asia johti toiseen ja vietettiin kaks seuraavaa yötä yhdessä. Lauantaina tuli sitten itekin otettua muutamia ja tulin taas ihan vähästä aika känniin. Draamaltahan ei tietenkään säästytty, kun sain hepulit ihan pienestä asiasta ja aloin itkeä vollottaa. En tainnu enää itekkään loppujen lopuks tietää mille itkin, mutta ei sille meinannu loppua tulla, kun hanat oli auennu... Huhhuh! Mulla näköjään vaan vieläkin on sille ihmiselle heikko kohta. Näköjään en pysty hengaamaan sen kanssa, mutta en näköjään pysty olemaan täysin ilmankaan. Nyt tunnen itteni taas heikoksi ja säälittäväks reppanaks, kun menin siihen noin sortumaan. Se siis on aikasemmin kohdellu mua ihan kusipäisesti. Jatkosta ei taas mitään tietoa, mutta ei tää näinkään kyllä voi jatkua jos mikään ei muutu. Se hajottaa mut taas, kävi miten kävi.

No sitten maanantaina tuli vedettyyä ihan kauheet kännit ja oltua jatkoilla. Voi jestas sitä juomisen määrää. Mokailtua tuli taas enkä ole käytöksestäni erityisen hyvilläni!! Hyi. Vapaapäivillä siis olin kuitenkin. Nyt ei oo eritysen häävi olo, voin kertoa.

Sori tää avautuminen! Mites sulla Seeker on sujunut? Toivottavasti paremmin kun täällä päässä. Kädetkin tärisee kun kirjotan tätä. Josko sitä koittas lähteä vähän kävelylle, jos se vähän selkeyttäis ajatuksia.

Joo-o. Nyt ei enää yllätä mikään. On nämä meidän päihdeongelmaisten elämät niin samankaltaisia, ettei mitään rajaa. Itsekin nimittäin näin keskiviikkona ex-tyttöystävääni. Suoraan sanottuna juotiin ja naitiin. Seuraavana päivänä sitten kumpikin morkkisteltiin hieman sitä mitä tuli tehtyä edellisenä yönä. En ole tainnut päästä hänestä yli vieläkään, vaikka luottamuspula ihmiseen on ilmeinen. En halua keksiä mitään tekosyitä, mutta yksinäisyys on ollut kova siitä lähtien, kun lopetin juomisen. Halusin kai lohtua häneltä ja sitähän sitten sainkin mitä tilasin. En silti suhtaudu asiaan niin vakavasti, että olisin missään tapauksessa palaamassa hänen kanssaan yhteen, vaikka tärkeä ihminen hän on minulle vieläkin.

Ikävä kuulla, että olosi on ollut noin kurja. Millähän nämä meidän elämät saataisiin oikeasti kuntoon? Onko se hirveä klisee siitä todella totta, että päihdeongelman voittamiseen auttaa ainoastaan uskoontulo. En haluaisi asian olevan niin, mutta en keksi mitään ratkaisuakaan tähän. Olo on aika epätoivoinen tällä hetkellä.
Seeker
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja N28 » 23.11.2012 15:45:57

Samankaltaista tuntuu tämä "säätäminen" olevan sielläkin päässä. Ja tokkopa tässä ainoita ollaan.

Mulla tämä tapaus ei ole ex, vaan meillä on ollu parin vuoden ajan sellanen "hauskanpitosuhde", tiedäthän.. Siinä on vaan sellanen ongelma et se ihminen ajaa mut hulluuden partaalle. Tuntuu kun siinä ihmisessä olis kaks täysin eri persoonaa. Välillä tehään kivoja juttuja, nähdään ja ollaan enemmänkin tekemisissä, seuraavassa hetkessä se "lyö luukut kiinni." Toisinaan se osaa olla ihan inhimillinen ja seuraavassa hetkessä se on tosi häijy ja loukkaa, humalassa useimmiten. Pakkohan mun on siitä jotenkin kuitenkin tykätä, kun sorrun siihen kerta toisensa jälkeen. Ja kyllä, yksinäinen olo on ollut mullakin. Vaikka kavereita ja ystäviä mulla on riittävästi, niin se yksinäisyys on erilaista. Oli oikeestaan aika inhottavaakin huomata, miten hyvältä tuntu pitkästä aikaa olla sen lähellä ja miten sitä olinkin kaivannu. En oikeestaan nää tässä muuta ratkaisua, kun että ottasin siihen ihan täydellisen "eron", mutta eipä tunnu sekään onnistuvan.. Huoh.

Jotenkin toi uskoontulo tuntuu tosi kaukaselta vaihtoehdolta. En vaan nää sellastakaan tapahtuvan. Pitää koittaa jotain muuta ratkaisua siis.

Mitkä sulla on ollu nyt fiilikset? Toivottavasti hyvät. Mulla on nyt vähän valoisampi fiilis, kun muutama päivä sitten. Ehkä tässä on siis "alkushokista" selviydytty! :D Vapaa viikonloppu olis edessä. Oottelen kaveria kahville. Ajattelin että koittasin laittaa tätä murjua kuntoon ja käydä tanssimassa, siellä salilla siis. :wink: Nyt sit koputetaan puuta, että näin tää vloppu tulee oikeesti menemäänkin! Hyvää viikonloppua! :)
N28
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Seeker » 23.11.2012 18:44:57

Vähän samantyyppiset tuntemukset mullakin tämän henkilön suhteen. Välillä välit on olleet tosi tulehtuneet. Syy on kyllä ollut molemmissa, mutta tällaisten pidempien taukojen jälkeen sitä unohtaa vanhat riidat ja taas muistaa miksi alunperin välitti tyypistä niin paljon. Ei tuokaan suhde ollut mitään kauhean vakava edes. Ryypättiin paljon jne., mutta oltiin jatkuvasti yhdessä. Suhde oli lyhyt ja henkihän siinä olisi molemmilla mennyt, jos homma olisi jatkunut pidempäänkin. Joku ihmeellisyys siinä tytössä kuitenkin on... En tiedä mikä. Tällaiset asiat ärsyttää suunnattomasti, koska tässä on niin vaikea ajatella mitään muuta.

Toi uskoontulo oli lähinnä vitsi. Ei minustakaan olisi siihen. Sanotaan vaikka niin, että melkein kaikki voi mennä, mutta huumorintajustani en luovu. Se vähän niin kuin vaatisi sitä, jos lähtisin johonkin uskisporukkaan mukaan vakavasti.

Niin ja hyvää viikonloppua sullekin. Mä yritän taas pysyä kivennäisvesilinjalla ja koittaa skarpata.
Seeker
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja N28 » 23.11.2012 19:01:46

Jaa jaa, en vissiin oikeen tajunnut sun vitsiä. :D Huumori on aika hyvä selviytymiskeino. :) Täällä mä taustapiruna luuhaan ja lueskelen näitä juttuja. Kaveri kävi tässä ja lähti kaljalle. Onneks ite jäin tällä kertaa kotiin. Koputtelen puuta, taas. :D Oikeestaan tällä hetkellä vaan ahistaa ajatus siitä hulinasta ja ihmispaljoudesta, mikä tuolla varmasti on. Nyt vie kotisohva voiton.
N28
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Seeker » 23.11.2012 21:04:39

Jes! Hyvän päätöksen teit. Ei siellä ole kuin kännisiä pikkujouluporukoita. Koitahan muuten joskus mennä baariin ihan vain selvinpäin katsomaan sitä menoa. Suosittelen erityisesti kellonväliä 23 - 00. Kokeilin sitä muutama viikko sitten ja olipa muuten aika karmaiseva kokemus. Ei sitä ihmisten örveltämistä huomaa, kun itsekin on kännissä. Lehteä ei voinut rauhassa lukea ilman, että joku känninen idiootti oli huutelemassa mukahauskoja juttujaan. Vessaankin kun meni, niin huomasi, että seinillä on verta ja paskaa. Eikä se edes ollut mikään kauhea räkälä vaan ravintola, jossa tarjotaan myös ruokaa.

Okei, tää nyt kuulostaa siltä, että käyttäisin suunnilleen pitsisiä alushousuja ja valkoisia hanskoja, mutta oli kyllä pakko ihmetellä, että onko tämä ihmisten käsitys hauskanpidosta. Heh, no onhan se, kun niin monta vuotta olen sitä itsekin tehnyt vieläpä ihan vapaaehtoisesti. Tuollaisesta sitten maksaa ihan sisäänpääsymaksuineen kaikkineen helvetinmoisia summia, jos miettii, että olisi radalla vaikka kerran viikossa... Lähti baariharrastuksesta maku vähäksi aikaa.

En yhtään ihmettele miksi moni muusikkokin on alkoholisti. Keikkaillessa tuollaista menoa joutuu katselemaan monena päivänä viikossa. Koita siinä nyt sitten pysyä selvänä, kun vieläpä juomat monesti tarjoillaan ilmaiseksi. Tai mieti ravintolatyöntekijöitä. Heh, menipä nillitykseksi.

Mulla on sitten vähän outo huumorintaju. Jos kirjottelen tänne enemmän jatkossa, niin tulet varmasti huomaamaan sen pian :)
Seeker
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät