Olet täällä

Tästä on hyvä jatkaa

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tästä on hyvä jatkaa

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 17.5.2018 09:35:01

Hellu taitaa olla Tallinnassa jo ennen minua ja Tyräkkiä, mutta moikkaillaan Tyräkki me toisiamme 8)

Minulla ei kyllä ole pelkoa, että konttaisin sen paremmin yökerhosta kuin pubistakaan. Kuten jossain ketjussa olen kertonutkin, en itse halua olla julkisilla paikoilla näkyvästi päihtyneenä. Eli menopäivänä hyvin sivistyneesti varmaan otetaan yhdet laivalla ja sitten mennään syömään ja juodaan ruuan kanssa viiniä, ehkä sen päälle vielä lasilliset jossain - mutta hotellihuoneeseen varataankin sitten vielä lisää juotavaa. Toisena päivänä ei ehkä oteta lainkaan, koska Edamin pitää pystyä palattua ajamaan autoa ja minusta ei ole kivaa lipittää yksin olutta, jos seuralainen on ihan selvinpäin. Sitten, jos auto jääkin Helsinkiin, niin varmaan iltapäivän mittaan piipahdetaan olusilla ja vielä laivallakin otetaan yhdet.

Nyt on Tallinnaan luvassa enää +15 C lauantaina :(
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 17.5.2018 13:05:07

hauskaa reissua kaikille Tallinnaan matkaajille :D
noista paidoista. itsehän tilasin kerran Plinkin paidan kun huomasin ilmoituksen että semmoisen saa ilmaiseksi.
voi hyvät hyssykät. paita oli limen värinen ja muistaakseni ruskealla teksti Päihdelinkki. ei valitettavasti kelvannut väriyhdistelmänsä vuoksi edes yöpaidaksi. riepu päätyi lopulta lattiarätiksi :(
löysin myös kellarista depisaikojeni paidan "liian hidas maanikoksi" tai jotain vastaavaa nasevaa viestiä siinä on, mutta se on jo liian pieni. joku ryhmäpaita meille pliis. mitä siinä vois lukea? PäihdePuhit vaikka. tööt.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 18.5.2018 03:39:45

No pitääkö tästä itsekin pinkasta Tallinnaan :lol: teitä on jo niin monta siellä vaan lisää mahtuu :lol:
Tässä tilanteessa minä arvuuttelisin vastaantulijoita ja terassilla istujia, että voisko tuo olla...?! Lystiä reissua jokaiselle ja katelkaapa SILLÄ SILMÄLLÄ ihmisiä :wink:

Ja ehdottomasti meille kaikille Nalle Puh-paidat jollakin erikoisella kuvalla, jotain tämmöselle hiekkalaatikolle sopivaa.

Vastoin tapojani pikaseen tulin näin yövuorossa naputtaan muutaman sanan kun mua vaan niin nauratti tää Tallinna.
Ai väsynyt..kuka? minäkö :shock:

Viikonloppuja kaikille!
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 18.5.2018 09:04:31

Tallinna on ihan täynnä meitä poroja tänä viikonloppuna :( . En tiedä, saako laivalippuja enää, me ei päästy haluamaamme paattiin enää alkuviikosta kun lippuja ostettiin. Haluamamme hotelli oli täynnä ja en sitten saanut meille pöytää siihen ravintolaankaan, mihin ensisijaisesti olisimme halunneet.

En taitaisi laittaa ylleni Päihdelinkki- t-paitaa, mutta löytäisinköhän jonkun, jossa on iso juustokimpale. Tyräkki voisi painattaa paitaansa tyräkin kuvan :mrgreen:
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 19.5.2018 05:57:12

Juu ei kiitos Päihdelinkki-paitaa mullekkaa ja mitähän ihmettä tää mun nimimerkki sitten edustaa :lol: no ei yhtikäs mitään! Mä tykkään Tenavat-sarjakuvista niin sieltä vaikka se keltanen pikkunen lintu mulle kiitos. Kaustinen ja Woodstock in english. Se ois mun t-paidassa :)

Mielikuvitusleikit jatkuu heti aamusta ja se on mukavaa höpöilyä välillä.
Aurinkoinen aamu ja yövuorojen päälle olin jo ilta kasilta nukkumassa niin kuuden aikaa jaksoikin herätä. Aamupalaa ja autolla kavereitten luo mökkeilemään.
Viikonloppuja :)
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 20.5.2018 09:18:11

Huomenta!

Tallinnan reissusta kotiuduttu viime yönä hengissä ja terveenä. Hauskaa oli kyllä ystävien seurassa koko rahan edestä.
"Vähentely" ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan eikä putkeen, mutta en toki pettynytkään itseeni ole. Juomatuliaisiankin toin vain kohtuullisen määrän. Tänään iltavuoroon ja edessä on 6 päivän työputki, että maksa saa sopivasti toipua lähipäivät.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 21.5.2018 13:38:19

Kotiuduttu on, joo, jo lauantai-iltana. Oli ihan kiva reissu, käytiin vanhassa kaupungissa syömässä ja muuten pyörittiin lähinnä Telliskiven seudulla, siellä oli monenlaista happeningia. Vähemmän join alkoholia kuin normiviikonloppuna Edamin luona. Eilen jaksoin sitten huhkia pihalla ja pidin pitkästä aikaa täysin kuivan päivänkin. En tiedä siitäkö johtuu vai mistä, mutta tänään on ollut ihan hillitön mieliteko syödä koko ajan. Siis ei nälkä, mutta hirveä hiilarihimo :(
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 27.5.2018 06:58:53

Viikonloppuvapaa on mennyt kivasti tissutellessa. Viinapirun sijaan minä itse olen päättänyt kuinka paljon juon ja oikein olen tyytyväinen itseeni.
Tänään tiedossa autoilua ja huomenna aamuvuoroon töihin, että juominen loppui eiliseen iltaan.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 28.5.2018 15:00:39

Ylpeys käy lankeemuksen edellä vai miten se meni. Olin eilen liian tyytyväinen itseeni ja kun sain autoiluhommat tehtyä niin päätin parin pullon pohjat riipaista menemään. Eiliseen juomiseen innosti toki sekin että olin illasta yksin kotona, eikä tarvinnut lasia eikä hiprakkaa piilotella.
Siitä seurasi se että yöllä en saanut nukutuksi ja aamulla kun piti töihin lähteä niin tolkuttoman väsymyksen lisäksi pieni fyysinen krapula kaihersi ja huomattavasti isompi moraalinen krapula.
Vaikka tänne kirjautumisen jälkeen on tullut töppäiltyä ja kompuroitua, niin tämä oli pahin töihin liittyen ja nyt rikoin sitä yhteistä lupausta että ei krapulassa töihin. Mutta jos minä nyt OPPISIN, että noin ei toimita.

Ja tämä viikko menee sitten nollalinjalla alkoholin suhteen. Opiskelijoilla kun on tämä lukukausi loppusuoralla niin lapsikin ehtii olla enempi kotona jä hänen ei nyt tarvitse katsoa kamarissa pullonsa kanssa piilottelevaa ja sammaltavaa äitiä, joka ei seuraavana päivänä muista mitään mistä on juteltu.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 29.5.2018 09:43:20

Harmittaa puolestasi. Samalla voin kuitenkin raadollisesti myöntää, että lohduttaa, että en ole täällä ainoa munailija :oops: .
Joskun kun tuntuu, että muilla menee tämä vähentely paremmin. Mutta ollaanhan mekin molemmat kuitenkin edistytty. Varmaan sinullakin on jo aika kauan edellisestä työkrapulaamusta. Ja minä olen onnistunut olemaan melkein kaikki arkipäivät juomatta koko kevään.
Että ei kai me ihan pas....ja olla vaikka välillä vähän mokataankin. Jatketaan vaan vähentelyä sitkeästi.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 30.5.2018 07:50:54

juuri näin! te olette molemmat edistyneet valtavasti, Vilma & Helena. ja aina jatkatte sitkeästi etipäin vaikka välillä menee persiilleen. te olette upeita tyyppejä! sanoo Sylvia.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 30.5.2018 16:24:36

Tein tänään semmoisen tempauksen että lähdin Tampereelle, 360 kilometriä suuntaansa, hengailemaan päiväksi, että en olisi kotona juopottelemassa. Eilen tuntui että viinan himoa on ylivoimaista vastustaa.
Oli suunnitelmissa ostaa piilopullo kotiin viemisiksi, mutta kotimatkalle lähtiessä tajusin että olin unohtanut koko pullon. Hyvä minä!
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 31.5.2018 04:56:52

Kaikkihan me ollaan kompuroitu tässä hommassa eikä todellakaan aina ole mennyt niin kuin on ollut tarkotus. Mutta me vaan jatkamme sinnikkäästi ja tiedämme kyllä mokamme. Sekin on aika paljon se ja toivottavasti niistä löytyy jotakin jatkamiselle. Kunhan emme vain luovuta.

Tuo on jo kyllä suoritus tuommonen hengailumatka Helena! mutta sinä selätit sen himon ja piilopullon ostamisen! nyt pitäs olla semmonen joku hyvä hauiksen kuva-hyymiö tähän paikkaan!

Tsempit <3
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 31.5.2018 06:56:04

Yksi hyvin nukuttu yö takana ja maailma näyttää paljon valoisammalta. Viinaa en tosiaankaan tartte ja tässähän voisi rueta vaikka laihduttamaankin :lol: :lol: :lol:
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 1.6.2018 09:34:45

well done, Helena. hengailureissu Tampereelle on huippusuoritus. lisäksi hengailureissut laihduttavat itsestään kun alkon kalorit jää hankkimatta. hienoo, Hellu! :D :D :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät