olen sanonut tämän ennenkin että olet niin aktiivinen ihminen ja osallistuva kaikenlaisiin menoihin ja harrastuksiin (tiedän, tämä kuulostaa vähättelyltä) että minusta sun lauantaijuomisesi ei haitanne mitään. tosiaan, tiedän ettei näin saisi kirjoittaa eikä ajatella.
mutta, kun se vaivaa mieltäsi, sille pitäisi ja pitää tehdä jotain.
tiedän myös sen että et tykkää yhtään että sua kannustetaan positiivisuudella vaan kaipaisit joskus oikein kunnon potkun persuksiin. riko se tapa, on eka mikä mulle tulee toisten tavoin mieleen. vai meinaatko jatkaa tuota kuolemaasi loppuun saakka?
yritetään tuota negatiivista linjaa lisää: etkö sä hemmetin akka saa pidettyä itseäsi aisoissa jottei korkki kirskahtaisi ollenkaan viikonloppuisin? tiedät sen itsekin, että a) ensin pitää kokea se vaikka hammasta purren, mutta yllättävän pienelläkin vaivannäöllä se tuottaa tuloksia
mikset voisi aloittaa siitä, että lupalappu drinksutella irtoaisi vain joka toinen viikonloppu? kuten teit aikoinaan päätöksen että EI VIIKOLLA PISARAAKAAN, ja onnistuit siinä. mutta nyt tämä Kohti raittiimpia vapaita-jakso menee lähes poikkeuksetta persiilleen muttei kuitenkaan aina. ja sieltä se motiivikin on haettavissa: onnistumisen kokemuksista.
itsellänihän ei sovi mikään "kielletty kokonaan"-juttu. siksi minusta ei ole koskaan tullut (eikä tule) kokonaan lopettavaa. tukehtuisin heti.
toisaalta jotkut välimuodotkin ovat toimineet mulla.
joskus olen tehnyt esim herkkujenkin suhteen niin, että vain suklaa on kielletty mutta muuta makeaa saan syödä jos siltä tuntuu.
samoin olen tehnyt niinkin, että vain olut on kielletty, koska se tosiaan on lempparini, vaan viiniä tai siideriä taas saan juoda.
molemmat tehosivat.
miltä kuulostaa päätös, että viini tai kossupohjaiset drinkit (mitkä taas ovat sun suosikkejasi) on kielletyjä, muttei vaikkapa lonkero ja olut.
korostan: täysin ulkopuoliselle/upouudelle lukijalle nämä kaikki mun "vinkit" saattavat kuulostaa höpölöpöltä mutta tämä onkin kirjoitettu henkilökohtaisesti Vilmalle.
kesä on ohi, syksyä elellään. se on taas yksi humahdus vain kun joulu tulee mikä on monelle, monelle kiusausten aikaa glögeineen ja muina juhlajuomineen. sun täytyy tehdä tekoja nyt, heti paikalla! tiedämme molemmat, miten hyvän olon siitä saisit. se onnistumisen kokemus! kerrataan vielä, että sieltä sitä motivaatiota löytyy. tiedän että onnistut. koska sinä oot sinä.