Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 22.6.2019 09:38:33

Huomenet ja juhannuspvää. Itsekin aika arkisissa fiilareissa jussia viettelin, ehkä vain ruokaan panostettiin enemmän, mansikoita jälkkäriksi ja silleen. Ja olen löytänyt hyvän saksalaisen valkoviinin, jonka huviprosentit on vain 8%, sopii mulle. Ja kenen mieleen liian makeaa, niin voi laimentaa sitä vichyllä tai jollain muulla ja taas on laimeampaa.

Hyvä että olet saanut viimeinkin aikoja ja juttu etenee. Toivottavasti ensi vko humpsahtaa nopsaan, sithän onkin jo heinäkuu. Tuolla positiivis-realistisella asenteella uskon että selviät tuosta jutusta hyvin.

Hoida nyt mieltäsi ja kehoasi. Ihana ilmaisu tuo "rippikoulu ikäinen". Välillä itsekin kyseenalaistan henkisen kypsyyteni kun matsaan lasteni kanssa.
Mutta aurinkoa, lämpöisiä ajatuksia ja kesätuulia.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 22.6.2019 09:45:14

No onneksi niitä aikoja tuli ettei tarvitse odotella. Tsemppiä toivottelen kovasti kynsien teroitteluun :)
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 29.6.2019 07:10:24

Huomenta Ulpukka, miten on vko mennyt?

Oletko saanut levättyä ja kerännyt voimia? Toivottavasti.

En osaa muuta kuin toivoa sinulle, että toimenpiteet menisivät hyvin ja toipuisit. Jotenkin aina ajattelen, että ihmiselle kuuluu tässä elämässä palanen hyvää ja palanen huonoa. Niin säilyy tasapaino. Eiko nyt olis sen sun hyvän palan osuus?

Lämmin halaus ja kulaus kahvia, kuullaan!
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 29.6.2019 18:11:58

Kiitos toiveista Ginger. Ei tätä voi levoksi sanoa. Mutta itseäänpä saa syyttää :lol:

Viikko meni siivotessa, aloitus jopa puoli kuudelta, kun Unijukka on kääntänyt minulle selkänsä, mokomakin sinilakkinen hiippatyyppi. Huomenna vielä melkoinen urakka edessä, sitten keskitytään muuhun. Ei siis omia siivouksia, vaan muutto sellaisia.

Ensi viikolla onkin yksi ainoa päivä, jolloin ei tutkimuksia tai verikokeita. Yksi ei liity syöpään, vaan mun metalli-metalli keinoniveleeseen. Sen takia pitää tutkia verestä metallipitoisuuksia ja ottaa rtg-kuvat kahden vuoden välein. Toinen lonkka on vaihdettu eri tekniikalla. Jouduin muuttamaan tätä aikaa aikaisemmaksi syöpälääkärin vastaanoton takia. Olin varautunut etukäteen, ettei onnistu. Mitäs vielä, langan toisessa päässä oli ihme, suuri ihme. Juteltiin vartti, vaikka kyse oli vain ajan vaihdosta. Tuntui kuin enkeli olisi laskeutunut viereeni. Kyynel tuli silmäkulmaan, kiittelin häntä kyllä runsain positiivisin ajatuksin.

Vanhus on taas joutunut sairaalaan, eikä enään pysty palaamaan entiseen "kotiinsa". Enään ei nesteytetä, koska tippakanyyliä ei saada laitetuksi. Tämä on hänen tahdon ja hoitotahdon mukaan näin päätetty.
Päivä kerrallaan, kun edelleenkään kahta ei saa yhteen sopimaan. Jos sen tempun osaisin, sulloisin koko viikon samaan päivään, ainakin ensi viikon.

Ei ole Ginger sullakaan helppoa, osittain samassa veneessä seilataan. Soudetaan ja pidetään perää vuorotellen, säilyy tasapaino, sekä oikea suunta.

Sullekin toivon rutkasti voimia, tsemppihalit.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 2.7.2019 21:19:47

Väliaikatietoja. Kyllä on niin syvältä tämä odottaminen. Vaihteeksi taas netti kovassa käytössä. Verikokeet eilen, kannasta kävin katsomassa vastaukset. Kaikki ok, mutta syöpähän harvoin näkyy verikokeissa. Tänään oli vartalon TT-kuvaus. Kuvauksen tehnyt hoitaja kysyi, että onko mulla kauan ollut ääni käheä. Minä, että tääh, ei ollenkaan. Mutta tajusin, että vihjasi kurkunpään syöpään. En kyllä tiedä, näkevätkö ja mitä näkevät kuvausvaiheessa. Mutta saatte arvata, että ylilääkäri Google sai taas etsiä vastauksia.
Kylläpä nyt taas kuljetaan sietokynnyksen ylärajoilla.

Tekis mieli heittää kintaat naulaan tässä vaiheessa. Ja vetää sellaiset lärvit, ettei paremmasta väliä. Kokemuksesta tiedän, että tämä vaihe on hankalin. Lopullisen diagnoosin jälkeen alkaa sopeutumisvaihe, tämä odottaminen on ollut hyväksymisvaihetta. Realistisena pää kyllä ymmärtää, että elämää ei voi hallita. Ja 95 vuotias vanhus tuskailee, että tämä odottaminen on niin raskasta. Tarkoittaa kuoleman odottamista. Elä ja ole tässä nyt sitten onnellinen.

Välinpitämättömyys ottaa valtaansa tässä vaiheessa. Mutta kohta on maanantai, siihen asti taivalletaan taistojen tietä. Sitten ehkä tulee romahdus. Ja sitten taas uuteen nousuun. Ei nämä jutut jonkun mielestä tänne Plinkkiin kuulu, mutta mennään tätä tietä, kun on sille tielle lähdetty.

Onnittelut teille kaikille, jotka olette vähentelyssä onnistuneet. Minä en ole nyt edes välittänyt yrittää.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 3.7.2019 00:05:44

Vitsit toi odottaminen on raskasta. Kun odotat millainen tarina loppuelämästä kirjoutuu. Ei ole helppoa. Koska kaikki liittyy kaikkeen niin toki nämä muutkin terveysasiat kuuluvat tänne. Ne vaikuttaa myös siihen alkoholin käyttöön. Ei voi kuin sanoa että voimia. Maanantai tulee taas pian.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 3.7.2019 06:59:20

Keskiviikko-aamua ja voimia Ulpukka!

Välitilassa eläminen on mielestäni kaikkein ikävintä. Ja odottaminen, se vasta syökin naista. Siksi toivoisi että odotus palkitaan ja tulisi hyvä ratkaisu.

Minusta sun ei kannattaisi tässä hetkessä miettiä ( tai syyllistää itseäsi) viinin juonnista. Luulen että aika moni toimisi tilanteessasi samoin. Sen sijaan ehkä vain yrittää realistisesti suhtautua tulevaan. Niinkuin varmaan teetkin tyyliin tuli mitä tuli. Mutta varmasti vaikeaa.

Ja mitä kirjoitit 95-v vanhuksesta, niin olen nyt kuullut puolentusinaa tarinaa samanikäisistä jotka itkevät ja valittavat että haluavat päästä pois. Minne? Kuolemaan? Taivaaseen??? Kuka niitä auttaisi kun meillä eutanasia on kielletty. Ja niistä jos mistä saa kivan tulevaisuuden kuvan; tätäkö odotettavissa.

Anteeksi, oli aika alavireinen kirjoitelma, oon taas itsekin nukkunut huonosti. Mut hei, ihmeitä voi tapahtua eikä vielä ole mitään diagnoosia annettu. Ja paraneminen on hienoa. Halit ja terkut.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 3.7.2019 07:33:39

Aamuja sullekin Ginger ja kaikille muillekin tietty.
Ei ollut ollenkaan alavireinen sun viestisi, sopii tähän tunnelmaan kuin nenä päähän.
Viime yö painajaisten sekamelskaa. Elinaikaa luvattiin viisi viikkoa, ja mulle tuli hirveä kiire tyhjentämään laatikoita ja siivoamaan. Näin se alitajunta tulee uniinkin :lol:

Mieli on tällä hetkellä aika musta, eilinen TT-kuvaus aiheutti pienen tunnemyrskyn. Mutta edelleen päivä kerrallaan. Tälle päivälle onneksi kivaa menoa tiedossa. Toivon kaikille kivaa päivää.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 3.7.2019 08:52:07

hei Ulpukka,
kiitos kun kirjoitit kuulumisiasi. halusin tulla tervehtimään mutten ehdi tällä kertaa kirjoittelemaan enempää kun hoitaja ja vieraskin ovat kohta oven takana. olet ollut mielessäni.
ihanaa kun kerroit että ainakin tälle päivälle on tiedossa kivaa tekemistä. se haalistaa mustaa.
mullekin tuo TT-kuvaus, kun laite vie koko kropan sen tunnelin läpi (hengittämättä, saa hengittää), tuo mieleen että tässä sitä ollaan, kuin vakava-aiheisen leffan pääosassa, paitsi että tämä kaikki on niin totta. helkkarin laite ja sen syövereihin joutuminen on niin konkreettinen viesti sairauden vakavuudesta.
tänään saadaan hengittää! oikein mukavaa päivää meille molemmille! ja kaikille muillekin.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 3.7.2019 09:57:08

Koko elämän kirjo kuuluu ja saa näkyä täällä plinkissä! niin ilot kuin surut.
Kivaa päivää minäkin toivottelen <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 3.7.2019 10:22:56

Ulpukalle tsemppiä kauheasti, hirveää tuo odottelu.
Unesi kyllä hyvin kuvastaa millainen tunnollinen ihminen olet: 5 viikkoa elinaikaa, mitäs sitä tekisi, no siivoanpa nuo laatikot :lol: :roll: :lol:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 5.7.2019 04:24:08

Aamuyön huomenia teille kaikille. Neljältä taas rävähti silmät auki, näillä silmillä sitten mennään iltaan asti.
En hirveästi ole jaksanut päivitellä kuulumisia, kun varon, ettei menisi ihan tuskasteluksi :(

Aina ei jaksa olla yltiöpositiivinen ja tekopirteyskin välillä uuvuttaa, kun ei viitsi kirkolla kuuluttaa omaa sairastumista. Ja niitä säälipuheluja en kestä. Ne suorastaan saavat voimaan pahoin. Muutoinkin tänä aamuna jotensakin oksettava olo, henkistä pahoinvointia.

Odottelut alkaa onneksi olemaan loppusuoralla. Tänään vielä pitää olla menossa luuston gammakuvaukseen ennen kahdeksaa, aikaa siihen pitää varata viisi tuntia. Sen jälkeen vielä visiitti vanhuksen luo sairaalaan. Sekin on henkisesti raskasta, taivaan portteja kohtihan hän on menossa.
Edes ajatuskaan viinistä ei sovi tähän olotilaan, se saa suorastaan voimaan pahoin.

Maanantaina koittaa sitten totuuden hetki, melkein kaksi kuukautta tässä onkin taivallettu odotuksen, pelon ja toiveiden polkua. Mutta eteenpäin mennään. Siivoukseen on purettu enimmät kiukut, eilen puhdistui oma pesuhuone katosta lattiaan asti, tänään saunan vuoro. Ja ne kaapit ovat saaneet oman osansa :lol:

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 5.7.2019 17:30:00

Ja taas viisaampi. Eikä kuitenkaan yhtään viisaampi :lol:

Aamulla ennen kahdeksaa olin jo isotooppi osastolla ottamassa piikkiä. Kanyylin laitto onnistui toisella yrittämällä, kun vaihdettiin kyynärpäätä. Ei uskonut hoitaja, kun sanoin, ettei onnistu oikeaan taipeeseen, kun se on niin arpeutunut. Siinäpähän mua tökkivät. Metallilieriö saatìn kuitenkin tyhjäksi. Varokaa, olen radioaktiivinen nainen :D

Kolme tuntia piti odottaa, että aine leviää luustoon. Aurinko paistoi, ja lähdin fillarilla tappamaan aikaa.
Istahdin puiston penkille ja kaivoin kirjan repustani. Olin onnellinen. Mieleeni tuli Uuno Kailaksen runo Tyhmät ja Viisaat.

Minä nauran auringolle,
Sekin nauraa minulle.
On tyhmää nauraa auringolle.
Isä ja äiti ja eno ja täti
eivät koskaan naura sille.
Sillä he ovat isoja ihmisiä.
Ja isot ihmiset ovat viisaita.
Ja viisaat eivät näe mitään.
Viisaat eivät ymmärrä mitään.
Viisaat eivät tunne yhtään aurinkoa.

Mutta minä olen tyhmä
ja nauran auringolle.
Minä melkein luulen, aurinko,
että sinäkin olet tyhmä.
Me nauramme viisaita, aurinko.

Maanantain syöpislääkäri siirtyi, lääkäri soitti iltapäivällä. TT-kuvauksessa löytyi syöpäkasvain rinnasta (toistahan ei enään ole). Nyt pitää tehdä rinnan mammografia, ultra, ja ottaa paksuneulanäyte. Kasvain on aika syvällä lähellä rintalihasta. Kuten oli edellinenkin. Pitää saada patologin lausunto, jotta voidaan määrätä hoidot. Tai oikeastaan, missä järjestyksessä. Rinnan ja rintalihaksen poisto, sytostaatit, sädetys ja lääkehoito. Luustossa on kertymiä, mutta todennäköisesti trauman aiheuttamia tai kulumia. Traumat ovat tulleet, kun maasto/katupyöräilyssä olen kolhinut itseäni. Maksassa on pieni piste, tehdään myös vatsan ultraäänitutkimus varmuuden vuoksi. Todennäköisesti kyseessä on hemangiooma.

Pitkästä aikaa tunnen oloni kohtalaisen onnelliseksi. En tanssi ripaskaa, mutta mielikään ei konttaa pitkin lattialistoja. Komppaan Maarit Feldt-Rantaa: Jonain päivänä kuolen, mutta kaikkina muina päivinä elän.

Nauttikaamme elämästä.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ginger2 » 5.7.2019 18:11:22

Hei Ulpukka, vetää aika sanattomaksi tuo mitä kirjoitit. Ja myös se mitä olet kokenut aikaisemmin. Nyt ei ole minulla voimarunoja tarjolla ja sanat ovat hakusessa.

Voimia sinulle kuitenkin toivotan ja toivoa, jospa asiat loksahtaisivat jotenkin kohdilleen. Olet mielessäni, lämmin halaus.
Kyllä sä pystyt!
Ginger2
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 5.7.2019 18:52:59

Ginger sinä itse olet se voimaruno. Kuten te kaikki muutkin ihanaiset. Ette tiedäkään, kuinka tärkeitä olette minulle. Ihan jokainen iikka.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät