Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 4.11.2018 07:38:59

Ulpukka, tekstiäsi lukiessani mieleeni juolahti fb:ssä olevan Eniten vituttaa syöpä-sivustolla pyörivä video naisesta, joka kävelee kotioloissa pelkissä pikkareissa rintansa menettäneenä. hänen rintojen kohdalla on kuopat leikkausarpineen, mutta voi miten kaunis hän on! se menee juuri niin kuin sanot: Eihän kolo komiassa haittaa.
toiseksi, ehkä kyseisen videon nainen näyttää niin tavattoman kauniilta siksi, että hänestä oikein huokuu sopu menetyksensä suhteen.
hänellä on ilmiselvästikin tismalleen sama asenne kuin sulla!
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 4.11.2018 15:12:44

Vilmastokin taitaa olla murteiden taitaja. Ulupukkahan sitä.

Sylvian viestiin kommenttia sen verran, että turhamaisuus ei ole koskaan ollut "hyveeni", eikä ihmisen ulkoiset puitteet merkitse mitään. Arvostan enemmän muunlaisia arvoja. Jopa sydämen viisaus on tärkeämpää kuin kirjaviisaus ja menestynyt uraputki.

Eihän nyt yhden rinnan puuttuminen merkitse mitään. En ole koskaan uimahallissa tai missään sitä erityisemmin piilotellut. Joskaan en ole sitä kailottanut turuilla ja toreilla. Suomenkin maassa, puhumattakaan maailmassa, on kymmeniä tuhansia ihmisiä, joilta puuttuu esim. jokin raaja. Tässä asiassa minulla on suhteellisuudentaju ollut tallessa, vaikka monessa asiassa huolet saavatkin aivan liian suuret mittasuhteet.

Viikonloppua on vietetty mukavasti jälkikasvun parissa. Yöunet kyllä jäi vähiin, kun pieni pellavapää oli kovin aikainen lintu. Ja itsehän valvon aina yösydännä. Mutta nukutaan seuraavana tai sitä seuraavana yönä.

Jännä juttu muuten, että sunnuntaisin ei ole minkäänlaisia mielitekoja viiniin päin. Johtuneeko siitä, että en ole koskaan juonut sunnuntaisin, koska Alkot ovat kiinni. Viinivarastoa en ole myöskään pitänyt, koska en ole luottanut itseeni määrien suhteen.

Valonpilkahduksia alkavaan viikkoon kaikille.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hemmentaali » 4.11.2018 15:32:28

Tervetuloa porukkaan, Ulpukka. Olen itse ahkerampi lukija kuin kirjoittaja tätä nykyä, mutta sinunkin ketjuasi ihan varmasti seuraan :)
If you're going through hell, keep going.
hemmentaali
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 4.11.2018 19:02:42

Juurethan ne jossakin on jokaisella ja siitä on jäänyt sitten tämä murre mukana tiukasti mun elämään :lol:

Mun tuttavapiiriin mahtuu kaksi naista jolta se toinen rinta puuttuu ja eipä ne ole sitä saunassa peitellyt, ei uimahallissakaan. Ei kolo komiassa haittaa niin kuin sanot ja pientä se rinnan puuttuminen siihen verrattuna ettei syöpä vienyt koko ihmistä.
Muutenkin tästä ulkonäöstä niin kyllä se semmonen elämää nähnyt uurteinen vanhus on vaan kaunis. Ja ne ruttuset ja ryhmyset kädetkin kiehtoo mua. Monessa asiassa tietty rosoisuus on kaunista, vastakohtia tarvitaan.

Mä tuossa mietin ihan kamalasti taas kaikkia asioita ja ajattelin tänne kirjoittaa vaan ne tippu ne asiat jonnekin tuonne lenkkipolun varrelle. Vähän hirvittikin kun tajusin kuinka pimeässä ja syrjässä yksinäni kävelin. Mutta se oli jotenkin niin vapauttava tunne samalla.
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 6.11.2018 18:49:18

Päivitystä. Huoh.

Tirlittan lensi kanavaan, Tirlittan upposi. Tirlittan nousi pinnalle, Tirlittan hengitti.
Just ja just hengitän. Viinipullo vingahti täysillä tyhjäksi. Ja nyt hirveä Morkkis päällä. Jouduin tahtomattani yhteen ristiriitatilanteeseen mukaan, ainainen sovittelijan rooli. Voi kun oppisi sanomaan, ettei vois vähempää kiinnostaa. Tuskaa tämä ikuinen empaattisuus ja toisten ymmärtäminen. Kiltin tytön syndrooma seuraa hautaan asti. Ei muuta kuin uuteen nousuun.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 7.11.2018 09:06:49

Nyt vaan Ulpukka uudelleen selvien päivien keräys käyntiin. Aseta itsellesi tavoite, jaa se meidän kanssa ja sitten yhdessä mennään sitä kohti.,
Kämmejä on käynyt meistä ihan jokaiselle täällä ja varmaan monille käy vielä jatkossakin. Niistä mennään aina eteenpäin, ei koskaan taaksepäin.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 7.11.2018 10:40:55

komppaan Vilmaa, Ulpukka. takaisin siis ruotuun ja uutta kohti! tsemppiä kovasti.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

Mukana edelleen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 8.11.2018 19:39:52

.
Viimeksi muokannut Ulpukka päivämäärä 4.11.2019 06:48:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 8.11.2018 20:20:41

Ulpukka,
Mulla kanssa kiltin tytön syndrooma ja ns. välivouhkana oleminen tuttua.
Olen pikkuhiljaa opetellut poistumaan takavasemmalle, jos asia ei koske suoranaisesti minua. Se on rankkaa. Terve itsekkyys olis hyväksi.
Kiva kun hoitelet jälkikasvua! Se on arvokasta työtä ja siinä ei ehdi lipitellä sohvan nurkassa kun jälkikasvulla on meno päällä! :D

Uusia haasteita kohti vaan!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 8.11.2018 20:32:52

Varjolilja, ihana sana Välivouhka. En ole ennen kuullutkaan. Mutta kuvaa niin prikulleen tilannetta. Ihan hykertelin itsekseni, kun oivalsin, että olen Välivouhka. Kyllä helpotti oloa. Tuosta sanasta saan kyllä voimaa hankaliin tilanteisiin, enpäs suostu enään olemaan Välivouhka. Ihan mua vieläkin naurattaa. Sait kyllä kymmenen pistettä ja papukaijamerkin.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 12.11.2018 19:48:28

.
Viimeksi muokannut Ulpukka päivämäärä 4.11.2019 06:50:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 13.11.2018 08:28:54

Eihän sitä mikään pakko ole kirjoitella tänne jos se ei omalta jutulta tunnu, pääasia että olet mukana. Vaikka minusta sinulta tuo kirjoittaminen sujuu kyllä oikein mallikkaasti :D

Sanoit jotain itselle elämän hankkimisesta. Minusta kuitenkin jotenkin kuulosti, että elämäsi on aika rikastakin. Saathan viettää aikaa sekä vanhojen, että pienten kanssa. Se kuulostaa hienolta. Tietysti jos kaipaat siihen jotain muuta rinnalle niin sitten ei muuta kuin tarttumaan toimeen. Joo, tiedän että monesti helpommin sanottu kuin tehty. Mutta pienin askelin edeten voi elämäänsä muuttaa ja nythän sinä olet jo aloittanut kun olet tullut tänne meidän kanssa vähentelemään. Eiköhän siitä jotain muutakin ala poikia pikku hiljaa.

Täytyy muuten myöntää sivistymättömyyteni, mutta en ihan osaa laittaa murrettasi kartalle. Aina välillä luulen joistain sanoista sen keksiväni, mutta sitten seuraava lause vie taas minut ihan hukkaan. Siksi sinun on pakko jatkaa kirjoittamista, että saan jatkaa arvailuani :lol:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 13.11.2018 09:21:53

hetkinen Ulpukka! mitäs tuo tuommoinen puhe on ettet muka osaisi kirjoittaa :shock: kiva lukea sun murrepäivityksiäsi (tai murteella tai ilman!), joten höpsistä.
toiseksi, en ihan heti keksi arvokkaampaa elämänsisältöä kuin lapset ja vanhukset. itse en jaksaisi joten kadehdin sua! mua kun vaivaa hurja itsekeskeisyys mikä tuntuu vain voimistuvan iän myötä. häpeänkin sitä hieman.
tuosta neuvomisesta. sitä kun ei mielestäni oikein saisikaan tehdä. tai saisi ja saisi, muttei se yleensä pitkälle kanna. pahimmassa tapauksessa neuvominen on omiaan synnyttämään pelkästään vastareaktion. ylipäätään olen sitä mieltä, että neuvojen antaminen vaatii poikkeuksellisen pitkälle kehittynyttä nyanssitajua.
ihanteellisin lähtökohta neuvomiselle on kaiketi aina se että neuvot ovat pyydettyjä.
paitsi jos joku on just porhaltamassa vaikkapa heikoille jäille (kirjaimellisesti) päästääkseen vastarannalle, niin ehkäpä toisen kannattaa omaehtoisesti neuvoa tätä kyseistä porhaltelijaa että älä ny helkkarissa sinne mene vaan kierrä kohteeseen maata pitkin :P
lapsia neuvotaan. ei aikuisia. noin niin kuin pääsääntöisesti.
vahinkoja toki sattuu. kuten eräälle ystävälleni M:lle. hän ikään kuin vahingossa neuvoo minua miten mun pitäisi elää. nämä hänen lipsautetut neuvonsa sisältävät samalla myös mielipiteen, mitä hän ei itse huomaa, ja se siinä kai eniten harmittaa. tai oikeastaan siinä harmittaa kaksikin eri asiaa. se, että hän on taipuvainen tällaiseen, niin lisäksi vielä se että hän ei itse hoksaa toimivansa vähintääkin kyseenalaisesti, mikä taasen aiheuttaa itselleni voimakkaan tarpeen neuvoa häntä: sun ei kannata toimia kanssani näin.
onneksi nämä episodit päätyvät useinmiten nauruun. muttei muuten aina, vaan asia jää kalvamaan molempien mieltä.

no joo... mites mä nyt jäin junnaamaan tähän neuvomisjuttuun :roll:
ei muuta ku oikein leppoisaa päivää Ulpukka ja kirjoittelehan taas lisää (lisäys: kun siltä tuntuu, kuten Vilmakin tuossa toteaa) toivoo kamusi S.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wisefool » 13.11.2018 10:08:47

Höpsistä nyt Ulpukka tuo tuollainen kirjoittamiskriittisyys! Sinä itse olet yksi niistä kertakaikkiaan mainioista kirjoittajista! :) Minullekin sanoit niin kivasti. Heh, luulenpa, että huoliteltu kirjoitustyyli on joillekin (lue: minulle!) eräs purkautumistapa. Kun kerran alkoholi on muutenkin mielessä vähän koko ajan, voi olla helpottavaa istua alas ja oikein keskittymällä keskittyä puhumaan siitä - ja sitten unohtaa koko litku. Ainakin vähäksi aikaa.
"Kuinka voisi löytää uusia polkuja, jos ei milloinkaan ole eksynyt?"
Wisefool
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 22.11.2018 20:00:05

.
Viimeksi muokannut Ulpukka päivämäärä 4.11.2019 06:52:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Vähentäjät