Olet täällä

Päiväkirjani

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Päiväkirjani

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 29.10.2019 15:25:10

Kävit venkku tuolla mun ketjussa ja tulin nyt lukemaan tännekkin.
Mikä sun kulutus on nykyisin? Pohdiskelit tuolla aiemmin sitä alkoholin kulutuksen " pohjaa".
Ehkä meidän ei tarvitse nähdä sitä jos olemme havahtuneet ongelmaan aiemmin kuin vasta kun pohja tulee vastaan.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja emiru » 30.10.2019 18:55:57

Mäkin tulen venkku tänne sinun ketjuun kuikuilemaan! :D Ollaan tosiaan kovin samanlaisessa tilanteessa, kun itsekin siis pian kolmikymppinen sinkkunainen joka juo pääasiassa yksin neljän seinän sisällä. Nyt onnistuneesti kerrankin juomatta pari viikkoa, ja toivon että jatkuu, vaikka on ollu pari tosi vahvaa heikkoa hetkeä. Ihanasti alkaa aivosumu hälvetä ilman jatkuvaa tuiterissa oloa! Miten sulla menee nyt?
Let's say goodbye, the hundredth time
And then tomorrow we'll do it again
emiru
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 31.10.2019 10:48:59

Hei, kiitos viesteistä! :D

Tiikeri: Päivästä riippuen mun kulutus on 6-12 pientä olutta, jos seuraava päivä on töitä niin silloin max 6 mut vapaalla tuo 12, vielä alkuvuodesta saatto mennä 15. :oops: Oon kuitenki pikkuhiljaa saanu vähennettyä ja nykyään menee jopa 9-10, mistä oon ylpee vaikka tiedostan että paljoltahan tuo kuulostaa silti tässä kirjotettuna. Nyt kun oon pitänyt vähän taukoa juomisessa ja saanu etäisyyttä, niin yritän max 6kpl joka kerta, sen näkee sitten miten tulee onnistumaan. :roll: Tuosta pohjasta, eihän sitä koskaan tiiä jos mulle sattuu jotain dramaattista ja sorrunkin ylikulutukseen ja pohja ois vielä eessä. Mut pidän todennäköisenä että se meni jo tai ehkä sitä ei tuu. Tai no, ei voi tietää. Oon kumminki työstäny hirveesti ajatuksia,ennen kaikkea ahdistusta ja oon huomannu että se on yks suurin tekijä mun juomiseen. Esim. tässä yks päivä ahdisti, niin rupesin miettimään että miksi ja mikä ahdistaa, pyörittelin asiaa niin kauan että pääsin siitä"yli", kun ennen olisin vaan todennu että jaahas taas ahdistaa, otanpa oluen. Ja tuo olis vaan siirtänyt sitä ahdistusta ja se ois ollu vielä kahta kauheampi kun siihen lisätään morkkis. Eli pointti siis itelleni muistiin: Käsittele tunteet selvinpäin!

Emiru: Tervetuloa vaan kuikuilemaan tänne mun päiväkirjaani. :D Se on" mukava" että joku on samanlaisessa tilanteessa kuin ite, esim parisuhteessa eläjät ei oikeen hahmota tätä sinkkuna olemista ja miten vapaasti esim. voi juoda ilman kenenkään kyttäämisiä. Mun mielestä oli jopa "hauskaa" joskus nuorena kun asu vielä kotona, juoda kaljaa salassa. Kun ei porukoitten eessä kehdannu kiskoa. Se oli jotenkin jännittävää välillä, vaikka kyllä sitä silloin myös toivoi että pääsispä muuttaan jo omilleen että sais rauhassa juoda. :D Huhhuh kun miettii, niin kyllä tää ongelma on ollut mulla kauan! Toi oli siis yli 10 vuotta sitten. Mut joo nykyään menee ihan ok, vihdoin ja viimein tänä vuonna siis tartuin kunnolla tähän ongelmaan ja pikkuhiljaa etenee. Tuntuu että oon paljon vahvempi nyt kuin alkuvuonna kun aloitin tän vähentelyn. Sullekin tiedoksi, että niitä takapakkeja tulee kyllä paljon, mutta jatka kaikesta huolimatta kirjottelua tänne, tää on ihmeen terapeuttista! En ois ikinä uskonut mikä merkitys tällä plinkillä voi olla. Joten vaikka kun sorrut, niin kirjoita niistä silti tänne. Ja isot onnittelut sulle parin viikon juomattomuudesta, se on pitkä aika. Ja tuo aivosumun häviäminen on parasta. Mitä kauemmin on juomatta, sitä selkeemmin sitä taas näkee asiat. :)

Joo, tosiaan melkeen kuukausi selvänä, tää on hieno tunne. Täytyy kirjottaa itelleni tänne muistiin. :) Perjantaina katkeaa, kun illanistujaiset ja loppuvuoden aattelin mennä vähän rennommin, mut täytyy kattoo jos hirveet himot alkaa tulla että liitynkö mäkin tuonne marraskuu-ketjuun. No anyway tsemppiä kaikille! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja emiru » 1.11.2019 06:49:45

venkku kirjoitti:Sullekin tiedoksi, että niitä takapakkeja tulee kyllä paljon, mutta jatka kaikesta huolimatta kirjottelua tänne, tää on ihmeen terapeuttista! En ois ikinä uskonut mikä merkitys tällä plinkillä voi olla. Joten vaikka kun sorrut, niin kirjoita niistä silti tänne. Ja isot onnittelut sulle parin viikon juomattomuudesta, se on pitkä aika. Ja tuo aivosumun häviäminen on parasta. Mitä kauemmin on juomatta, sitä selkeemmin sitä taas näkee asiat. :)

Joo, tosiaan melkeen kuukausi selvänä, tää on hieno tunne. Täytyy kirjottaa itelleni tänne muistiin. :) Perjantaina katkeaa, kun illanistujaiset ja loppuvuoden aattelin mennä vähän rennommin, mut täytyy kattoo jos hirveet himot alkaa tulla että liitynkö mäkin tuonne marraskuu-ketjuun. No anyway tsemppiä kaikille! :)

Hahaaa, olen kyllä tuskallisen tietoinen että takapakkeja tulee väistämättä, siksi koitankin pitää mahdollisimman pitkään kiinni tästä nollalinjasta, koska sitten kun ratkean niin oon aika varma että se ei jää yhteen päivään. Niin pitkään on mennyt niin että voin tosiaan olla ti-ke-to juomatta ja sitten perjantaina kun on avannut korkin niin se sulkeutuu aikaisintaan sunnuntai-iltana, yleensä vasta maanantaina muutamaan loiventavaan ja sitten taas muutama päivä selvänä (krapulassa) ja sama kierre alusta. Tällä hetkellä nautin niin paljon tästä selvästä olosta.

Toi melkein kuukausi on huikee saavutus! Toivottavasti itekin pääsisi siihen :D Hyviä illanistujaisia!
Let's say goodbye, the hundredth time
And then tomorrow we'll do it again
emiru
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 2.11.2019 12:28:42

Kiitos emiru, oli hauskat illanistujaiset mutta nyt pää kipeä. :? Mulla jäi yli muutama olut jotka sitten äsken laitoin jääkaappiin, juon ne varmaan tänään mutta ei mulla oo sellasta pakkoa juoda niitä. Enemminki sellainen rento olo niitä juomia kohtaan. Ehkä tässä on jotain opittu siis. :D Tuo putkijuominen on kyllä vaikea selätettävä, mulla oli kans monesti silleen et tiistaina join, ke-to selvänä, sit pe taas korkki auki su asti, ma selvänä ja taas kierre alusta. Kokemusta on siis tosta mitä puhuit! Mut opettelin ensin pois su-juomisista, ja sit ti. Lopulta oli jälellä vaan pe-la, toki takapakkeja tulee välillä ti-to, mut yleensä vkl korkki aukee. Jospa pikkuhiljaa oppis tostakin pois, mut tää on pitkä prosessi! :shock:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nortti95 » 3.11.2019 12:08:59

Mäkin oon monesti huomannut, että juominen on viikonpäiväkohtaista ja tilanneriippuvaista.

Esim muutama vuosi sitten, mun oli ihan pakko niiden pe-la-(su)-juomisten lisäksi juoda tiistaina säestystunnin jälkeiseen vitutukseen (=tekosyy juomiselle).

Tsempit Venkulle ja muille! :)
Nortti95
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 7.11.2019 14:52:38

Nortti, tuo on ihan totta! Niin monet kerrat oon juonut vaan viikonpäivän tai tilanteen vuoksi. Mut nyt kröhöm join eilen ja en kokenut siihen liittyvän keskiviikko vaan se, että teki vaan mieli juoda. :roll: Kiitos tsempistä!
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 8.11.2019 06:43:28

Tuo viikonpäivätapa tulee todella helposti. Mulla on perjantai ollut ja on edelleenkin heikko kohta. Ei se näin aamulla tunnu mutta kun pääsee töistä niin silloin. Olen tarkoituksella rikkonut sitä jo pidemmän aikaa. Se kyllä auttaa mutta kyllä se tapa sitkeästi huutelee korvien välissä. Toinen on johonkin toimintaan liittyvä tapa. Mulle tuli jossain vaiheessa tavaksi seksin jälkeinen drinkki (eli siis useampi). Sekin mielihalu istuu sitkeästi.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 11.11.2019 17:57:23

Jep, on ne sitkeessä. Mä oon ennenkaikkea tunnejuoja, mutta nyt viikonloppuna ei tullu sellasta tunnemieltä vai miksihän sitä nyt kutsuisi, sellasta että se juominen jotenkin auttais tai ois mukavaa ym. Join ihan vaan pelkästään tapojen vuoksi ja varmaan aivokemian..Huomasin vaan hakevani lisää olutta kaupasta, taas yhtään miettimättä mitä teen. Tosi ärsyttävää. :evil: Se tunne, kun et es halua juoda mutta on siihen joku tarve mukamas, tosta haluaisin niin eroon! Mutta positiivista on kuitenki tuo tunnehomman vähentyminen, et ei se juominen tuntunu niin mukavalta kuin ennen, ehkä tähän auttoi tuo mun pieni tipaton tässä välissä, sitä jotenki pääsi siinä eteenpäin. Siitä kyllä toisaalta niin nopeasti luisuu takas samaan vanhaan, niin liityinki nyt tonne maljattomaan marraskuuhun, et sais pidettyä taas hallinnassa tätä juomista.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nortti95 » 8.12.2019 17:04:38

Mitä kuuluu?
Miten on vähentely ja elämä sujunut?

Olis kiva kuulla susta.
Nortti95
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja venkku » 9.12.2019 18:27:15

Tässähän tämä sujuu. :D Nyt on menossa rennompi jakso juomisten suhteen, kun on kaikkea joulujuttua ja valmistelua niin en jaksa miettiä ja rajoittaa liikaa juomista. Vähän silleen fiilispohjalla meen. Ihme kyllä, tää toimii jokseenkin paremmin kuin se, että miettii koko aika ettei saa juoda. :lol:
venkku
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät