Olet täällä

Nyt saisi jo riittää

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Nyt saisi jo riittää

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 16.3.2019 19:00:35

Hei
Olen reilu 50 v nainen ja alkanut pelätä oman tulevaisuuteni suhteen. Juon jonkinverran päivittäin ja nyt alan olla kyllästynyt ja ahdistunut tilanteeseen.
Työssä käyn ja selviydyn siitä.
Lapset asuu jo pois kotoa. Mies lopetti alkoholunkäytön reulu 2 vuotta sitten.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

Re: Nyt saisi jo riittää

ViestiKirjoittaja Päivis » 16.3.2019 19:08:50

Voimia Tiikerille muutokseen. Minäkin yritän mutta usein mennyt mönkään. Tuetaan toisiamme vähentämäön.
Päivis
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 16.3.2019 19:16:45

Tervetuloa Tiikeri joukkoon. Täällä meitä on muitakin. Sulla on ihan kymppitilanne, kun miehesi on jo lopettanut alkoholin käytön. Voitte yhdessä varmaan käydä
lävitse tätä ongelmaa. Olet toisaalta onnekas.

Eihän elämää kannata elää peläten, hienoa, että olet oivaltanut tilanteen. Täällä on niin upea porukka kasassa, täältä saat vertaistukea, liity vain kimppaan, ja kirjoittele lisää. Sinä riität, sinä pystyt ja sinä osaat.
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 16.3.2019 19:23:07

Olen jo parin kuukauden ajan lueskellut teidän juttuja täällä. Olette jo mulle kuin vanhoja tuttuja. Tänään vihdoin itse onnistuin kirjautumaan sisään.
Miehelleni en ole...vielä..avautunut tästä asiasta.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 16.3.2019 19:34:10

Tikru hyvä, itse luin Plinkkiä vuoden ennen kuin rohkenin kirjautua sisään. Enkä ole katunut päivääkään. En tiedä vieläkään haluanko olla lopettaja vai vähentäjä. Tiedän vain, että tänäänkään en juo. Muuta minun ei tarvitsekaan tietää. Huominen tuo huomisen murheet. Tsemppiä sinulle tähän yritykseen, olkoon se sitten vähentämistä tai lopettamista.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 16.3.2019 20:37:02

Kiitos tuestasi Ulpukka. Itsekkään en tiedä haluanko kokonaan lopettaa. Vähentäminen vaan ei näytä oikein onnistuvan. Viikossa jos saan 2 kokonaan kaljatonta päivää,niin hyvä. Kerralla en kuitenkaan juo 5 keppanaa enempää. Yleensä viikonloppuina. Syyllisyys silti aivan kauhea. Gt maksa-arvo oli koholla ym..terveyshaittoja pelkään.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 16.3.2019 20:47:59

Itse yritin tipatonta tammikuuta, katkesi kahteen viikkoon. Nyt sitten päätin toteuttaa maistittoman maaliskuun. Eli ei tämä minunkaan projekti kovin pitkällä ole. Silti jo tämä maaliskuun maistiton on poikinut huippuhyviä fiiliksiä. Energiaa riittää kaikkeen kivaan, aamuisin on upeaa herätä virkeänä, yöuni on parantunut, ahdistus ja masennus katoaa, lompakko kiittää. Enpä olisi uskonut, kokeile sinäkin. Sinä pystyt, minä luotan sinuun.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 16.3.2019 20:55:36

Niin ja maksa-arvoista vielä. Itsekin huolestuin arvoistani, ja kävin omakustanteisesti labroissa. Arvot olivat viitearvojen sisällä, mitä suuresti ihmettelin. Olen tosiaan juonut viiniä mielettömiä määriä. Minulle nämä arvot saivat aikaan sen, että en haluakaan, että ne nousevat. Potkua ja virtaa näinkin päin. Tosin luin jostain, että paras alkoholin suurkulutuksen mittari on audit-testi, jos siihen vastaa rehellisesti. Sen mukaan olen kyllä alkoholin suurkuluttaja ja roikun todellakin riskirajoilla. Mennään yhdessä eteenpäin.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja juhanikari » 16.3.2019 21:04:56

Hei Tiikeri!

Komppaan muiden kirjoituksia. Haluan kuitenkin korostaa että sulla on todellinen valttikortti kun miehesi on lopettanut juomisen!

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 16.3.2019 21:13:12

Hieman liikuttuneena ja yllättyneenäkin luen täällä pikaisia tsemppauksianne :roll: Otin päivällä naltrexonen ja kokeeksi pari kaljaa. Ei tullu kivaa nousuhumalaa. Aivan kuin ois ollu juomatta koko illan. Vähän sellanen voittaja olo nyt et enköhän mä tästä "ylös rämmi". Huomisesta ei vielä tiedä mutta jospa tää tästä.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 17.3.2019 10:08:50

moi Tiikeri! onpas hienoa kun liityit porukoihin mukaan, oot todella tervetullut!
itse just pähkäilin tuolla omassa ketjussani että mulle ei ehkä olisi riittänyt pelkkä Plinkin lukeminen vaan tärkeänä pidän sitä että aloin kirjoittaa tänne. että kirjoittamalla jotenkin sisäistin ongelmaani "syvemmin". mulla noi tekstit/asiat tuppaavat menemään samojen juttujen toistamiseksi mutta mitäpä siitä kun itsellenihän niitä etunenässä rustailen.
välillä olen pannut myös merkille että kirjoitan ristiriitaisesti; välillä olen sitä mieltä ja välillä toista mieltä.
kirjoittele lisää ja vielä kerran tervetuloa :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 17.3.2019 11:04:39

Juu SylviaPlaa, tämä tänne kirjoittelu jotenkin antoisaa. En ole juurikaan avautunut tästä ongelmastani monelle joten pähkäilen asioita yksikseni. Mutta..nyt minulla on jo monta tukijaa.
Eiliseltä jäi 1 kalja ja se on tuolla kaapissa houkuttanut. Nyt olen päättänyt että olkoon ainakin iltaan saakka. Kauppa on kaukana ja enempää en lähde hakemaan. Mulle hankalia paikkoja jos seuraava päivä vapaata töistä. Olen silloin antanut itselleni luvan "tissutella"
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 17.3.2019 15:16:13

Moi ja tervetuloa Tiikeri! :) Tänne vaan kirjoittelemaan.
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tiikeri » 17.3.2019 20:53:58

Kiitos tervetulo toivotuksista. Tämä päivä meni nyt 1 kaljan taktiikalla. Huomiseksi olen suunnitellu mukavaa touhua. Koetan välttää kaupassakäynnin etten sorru ostamaan olusia.
Meinaan käydä uimassa.
Harmittaa kun miehellä tuolla pari viinapulloa. Pyysin häntä antamaan ne pois "kiusaamasta". Hän ei kommentoinut mitään pyyntööni.
Toivossa on hyvä elää.
Tiikeri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 18.3.2019 11:19:53

Moikka, tervetuloa minunkin puolestani. Minä olen kirjautunut tänne noin vuosi sitten ja voin sanoa, että paljon on tapahtunut. Myös vähentämistä. Olen siitä erittäin iloinen.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät