Olet täällä

Lauantaijuoppo

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Lauantaijuoppo

ViestiKirjoittaja Napsu33 » 24.4.2020 13:34:17

Mistä tunnistaa alkoholistin? Olen miettinyt pitkään, että olenko sellainen. En tiedä. Alkoholinkäyttö on viimeisen 20 vuoden aikana pienentynyt vuosi vuodelta opiskelijariennoista enkä käy juurikaan baareissa. Mutta juon säännöllisesti joka ikinen lauantai tai perjantai. En siis käytä alkoholia periaatteessa muutoin lainkaan kuin viikonloppuna ja tuolloin sen yhden illan aikana. Annoksia kuluu se 10-13 tuon illan aikana eli viinipullo ja muutama olut päälle (olen mies ja painoa se 100kg). Juominen ei haittaa elämää ja normaalisti menee pitkälti seuraava päiväkin, tietty isommat urheilut jäävät väliin. En ole huomannut, että tämä merkittävästi perhettä haittaisi. Vaimoni ei käytä alkoholia käytännössä lainkaan mistä tämä huoli nyt kumpuaa.
Napsu33

Re: Lauantaijuoppo

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin moderaattori » 27.4.2020 06:52:11

Viesti siirretty Me Vähentäjiin

- moderaattori
Päihdelinkin moderaattori
Moderaattori

Re: Lauantaijuoppo

ViestiKirjoittaja Ananaskuu » 27.4.2020 19:19:49

Osaan vähän samaistua sun vaimon saappaisiin.. Mun lapsen isä (jonka kanssa tosin ei olla yhdessä) on alkoholisti. (Joskus juo vaan viikonlopun/päivän, joskus pidempiä putkia.) Sillä alkoholi menee muiden asioiden edelle tosi helposti. En toki tiiä, miten sun kohdalla menee. Omalla kohdalla ainakin, kun juominen meni esim perhejuhlien edelle tai osallistuin vaan semmosiin, missä sai juoda. Tai läheiset alko huolestumaan juomisesta tai siitä tuli pakko, ne oli niitä huonoa enteileviä merkkejä joita mun olis pitänyt kuunnella.
Ananaskuu
Vertainen

Ollut raittiina

Paluu Me Vähentäjät