Olet täällä

Rehellinen päiväkirja

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Rehellinen päiväkirja

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 22.10.2021 08:09:16

sarvikuoma kirjoitti:Minäkin luulin, että en osaa sellaista että juodaan yksi tai korkeintaan muutama.. Mutta näköjään sitten kuitenkin osaan. Seurassa juomista paljon isompi ongelma minulle on viime vuosina ollut yksin juominen, ja silloin homma lähtee paljon helpommin lapasesta. Viime aikoina ei ole sen suhteen tullut mitään ylilyöntejä kun olen juonut enimmäkseen olutta, mutta koen kyllä että viikottaiset annosmäärät ovat edelleen aivan liian korkealla tasolla.

Täytyy tarkentaa, että olen kyllä huomannut osaavani, mutta se on niin sattumanvaraista ja tilannesidonnaista kuinka käy. Jääkö yhteen vai mennäänkö pitkän kaavan mukaan. En jotenkin halua härnätä itseäni yksillä, koska olen todennut, että alkaa tehdä mieli jatkuvasti vähän juoda. Vaatii sisua kieltäytyä tapajuomisesta.
Tästä se lähtee taas uudella innolla ja yrityksellä. :)
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sarvikuoma » 17.11.2021 13:22:31

Laitanpa vähän päivitystä.

Viime vkolla lähti homma vähän laukalle kun olin itsekseni... Tuli juotua ti-ke-to runsaasti, ja pe vielä tasoittavia jotta pysyin jotenkin järjissäni. Toistan itseäni, mutta tuo yksinjuominen on minulle kaikkein suurin ongelma tällä hetkellä. Seurassa juodessa minulle ei edes tule mitään juomishimoa esim neljän tuopin jälkeen, vaan voin lopettaa siihen.

Yritän nyt kokeilla semmoista linjaa, että seurassa ollessa sallin itselleni kohtuullisen juomisen kun se näköjään luonnistuu, mutta yksin koitan pitäytyä vissylinjoilla. Nyt olen viidettä päivää juomatta, ja unet on hyviä, eilen tein pitkän lenkin jne, joten tästä on hyvä jatkaa kunhan saisin jotenkin taottua kaaliini että ns. oma rauha ei tarkoita sitä että voi ryypätä kaksin käsin.
sarvikuoma
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 17.11.2021 21:11:16

Itse olen myös ratkennut. 10 päivää olin selvinpäin ja sen jälkeen ajauduin alkon pariin, joka jatkuu vieläkin tasaisen varmasti.
Tästä se lähtee taas uudella innolla ja yrityksellä. :)
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sarvikuoma » 22.11.2021 13:28:56

Viime vko oli onnistunut, kun otin yhteensä vain 11 annosta ja sekin jakaantui kolmeen osaan. Tämä vko mietityttää, kun minulla on ainakin perjantaihin asti ns. omaa aikaa.
sarvikuoma
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät